Strona 1 z 2

Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 9 maja 2018, o 13:41
autor: mati1991
Witam, od sierpnia ubiegłego roku jestem posiadaczem W210 2.7 cdi 163km avantgarde z automatyczną skrzynią biegów. Powoli go dopieszczam wizualnie i mechanicznie,aktualnie jestem po naprawie poduszki silnika i przepływomierza. Wszystkie błędy skasowane i żadnych już nie wykazuje. Jednak mam jeden problem związany z obrotami silnika. Po odpaleniu są strasznie wysokie obroty bo czasami nawet ponad 1000, gdy zmienię z pozycji P na inną,to obroty się zmieniają,ale wciąż są za wysokie. Na rozgrzanym silniku również to występuję. Dodam, ze czasami odpale i jest normalnie. Chyba ma to jakiś związek z temperaturą bo w sierpniu ubiegłego roku był ten problem, przez zimę był spokój przez cały czas i obroty były normalne ( w pozycji P obroty lekko ponad 500), jak zrobiło się trochę cieplej znowu obroty na postoju wynoszą około 1000 (czasami mniej,czasami trochę więcej). Nie ma znaczenia czy klima jest włączona czy wyłączona. To pierwszy problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Drugi dotyczy wycieków/pocenia się. Zauważyłem, kilka miejsc delikatnie mokrych.Od lewej: Okolice odmy,wąż lekko również i okolice jakiegos czujnika w wężu od odmy. Od frontu pod pompą vacum i wysokiego ciśnienia. Pod EGR oraz w jego okolicach. Chciałbym się tym zająć i uszczelnić te miejsca. Uszczelnić odme (zestaw A6119970545, A6119970645), pompe vacum (A6119970745, A6689970145), uszczelka od pompy niskiego cisnienia (A0189971948), od wysokiego ciśnienia (A0129970745) oraz układ paliwowy (A6019970645 8 szt). Samej pompy na razie nie chce ruszać bo podobno zielone oringi przy pompie mogą pomóc. Jak już robić i zamawiać to wszystko więc pytanie czy czymś jeszcze mam się zająć? Chciałbym,żeby ktoś zerknął na to co mam wypisane i ocenił czy nic nie brakuje. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 9 maja 2018, o 23:36
autor: Dobrodziej_1983
Opis opisem, ale zdjęcia mogłyby troszkę ułatwić odpowiedzi na pytania.

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 10 maja 2018, o 12:46
autor: mati1991
Zdjecia w załącznikach, dodatkowo link do galerii w pełnej rozdzielczości : https://tufotki.pl/LEYyj

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 10 maja 2018, o 15:08
autor: Piasek
Jak dla mnie większość tych zapoceń to już sprawa wieku/przebiegu/wyeksploatowania jednostki napędowej. Proponował bym to umyć delikatną chemią i obserwować co się będzie działo po nowemu. Jak momentalnie pojawią się wycieki - trzeba będzie interweniować ale jak do takiego stanu doprowadzi się dopiero gdzieś za rok - szkoda zachodu. Za rok znowu umyjesz.
Jedyne czym bym się zainteresował to tą obudową wtyczki przepływki czy co to tam jest co to ją ktoś izolacją zaklajstrował.

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 10 maja 2018, o 15:30
autor: mati1991
Dzieki za odpowiedź. Już jestem po tym zabiegu, jakiś miesiąc temu starałem się wymyć wszystkie te zabrudzone miejsca. Głównie skupiłem się na tym miejscu pod pompa vacum no i teraz widzimy jak to wyglada po miesiacu... Robić coś z tym czy dac sobie spokoj? Czytałem sporo i zrobiłem liste potrzebnych uszczelek/oringów w 1 poście. O czymś zapomniałem a moze a czegoś zrezygnować?
Co z tym problemem odnośnie obrotów? bo na tym mi głównie zależy. Dzisiaj go odpaliłem i było wszystko okej, wjechalem dosłownie z ulicy na podwórek i już obroty były wyższe...
Też już się zainteresowałem tą wtyczką od przepływki i oryginalna izolacja była lekko naruszona dlatego ktoś to poprawił taśmą.

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 10 maja 2018, o 15:38
autor: Piasek
Jeżeli po miesiącu to wymieniaj uszczelki.

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 11 maja 2018, o 20:50
autor: Dobrodziej_1983
Prócz uszczelek/oringów rozebrać dolot i zobaczyć ile tam jest oleju. Za dużo oleju w dolocie doprowadzi kiedyś do samozapłonu. Turbo i odma do sprawdzenia napewno.

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 11 maja 2018, o 21:27
autor: korni8808
Pocący się wąż odmy można zaliczyć do "ten typ tak ma".
Samą odmę i Vacum polecam uszczelnić Reinzosilem. Jest skuteczny.

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 14 maja 2018, o 14:54
autor: mati1991
Dziękuję panowie za odpowiedzi i pomoc. Uszczelki zamówione, w tym tygodniu się tym zajmę i zobaczymy jakie będą efekty.
Priorytetem dla mnie były te obroty, bo trochę mnie to martwi i denerwuje. Przy niższych temperaturach był spokój, a teraz gdy jest cieplej znowu te wyższe obroty.. W pozycji "P" gdy odpalę od razu obroty 1000 czasami nawet trochę więcej, w pozycji "D" również obroty są wyższe. Czy za to jest odpowiedzialny jakiś czujnik? Na komputerze 0 błędów. Kluczowe jest to, że zimą jest ok a latem gdy temp wzrasta zaczyna się problem, więc ma to duży związek z temperaturą otoczenia. Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny?

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 14 maja 2018, o 16:01
autor: lemur
A przepływomierz jaką temperaturę pokazuje?

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 16 maja 2018, o 09:49
autor: mati1991
Witam. Sprawdziłem ten przepływomierz i na wstępie jest dziwna sprawa bo mechanik twierdzi, że powinien być inny przepływomierz (z żółtym oringiem). Po wpisaniu dokładnego modelu na stronie czesciauto24.pl również wyskakuje ten z żółtym oringiem.. Co o tym sądzicie? W załączniku mój obecny przepływomierz.

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 16 maja 2018, o 11:39
autor: korni8808
Dziwna ta przepływka.
OEM: A6110940048

Powinien wyglądać tak:
https://allegro.pl/listing?string=A6110 ... t-1-1-0501

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 16 maja 2018, o 11:48
autor: mati1991
Dzięki za szybką odpowiedź. Czyli do wymiany? Szukać używki czy nie bawić się i od razu nówka?
https://www.redmars.pl/product-pol-446- ... W-220.html
Ta będzie ok? Numery się zgadzają. Ale czy to oryginał?
Znalazłem taką używke niby pół roku ma.
https://www.olx.pl/oferta/przeplywomier ... 2c7b2b8ee2

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 16 maja 2018, o 11:51
autor: korni8808
Pierburg robi na 1. montaż więc najlepszy wybór.
W używki bym się nie bawił

Re: Kilka pytań, sprawa wycieków oraz obrotów silnika

: 16 maja 2018, o 11:58
autor: Piasek
Różnica ok 150zł - brałbym nówkę tym bardziej że ori