Strona 1 z 25

Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

: 2 kwie 2010, o 21:19
autor: PABLOS
W ciągu ostatnich 3 tygodni zauważyłem że zostają za mną kłęby czarnego dymu jak ruszam dynamicznie. Czy to mogą być wtryski? Może paliwo? Czy może jakaś inna przyczyna. Żaden komunikat się nie wyświetla.

: 2 kwie 2010, o 22:20
autor: iron1
Może być wiele rzeczy - zacznij od podpięcia kompa, a później dopiero dłubać - wtryski zawsze zdążysz wyjąć i wydać kasę od 250 do 400zł za wtrysk :-P paliwo swoją drogą - wlej STP - preparat na czyszcenie układu paliwoewego i wtrysków - bardzo często pomaga już za pierwszym razem.... powodzenia

: 2 kwie 2010, o 22:23
autor: Gwayhyr
Najczęściej w takiej sytuacji po prostu leją wtryski. Zastosuj preparat, który polecił iron1. Jak nie pomoże to pewnie czeka Cię wymiana wtrysków, ale żeby nie było zbędnych robót, podepnij auto pod komputer.

: 2 kwie 2010, o 23:06
autor: kichcio
Jesli GWALTOWNIE ruszasz, z gazem w podlodze to taki urok Diesla ;)

Wtryskow nie trzeba od razu wymieniac, wystarczy same koncowki.

: 3 kwie 2010, o 08:49
autor: PABLOS
Zastanawiam się tylko czy ten środek można stosować w cdi. Czy aby na pewno jest bezpieczny, czy nie uszkodzi np. pompy?

: 3 kwie 2010, o 21:23
autor: dk77
No właśnie. Też mi się tak robi gdy depnę momentalnie. Czy ów środek można wlać do CDI?

: 3 kwie 2010, o 21:27
autor: bzyku
Powiedzcie mi ze sie myle-jezeli auto ma kilka lat wiec w ukladzie paliwowym zbiera sie syf.Wlewamy srodek do czyszczenia ukladu i syf sie rozpuszcza i lezie do pompy wiem jest filtr ale czy da rade wszystko zatrzymac :?: Jak da rade to ok a jak nie :?:

: 3 kwie 2010, o 21:38
autor: jakobs66
...są to uroki "ekologicznych i nowoczesnych" silników CDI.
Totalna ściema z recylkulacją spalin.
EGR działa przy ustalonym trybie pracy silnika tzn. np.przy stałej prędkości lub przy hamowaniu silnikiem,lecz podczas gwałtownego przyspieszania już nie i dlatego sadze idą w rurę.
Dlaczego w moim OM 606 (czyli wg.przepisów ekologicznych silnik przestarzały) mogę butować go do oporu i nawet dymka nie puści.
Co na to ekolodzy?

: 3 kwie 2010, o 23:01
autor: PABLOS
Chciałbym jeszcze dodać że na zimnym silniku tego nie ma. tak na prawdę pojawiło się to po ostatnim tankowaniu(na Bliskiej). Samochód odpala bez problemów! Nic nie stracił na mocy, i tylko przy ruszaniu gwałtownym zostaje za mną chmura dymu. Mam teraz zamiar zatankować V power z Shella i zobaczę co będzie.

: 4 kwie 2010, o 14:12
autor: Mieteksietek
u mnie sa chmury jak wolno jezdze i po jakims czasie depne mocno...Wychodzi na to ze w wydechu zbiera sie to go...w... Jak jezdze dynamicznie to nie ma tego preblemu...Co do jakosci paliwa to jak najbardziej ma znaczenie....

: 4 kwie 2010, o 14:18
autor: fabek
chlopaki jak cdi kopci pierwsza czynnosc to sprawdzenie czy wtryski nie leja. lejace moga wypalic nawet tloki. druga sprawa to egr, a wlasciwie sie jego mechaniczne zacinanie oraz klapy rezonansowe w kolektorze dolotowym.

: 4 kwie 2010, o 15:10
autor: bartpol1
wyczyscic intercooler i nie bedzie kopcił po depnieciu - od tego bym zaczoł

: 4 kwie 2010, o 15:37
autor: kowal755
Może być jeszcze kolektor ssący do wymiany.

: 4 kwie 2010, o 19:55
autor: PABLOS
Właśnie tak się dzieje jak u kolegi Mieteksietek. Przy jeździe po mieście jak ruszę gwałtownie to zostaje za mną czarny obłok, w czasie jazdy już tak nawet przy przyśpieszaniu tego nie widać. I na zimnym silniku też tego nie ma.

: 4 kwie 2010, o 20:25
autor: Grego
Jeżeli kopcenie pojawiło się po zatankowaniu a wcześniej kopcenia nie było ,to wniosek jest prosty.Podejrzewam jednak ,że problem był już wcześniej,ale nie zwróciłeś szczególnej uwagi.Jeżeli okaże się ,że po zatankowaniu ''nowego'' paliwa kopcenie nie zniknie,to problem jest szeroki.Może się zdarzyć ,że podpięcie pod komputer nie wykaże żadnej usterki!Wtedy musisz działać sam.Przede wszystkim dokładnie wyczyścić kolektor ssący i zawór EGR.Zawór EGR trzeba sprawdzić na szczelność i ,czy jest ruchomy.Następna sprawa to sprawdzenie klapek rezonacyjnych.Ostatecznie sprawdzić należy wtryski.Samo sprawdzenie wtrysków na przelew nie wystarczy.Wtryskiwacze muszą być poddane badaniu na "maszynie".To jest najprawdopodobniej przyczyna Twojej frustracji.Pozdrawiam