Strona 120 z 144

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 28 lis 2016, o 20:34
autor: Muniek
Nie znam się i nie czytam specjalnie dokładnie tego tematu. Olej zostawiam specjalistom. Ale czy ktoś może coś powiedzieć o oleju Tedex? Miałem taki wlany i straszni negatywne opinie są.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 29 lis 2016, o 09:42
autor: Piasek
Olej stosowany na pierwsze zalanie w FSO :) dlatego pewnie takie opinie... Przez długie lata stosowany fabrycznie przez Autosan, Jelcz, STAR, PKS jako serwisowy. Potem działkę przejęło VECO ... kto by tam za nimi zdążył.
Firma siedząca głównie w przemyśle i transporcie ciężkim.

Re: Tym razem Mieczysław:)

: 7 gru 2016, o 18:18
autor: motorek4612
Wszystkie swoje auta obecne i te które miałem zalewam castrolem , oprócz laguny która jeździła tylko na elfie, i nie narzekam. Swego czasu miałem Paździocha ax 1.5 diesla i nawet on na lotosie nie chciał jechać klepał kopcił silnik dzwonił ,kontrolka oleju się zapalić potrafiła, wiec po bodajże 80 km wróciłem do oleju jaki lał poprzednik i to tez był castrol. Złego słowa o tym oleju nie powiem, a sam fakt ze mój Miecio dziadek śmiga na syntetyku od nastu lat tej firmy o czymś świadczy. Z reszta ten olej spełnia normy mercedesa gdyby ich nie spełniał , to mercedes nie podpisał by się pod nim.

Re: Tym razem Mieczysław:)

: 7 gru 2016, o 21:27
autor: Piasek
perzu126 pisze:bo raczej nie uwierze w PAO za 50zł
lata reklam zrobiły swoje i wszystkim się wydaje że 5W-40 to już musi 200zł kosztować za 4L. Wierz mi, jego produkcja nie kosztuje wcale więcej niż zwykłego minerała a pewnie kosztowo zbliżona do kosztów wytworzenia 1L oleju napędowego.

Re: Tym razem Mieczysław:)

: 8 gru 2016, o 18:07
autor: perzu126
No dobra, ale co sądzisz o samej firmie, bo mi nie odpowiedziałeś. Myślisz, że warto tego Specola kupić? Że trzyma normy?

Re: Tym razem Mieczysław:)

: 8 gru 2016, o 19:31
autor: Piasek
Już w drugi silnik go zalałem i jak na razie jest rewelacyjnie.
- 4tyś km w C4: nie ubywa, nadal czyściutki i krystaliczny a rozruch zimnego po nocy silnika (-3*C) słuchowo taki jakbym go 3 min wcześniej zgasił. Na poprzednim Totalu było bardziej metalicznie przez chwilkę.
A co sądzę o firmie ? Nie wiem, nie znam, nie współpracuję bezpośrednio... a że ktoś tam niepochlebnie napisał to nie mój problem. Oceniam produkt a nie zadowolenie pracownika.

Re: Tym razem Mieczysław:)

: 8 gru 2016, o 22:32
autor: tonidriver
Piasek a który to ten specol dobry bo jak wszedłem na Allegro to tam jest kilka rodzajów nawet po stówce za 5L

Re: Tym razem Mieczysław:)

: 8 gru 2016, o 23:17
autor: Piasek
Jak nie masz DPF`a w dieslu albo masz benzynę to Gold 5W-40 będzie ok.
Jak masz DPF no to Premium Spcec C3 i tutaj jest zarówno 5/40 jak i 5/30 oba z normami MB 31 i 51

Re: Tym razem Mieczysław:)

: 8 gru 2016, o 23:32
autor: benha
Ja zaś jeździłem trochę na castrolu i po wymianie na motula 5w40 widzę, że teraz przy tych mrozach jakie mamy auto zdecydowanie łatwiej odpala, do drugiego auta leje millersa motorsport 5w30 i przy ostrzejszym pałowaniu trochę go ubywa (obstawiam, że turbosprężarki mogą lekko przy większym obciążeniu puszczać) ale silnik chodzi cały czas jak należy, mimo to że łatwo nie ma.

Re: Tym razem Mieczysław:)

: 9 gru 2016, o 08:31
autor: Piasek
Motul robi dobre oleje ale:
1) bardzo drogie jak za normalne syntetyki
2) bardzo duże ryzyko trafienia okazyjnie podróbki bo to na równi z EDGE`m najbardziej podrabiana marka

Co do ubywania 5W-30 no cóż... takie jego uroki: nie bez przyczyny dali mu normy niskopopiołowe C3 i C2 bo nawet producent oleju zakłada że będzie on spalany przez silnik dlatego nie może syfić. Zaś producent silnika (jak w dwusuwach) podaje od razu ilość spalanego oleju jako normę w karcie gwarancyjnej :) żebyś czasem się nie procesował że jak to 150 tyś zł za auto, nowy silnik a dolewać trzeba jak Mixolu do Komara...
Osobiście oleje z grup 0/20, 0/30 czy 5/30 traktuje jako zło konieczne i stosuje jeżeli już nie ma alternatywy. W pozostałych przypadkach stosuję oleje zapewniające zdecydowanie lepszą ochronę silnika. A że dodatkowo nie kosztują kroci za nazwę :) W żadnym z aut nie trzymam się zalecanego interwału wymian zmieniając oleje co 10-15 tyś km. Stosując mniej znane a równie dobre oleje jest to z korzyścią i dla silnika i dla mnie bo nawet 2x wymiana oleju po 60zł/4L jest tańsza niż jednorazowa (Edża za 140zł/4L) którego muszę w międzyczasie dolać 2L po 40zł każdy.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 10 gru 2016, o 18:28
autor: tonidriver
Kupiłem dwie bańki tego specola. Zobaczymy co to będzie.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 10 gru 2016, o 20:16
autor: Piasek
Rozpuści wał i pordzewieją tłoki :)
A którego ?
A płukanki silnika kiedyś stosowałeś ?
:hyhy:

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 10 gru 2016, o 21:56
autor: rr6
Pisałem już o odczuciach na specolu gold. Głównie dźwiękowych. Teraz gdy nakręciłem kolejne tysiące km mogę powiedzieć, że wrażenie się utrzymuje - silnik nie tylko ma spokojniejszy rozruch, ale jest ogólnie cichszy.
Oczywiście więcej pewnie w tym zasługi z przejścia na pełen syntetyk niż zmiany marki, ale zdecydowanie opiniuje na plus specol gold.

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 10 gru 2016, o 22:12
autor: tonidriver
Piasek pisze:Rozpuści wał i pordzewieją tłoki :)
A którego ?
A płukanki silnika kiedyś stosowałeś ?
:hyhy:
Do czego mi płukanka jak na syntetyku jeżdżę ?

Re: OLEJ, olej silnikowy - pytania, doradztwo

: 10 gru 2016, o 22:50
autor: rr6
tonidriver pisze: Do czego mi płukanka jak na syntetyku jeżdżę ?
Opinie są różne, ale po płukance lepiej olej spływa, dokładniej spłynie wszystko co w nim jest.