"Falujęce" obroty silnika 3.0 TD
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
"Falujęce" obroty silnika 3.0 TD
Kiedy silnik nabierze temperatury "dobre" 80 stopni na biegu jałowym obroty falują, na zimnym i do 80 stopni objawu tego nie ma. Zauważyłem, że przy większym obciążeniu elektryki (światła, dmuchawa, klimatyzacja) przestaje falować, jednak w momencie gdy szybko zredukuję dmuchawę z max. na min. - faluje kiedy zrobię to stopniowo - wolno, obroty są ok. Podczas jazdy silnik sprawuje się idealnie "zegareczek". Problem powstał "chyba" kiedy na pompie paliwa wymieniłem oringi (wyciek ON), wycieku nie ma a są falujące obroty. Wymieniłem parę rzeczy np. filtr paliwa, podmieniłem od znajomego także kilka rzeczy np. przepływomierz, sprawdziłem wtryski itd i dalej jest jak było. Podłączyłem komputer na programie "start diagnoza" niewiele błędów mało istotne np. stacyjka (z którą tak na marginesie nie miałem problemu) silnik nie wykazał żadnych błędów. NIE WYOBRAŻACIE SOBIE JAK WKURZA TAKA PRACA SILNIKA !!! Szanowni użytkownicy forum potraficie pomóc, macie jakieś propozycje. PROSZĘ o Pomoc, Porady. D Z IE K U J Ę !!!
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Witaj na forum.Zapraszamy do "powitalni".
Problem sam sobie zrobiłeś.Któryś z wymienionych oringów jest nieszczelny i do pompy dostają się pęcherzyki powietrza.To typowe dla tego silnika.
Problem sam sobie zrobiłeś.Któryś z wymienionych oringów jest nieszczelny i do pompy dostają się pęcherzyki powietrza.To typowe dla tego silnika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:27
- Lokalizacja: Szczecin
Witam.
Problem identyczny. s210 300turbodiesel 97rok. Zimy pracuje idealnie, gdy złapie temperaturkę na obciążeniu D lub R jest dobrze, na pozycji N trzęsie silnikiem jakby miał zgasnąć, potelepie go chwile i wraca do normy. Komputer - nic ciekawego nie wskazał, "egr" wyczyszczony, sprawny. Wtryski sprawdzone 5 idealnych, jeden słabszy ok 123. Podciśnienia wyglądają ok, z interkulera klasyczny wyciek. nowe filtry, olej w skrzyni i silniku. Skonczyły mi się pomysły. Pozostaje gdybanie. Kumputer nie pomaga, może Wy pomorzecie?
Problem identyczny. s210 300turbodiesel 97rok. Zimy pracuje idealnie, gdy złapie temperaturkę na obciążeniu D lub R jest dobrze, na pozycji N trzęsie silnikiem jakby miał zgasnąć, potelepie go chwile i wraca do normy. Komputer - nic ciekawego nie wskazał, "egr" wyczyszczony, sprawny. Wtryski sprawdzone 5 idealnych, jeden słabszy ok 123. Podciśnienia wyglądają ok, z interkulera klasyczny wyciek. nowe filtry, olej w skrzyni i silniku. Skonczyły mi się pomysły. Pozostaje gdybanie. Kumputer nie pomaga, może Wy pomorzecie?
***************************************
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:27
- Lokalizacja: Szczecin
Mój błąd - nie sprawdzona kompresja, weże w normie, turbina pieknie gwiżdze. Jeszcze jedno : podłuższej jeżdzie tak 60-80km przejade w trasie i ... brak mocy, tak jakby turbo zgasło ciągnie do 4,3obrotów i staje, nie zmienia biegu na wyższy, chyba że odpuszcze gazu, to zmieni bieg i jedzie dalej. Czyli co? Powrót do warsztatu i pomiar kompresji??
***************************************
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
Sam robiłeś, na pewno dobrze poskładane, sprężynki w króćcach są na miejscu.rafa69 pisze:Problem powstał "chyba" kiedy na pompie paliwa wymieniłem oringi (wyciek ON), wycieku nie ma a są falujące obroty
Jeżeli problem powstał w tym momencie to zaryzykuję twierdzenie, że pompa albo jest źle ustawiona, albo jest zużyta.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:27
- Lokalizacja: Szczecin
Ten wątek opisuje problemszerszen2000 pisze:s210 300turbodiesel 97rok. Zimy pracuje idealnie, gdy złapie temperaturkę na obciążeniu D lub R jest dobrze,
viewtopic.php?p=6843#6843
Ostatnio zmieniony 1 cze 2010, o 13:06 przez romek61, łącznie zmieniany 1 raz.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:27
- Lokalizacja: Szczecin
hmm,
no to teraz poszukiwania czarodzieja od sprawdzenia pampy....
dzięki
[ Dodano: 2010-06-02, 10:26 ]
witam
poczytałem wszystko, objawy mają koledzy takie same, ale nikt jednoznacznie nie wskazał przyczyny.
:-) wczoraj wskoczyła rezerwa więc poszukałem bioestrolu w szczecinie :-)
jest o niebo lepiej
nie faluje, pracuje ciszej,
tylko czy to jest rozwiązanie?
Panie Noc czekam na werdykt :-)
no to teraz poszukiwania czarodzieja od sprawdzenia pampy....
dzięki
[ Dodano: 2010-06-02, 10:26 ]
witam
poczytałem wszystko, objawy mają koledzy takie same, ale nikt jednoznacznie nie wskazał przyczyny.
:-) wczoraj wskoczyła rezerwa więc poszukałem bioestrolu w szczecinie :-)
jest o niebo lepiej
nie faluje, pracuje ciszej,
tylko czy to jest rozwiązanie?
Panie Noc czekam na werdykt :-)
***************************************
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Nadal stawiam na o-ringi na przewodach paliwowych lub inne uszkodzenie powodujące dostawanie się powietrza do pompy.Na obudowie filtra po wyjęciu górnego przewodu wyjąć oprawę z filtrem wstępnym, wyczyścić go i wymienić o-ring, o ile to jest to rozwiązanie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:27
- Lokalizacja: Szczecin
[quote="noc"]Nadal stawiam na o-ringi
...
nawet jak pompa sucha?
pozatym to chyba wątek do pana co sam wymienił sobie oringi
ale sprawdzę, znaczy podpowiem mojemu nieautoryzowanemu mechanikowi zeby sprawdził, chociaż ... jakby oringi nie trzymały to by pompę "zarzygały" czyż nie??
...
nawet jak pompa sucha?
pozatym to chyba wątek do pana co sam wymienił sobie oringi
ale sprawdzę, znaczy podpowiem mojemu nieautoryzowanemu mechanikowi zeby sprawdził, chociaż ... jakby oringi nie trzymały to by pompę "zarzygały" czyż nie??
***************************************
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 maja 2010, o 21:27
- Lokalizacja: Szczecin
hmmmm
rafa69 nie pisze od 3 tygodni, a wracacie do jego wątku oringów
powtórzę: mam identyczne objawy jak on (raczej miałem, bo od 170km jezdze na estrolu i objawy sie zadusiły), czyli po rozgrzaniu silnik bez obciazenia przerywa faluje
ale dam pompę do sprawdzenia i wtedy sie odezwe
pzdr
rafa69 nie pisze od 3 tygodni, a wracacie do jego wątku oringów
powtórzę: mam identyczne objawy jak on (raczej miałem, bo od 170km jezdze na estrolu i objawy sie zadusiły), czyli po rozgrzaniu silnik bez obciazenia przerywa faluje
ale dam pompę do sprawdzenia i wtedy sie odezwe
pzdr
***************************************
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
Ex S124 300d T 24v
Ex V230td
S210 300td T
miałem to samo u siebie - dławił się na wolnych obrotach jak był ciepły i jeszcze bardziej jak było ciepło na zewnątrz czyli w lecie bo wtedy paliwo rzadsze - dlatego jak zalałeś bioestrem była poprawa gdyż jest gęsty - u mnie zdiagnozowano że zawory na pompie nie trzymały dawkki paliwa i pompa do regeneracji generalnie poszla teraz jest ok
E300TD 1997r ELEGANCE Sedan WDB2100251A578114
Dla potomnych :
Powyższe problemy z nierówna pracą po rozgrzaniu, wynikają z dokręcenia sekcji ze zbyt dużym momentem. (o ile wcześniej silnik pracował należycie). Do uszczelnienia sekcji potrzebne są:
- nowe oringi i podkładki miedziane (ASO) 28zł
- nasadka hazet 4556 do sekcji - ok 150zł (później można odsprzedać)
- klucz dynamometryczny z zakresem 30-35NM
Dokręcać należy 3 etapowo. 2 razy momentem 30NM, kolejny 3 raz 35Nm.
Powyższe problemy z nierówna pracą po rozgrzaniu, wynikają z dokręcenia sekcji ze zbyt dużym momentem. (o ile wcześniej silnik pracował należycie). Do uszczelnienia sekcji potrzebne są:
- nowe oringi i podkładki miedziane (ASO) 28zł
- nasadka hazet 4556 do sekcji - ok 150zł (później można odsprzedać)
- klucz dynamometryczny z zakresem 30-35NM
Dokręcać należy 3 etapowo. 2 razy momentem 30NM, kolejny 3 raz 35Nm.
Jest CLS 55 AMG'06 ,W124 220E'92 , Smart FF. Ex: CLS55 AMG'05; W251 320CDI '06;W211 320CDI V6 Eleg.7G '06;W169 180Cdi '05 autotronic; W202 250TD'97 Eleg, S210 300T TD'97 Ava, S124 300D'92, W201 2,OD, W124 260E'88 ,W124 200E'87...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości