Strona 24 z 25

: 22 wrz 2014, o 14:00
autor: kmtaxi
Ilość paliwa, oczywiście dobrze rozpylonego musi współgrać z otwarciem klapek rezonansowych. I tu jest problem. Podejrzewam, że nie tylko leją wtryskiwacze, ale tez kolektor ssący jest zarośnięty, dalej zawór EGR i także turbina już trochę nieszczelna. Wszystko do kupy i masz dym.

: 22 wrz 2014, o 16:15
autor: Leszek304
Kolektor ssący razem z klapkami i EGR-em wyczyściłem jakiś miesiąc temu, różnica była mocno odczuwalna. Jedyne co zauważyłem to lekkie wycieki oleju wokół odmy oraz na kolanku wejściowym do intercoolera. Jednak gdyby spalał olej silnikowy to by kopcił na niebiesko a nie na czarno. Punktem wyjściowym jest fakt taki, że w trybie awaryjnym nie zakopci ani trochę, nawet przy pedale w podłodze, duszeniu go pod górkę czy wciśnięciu kickdown. Muszę skupić się na różnicy parametrów pomiędzy trybem normalnej pracy a trybem awaryjnym bo tutaj powinna być odpowiedź. Dlatego mam pytanie: jakie parametry i w jakim zakresie się zmieniają po przejściu auta w tryb awaryjny?

: 22 wrz 2014, o 22:16
autor: Pielo
W trybie awaryjnym zmienia się wartość dawki paliwa i doładowania. Przyczyny szukałbym w lejących wtryskach właśnie lub w nieszczelności układu dolotowego.

: 22 wrz 2014, o 22:24
autor: Aloiz
Moim Zdaniem Przeplywka wychodzi poza standardowe parametry i tez może być Tryb Awaryjny :)

: 29 paź 2014, o 08:07
autor: macalek
witam
Tez mi kopcil ze az wstyd bylo jezdzic, na czarno jak lokomotywa. Ale do wczoraj ! Mechanik wycial mi katalizator i jak reka odjal, a inni chcieli mi wymieniac wtryski i inne ustrojstwa. Oczywiscie na zasadzie chybil trafil a portfel bylby coraz lzejszy...
pozdrawiam

: 30 paź 2014, o 15:23
autor: pawel72
Dlaczego akurat katalizator?

: 31 paź 2014, o 09:34
autor: macalek
Dlaczego katalizator? Mechanik mial takie podejzenie ze jest caly zawalony i mial racje. Z tego co wyczytalem w sieci zywotnosc katalizatora to ok 100 000 km ... Najwazniejsze ze pomoglo , calkiem inaczej mi sie jezdzi tzn. nie patrze ciagle w lusterko czy za mna nic nie jedzie aby kogos nie "zadymic" , po prostu teraz z przyjemnoscia wciskam pedal gazu . Takze polecam biorac pod uwage ze jeszcze na tym mozna zarobic . Ja za katalizator górny i 2 pod podloga dostalem 900 zl

: 31 paź 2014, o 18:45
autor: pawel72
Dzięki za odpowiedź. Piszesz, że wyciął, czy tylko wydłubał zawartość ze środka katalizatora, czy też wstawił rurę w jego miejsce? No i czy mówimy o tym samym elemencie http://allegro.pl/katalizator-mercedes- ... 45592.html co na zdjęciu? Z obu gruch wywalił środek? Czy dwie gruchy wywalił?

: 31 paź 2014, o 19:36
autor: macalek
witam
U mnie rozciął 1 katalizator przy silniku,wyjął środek i go z powrotem zaspawał, tak że nic nie widać że było grzebane . Ponadto to samo zrobił z dwiema gruchami pod podłogą ale u mnie one wyglądają nieco inaczej jak na zdjęciu które wstawiłeś. U mnie one są jeden obok drugiego w jednej równoległej lini ale to chyba nie ma znaczenia , chodzi o zasadę .Dodam jeszcze że nie wstawił żadnych strumienic tylko w tej chwili są jakby puste rury
Jeśli jeszcze mogę jakoś pomóc śmiało pytajcie
pozdrawiam

: 31 paź 2014, o 21:21
autor: pawel72
Czyli tylko środki wybebeszone - nic nie widać ;) A jak z dźwiękiem i głośnością silnika teraz? Czuć jakiś przyrost mocy? Jakieś subiektywne odczucia?

: 31 paź 2014, o 22:38
autor: macalek
delikatnie chodzi głośniej tak jakby metalicznie, ale naprawdę odrobinę za to również odrobinę mocy przybyło. Ale naprawdę jedno jak i drugie w stopniu minimalnym

: 2 lis 2014, o 15:32
autor: pawel72
ok, dzięki

: 28 cze 2015, o 15:20
autor: Paweł S.
[quote][/quote] Witam. Mam takie same objawy i myśle że to nie problem w paliwie dlatego, że częściej tankuje dobre paliwo w Niemczech i nie ma różnicy.

: 5 sie 2015, o 23:06
autor: depollacko
Witam,
Panowie mam problem , podobny jak tu opisywane.
W 210 2.2 CDI automat , kopci na czarno jak Batory.
Wymieniony kolektor ssący , nowiutki , stary był zasyfiały i miał uszkodzone klapki.
Podłączony pod kompa , wtryski niby ok. , żadnych błędów nie pokazuje, zamieniony przepływomierz i dalej czarny dym.
Przegoniłem za miastem , wywalił syf z wydechu i podczas butowania nie kopci.
Jazda po mieście , wolne obroty i znowu kopci.
Na skrzyżowaniu na D na hamulcu , kopci czasami mocniej , wali czarny dym z rury na wolnych obrotach. Ostatnio po zapaleniu ( stałem przed garażem ) kopcił na czarno z wydechu , po jakimś czasie silnik zmieniła pracę ( jakby zmienił obroty ) i przestał dymić .
Generalnie kopci po mieście i to mocno, przy normalnym miejskim ruchu , przy ostrzejszej jeździe za miastem wywali syf i nie puszcza dymu.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam

: 6 sie 2015, o 00:40
autor: tonidriver
depollacko, końcówki wtryskiwaczy do wymiany a wtryskiwacze to na maszyne trzeba a nie SD