Wymiana świec - kolektor ssący

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Dziunek11
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2010, o 22:48
Lokalizacja: Tychy

Wymiana świec - kolektor ssący

Post autor: Dziunek11 »

Witam!
Muszę wymienić świece. Czynność z pozoru banalna a jednak. Moja wiedza szpeca nie obejmuje tego tematu. Mechanicy mam wrażenie ze nie bardzo chcą to robić to zdecydawałem się sam.
Muszę zdjąć kollektor ssący i zastanawiam się co i jak tam wygląda - uszczelki, przewody itp jak idą.
Może ma ktoś z Was schematy? lub wiedze.
Napiszcie
Pozdrawiam :-D

[ Dodano: 2010-11-22, 15:21 ]
I jeszcze jedno zapytanie - mam kody błędów które wyszły na diagnostyce:

1470
1481 - to świeca
0600

Napiszcie co to może być.
mechanik zrobił to jakims urządzeniem firmy bosch.
A świec zrobic nie może z braku czasu - tzn za tydzień może tak może nie.
Pozdarwiam
MERCEDES AVANGARDE E300TD rok 1998 KOMBI
jarecki500
Posty: 1700
Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
Lokalizacja: poznań

Post autor: jarecki500 »

tam sie lubią zapiekac swieczki więc ze swiecą szukać tego ktos sie tego podejmie... a ten co sie podejmie pewnie nie zna zagrożenia więc tez bym sie trzymał od niego z daleka... nie ma złotej rady... albo znajdziesz fachowca albo bedziesz mial duuuuuzy problem
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

ależ nieprawda z tym zapiekaniem. świece do E300 są z krótkim gwintem o dużym skoku, bez większych problemu się wykręcają. odkręcasz kolektor ssący, odczepiasz przewody zasilające i odkręcasz świece - koniecznie kluczem oczkowym lub długim nasadowym. silnik powinien być ciepły.

ps. u siebie wszystkie świece wykręciłem w 10 minut i to na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
Dziunek11
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2010, o 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Dziunek11 »

O zapiekaniu się świec juz przeczytałem wszystko.
Podejrzałem bez odkręcania kolektora i wygladają naprawde dobrze tzn nie mają rdzy itp. choć moze to złudne.
Zastanawiam się tylko czy potrzebne mi bedą jakieś uszczelki pod kollektor.
Postaram się zrobić fororelacje i zamieszcze na forum może sie komuś przyda.
:-D

[ Dodano: 2010-11-23, 14:42 ]
Jutro chce to zrobić - musze kupic klucz by odkręcić kollektor
MERCEDES AVANGARDE E300TD rok 1998 KOMBI
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Ja w zasadzie zapobiegawczo wymieniam uszczelki.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
Dziunek11
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2010, o 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Dziunek11 »

Męczę się okrutnie bo nie wiem jak zdemontowac kollektor ssacy - coś go trzyma?
Zagadka. :-|
MERCEDES AVANGARDE E300TD rok 1998 KOMBI
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Sruby do glowicy a potem juz tylko EGR i tyle...
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

allias pisze:juz tylko EGR
Opaska na egr (jedna sruba) jest po prawej stronie kolektora(od spodu) stojac przed autem.
Odkrecisz i potem poruszaj kolektorem wyciagajac go jednoczesnie do gory. Troche wazy.

Jaja sie zaczna jak bedziesz montowac juz spowrotem, szczegolnie skrecac srube przy egr ;-]

Bez browara tego nie zrobisz. No chyba ze masz nerwy ze stali
Awatar użytkownika
Dziunek11
Posty: 41
Rejestracja: 19 maja 2010, o 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Dziunek11 »

Krew mnie zalewa dalej. Odkreciłem wszystkie śruby a pod spodem sa 4 szt. jakby łączą kolektor z czymś tam. a to chyba nie o to chodzi.
A jak wygląda to egr. chyba zrobie zdjecia. Zły jestem bardzo. :-x

[ Dodano: 2010-11-24, 14:43 ]
foto

[ Dodano: 2010-11-24, 14:44 ]
Załączniki
DSC04394.jpg
DSC04396.jpg
DSC04400.jpg
Awatar użytkownika
ZGi
Doradca
Posty: 1842
Rejestracja: 4 mar 2009, o 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ZGi »

pierwsze zdjecie od gory:

na gorze odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej ?)

po lewo filtr paliwa po prawo filtr oleju


zdjecie trzecie:

EGR i czujnik w dolocie.
Awatar użytkownika
Grzechoo
Posty: 512
Rejestracja: 20 sty 2010, o 21:17

Post autor: Grzechoo »

wsadz reke pod kolektor i wymacaj dobrze ze kolektor dodoatkowo "lezy" w EGR. Tam masz opaske ze sruba ktora ciezko sie ZAKRECA ale z odkreceniem nie ma problemow.

Sprawdz czy odkreciles WSZYTSKIE sruby laczace kolektor z glowica.
jakobs66
Posty: 129
Rejestracja: 19 lut 2010, o 09:55
Lokalizacja: Sopot

Post autor: jakobs66 »

...jeśli odkręciłeś te 4 śrubki i wszystkie torx'y przy głowicy to powinien być lużny i dać się spokojnie podnieść...p.s.tej śruby przy EGR lepiej nie ruszaj,bo z przykręceniem będą problemy,a tak wogóle to uważaj z odkręcaniem świec ja już to przerabiałem (masakra 2 trzeba było rozwiercać)
Jeśli masz problem z odkręceniem kolektora to moja dobra rada jedż ze świecami do fachowca,który świadomie się za nie weżmie.
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
ben gay
Posty: 118
Rejestracja: 24 lip 2010, o 11:29
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: ben gay »

ja dzisiaj zdejmowałem kolektor i robiłem tak:
-odkręcam śruby mocujące do głowicy(torx)
-trzeba zdjąć pokrywę pod silnikiem
-odręcić śrubę mocującą rurę intercoolera do uchwytu przy zaworzę egr(śruba to imbusowa na imbus 5mm,odkręcana od spodu silnika)
-odkręcić opaskę mocującą kolanko do zaworu egr(od góry silnika)
-wyciągamy kolektor do góry
W210 300TD 99' AVANTGARDE
WDB2100251A833388
W124 200D 93'(EX)
kamiljan
Posty: 67
Rejestracja: 16 lip 2010, o 16:33
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: kamiljan »

gołym okiem widac ze zostawilej jedna nie odkrecona srube przy kolektorze :) ?
w210, kombi, 2.2 cdi, 125KM, 98r
b klasa 07r 2.0
vito 2.2 cdi 02r
Awatar użytkownika
phan
Posty: 421
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 13:29
Lokalizacja: Poznań

Post autor: phan »

Panowie da rade wyczyścić EGR, tym samym pewnie trzeba ściągnąć kolektor - bez kanału ?
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 16 gości