Strona 25 z 25

: 30 sie 2015, o 22:29
autor: depollacko
tonidriver pisze:depollacko, końcówki wtryskiwaczy do wymiany a wtryskiwacze to na maszyne trzeba a nie SD
Wtryski poszły do roboty i już nie kopci :D
Jedynie przy gwałtownym depnięciu małego bączka puści . Nie wiem czy jeszcze szukać przyczyny?

Re:

: 15 wrz 2016, o 08:28
autor: wicu
depollacko pisze:
tonidriver pisze:depollacko, końcówki wtryskiwaczy do wymiany a wtryskiwacze to na maszyne trzeba a nie SD
Wtryski poszły do roboty i już nie kopci :D
Jedynie przy gwałtownym depnięciu małego bączka puści . Nie wiem czy jeszcze szukać przyczyny?

Diesel musi sobie czasem przykopcić, taka jego natura. U mnie auto dymiło prawie jak lokomytwa, mimo wymiany wtryskiwaczy, itd winowajcą okazał się kolektor ssący. Po wymianie nawet przy "przypałowaniu" nie widzę chmurki. Mimo to czasem sobie piardnie, przebieg robi swoje.

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

: 15 maja 2017, o 23:23
autor: ukasz90-90
Wznawiam temat. Po regeneracji wtryskiwaczy samochód nadal kopci jak lokomotywa. Zarówno podczas ruszania, gwałtownego przyspieszania oraz po zatrzymaniu dym potrafi mnie wyprzedzić. Kolega noc sprawdził, że powinienem mieć wtryski o numerze A 613 070 09 87. W katalogu Boscha znalazłem że 0 986 435 067 to właśnie odpowiednik A6130700987.
Odczytałem numery swoich i posiadam 2szt. 0 986 435 067, 1szt. A6130700987 oraz 1szt. A 6130700687. Z informacji, które wygrzebałem w necie znalazłem że A 6130700687 zastępuje A6130700987, natomiast 0 986 435 067 to zamiennik A6130700987. Na papierze wszystko by się zgadzało, a jednak nie gra. Czy komplet powinien składać się bezwzględnie z wtrysków o tych samych nr, czy dopuszczalny jest mix ??

Pozdrawiam

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

: 16 maja 2017, o 08:56
autor: tonidriver
Wątpię żeby wymiana na wszystkie takie same coś pomogła.

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

: 6 sie 2017, o 17:37
autor: zibi2210
Przeczytałem cały temat i dalej się zastanawiam jaka jest przyczyna czarnego dymu wydobywającego się z wydechu zarówno na wolnych obrotach jak i przy gwałtownym przyspieszaniu.Dwa dni temu zauważyłem że oderwał się jeden z kabelków we wtyczce od przepływomierza.Ucieszyłem się że zlokalizowałem przyczynę dymienia na czarno.Przewodzik przylutowałem zrobiłem próbną jazdę i jak dymił tak dymi.Następnego dnia w czasie jazdy zauważyłem że autko zrobiło się trochę mniej zrywne ale przestał całkowicie dymić!Spalanie średnie na poziomie 7.1 litra (z wyświetlacza).Po powrocie do domu otwieram maskę i widzę że urwały się we wtyczce od przepływki wszystkie przewody po za jednym.Czy ktoś może Mi wytłumaczyć dlaczego z przepływką auto kopci a po odłączeniu przepływki przestało?Jedynym skutkiem jest wolniejsze przyśpieszanie.

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

: 7 sie 2017, o 15:02
autor: noc
zibi2210 pisze:Przeczytałem cały temat i dalej się zastanawiam jaka jest przyczyna czarnego dymu wydobywającego się z wydechu zarówno na wolnych obrotach jak i przy gwałtownym przyspieszaniu.Dwa dni temu zauważyłem że oderwał się jeden z kabelków we wtyczce od przepływomierza.Ucieszyłem się że zlokalizowałem przyczynę dymienia na czarno.Przewodzik przylutowałem zrobiłem próbną jazdę i jak dymił tak dymi.Następnego dnia w czasie jazdy zauważyłem że autko zrobiło się trochę mniej zrywne ale przestał całkowicie dymić!Spalanie średnie na poziomie 7.1 litra (z wyświetlacza).Po powrocie do domu otwieram maskę i widzę że urwały się we wtyczce od przepływki wszystkie przewody po za jednym.Czy ktoś może Mi wytłumaczyć dlaczego z przepływką auto kopci a po odłączeniu przepływki przestało?Jedynym skutkiem jest wolniejsze przyśpieszanie.
A skąd wiesz, że przepływomierz dobry?
Dama sama wskazała co ją boli.A przy okazji wymień poduszki silnika, bo Ci resztę kabli pourywa.
Te modele nie mają kontrolki awarii silnika.Kontrolka ESP zapali się gdy już będzie bardzo źle z silnikiem.
Przydałoby się wstąpić do doktora Star Diagnosis.

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

: 14 paź 2019, o 07:40
autor: kwiatek
zibi2210 pisze: 6 sie 2017, o 17:37 Czy ktoś może Mi wytłumaczyć dlaczego z przepływką auto kopci a po odłączeniu przepływki przestało?Jedynym skutkiem jest wolniejsze przyśpieszanie.
Też jestem ciekaw. Mam podobny objaw, co prawda u mnie przewody się nie urywają, ale zawsze jak odpalam go po nocy, nie chce przyśpieszać. Do 2 tys. i zmiana biegu. Kopcenia zero. Wystarczy jednak wypiąć i ponownie podpiąć wtyczkę, a silnik odzyskuje swoją moc, noooopo i oczywiści powraca kopcenie.

O co kamon?

P.s. Silnik 320 CDI. Przepływka świeżo po wymianie.

Re: Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

: 18 lis 2020, o 15:30
autor: dezoo
Dołączam do usilnie szukających przyczyny wielkiego dymienia.
EGR, przepływomierz, klapy, działają prawidłowo.
Auto sprawuje się bardzo dobrze, ale zostawia chmurę czarnego dymu po mocniejszym dodaniu gazu lub jeździe pod górę.
Wtryski były sprawdzane na SD, niby są ok.
Były również sprawdzone manualnie i na pierwszy rzut oka są w porządku.
Mechanik pobawił się dłużej z tym tematem i mówi że jednak coś tam jest nie tak, trzeba by na stół z nimi.

Zanim zainwestuje w to sporą kasę, chciałbym najpierw zrobić porządek z katem, żeby było jasne że to nie on jest przyczyną.
Przed zleceniem rozprucia katalizatora, chciałbym się dowiedzieć jakie czynności tam wykonać.

W tej chwili dolnego kata w ogóle nie ma, ktoś wstawił zwykłą rurę.
Pytanie czy wstawiać tam jakąś strumiennicę, czy tak zostawić jak jest, a może szukać używanego kata ?
Co z górnym katalizatorem, jeśli będzie brudny ?
Wybebszyć go całkowicie ?