Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

To ja już nie mam pojęcia... Może ktoś z was się orientuje ile kosztuje konkretne zdiagnozowanie przyczyny "kopcenia" u tego hopka koło pszczyny? bo chyba sam do tego nie dojde
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Czasem taka diagnoza jest niemożliwa.Ilość elementów wpływających na kopcenie jest b.duża.Często błędu nie ma.Po prostu poszczególne części trzymają fabryczne parametry w pewnej tolerancji, ale suma tych drobnych odchyleń skutkuje czarnym dymem.Ostatnio w znajomym serwisie wymieniono kilka regulatorów ciśnienia CR mimo, że trzymały parametry.
Dym jak twierdzą znikł.Sam kilka razy sprawdzając je na SD miałem wątpliwości co do tolerancji, jaką oprogramowanie pozostawia tak precyzyjnej części.Dotyczy to również przepływomierzy.Można być zaszokowanym tym, że 8 kg/h i 16 kg/h to dla identycznych silników jest prawidłowym pomiarem.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Co zrobic z moim przeplywomierzem, jesli raz po odpaleniu pokazuje 6, a przy drugim odpaleniu 12? Tylko takie wartosci na wolnych obrotach.
E 220 CDI '01 Elegance
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

wywalcie egry. Jak ma nie kopcić gdy zbiera się smoła z wydechu w dolocie a potem przy depnieciu odpada i wali w cylindry?
e300td
Masioe
Posty: 436
Rejestracja: 16 sty 2010, o 20:43
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Masioe »

A jakie masz pomysły na EGR w 2,2 CDI? po lifcie? bo ja tylko widziałem patent z blaszką zaraz przy tym grzybku ale on nieszczelny był i to wywaliłem ;/
A i jeszcze jedno... od czego jest ten pojemnik kolo prawego swiatla z przodu? to jest kolo chlodnicy i wchodzi jakis waz i czujnik chyba... wyglada prawie jak ten od filtra oleju ale to nie ten :P
W163 430 1999' LPG
Citroen C5 kombi 2,0 16V
W210 2,2 CDI 2000` polift :] 143KM sedan
WDB2100061B201838/ tel 726006065
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

nie wiem jak to zrobic w cdi, trzeba by było go trochę potestować. Podejrzewam ze idea jest taka sama jak w 300td tyle że egr bardziej pilnowany przez ECU. poszukaj po necie, napewno dawno to już rozpracowane. Najprościej, choc pewnie nie najtaniej, wywalic go z poziomu sterownika (przeprogramować).
e300td
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

dołączę sie do tematu - chodzi mi o ten test z odłączeniem przepływomierza. więc prawdą jest to, że w momencie kiedy go odłącze silnik pracuje ładnie i nie kopci ale przeciez wtedy auto jest w trybie awaryjnym i nie dziala turbina i chyba zadne urządzenia sterowane podciśnieniem. więc cięzko jest stwierdzić na chłopski rozum, że to przepływomierz, bo to rownie dobrze mogą być wtedy zawory podciśnienia lub jakieś urządzenia tymże podciśnieniem sterowane. byłem już nawet w aso, żeby to kopcenie zdiagnozowali i usłyszałem, że moje wtryski mieszczą sie w normie ale orły to one juz nie są. zapłaciłem 1000 zł za regeneracje wtrysków i powiem szczerze róznicy nie ma. dalej kopci jak lokomotywa i silnik pracuje nierówno.

[ Dodano: 2010-05-06, 16:34 ]
jeszcze jedno - przed chwilą wróciłem od swojego autka. zrobiłem doświadczenie podobne do tego z odpięciem przepływomierza. a mianowicie ściągnąłem wężyk od podciśnienia sterującego egr z zaworu podciśnienia. auto też przestało kopcić i nie jest w trybie awaryjnym. teraz nasówa sie pytanie czy moge tak jeździć ze ściągniętym wężykiem od egr i czy nie ucierpią na tym inne użądzenia sterowane podciśnieniem?
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Mi też wydawało się że auto przestało kopcić jak zdjąłem wężyk od egr z podciśnienia (na uruchomionym silniku). Niby wszystko było dobrze ale jak uruchamiałem ponownie samochód to jeż nie miał mocy i ledwo się toczył. Jak go spowrotem wpiąłem nie gasząc silnika nic się nie zmieniło. Dopiero musiałem go wyłączyć i moc wróciła. Czy to może świadczyć że jednak Egr jest do bani?
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

PABLOS u mnie jest dokładnie tak samo.EGR jest sprawny.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
komacom
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2010, o 10:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komacom »

Odebrałem autko z serwisu MB. Jeszcze doszło do wymiany rura i uszczelki do intercoolera. Koszt 117zł rura i 9zł uszczelki
Przejechałem nim już ok 1500km
Wrażenia jak na razie pozytywne. Na trasie komp pokazał mi 6,4litra. Auto nie dymi. Dym pojawia się dopiero przy szybszym ruszaniu i jak auto osiąga ok 4tyś obrotów.
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
Awatar użytkownika
piotrekwawa28
Posty: 41
Rejestracja: 30 mar 2009, o 23:46
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotrekwawa28 »

panowie przeszukałem forum i nic nie znalazlem na temat zaslepienia egr w silnikach cdi. da sie wogóle coś z tym zrobić? auto naprawde po odpięciu wężyka z zaworu podciśnienia do EGR pracuje jak laleczka i moc jest większa.
kolego moderatorze o niku "NOC" pomóż mi prosze - chciałbym podjechać do twojego warsztatu i porozmawiać o owym problemie.
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

jak by mozna było jezdzic bez EGR to by go producent nie stosował - ot tak sobie skrobnołem - prosze nie krzyczec na mnie :mrgreen:
Wiesz - to cos na rodzaj gdy boli mnie paluszek wskazujacy ale powyzej drugiego paliczka - wiec go utne ponizej i po problemie , po co to leczyć ? :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
Jaco20005
VIP
Posty: 222
Rejestracja: 3 kwie 2008, o 22:09
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Jaco20005 »

Ja jeździłem z odłączonym EGR-em kilka miesięcy. Trochę mniej kopcił. Zużycie paliwa i moc raczej bez zmian. Jak pojechałem do swojego mechanika w Krakowie to powiedział, że musi być podłączony i ponownie go uruchomił. Teraz jeżdżę z EGR-em i nie widzę różnicy.
W 210 2,2 CDI 143 KM 99r.
W 201 1,8E+LPG 109 KM 92r. już były
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

Jaco20005 pisze:Ja jeździłem z odłączonym EGR-em kilka miesięcy
dziwne by to było i swiadczyłoby o uszkodzonym systemie, chyba że masz już wywalony egr i o tym nie wiesz, ;-)
e300td
rob72
VIP
Posty: 200
Rejestracja: 30 wrz 2008, o 17:46
Lokalizacja: kostrzyn n/o

Post autor: rob72 »

witam.ja mam zaślepiony egr ową "blaszką" i wszystko gig.auto śmiga,nie dymi pali normalnie a wszystkie spaliny walą tam gdzie ich miejsce :mrgreen: do tego wszystkiego mam ściągniętą wtyczkę od silniczka od klapek rezonansowyvch bo nie mam czasu się nim zająć i nie narzekam."NOC" kiedyś pisał że sterownik nie widzi czy egr jest zaślepiony czy nie bo sprawdza tylko sprawność działania w sensie podciśnień.wiem że jak coś jest to powinno działać ale nie bardzo lubię wywalać kasę na egr,czyszczenie kolektora i inne tym podobne rzeczy po parę ładnych stówek a i tak nie ma różnicy.oczywiście to tylko moje zdanie i nie pogniewam się jak ktoś ma inne.. :mrgreen:SPALINY DO WYDECHU. :mrgreen: :mrgreen: pozdr
MB W210 320 CDI COMBI AVANGARDE 2000R WDB2102261B179634
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości