Czarny dym przy gwałtownym ruszaniu - CDI

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Mieteksietek
Posty: 265
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mieteksietek »

Ja dzisiaj duzo obserwowalem i wychodzi na to ze jak jezdze bardziej ahresywnie to nie dymi, tylko lekko szareko pusci dymku...Jak jezdze ''niedzielnie'' to po gwaltownym ruszeniu nie widze za soba aut...Wychodzi na to ze wiekszym problemem jest zbierajacy sie syf niz elektronika lub lejace wtryski?
Mercedes E 220 2,2 CDI
WDB2100071B393905
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Mieteksietek, jakos nic nie zrozumialem z tego co napisales

"Jak jezdze niedzielnie to po gwaltownym ruszeniu" to w koncu niedzielnie czy gwaltownie ;-) ?
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
Mieteksietek
Posty: 265
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 20:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Mieteksietek »

tzn jezdze po miescie powoli i spokojnie na wolnych obrotach i jesli po jakims czasie przydusze pedala do ziemi:D to kopci...a jesli caly czasz jezdze dynamicznie , szybciej na wyzszych obrotach to pomimo gwaltownego ruszania czy przyspieszaniu nie ma takiego dymu... jest zadszy i prawie wogole go nie widac.... i nie chodzi tu o predkosc ze niby dym sie rozwiewa:D
Mercedes E 220 2,2 CDI
WDB2100071B393905
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Tz,że tak jak by miał problemy ze spalaniem w zakresie niższych obrotów?
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

kichcio pisze:Grego, ale pisales tez, ze klapki wciaz sa zle sterowane.
To jest fakt.Jednakże dzisiaj zmobilizowany lekturą Forum zdjąłem dla sprawdzenia osłonę i okazało się że klapki pracują prawidłowo w odpowiednim dla siebie zakresie obrotów.Nie wiem jak długo taki stan rzeczy się utrzyma?
Jednak dym z rury pozostał.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
komacom
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2010, o 10:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komacom »

Witam.

Mój MB 2,2cdi też dymi na czarno. Ostatnio byłem w serwisie MB bo juz mam dosyć mechaników którzy nie są wstanie znaleźć przyczyny a ich wersja co raz jest inna.
Jak się okazało, komputer nic nie pokazał a po dokładnym godzinnym szperaniu przez mechanika MB jest uszkodzony intercooler. Już zamówiłem nówke i czekam teraz na przesyłkę. Jak tylko towar dostanę to MB mi będzie wymieniał.
Napiszę czy coś się zmieniło z dymieniem.

Pozdro
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

komacom, z niecierpliwoscia czekam na efekty Twojej zmiany intercoolera :-)
Swoja droga jesli zamowiles w ASO to mozna bylo kupic taniej poza ASO.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2010, o 13:49 przez kichcio, łącznie zmieniany 1 raz.
E 220 CDI '01 Elegance
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

własnie... zmiany... akoledzy pisali o tym żeby wyczyścić... jednak w ASo potrafią tylko wymieniać...
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
komacom
Posty: 35
Rejestracja: 28 lut 2010, o 10:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: komacom »

W ASO to ja byłem aby sprawdzić co tak naprawdę mu dolega. Bo do tej pory to co mechanik to inna diagnoza. Juz miałem tego dosyć.
ASO za przekładke i kasowanie błędu wołają 300zł netto. Część kupiłem sam za 500zł. Orginał z pierwszego montażu. Jestem umówiony na wtorek więc dam znać rezultatów.
Pozdrawiam
Kryniu
"Nie ma jazdy bez Gwiazdy"
WDB2102061B129031
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

U mnie w aucie wyglada jakby bylo za duzo paliwa, za malo powietrza.

Przeplywomierz za kazdym odpaleniem samochodu pokazuje albo dobre wartosci, albo o polowe za male :roll:
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
dk77
VIP
Posty: 98
Rejestracja: 2 lut 2009, o 20:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: dk77 »

kichcio pisze:komacom, z niecierpliwoscia czekam na efekty Twojej zmiany intercoolera :-)
Swoja droga jesli zamowiles w ASO to mozna bylo kupic taniej poza ASO.
Też jestem ciekaw tej wymiany.
Mercedes W210 2,7 CDI, 2001 r. Elegance/Kombi.
PABLOS
Posty: 51
Rejestracja: 1 sty 2010, o 12:21
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: PABLOS »

Wyczyściłem EGR ale kopcenie dalej nie ustało. Może minimalnie mniej kopci ale muszę to lepiej sprawdzić bo dopiero odebrałem samochód z serwisu. Może jak zrobię jakąś trasę to wyczyści układ , choć zaczynam już wątpić i powoli szukam innej przyczyny niż EGR(CHOĆ BYŁ RZECZYWIŚCIE BARDZO MOCNO ZABRUDZONY). Co mi pozostało? Proszę o jakieś sugestie.
Pablos w210 3.2 cdi 2001
WDB2102261B455332
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Jesli EGR byl zabrudzony MOCNO to na pewno maź jest tez w KOLEKTORZE oraz INTERCOOLERZE.
Ja sie przymierzam do czyszczenia Intercoolera, bo wyczyscilem EGR ale poprawa niewielka.
E 220 CDI '01 Elegance
jarus
Posty: 156
Rejestracja: 21 lut 2008, o 12:33
Lokalizacja: kraków

Post autor: jarus »

Panowie wyluzujcie!! Pewne kopcenie jest w normie bo mamy ch.... paliwo.
Też przezywałem temat bo jak depnąłem to kopcił!!
Pojechałem przypadkiem do AUSTRII igosciu na stacji wlał zwykłą ropę i problem znikł!!!
Płenta ich zwykła ropa lepsza od naszej V-power,verwy itd.

P.S i dziwic sie że wtryski lecą!!

Pozdro.
W210 320CDI 2001 elegance. POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Tylko czemu wsiadam w E 320 CDI z 2005 roku i jakos cisne do oporu i nawet chmurki nie pusci przy przyspieszaniu?

Tylko nie pisz, ze dlatego, ze ma wydechy po obu stronach ;)
Ma dosyc spory przebieg.

Tylko, ze tam jest sprawna turbina, w EGR nie zagladalem, domyslam sie, ze kolektor tez nie jest w sadzy.
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości