Rozrząd 2.2CDI
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Rozrząd 2.2CDI
Witam ....
Najprawdopodobniej odzywa się rozrząd u mnie w silniku, bo przy schodzeniu z wyższych obrotów słychać dość mocne nieregularne stuki w okolicach rozrządu.
Trzeba będzie wymienić łańcuch + ślizgi + ew. napinacz.
Mam pytanie gdzie najtaniej szukać części? ..czy występują zamienniki?
Ktoś z Was może już wymieniał ten temat? ..proszę o jakieś istotne szczegóły
z góry dziękuję za odp.
Najprawdopodobniej odzywa się rozrząd u mnie w silniku, bo przy schodzeniu z wyższych obrotów słychać dość mocne nieregularne stuki w okolicach rozrządu.
Trzeba będzie wymienić łańcuch + ślizgi + ew. napinacz.
Mam pytanie gdzie najtaniej szukać części? ..czy występują zamienniki?
Ktoś z Was może już wymieniał ten temat? ..proszę o jakieś istotne szczegóły
z góry dziękuję za odp.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2010, o 02:35 przez Nest, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes Benz W210 2.2 CDI
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
-
- VIP
- Posty: 238
- Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Rozrząd 2.2CDi
Moze trzeba go pierw zdiagnozowac jak nie poslucham to glowy nie dam... :lol:Nest pisze:Witam ....
Najprawdopodobniej odzywa się rozrząd u mnie w silniku, bo przy schodzeniu z wyższych obrotów słychać dość mocne nieregularne stuki w okolicach rozrządu.
Trzeba będzie wymienić łańcuch + ślizgi + ew. napinacz.
Mam pytanie gdzie najtaniej szukać części? ..czy występują zamienniki?
Ktoś z Was może już wymieniał ten temat? ..proszę o jakieś istotne szczegóły
z góry dziękuję za odp.
naciagniecie lancucha mozna sprawdzic ale trzeba sciagnac pokrywe zaworow (a to jest koszt demontazu wtryskiwaczy, :shock: jak sie uda) ustawic i zablokowac walki i zobaczyc co podzialka na kole pasowym przyniesie.... napinacz jest hydrauliczny jak jest cisnienie oleju to dziala ok.... plozy sa z tworzywa i moga sie wytrzec ale to chyba trzeba w CDI 1 kkm zeby sie strarly.... (chyba ze ktos wkladal paluchy i cos zle poukladal jak robil cos z glowica, rozrzadem) w OM611 z manualem, wymienilem lancuch bo rzeczywiscie halasowal i byl mocno wyciagniety....(w 628 kilka :mrgreen:) notabene po rozkuciu spadl mi do misy oleju.... :mrgreen: ale go wydlubalem (podobno sie nie da.... :mrgreen: )
co do cen to sie nie wypowiem lancuchy robi jedna firma, slizgi kup w ASO (jeden taki maly w glowicy, dlugi na napinacz tez), sa specjalne przyzady do rozebrania i zakucia lancucha raczej w domu tego nie zrobisz....
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
-
- VIP
- Posty: 238
- Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Rozrząd 2.2CDi
Panowie nie róbcie człowiekowi wody z mózgu. Pokrywę zaworów ściągamy bez demontażu wtryskiwaczy. Nawet przy bardzo wyciągniętym łąńcuchu znaki na kołach mogą się zgadzać. Ślizgi i ich żywotność jest ściśle zależna od stanu silnika , jego podzespołów i eksploatacji, nawet przy 100000km trafiają się egzemplarze do wymiany. Napinacz hydrauliczny może być zużyty niezależnie od stanu ciśnienia w układzie smarowania (najczęściej pada w nim sprężyna).Ślizgów w tym modelu silnika jest 3 szt (napinacza lewy, prowadzący prawy górny, prowadzący prawy dolny). Nie polecam łańcuchów spinanych (często lubią pękać na łączeniu). Nadmienić trzeba, że przy wymianie łańcucha wymienia się też koła zębate.robo pisze:Moze trzeba go pierw zdiagnozowac jak nie poslucham to glowy nie dam... :lol:Nest pisze:Witam ....
Najprawdopodobniej odzywa się rozrząd u mnie w silniku, bo przy schodzeniu z wyższych obrotów słychać dość mocne nieregularne stuki w okolicach rozrządu.
Trzeba będzie wymienić łańcuch + ślizgi + ew. napinacz.
Mam pytanie gdzie najtaniej szukać części? ..czy występują zamienniki?
Ktoś z Was może już wymieniał ten temat? ..proszę o jakieś istotne szczegóły
z góry dziękuję za odp.
naciagniecie lancucha mozna sprawdzic ale trzeba sciagnac pokrywe zaworow (a to jest koszt demontazu wtryskiwaczy, :shock: jak sie uda) ustawic i zablokowac walki i zobaczyc co podzialka na kole pasowym przyniesie.... napinacz jest hydrauliczny jak jest cisnienie oleju to dziala ok.... plozy sa z tworzywa i moga sie wytrzec ale to chyba trzeba w CDI 1 kkm zeby sie strarly.... (chyba ze ktos wkladal paluchy i cos zle poukladal jak robil cos z glowica, rozrzadem) w OM611 z manualem, wymienilem lancuch bo rzeczywiscie halasowal i byl mocno wyciagniety....(w 628 kilka :mrgreen:) notabene po rozkuciu spadl mi do misy oleju.... :mrgreen: ale go wydlubalem (podobno sie nie da.... :mrgreen: )
co do cen to sie nie wypowiem lancuchy robi jedna firma, slizgi kup w ASO (jeden taki maly w glowicy, dlugi na napinacz tez), sa specjalne przyzady do rozebrania i zakucia lancucha raczej w domu tego nie zrobisz....
Nestnapisz proszę gdzie konkretnie słychać stuki, opisz ich harakter, miejsce najsilniejszego występowania (użyć możesz czegokolwiek np stetoskopu, listwy drewnianej przyłożonej do silnika i ucha itp.) Jeśli nie posiadasz doświadczenia z tego typu problemami zasuwaj do mechanika bo samemu nie dasz sobie rady. pozdrawiam.
Re: Rozrząd 2.2CDi
Panowie nie róbcie człowiekowi wody z mózgu. Pokrywę zaworów ściągamy bez demontażu wtryskiwaczy.
to jest CDI.... :lol:
Napinacz hydrauliczny może być zużyty niezależnie od stanu ciśnienia w układzie smarowania (najczęściej pada w nim sprężyna).
sprezyna podpiera tylko dluga listwe zeby nie miala luzu naprezenie pochodzi z cisnienia oleju....
Nie polecam łańcuchów spinanych (często lubią pękać na łączeniu).
jak sobie wyobrazasz wymiane calego lancucha.... to jest rozwalenie calego porzodu silnika.... :shock:
Nadmienić trzeba, że przy wymianie łańcucha wymienia się też koła zębate.
to nie jest okreslone....przez technologie MB
to jest CDI.... :lol:
Napinacz hydrauliczny może być zużyty niezależnie od stanu ciśnienia w układzie smarowania (najczęściej pada w nim sprężyna).
sprezyna podpiera tylko dluga listwe zeby nie miala luzu naprezenie pochodzi z cisnienia oleju....
Nie polecam łańcuchów spinanych (często lubią pękać na łączeniu).
jak sobie wyobrazasz wymiane calego lancucha.... to jest rozwalenie calego porzodu silnika.... :shock:
Nadmienić trzeba, że przy wymianie łańcucha wymienia się też koła zębate.
to nie jest okreslone....przez technologie MB
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Ja bym zaczął od uruchomienia silnika bez paska wielokllinowego, żeby wykluczyć pochodzenie hałasu od osprzętu silnika. Rozlatujące się łożyska alternatora czy sprzęgło sprężarki potrafi podobnie hałasować, nie mówiąc o pompie wody czy samym napinaczu PASKA (nie łańcucha)Nest pisze:Trzeba będzie wymienić łańcuch + ślizgi + ew. napinacz.
Dopiero kolejna rzecz, to wymiana napinacza (nie ewentualnie, a na pewno) i sprawdzenie wyciągnięcie łańcucha...
A słyszał kolega o metodzie przeciąganiarobo pisze:jak sobie wyobrazasz wymiane calego lancucha.... to jest rozwalenie calego porzodu silnika.... :shock:
Zbędny wydatek moim zdaniem. To nie technologia silników PF125p czy Poloneza. Nie wiem jak w CDI, ale w starczych dieslach z wtryskiem pośrednim koła zębate rozrządu czy ślizgi napinające spokojnie wytrzymywały dwa łańcuchy bez żadnych konsekwencji dla pracy silnikarobo pisze:Nadmienić trzeba, że przy wymianie łańcucha wymienia się też koła zębate.
to nie jest okreslone....przez technologie MB
Zresztą żadne manuale MB nie zalecają obligatoryjnie zmiany kół czy ślizgów przy wymianie łańcucha. Najpierw ocenia się je wzrokowo, a można to zrobić bez rozgrzebywania rozrządu i zdejmowania jego pokrywy...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
jak sobie wyobrazasz wymiane calego lancucha.... to jest rozwalenie calego porzodu silnika.... :shock:[/quote]
A słyszał kolega o metodzie przeciągania
kolega zalecil wymiane "calego" lancucha bez zakuwania bo "podobno" peka
a tego nie da sie zrobic bez demontarzu przodu silnika.... przeciagnac i zakuc to normalna technologia...
A słyszał kolega o metodzie przeciągania
kolega zalecil wymiane "calego" lancucha bez zakuwania bo "podobno" peka
a tego nie da sie zrobic bez demontarzu przodu silnika.... przeciagnac i zakuc to normalna technologia...
Pozdrawiam mechaniorow, byly pracuś z ASO MB obecnie kierownik zestawu 56-cio kolowego.... kiedyś W123 230C, W123 230E, S124 230E, S210 300TD. Obecnie W169 160 CDI Classic. Smart fortwo 0,8 CDI i S210 240 99' Avangarde WDB2102611B008510
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
etam... są łańcuchy zakuwane i są te ze spinkami (takimi, jak w łańcuchach rowerowych). Spinka dobrze założona nie ma prawa spaść, Tak samo umiejętnie i starannie zakuty łańcuch nie ma prawa "paść"... sam na takim łańcuchu, własnoręcznie zakuwanym, ujeżdżam m601 w w201, a zdarza się, że i do 160km/h przy skrzyni 4-biegowej... ;-)
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
-
- VIP
- Posty: 238
- Rejestracja: 9 sty 2010, o 23:53
- Lokalizacja: Szczecin
Przeciąganie i zakuwanie nowego łańcucha to normalna i częsta praktyka warsztatowa bo jest łatwiejsza i szybsza. Mnie chodzi o to że na rynku części zamiennych są łańcuchy zakuwane i łańcuchy spinane (podobnie jak rowerowe) i to te ostatnie potrafią puszczać na spince. Co do ściągania wtrysków podczas ściągania pokrywy zaworowej jeszcze raz rozmówię się ze swoim silnikowcem w moim warsztacie i nie daj boże jeśli się okaże że wprowadził mnie w błąd bo ubiję. A a zamęt przepraszam.
techniczna dyskusja sie wywiazala, a nawet nie wiadomo jaki przebieg, moc ma ten silnik i jaka skrzynia. z kregu podejrzanych trzeba najpierw wyeliminowac wtryski, zeby sie nie okazalo ze na lepszym paliwie nie stuka.
jjankiello dobry sposob zaproponowales uruchomic silnik bez osprzetu.
jjankiello dobry sposob zaproponowales uruchomic silnik bez osprzetu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości