Uderzenie przy dodaniu gazu

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Uderzenie przy dodaniu gazu

Post autor: Leszek304 »

Koledzy doradźcie bo jest zagadka.
Objawy:
Podczas jazdy, gdy gwałtownie dodam gazu czuć mocne uderzenie, natomiast przy gwałtownym puszczeniu gazu też jest puknięcie, ale delikatniejsze, bardziej takie kliknięcie. Te uderzenie podczas dodania gazu jest na tyle silne, że czuć to na całej karoserii auta, nawet na kierownicy. Tak jakby coś walnęło w cały układ silnik+wał+most.
W praktyce wygląda to tak:
1. spokojnie rozpędzam auto na równej drodze w celu osiągnięcia prędkości np 60km/h
2. po osiągnięciu żądanej prędkości następuje "równoważnia", prędkość auta wyrównuje się z prędkością napędu, taki jakby luz w napędzie, bez nacisku, wiadomo o co chodzi.
2. w momencie gwałtownego dodania gazu następuje uderzenie, natomiast przy gwałtownym puszczeniu gazu (tak żeby zahamować silnikiem) czuć takie jakby odwrotne uderzenie, nie czuć tego już na karoserii ale słychać puknięcie.
3. objaw identyczny jak jazda rowerem-składakiem. Rozpędzam się, potem przestaję pedałować bo rower już się rozpędził i jest bezwładna jazda; w momencie gwałtownego dalszego pedałowania czuć szarpnięcie łańcuchem.

Co zostało sprawdzone lub wymienione:
a) poduszka skrzyni nowa
b) podpora wału nowa
c) krzyżak wału sprawdzony-zero luzów
d) łączniki wału: przy skrzyni jak nowy, bez pęknięć, natomiast ten przy moście wymieniony
e) tuleje wózka wymienione na nowe
f) nawet most dla sprawdzenia przełożony na inny (bez luzów)

Objawy występują tylko i wyłącznie podczas jazdy. Nawet przy kulaniu się 10km/h, przemiennie dodając i puszczając gwałtownie gaz mam uderzenie-puknięcie, uderzenie-puknięcie. Objaw nie występuje przy przełączaniu PRND, nie występuje przy ruszaniu, nie występuje przy odpalaniu i gaszeniu silnika. Skrzynia przerzuca biegi płynnie, bez szarpnięć. Płynnie biegi wchodzą w górę i w dół. Silnik również nie szarpie. Zawieszenie sprawdzone dokładnie, żadnych luzów, wszystko sztywne.
Objaw występuje tylko i wyłącznie podczas jazdy w momencie gwałtownego dodania i puszczenia gazu. Przy delikatnym przyspieszaniu wszystko jest ok.
Jakieś pomysły?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

Wiem że to mało realne ale pozostało jeszcze sprawdzić półosie.
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

słynny czujnik prędkości obrotowej w skrzyni
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Na to też zwracałem uwagę, dlatego zrobiłem małe doświadczenie. Nacisnąłem pedał hamulca, trochę dodałem gazu i wrzucałem na przemian D i R. Wiem że to nie jest dobre dla skrzyni więc próba była krótka. Jednak żadnych uderzeń nie było.
Może to Lock-up ?

[ Dodano: 2015-07-09, 20:08 ]
hammond24 pisze:słynny czujnik prędkości obrotowej w skrzyni
Wiesz może kolego w jaki sposób ten czujnik powodowałby te objawy?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

wysyła informacje o obrotach,tyle tylko,że z kosmosu.Mój pokazywał od 100-paru do 17 tyś.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Witam a poduszki silnika?
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
Leszek304
Posty: 1226
Rejestracja: 8 wrz 2011, o 15:16
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: Leszek304 »

Na poduszki silnika tez już zwracałem uwagę. Jednak nie rzuca autem przy odpalaniu i gaszeniu, nie ma drżenia przy włączaniu napędu na D lub R. Silnik przechyla się minimalnie przy wrzucaniu D lub R i przechył ten jest powolny a nie nagły.
Po głowie mi chodzi czujnik na który zwrócił uwagę hammond24 a także zawór Lock-up. Odnoszę wrażenie że w momencie gdy prędkość wejścia i wyjścia skrzyni równoważy się to wówczas nie ma tego "podtrzymania" i gdy dodam gazu to następuje wstrząs. Czy w dobrym kierunku myślę?
Jest: W210 kombi, 2.0 benzyna WDB2102351A959463
Był: S-klasa, W220 S320 CDI 2001.
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

w dobrym
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
denis071
Posty: 263
Rejestracja: 4 maja 2014, o 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: denis071 »

Witam wymiana lock up, i poczyszcznie czujników może tylko pomóc nie zaszkodzi.
Pozdrawiam
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości