Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Czasem taka diagnoza jest niemożliwa.Ilość elementów wpływających na kopcenie jest b.duża.Często błędu nie ma.Po prostu poszczególne części trzymają fabryczne parametry w pewnej tolerancji, ale suma tych drobnych odchyleń skutkuje czarnym dymem.Ostatnio w znajomym serwisie wymieniono kilka regulatorów ciśnienia CR mimo, że trzymały parametry.
Dym jak twierdzą znikł.Sam kilka razy sprawdzając je na SD miałem wątpliwości co do tolerancji, jaką oprogramowanie pozostawia tak precyzyjnej części.Dotyczy to również przepływomierzy.Można być zaszokowanym tym, że 8 kg/h i 16 kg/h to dla identycznych silników jest prawidłowym pomiarem.
Dym jak twierdzą znikł.Sam kilka razy sprawdzając je na SD miałem wątpliwości co do tolerancji, jaką oprogramowanie pozostawia tak precyzyjnej części.Dotyczy to również przepływomierzy.Można być zaszokowanym tym, że 8 kg/h i 16 kg/h to dla identycznych silników jest prawidłowym pomiarem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
A jakie masz pomysły na EGR w 2,2 CDI? po lifcie? bo ja tylko widziałem patent z blaszką zaraz przy tym grzybku ale on nieszczelny był i to wywaliłem ;/
A i jeszcze jedno... od czego jest ten pojemnik kolo prawego swiatla z przodu? to jest kolo chlodnicy i wchodzi jakis waz i czujnik chyba... wyglada prawie jak ten od filtra oleju ale to nie ten
A i jeszcze jedno... od czego jest ten pojemnik kolo prawego swiatla z przodu? to jest kolo chlodnicy i wchodzi jakis waz i czujnik chyba... wyglada prawie jak ten od filtra oleju ale to nie ten
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
nie wiem jak to zrobic w cdi, trzeba by było go trochę potestować. Podejrzewam ze idea jest taka sama jak w 300td tyle że egr bardziej pilnowany przez ECU. poszukaj po necie, napewno dawno to już rozpracowane. Najprościej, choc pewnie nie najtaniej, wywalic go z poziomu sterownika (przeprogramować).
e300td
- piotrekwawa28
- Posty: 41
- Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
- Lokalizacja: warszawa
dołączę sie do tematu - chodzi mi o ten test z odłączeniem przepływomierza. więc prawdą jest to, że w momencie kiedy go odłącze silnik pracuje ładnie i nie kopci ale przeciez wtedy auto jest w trybie awaryjnym i nie dziala turbina i chyba zadne urządzenia sterowane podciśnieniem. więc cięzko jest stwierdzić na chłopski rozum, że to przepływomierz, bo to rownie dobrze mogą być wtedy zawory podciśnienia lub jakieś urządzenia tymże podciśnieniem sterowane. byłem już nawet w aso, żeby to kopcenie zdiagnozowali i usłyszałem, że moje wtryski mieszczą sie w normie ale orły to one juz nie są. zapłaciłem 1000 zł za regeneracje wtrysków i powiem szczerze róznicy nie ma. dalej kopci jak lokomotywa i silnik pracuje nierówno.
[ Dodano: 2010-05-06, 16:34 ]
jeszcze jedno - przed chwilą wróciłem od swojego autka. zrobiłem doświadczenie podobne do tego z odpięciem przepływomierza. a mianowicie ściągnąłem wężyk od podciśnienia sterującego egr z zaworu podciśnienia. auto też przestało kopcić i nie jest w trybie awaryjnym. teraz nasówa sie pytanie czy moge tak jeździć ze ściągniętym wężykiem od egr i czy nie ucierpią na tym inne użądzenia sterowane podciśnieniem?
