Strona 120 z 144
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
: 28 lis 2016, o 20:34
autor: Muniek
Nie znam się i nie czytam specjalnie dokładnie tego tematu. Olej zostawiam specjalistom. Ale czy ktoś może coś powiedzieć o oleju Tedex? Miałem taki wlany i straszni negatywne opinie są.
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
: 29 lis 2016, o 09:42
autor: Piasek
Olej stosowany na pierwsze zalanie w FSO
dlatego pewnie takie opinie... Przez długie lata stosowany fabrycznie przez Autosan, Jelcz, STAR, PKS jako serwisowy. Potem działkę przejęło VECO ... kto by tam za nimi zdążył.
Firma siedząca głównie w przemyśle i transporcie ciężkim.
Re: Tym razem Mieczysław:)
: 7 gru 2016, o 18:18
autor: motorek4612
Wszystkie swoje auta obecne i te które miałem zalewam castrolem , oprócz laguny która jeździła tylko na elfie, i nie narzekam. Swego czasu miałem Paździocha ax 1.5 diesla i nawet on na lotosie nie chciał jechać klepał kopcił silnik dzwonił ,kontrolka oleju się zapalić potrafiła, wiec po bodajże 80 km wróciłem do oleju jaki lał poprzednik i to tez był castrol. Złego słowa o tym oleju nie powiem, a sam fakt ze mój Miecio dziadek śmiga na syntetyku od nastu lat tej firmy o czymś świadczy. Z reszta ten olej spełnia normy mercedesa gdyby ich nie spełniał , to mercedes nie podpisał by się pod nim.
Re: Tym razem Mieczysław:)
: 7 gru 2016, o 21:27
autor: Piasek
perzu126 pisze:bo raczej nie uwierze w PAO za 50zł
lata reklam zrobiły swoje i wszystkim się wydaje że 5W-40 to już musi 200zł kosztować za 4L. Wierz mi, jego produkcja nie kosztuje wcale więcej niż zwykłego minerała a pewnie kosztowo zbliżona do kosztów wytworzenia 1L oleju napędowego.
Re: Tym razem Mieczysław:)
: 8 gru 2016, o 18:07
autor: perzu126
No dobra, ale co sądzisz o samej firmie, bo mi nie odpowiedziałeś. Myślisz, że warto tego Specola kupić? Że trzyma normy?
Re: Tym razem Mieczysław:)
: 8 gru 2016, o 19:31
autor: Piasek
Już w drugi silnik go zalałem i jak na razie jest rewelacyjnie.
- 4tyś km w C4: nie ubywa, nadal czyściutki i krystaliczny a rozruch zimnego po nocy silnika (-3*C) słuchowo taki jakbym go 3 min wcześniej zgasił. Na poprzednim Totalu było bardziej metalicznie przez chwilkę.
A co sądzę o firmie ? Nie wiem, nie znam, nie współpracuję bezpośrednio... a że ktoś tam niepochlebnie napisał to nie mój problem. Oceniam produkt a nie zadowolenie pracownika.
Re: Tym razem Mieczysław:)
: 8 gru 2016, o 22:32
autor: tonidriver
Piasek a który to ten specol dobry bo jak wszedłem na Allegro to tam jest kilka rodzajów nawet po stówce za 5L
Re: Tym razem Mieczysław:)
: 8 gru 2016, o 23:17
autor: Piasek
Jak nie masz DPF`a w dieslu albo masz benzynę to Gold 5W-40 będzie ok.
Jak masz DPF no to Premium Spcec C3 i tutaj jest zarówno 5/40 jak i 5/30 oba z normami MB 31 i 51
Re: Tym razem Mieczysław:)
: 8 gru 2016, o 23:32
autor: benha
Ja zaś jeździłem trochę na castrolu i po wymianie na motula 5w40 widzę, że teraz przy tych mrozach jakie mamy auto zdecydowanie łatwiej odpala, do drugiego auta leje millersa motorsport 5w30 i przy ostrzejszym pałowaniu trochę go ubywa (obstawiam, że turbosprężarki mogą lekko przy większym obciążeniu puszczać) ale silnik chodzi cały czas jak należy, mimo to że łatwo nie ma.
Re: Tym razem Mieczysław:)
: 9 gru 2016, o 08:31
autor: Piasek
Motul robi dobre oleje ale:
1) bardzo drogie jak za normalne syntetyki
2) bardzo duże ryzyko trafienia okazyjnie podróbki bo to na równi z EDGE`m najbardziej podrabiana marka
Co do ubywania 5W-30 no cóż... takie jego uroki: nie bez przyczyny dali mu normy niskopopiołowe C3 i C2 bo nawet producent oleju zakłada że będzie on spalany przez silnik dlatego nie może syfić. Zaś producent silnika (jak w dwusuwach) podaje od razu ilość spalanego oleju jako normę w karcie gwarancyjnej
żebyś czasem się nie procesował że jak to 150 tyś zł za auto, nowy silnik a dolewać trzeba jak Mixolu do Komara...
Osobiście oleje z grup 0/20, 0/30 czy 5/30 traktuje jako zło konieczne i stosuje jeżeli już nie ma alternatywy. W pozostałych przypadkach stosuję oleje zapewniające zdecydowanie lepszą ochronę silnika. A że dodatkowo nie kosztują kroci za nazwę
W żadnym z aut nie trzymam się zalecanego interwału wymian zmieniając oleje co 10-15 tyś km. Stosując mniej znane a równie dobre oleje jest to z korzyścią i dla silnika i dla mnie bo nawet 2x wymiana oleju po 60zł/4L jest tańsza niż jednorazowa (Edża za 140zł/4L) którego muszę w międzyczasie dolać 2L po 40zł każdy.
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
: 10 gru 2016, o 18:28
autor: tonidriver
Kupiłem dwie bańki tego specola. Zobaczymy co to będzie.
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
: 10 gru 2016, o 20:16
autor: Piasek
Rozpuści wał i pordzewieją tłoki
A którego ?
A płukanki silnika kiedyś stosowałeś ?
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
: 10 gru 2016, o 21:56
autor: rr6
Pisałem już o odczuciach na specolu gold. Głównie dźwiękowych. Teraz gdy nakręciłem kolejne tysiące km mogę powiedzieć, że wrażenie się utrzymuje - silnik nie tylko ma spokojniejszy rozruch, ale jest ogólnie cichszy.
Oczywiście więcej pewnie w tym zasługi z przejścia na pełen syntetyk niż zmiany marki, ale zdecydowanie opiniuje na plus specol gold.
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
: 10 gru 2016, o 22:12
autor: tonidriver
Piasek pisze:Rozpuści wał i pordzewieją tłoki
A którego ?
A płukanki silnika kiedyś stosowałeś ?
Do czego mi płukanka jak na syntetyku jeżdżę ?
Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo
: 10 gru 2016, o 22:50
autor: rr6
tonidriver pisze:
Do czego mi płukanka jak na syntetyku jeżdżę ?
Opinie są różne, ale po płukance lepiej olej spływa, dokładniej spłynie wszystko co w nim jest.