Strona 1 z 3

ustawienie kąta pompy wtryskowej 2.9 td

: 24 wrz 2009, o 19:03
autor: Damian
Witam! Jestem nowy i chcialbym aby ktos przedstawil schemat ustawienia pompy wtryskowej w W210 E 290 TD bo mam problem. Szukałem po forum ale to co znalazlem jest chaotyczne i po pierwszym ustawieniu motor nie opdpalil. Jakby ktos zna temat i miałby chwile to byłbym wdzięczny

: 27 wrz 2009, o 11:26
autor: noc
Pompę ustawić wg. rysunku. Silnik 12 st. przed OT. na krzywkach wałka pierwszego cylindra
podniesionych do góry (zapłon).

: 28 wrz 2009, o 10:51
autor: Damian
Dzieki za odpowiedz, tak tez z informacji od pobliskich znajomych mechanikow zrobilem , miejscem gdzie popelnilem bład jak mysle bylo ustawienie silnika w gornym martwym punkcie w momencie zapłonu na pierwszym cylindrze. Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu? ustawiałem po zaworze ssacym ale to byla bardziej moja idea niz rada od kogos

: 28 wrz 2009, o 18:55
autor: jjankiello
Damian pisze:Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu?
Dokładnie...

: 29 wrz 2009, o 21:02
autor: Damian
Kolejna proba sie nie powiodła. :cry: Niby wszystko zrobilem w/g schemtu a wyladowalem baterie od zeza i nawet od sprintera a motor i tak martwy. Ale jeszcze bede walczyl,chcialbym sie upewnic o miejce umiejscowienia kołka wobec ktorego nalezy sie odnosic skalą na kole wału, czy znajduje sie w prawej gornej cwiartce(zgodnie z kier.jazdy) a widok jest skromny przy napinaczu :?:

: 5 paź 2009, o 21:57
autor: wojtas23-w1
Witam!!!

Mam podobny problem też ma w210 z silnikiem 2.9TDI, ale padła mi pompa wtryskowa w sprinterze 312 2.9TDI.

Wyjąłem pompę (drugą kupiłem używkę) i ustawiłem wszystko na znaki czyli 12 stopni przed OT (stojąc od przodu auta to na kole OT miałem po lewej stronie) zdjełem dekiel pokrywy zaworów i ustawiłem wałem rozrządu w punkcie GMP są na nim znaki a pompę według rysunku i niestety auto nie odpala, łapie tylko i gaśnie.

Gdzie popełniłem błąd albo co może być jescze nie tak?

: 5 paź 2009, o 23:16
autor: jjankiello
Sprawdź czy na Plak odpala (samostart w dieslu jest niewskazany), jeśli tak, to masz zapowietrzony układ paliwowy i trzeba dłużej pokręcić, żeby zaciągnął...

: 6 paź 2009, o 17:12
autor: wojtas23-w1
Do auta wkładam już trzecią poppę wtryskową i nadal nic. Odpali i gaśnie. Układ odpowietrzony, podłączałem już paliwo bezpośrednio z bańki omijając zbiornik.
Co może być pzyczyną że auto nie pali. Pmpa ma jakiś sterownik? Może cos innego padło bo nie mam pojęcia. Czekam na pomoc!!!

: 7 paź 2009, o 22:42
autor: noc
Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.

: 8 paź 2009, o 17:35
autor: wojtas23-w1
noc pisze:Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.
To co na pisałeś się zgadza ale to nie cała robota. Trzeba ustawić kąt wtrysku 0,85 - 0,90 czujnikiem zegarowym lub podłączając pod komputer. Ustawiłem kąt wtrysku i auto odpaliło od razu. I tu był cały problem że na każdej z tych trzech pomp nie ustawiłem kąta wtrysku.

: 8 paź 2009, o 18:53
autor: Damian
To jakim czujnikiem mozna ustawic ten kat wtrysku?

: 8 paź 2009, o 18:57
autor: noc
Jeżeli ustawisz pompę w przedziale 8 do 14 stopni silnik zapali.Będzie chodził twardo lub miękko, ale będzie.Do dokładnego ustawienia jest regulacja i komputer.Twój post dotyczy
silnika na chodzie.W poprzednich postach chodziło o odpalenie silnika.Kiedy wkładam pompę
nie reguluję jej na komputerze.Mam przyrząd najdokładniejszy i najstarszy na świecie
rurkę kapilarną.Rurką jestem w stanie sprawdzić zużycie krzywek i rozbieżności GPT dla każdego cylindra oddzielnie, a co za tym idzie wprowadzić średni GPT (geometryczny początek
tłoczenia).Znajdzie się za chwilę kilka osób, które stwierdzą, że to niedokładna metoda.
Nie będę się z nimi wdawał w dyskusje, za dużo razy wykonałem (z sukcesem) taką korektę po ustawieniu na komputerach i czujnikach (piezo).

: 8 paź 2009, o 21:38
autor: wojtas23-w1
Kolego Noc twoje doświadczenie i wiedza podług mojego jest bez porównania. I przede wszystkim szacunek dla Ciebie. Wszystkie trzy pompy wkładałem tak samo. Na jednej zapalił ale wogóle nie miał siły i dymił czyli żle ustawiony kąt wtrysku/ zapłon. Po włożeniu trzeciej też nie chciał zapalić i dopiero po ustawieniu kąta wtrysku auto odpaliło od razu a tak ewentualnie złapało i zgasło. Przy trzecim włożeniu montowałem już pompę w 45 minut.
Z tyłu pompy tam gdzie są krućce zamontowałem czujnik zegarowy i ustawiłem dane wartości które znalazłem na forum.

: 8 paź 2009, o 21:58
autor: noc
Odpowiedź prosta, źle ustawiałeś z przodu lub Ci przeskakiwała przy wkładaniu.Gdyby była taka wrażliwa, to reagowałaby na rozciągnięcie łańcucha i jego poranne skoki z napinaczem.

: 24 maja 2010, o 00:21
autor: bledzinski
Kolego odemnie rowniez wyrazy uznania za precyzje i wiedze oraz jasnosc przekazu ostawilem tak jak napisales i odpalil bez problemu a nie jak co nie ktorzy opisuja rozne niestworzone rzeczy no ale coz jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.