[ Dodano: 2010-05-06, 16:34 ]
jeszcze jedno - przed chwilą wróciłem od swojego autka. zrobiłem doświadczenie podobne do tego z odpięciem przepływomierza. a mianowicie ściągnąłem wężyk od podciśnienia sterującego egr z zaworu podciśnienia. auto też przestało kopcić i nie jest w trybie awaryjnym. teraz nasówa sie pytanie czy moge tak jeździć ze ściągniętym wężykiem od egr i czy nie ucierpią na tym inne użądzenia sterowane podciśnieniem?
Mi też wydawało się że auto przestało kopcić jak zdjąłem wężyk od egr z podciśnienia (na uruchomionym silniku). Niby wszystko było dobrze ale jak uruchamiałem ponownie samochód to jeż nie miał mocy i ledwo się toczył. Jak go spowrotem wpiąłem nie gasząc silnika nic się nie zmieniło. Dopiero musiałem go wyłączyć i moc wróciła. Czy to może świadczyć że jednak Egr jest do bani?
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
WDB2102261B455332
Odebrałem autko z serwisu MB. Jeszcze doszło do wymiany rura i uszczelki do intercoolera. Koszt 117zł rura i 9zł uszczelki
Przejechałem nim już ok 1500km
Wrażenia jak na razie pozytywne. Na trasie komp pokazał mi 6,4litra. Auto nie dymi. Dym pojawia się dopiero przy szybszym ruszaniu i jak auto osiąga ok 4tyś obrotów.
Przejechałem nim już ok 1500km
Wrażenia jak na razie pozytywne. Na trasie komp pokazał mi 6,4litra. Auto nie dymi. Dym pojawia się dopiero przy szybszym ruszaniu i jak auto osiąga ok 4tyś obrotów.
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
- piotrekwawa28
- Posty: 41
- Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
- Lokalizacja: warszawa
panowie przeszukałem forum i nic nie znalazlem na temat zaslepienia egr w silnikach cdi. da sie wogóle coś z tym zrobić? auto naprawde po odpięciu wężyka z zaworu podciśnienia do EGR pracuje jak laleczka i moc jest większa.
kolego moderatorze o niku "NOC" pomóż mi prosze - chciałbym podjechać do twojego warsztatu i porozmawiać o owym problemie.
kolego moderatorze o niku "NOC" pomóż mi prosze - chciałbym podjechać do twojego warsztatu i porozmawiać o owym problemie.
jak by mozna było jezdzic bez EGR to by go producent nie stosował - ot tak sobie skrobnołem - prosze nie krzyczec na mnie :mrgreen:
Wiesz - to cos na rodzaj gdy boli mnie paluszek wskazujacy ale powyzej drugiego paliczka - wiec go utne ponizej i po problemie , po co to leczyć ? :mrgreen:
Wiesz - to cos na rodzaj gdy boli mnie paluszek wskazujacy ale powyzej drugiego paliczka - wiec go utne ponizej i po problemie , po co to leczyć ? :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Ja jeździłem z odłączonym EGR-em kilka miesięcy. Trochę mniej kopcił. Zużycie paliwa i moc raczej bez zmian. Jak pojechałem do swojego mechanika w Krakowie to powiedział, że musi być podłączony i ponownie go uruchomił. Teraz jeżdżę z EGR-em i nie widzę różnicy.
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
witam.ja mam zaślepiony egr ową "blaszką" i wszystko gig.auto śmiga,nie dymi pali normalnie a wszystkie spaliny walą tam gdzie ich miejsce :mrgreen: do tego wszystkiego mam ściągniętą wtyczkę od silniczka od klapek rezonansowyvch bo nie mam czasu się nim zająć i nie narzekam."NOC" kiedyś pisał że sterownik nie widzi czy egr jest zaślepiony czy nie bo sprawdza tylko sprawność działania w sensie podciśnień.wiem że jak coś jest to powinno działać ale nie bardzo lubię wywalać kasę na egr,czyszczenie kolektora i inne tym podobne rzeczy po parę ładnych stówek a i tak nie ma różnicy.oczywiście to tylko moje zdanie i nie pogniewam się jak ktoś ma inne.. :mrgreen:SPALINY DO WYDECHU. :mrgreen: :mrgreen: pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości