Strona 15 z 17

: 5 lis 2015, o 18:53
autor: albercik
OK. Dzięki za pocieszające informacje.

Obawiam się że temat jest trudny. Nie wiem jak szukać używkę takiej gruszki? czy są jakieś oznaczenia lub symbole tej części by wg nich znaleźć taki dyferencjał.
A może wystarczyłby jakiś remont, hmm, tylko pytanie kto mi to zrobi?

Dyferencjał nie jest jeszcze aż tak bardzo hałaśliwy, ale bardziej go słychać tylko przy większych prędkościach.
Czy można nim jeszcze jakiś czas pojeździć, np. z 1000km zanim uda mi się kupić coś innego? :/

: 5 lis 2015, o 19:04
autor: kid
Albercik, kup inny most, przy tych cenach za używke remont starego jest bez sensu. I przenieś dyskusję do odpowiedniego działu bo tu jest tylko o oleju do mostu.

: 5 lis 2015, o 19:34
autor: albercik
OK. Dzięki za poradę, pewnie kiedyś kupię.

Pozdrawiam.

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 31 sty 2016, o 11:52
autor: Makaron
Witam podepnę się do tematu, jaki olej do mojego MB vin w stopce, tylko proszę o konkret a nie wypisywanie ze temat rzeka itp. Z góry dzięki.

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 18 lut 2017, o 05:21
autor: tatex
Witam i "odgrzewam kotleta" po roku :oczami:

Ponieważ czeka mnie w najbliższym miesiącu sprawdzenie wału napędowego (niekiedy – w momencie mocniejszego dodania gazu – słychać taki głuchy "puk") – prawdopodobnie wyrobiona / luźna podpora wału plus wymiana kompletu (za jedną robocizną) simmeringów i uszczelek przy dyfrze (lekkie pocenie na prawym tyle plus jedna pęknięta i jedna sparciała uszczelka), wypada też od razu wymienić w nim to "cóś" co tam jest na stosowne oleum.

Tak więc konkretne pytanie - norma 235.7 :
kacper28 pisze:W Twoim stosuje olej wg. specyfikacji 235.7, niemniej jednak sam niedawno zmieniałem olej w tylnym moście i zalałem go olejem CASTROL SYNTRAX Limited Slip 75W-140, który spełnia wymagania specyfikacji 235.61 i jest b.polecany do W210 na pewym niemieckim forum MB.
qoompel pisze:Kucza, z tego co wiem, to z powodzeniem można lać do każdego mostu 85W90, norma 235.7:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html
Aktualny Blatt 235.7 - "Hinterachsgetriebeöle (Spezifikation 235.7)" podaje gęstość FE 75W-85
odsyłając jednocześnie do "Einsatz in Fahrzeugen/Aggregaten siehe Blatt 231.1 bzw. 231.2".

W spec. 231.2 ---> tutaj nic nie ma na temat 235.7
Natomiast w spec. 231.1 blatt 235.7 występuje tylko na str. 2 w tabeli "Personenkraftwagen Blßtter 235.0 bis 235.61"
i jest mu przyporządkowany "Ausgleichsgetriebe mit begrenztem Schlupf" lecz w SAE-Klasse 85W-90 :zdziwko:

Ktoś coś "kaman" ??? :padam:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit : 04 marzec 2017

Szukałem, czytałem i już wiem o co "kaman" :hyhy:
Przede wszystkim (na samym początku tego wątku) jest już wyjaśnione, że wspomniany przeze mnie 85W-90 jest olejem mineralnym, a 75W-85 to syntetyk.

Poza tym cytowany przeze mnie wcześniej zapis w MB-blatt pochodzi z Bevo sprzed ponad 10-laty :
231.0
1. Hypoidgetriebe‘le
Hypoidgetriebe‘le enthalten einen hohen EP-/AW-Additivanteil (Extreme Pressure/Antiwear) und ein hochviskoses Grund‘l, um beim Zahneingriff der Hypoidrßder (Misch- und Grenzreibungsverhßltnisse) Fressen zu verhindern und einen hohen Verschlei˚schutz zu gewßhrleisten. Die Dichtungsvertrßglichkeit mit Radialwellendichtringen ist bei solch hohen Additivkonzentrationen kritisch zu betrachten, da bei Temperaturen ab 130 ∞C bis 140 ∞C die P.S. Additivtechnolgien thermisch instabil werden und zur Verschlammung des Hypoid‘ls fÂhren k‘nnen. Die daraus resultierenden Ablagerungen an Radialwellendichtringen fÂhren dann in der Regel zur thermischen eberlastung und dies wiederum zu Undichtigkeiten an diesem Bauteil. Die Zahneingriffsverhßltnisse der Hypoidrßder resultieren in
einem hohen Gleitanteil und einem geringen hydrodynamischen Anteil des sich miteinander im Zahneingriff befindlichen Ritzel und Tellerrades. Aufgrund der hohen tribologischen Beanspruchung gegenÂber adhßsivem Verschlei˚ (Fressen) und Pittingbildung muss die Leistungsfßhigkeit der Hypoidgetriebe‘le
gegenÂber diesen Verschlei˚arten besonders ausgeprßgt sein. Die Formulierung der Tle wird deshalb durch eine hohe Konzentration an EP-/AW-Additiven und einem hochviskosen Grund‘l bestimmt. Alternative Tle, z. B. Motoren‘le, sind bei diesen Antrieben nicht einsetzbar. Der Leistungsnachweis, dass ein Tl die Anforderungen der Daimler AG erfÂllt, erfolgt durch werksinterne Tests. Die Hypoidgetriebe‘le mÂssen jedoch mindestens der US Militßrspezifikation MIL-L-2105 B/C/D entsprechen und in die Qualitßtsstufe nach API (American Institute of Petroleum) GL-5 eingestuft sein.
1.1 Viskositßtsanforderungen
Das Kßlteflie˚verhalten ist nur fÂr SAE 75W-, 85W-...Tle festgelegt. Hier gelten die Grenzwerte nach SAE J 306 c,
wonach die dynamische Viskositßt max. 150.000 mPas bei $40 ∞C fÂr 75W-Tle und bei $12 ∞C fÂr 85W-Tle betragen darf. Der Polymergehalt ist aufgrund der Tendenz zur Ablagerungsbildung im Getriebe eingeschrßnkt auf max. 1 Gew.-% fÂr Pourpoint>Erniedriger. Polymere als VI-Verbesserer zur Aufdickung niedrigviskoser Grund‘le sind nicht zugelassen. Die kinematische Viskositßt bei 100 ∞C muss mindestens 16,5 mm≤/s betragen.

Natomiast w aktualnym bevo jest już coś innego :
231.1
w tabeli "Personenkraftwagen Blätter 235.0 bis 235.74" na str. 1 blatt 235.7 występuje już w dwu pozycjach
"Hinterachse (Normalausgleich)" - tutaj są mu przyporządkowane SAE-Klasse 75W-85, 85W-90 i 90 oraz
"Ausgleichsgetriebe mit begrenztem Schlupf" - tutaj są mu przyporządkowane SAE-Klasse 75W-85 i 85W-90.

Natomiast wspominana też wcześniej przez dwu Kolegów SAE-Klasse 75W-140 (blatt 235.61) jest zalecana dla "Hinterachse mit AMG‑Ausgleichsgetriebesperre".

Tak więc wynika z tego iż - w przypadku mojej Gwiazdy - jedyną właściwą gęstością jest zalecana obecnie 75W-85.

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 8 maja 2017, o 14:02
autor: gregoryginda
Witajcie

Jaki olej i ile mam kupic do mojego e430 99 s210 .
Podaj vin VIN: WDB2102701A833435

Dziękuje z góry

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 26 cze 2017, o 11:44
autor: Yaroo68
Witam.Jaki olej do skrzyni 6 biegów i mostu w 2.0 kompressor kombi lift 2000 r.WDB2102481B240316

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 14 wrz 2017, o 08:23
autor: Kanapix
To i ja się podepnę z pytaniem - jaki olej kupić i ile go kupić do mostu i skrzyni manualnej - VIN w podpisie :)
WDB2102061X077003

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 16 wrz 2017, o 02:04
autor: noc
Kanapix pisze:To i ja się podepnę z pytaniem - jaki olej kupić i ile go kupić do mostu i skrzyni manualnej - VIN w podpisie :)
WDB2102061X077003
Skrzynia 1,5 litra blatt 235.10 : https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... 10_de.html
Dyfer 1,1 litra blatt 237.70 : https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_de.html

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 18 wrz 2017, o 08:07
autor: Kanapix
Wielkie dzięki :)

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 1 paź 2017, o 22:38
autor: iNDi_MKP
Też chciałbym zaczerpnąć informacji na temat oleju (jaki i ile) do mojej gwiazdy.

Pewnie nikt tego od nowości nie robił i myślę że profilaktycznie przyda się taka wymiana.

Vin w stopce.
Pozdrawiam.

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 1 paź 2017, o 23:58
autor: noc
Ten sam co u Kolegi wyżej.
Dyfer 1,1 litra blatt 237.70 : https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_de.html

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 11 lut 2018, o 11:35
autor: Greq
Witajcie :)

Jaki olej i ile wchodzi do "mostu" S210 3.2 V6 benzyna 1998r automat ?

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 11 lut 2018, o 12:09
autor: noc
Proszę. :padam:

Re: Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

: 11 lut 2018, o 12:38
autor: Greq
Bardzo dziękuję :)