Strona 140 z 144

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 19 cze 2018, o 09:47
autor: ostry
Czy przy wymianie oleju w skrzyni biegów dobrze od razu wymienić olej w dyferencjale? Czy lepiej zostawić go w spokoju? Jeśli wymieniać to czy odpowiedni będzie olej taki jak do skrzyni (zgodny z normą 235.10)? Pozdrawiam.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 19 cze 2018, o 11:16
autor: Aloiz
ja do nowego nabytku zalalem ten olej:

http://allegro.pl/gulf-formula-gx-5w40- ... 32304.html

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 22 cze 2018, o 22:51
autor: mati1991
Panowie do 2.7 cdi 5w30 czy 5w40? Co sądzicie o takim oleju jak valvoline maxlife?

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 22 cze 2018, o 22:59
autor: Piasek
Wlej to samo co Aloiz z posta wyżej

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 24 cze 2018, o 19:14
autor: ave
Witam,
Pacjent E430, obecnie zalany 10w40 podobno Valvoline ale PÓŁSYNTETYK, planuje zmienić na taki jak MB mówi MB 229.5 czyli PEŁEN SYNTETYK np. Valvoline SynPower 5W-40. Przebieg około 350k, zatem pytanie czy można bez problemu przechodzić na pełen syntetyk po zlaniu startego oleju?
Pozdrawiam!

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 24 cze 2018, o 19:24
autor: Piasek
Można.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 25 cze 2018, o 08:25
autor: rr6
ave pisze:Witam,
Pacjent E430, obecnie zalany 10w40 podobno Valvoline ale PÓŁSYNTETYK, planuje zmienić na taki jak MB mówi MB 229.5 czyli PEŁEN SYNTETYK np. Valvoline SynPower 5W-40. Przebieg około 350k, zatem pytanie czy można bez problemu przechodzić na pełen syntetyk po zlaniu startego oleju?
Pozdrawiam!
Nie powinno być żadnych problemów. Jeśli jednak to nowo nabyte auto i nie ty zmieniałeś ostatni raz olej (i nie masz pewności kiedy był zmieniany, a jest bardzo brudny) to zrób procedurę którą opisałem parę postów wcześniej w tym temacie (zmiana na taki "jaki był", przejechać kontrolnie 500-1000km i zmiana na docelowy, ewentualnie z płukanką).

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 7 lip 2018, o 22:40
autor: bizonek27
Ja leje castrol 10w40 zarowno do w210 2.7 cdi jak i s202 2.2 cdi. Olej do skrzyni febi o specyfikacji 236.14. Co do mostow zastamawiam sie nad shell spirax 80w90.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 8 lip 2018, o 07:41
autor: Piasek
Połowę ceny Spirax`a będą kosztowały jego odpowiedniki z takiego Mannol`a, Fanfaro,Cyclona czy chociażby nasze rodzime oliwy z Lotosa lub Jasola

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 8 lip 2018, o 15:50
autor: bizonek27
A ten spirax 80w90 nadaje sie do mostu? Cena ok 20 zl litr wiec chybsa nie taka duza.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 30 lip 2018, o 18:47
autor: BMKommando
Poradźcie jaki olej zalać do E200 Kompressor 163KM 2001r 368000km, posiadam dokładną wiedzę jaki olej był lany od nowości do teraz i wygląda to tak

27.12.2001-12.03.2004 Castrol TXT 5W/40 Serwis gwarancyjny
12.03.2004-14,12,2006 Castrol TXT 5W/30 Serwis gwarancyjny
14,12,2006-21,11,2007 Castrol SLX Professional 5W/30 Serwis gwarancyjny
21,11,2007-23,02.2010 F SLX CASTROL 0W/30 ASO MERCEDES
23,02.2010- 2018 MOBIL 10W/40 PRYWATNY SERWIS

Wszystko wydaje się jasne lać Mobila 10w/40, tylko jedno pytanie dlaczego ASO merca leje pełny syntetyk, a prywatny serwis przerzuca się na półsyntetyk, przebieg auta? lepsza ochrona na półsyntetyku? Więc tu jest pytanie do was? Osobiście wolę dołożyć trochę więcej i kupić lepszy półsyntetyk np Valvoline 10w40 lub LIQUI MOLY 10w40 ale nie wiem czy spełniają specyfikacje mercedesa, więc poradzie co lać teraz by było dobrze?

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 30 lip 2018, o 19:28
autor: rr6
BMKommando pisze:
dlaczego ASO merca leje pełny syntetyk,
Bo syntetyk jest lepszy i po co lać gorszy skoro można lepszy? Chyba, że decyduje tylko cena.
BMKommando pisze: a prywatny serwis przerzuca się na półsyntetyk, przebieg auta? lepsza ochrona na półsyntetyku?
Możliwości jest wiele. MB dopuszczał olej 10W40 też do tego silnika to wlali. Wiele osób wierzy w mity o tym, że syntetyk nie nadaje się do silników z większym przebiegiem. Inna możliwość jest jeszcze prostsza - klient oszczędzał, a 10W40 w beczce jest tani więc lał to co było w warsztacie. Jak kupiłem moje auto też było na 10W40, a serwisowane do końca w szwajcarskim ASO. Raz wlałem 10W40 na próbę (około 1000km) i potem przeszedłem na 5W40 i tak jest do dzisiaj (w międzyczasie przetestowałem różne płukanki i nic nie leje, nic nie cieknie).

10W40 teoretycznie wystarcza do tego silnika więc nic złego się nie dzieje. Jednak półsyntetyki mają wady - gorzej myją, mają niższy punkt spalania (łatwiej zapiec pierścienie), w zimie szybciej gęstnieją. Tak naprawdę najbardziej na 10W40 auto dostaje w zimie.
Lepiej wlać tańszy syntetyk (np. polski Specol po niecałe 60zł za 4 litry) niż półsyntetyka "renomowanej firmy".
BMKommando pisze: Więc tu jest pytanie do was? Osobiście wolę dołożyć trochę więcej i kupić lepszy półsyntetyk np Valvoline 10w40 lub LIQUI MOLY 10w40 ale nie wiem czy spełniają specyfikacje mercedesa, więc poradzie co lać teraz by było dobrze?
Te silniki naprawdę nie mają super wymagań - to konstrukcje z lat 90. a oleje rozwinęły się przez te lata. Lepiej lej tańszy i częściej zmieniaj, raz na jakiś czas daj płukankę. Wymieniłeś dobre oleje ale ja bym jednak dołożył te kilkadziesiąt złotych do 5W40. Ważne żeby miał normę ACEA A3/B3 lub A3/B4, a nie A5 bo to są bardzo lekko bieżne które średnio nadają się do silników z tych lat (w przypadku 10W40 nie ma tego problemu, bo nie ma chyba półsyntetyków spełniających A5, choć bywają, niezmiernie rzadko syntetyki 10W40 ale A5 nie widziałem).

Do marek które wymieniłeś dodałbym jeszcze Total (dobra cena), Specol (poza konkurencją cenową, polecam, jeżdżę sam na nim), Motul, Amsoil (drożej, ale przewyższa wszystko, chyba tylko Millers wyżej od tego stoi a ceny Millersa są absurdalne), Fuchs Oil i wreszcie Millers.

Zrób sobie procedurę taką jak ja. Kup (z beczki jak warsztat ma na stanie) 10W40 i popatrz czy zaraz po zmianie nic się nie dzieje. Przejedź 500-1000km i wtedy zmień na 5W40.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 30 lip 2018, o 20:14
autor: BMKommando
Dzięki, właśnie na taką odpowiedz liczyłem, zrobię dokładnie tak jak napisałeś.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 27 sty 2019, o 23:04
autor: Kuman7
Witam. Nadszedł czas na wymianę oleju w moim e240. Teraz jest 10w40 polsyntetyk mobila. Przebieg 330000. Chciałbym przejść na 5w40 syntetyk. Czy to będzie dobry zabieg dla silnika? Do tej pory nie zauwazylem żeby silnik się pocil. Właściwie w jednym miejscu co usunąłem. (uszczelki chłodnicy oleju i od momentu usunięcia awarii sucho). Na pół roku dolalem litr oleju bo pojawił się komunikat o minimalnym stanie. Co doradzicie w takiej sytuacji?

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 28 sty 2019, o 12:07
autor: rr6
Kuman7 pisze: 27 sty 2019, o 23:04 Witam. Nadszedł czas na wymianę oleju w moim e240. Teraz jest 10w40 polsyntetyk mobila. Przebieg 330000. Chciałbym przejść na 5w40 syntetyk. Czy to będzie dobry zabieg dla silnika? Do tej pory nie zauwazylem żeby silnik się pocil. Właściwie w jednym miejscu co usunąłem. (uszczelki chłodnicy oleju i od momentu usunięcia awarii sucho). Na pół roku dolalem litr oleju bo pojawił się komunikat o minimalnym stanie. Co doradzicie w takiej sytuacji?
Rozumiem, że poprzednie wymiany oleju już Ty robiłeś, a nie poprzedni właściciel? Czyli masz pewność co było zalane i kiedy?
Jeśli tak to nie powinno być problemu. Choć ja bym zrobił to trochę inaczej - użył płukanki i wlał jeszcze raz 10W40. Przejechał z 1500km i wtedy zmienił (już bez płukanki) na 5W40. W ten sposób w miarę kontrolowany sposób pozbędziesz się zanieczyszczeń które tam mogą być.