Most Dyferencjał (gruszka)- Jaki?

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
MARSZAL220CDI
VIP
Posty: 281
Rejestracja: 8 lut 2009, o 17:11
Lokalizacja: Polanica-Herford

Most Dyferencjał (gruszka)- Jaki?

Post autor: MARSZAL220CDI »

Witam.
Prawdopodobnie będę zmuszony do wymiany mostu :-(
Moje pytanie: Czy mogę założyć od innego modelu?
Jak nie to czy muszę patrzyć na numery które są na spodzie gruchy?
U mnie wyczytałem taki nr:
A210 351 08 050
GGG-40
Według tego numeru szukać?

Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
Za pomoc klikam pomógł a na zlocie(jak już się wybiorę) stawiam browara ;)



Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku ;)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

numer 2103510805 bedzie prawidlowy bez zera na koncu. co sie schrzanilo?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
MARSZAL220CDI
VIP
Posty: 281
Rejestracja: 8 lut 2009, o 17:11
Lokalizacja: Polanica-Herford

Post autor: MARSZAL220CDI »

fabek pisze: co sie schrzanilo?
Dziwne drgania (wibracje) przy jednostajnej prędkości do 120km/h powyżej cisza.
i przy wolnej jezdzie najczęściej gdy zwalniam do zera.
Podpora z łożyskiem wymieniona,sprzęgło elastyczne też,olej w moście sprawdzałem jest stan i olej czysty.
Może to być też wina skrzyni biegów? i po wale przenosi się do tyl? (skrzynia pracuje bez zarzutów)
Za pomoc klikam pomógł a na zlocie(jak już się wybiorę) stawiam browara ;)



Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku ;)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

spokojnie spokojnie w moscie luzy moga sie zrobic co najwyzej, nie wiem co trzeba zrobic zeby zakatowac most. zacznij od spraw podstawowych czyli kola, zamien tyl z przodem na probe. potem lozyska w piastach tylnej osi. niewywazony wal rowniez bedzie powodowal dziwne wibracje. czy przed wymiana podpory problem wystepowal?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
MARSZAL220CDI
VIP
Posty: 281
Rejestracja: 8 lut 2009, o 17:11
Lokalizacja: Polanica-Herford

Post autor: MARSZAL220CDI »

przed wymianą podpory miałem inne objawy które ucichły,a od jakiegoś czasu zaczęło się właśnie drgania i wibracje,które słychać w srodku.
Koła to juz zmieniałem 3 komplety tak,że to odpada.
Być może to faktycznie wał nie wyważony.
Więc zapytam,czy każdy warsztat posiada sprzęt do wyważania wału?
Za pomoc klikam pomógł a na zlocie(jak już się wybiorę) stawiam browara ;)



Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku ;)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

jak byl wal demontowany to pewnie tu pies pogrzebany. wpisz w google "wywazanie walu napedowego" i na pewno cos znajdzie. z tego co wiem niektore warsztaty potrafia wywazyc wal nawet bez wyciagania go z samochodu
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
MARSZAL220CDI
VIP
Posty: 281
Rejestracja: 8 lut 2009, o 17:11
Lokalizacja: Polanica-Herford

Post autor: MARSZAL220CDI »

Jak narazie dzięki Fabek
Bedę starał się dojść co jest przyczyną,ale jak pojadę do Polski,bo tu to fortune mogę stracić(takie porypane ceny)

[ Dodano: 2009-08-18, 17:36 ]
Witam ponownie.
Niestety w PL byłem krótko,ale znów sie wybieram tak więc nadal będę poszukiwał przyczyny.
Wymieniłem olej w skrzyni biegów (ani lepiej ani gorzej),a mechanicy stawiają na skrzynie biegów-sam już zgłupiałem.

Mam takie pytanie-czy można podnieść auto i włączyć na "D "żeby sprawdzić od spodu co tam faktycznie się dzieje(w którym miejscu) bo cos mi się wydaje,że jedno z kół będzie sie kręciło do tyłu.Czy mi to pomoże ustalić usterkę?
Za pomoc klikam pomógł a na zlocie(jak już się wybiorę) stawiam browara ;)



Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku ;)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

czy wal zostal wywazony? albo chociaz sprawdzony czy nie generuje drgan?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
MARSZAL220CDI
VIP
Posty: 281
Rejestracja: 8 lut 2009, o 17:11
Lokalizacja: Polanica-Herford

Post autor: MARSZAL220CDI »

Niestety nie został wyważony,ale wydaje mi sie że to nie to ponieważ gdyby nie był wyważony to coś by się działo przy większych prędkościach,a tu nawet 10km/h sąte drgania.
Za pomoc klikam pomógł a na zlocie(jak już się wybiorę) stawiam browara ;)



Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku ;)
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

MARSZAL220CDI pisze:a tu nawet 10km/h sąte drgania.
Odłącz wał od mostu , auto na linkę i zobacz czy drgania ustąpią.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
MARSZAL220CDI
VIP
Posty: 281
Rejestracja: 8 lut 2009, o 17:11
Lokalizacja: Polanica-Herford

Post autor: MARSZAL220CDI »

Wiem,że to nie dozwolone,ale włączyłem na "N" podczas jazdy i nic się nie dzieje tak,że romek61, twój pomysł nic nie da,ale dzięki.
Za pomoc klikam pomógł a na zlocie(jak już się wybiorę) stawiam browara ;)



Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku ;)
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

MARSZAL220CDI pisze:pomysł nic nie da,
Skoro wykluczasz, że przyczyną drgań może być tylny most . to pozostają do sprawdzenia łączniki gumowo stalowe pomiędzy mostem a wałem i pomiedzy wałem a skrzynią biegów.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
MARSZAL220CDI
VIP
Posty: 281
Rejestracja: 8 lut 2009, o 17:11
Lokalizacja: Polanica-Herford

Post autor: MARSZAL220CDI »

romek61, już wyżej pisałem,że" Podpora z łożyskiem wymieniona,sprzęgło elastyczne też,olej w moście sprawdzałem jest stan i olej czysty.
Przy wymianie oleju w skrzyni widziałem sprzęgło elastyczne to przy skrzyni i poduchę pod skrzynią-jest w stanie idealnym..mechanik potwierdził,że nie dawno wymieniane.

Powtórzę pytanie bo o to mi się w tej chwili rozchodzi -
czy można podnieść auto i włączyć na "D "żeby sprawdzić od spodu co tam faktycznie się dzieje(w którym miejscu) bo cos mi się wydaje,że jedno z kół będzie sie kręciło do tyłu.Czy mi to pomoże ustalić usterkę?
Za pomoc klikam pomógł a na zlocie(jak już się wybiorę) stawiam browara ;)



Ex- w124 200D "Budyń"
EX w210 220CDI 2001r. Automat,Kombi,Elegance ( sprzedany:( .)
Obecnie? -mam Oko na oku ;)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

no mozesz, nie widze przeszkod. ale znajac zycie drgania beda odczuwalne dopiero pod obciazeniem, ale sprobujcie. mozesz zablokowac skrzynie na 2-gim biegu od razu.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

Nie kwestionuję tego co piszesz
MARSZAL220CDI pisze:że" Podpora z łożyskiem wymieniona,sprzęgło elastyczne też,olej w moście sprawdzałem jest stan i olej czysty.
Ale zdarzają się takie przypadki jak opisany tu:
viewtopic.php?t=4685
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości