Wymiana świec - kolektor ssący
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Wymiana świec - kolektor ssący
Witam!
Muszę wymienić świece. Czynność z pozoru banalna a jednak. Moja wiedza szpeca nie obejmuje tego tematu. Mechanicy mam wrażenie ze nie bardzo chcą to robić to zdecydawałem się sam.
Muszę zdjąć kollektor ssący i zastanawiam się co i jak tam wygląda - uszczelki, przewody itp jak idą.
Może ma ktoś z Was schematy? lub wiedze.
Napiszcie
Pozdrawiam :-D
[ Dodano: 2010-11-22, 15:21 ]
I jeszcze jedno zapytanie - mam kody błędów które wyszły na diagnostyce:
1470
1481 - to świeca
0600
Napiszcie co to może być.
mechanik zrobił to jakims urządzeniem firmy bosch.
A świec zrobic nie może z braku czasu - tzn za tydzień może tak może nie.
Pozdarwiam
Muszę wymienić świece. Czynność z pozoru banalna a jednak. Moja wiedza szpeca nie obejmuje tego tematu. Mechanicy mam wrażenie ze nie bardzo chcą to robić to zdecydawałem się sam.
Muszę zdjąć kollektor ssący i zastanawiam się co i jak tam wygląda - uszczelki, przewody itp jak idą.
Może ma ktoś z Was schematy? lub wiedze.
Napiszcie
Pozdrawiam :-D
[ Dodano: 2010-11-22, 15:21 ]
I jeszcze jedno zapytanie - mam kody błędów które wyszły na diagnostyce:
1470
1481 - to świeca
0600
Napiszcie co to może być.
mechanik zrobił to jakims urządzeniem firmy bosch.
A świec zrobic nie może z braku czasu - tzn za tydzień może tak może nie.
Pozdarwiam
MERCEDES AVANGARDE E300TD rok 1998 KOMBI
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
tam sie lubią zapiekac swieczki więc ze swiecą szukać tego ktos sie tego podejmie... a ten co sie podejmie pewnie nie zna zagrożenia więc tez bym sie trzymał od niego z daleka... nie ma złotej rady... albo znajdziesz fachowca albo bedziesz mial duuuuuzy problem
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
ależ nieprawda z tym zapiekaniem. świece do E300 są z krótkim gwintem o dużym skoku, bez większych problemu się wykręcają. odkręcasz kolektor ssący, odczepiasz przewody zasilające i odkręcasz świece - koniecznie kluczem oczkowym lub długim nasadowym. silnik powinien być ciepły.
ps. u siebie wszystkie świece wykręciłem w 10 minut i to na zimnym silniku.
ps. u siebie wszystkie świece wykręciłem w 10 minut i to na zimnym silniku.
O zapiekaniu się świec juz przeczytałem wszystko.
Podejrzałem bez odkręcania kolektora i wygladają naprawde dobrze tzn nie mają rdzy itp. choć moze to złudne.
Zastanawiam się tylko czy potrzebne mi bedą jakieś uszczelki pod kollektor.
Postaram się zrobić fororelacje i zamieszcze na forum może sie komuś przyda.
:-D
[ Dodano: 2010-11-23, 14:42 ]
Jutro chce to zrobić - musze kupic klucz by odkręcić kollektor
Podejrzałem bez odkręcania kolektora i wygladają naprawde dobrze tzn nie mają rdzy itp. choć moze to złudne.
Zastanawiam się tylko czy potrzebne mi bedą jakieś uszczelki pod kollektor.
Postaram się zrobić fororelacje i zamieszcze na forum może sie komuś przyda.
:-D
[ Dodano: 2010-11-23, 14:42 ]
Jutro chce to zrobić - musze kupic klucz by odkręcić kollektor
MERCEDES AVANGARDE E300TD rok 1998 KOMBI
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Opaska na egr (jedna sruba) jest po prawej stronie kolektora(od spodu) stojac przed autem.allias pisze:juz tylko EGR
Odkrecisz i potem poruszaj kolektorem wyciagajac go jednoczesnie do gory. Troche wazy.
Jaja sie zaczna jak bedziesz montowac juz spowrotem, szczegolnie skrecac srube przy egr ;-]
Bez browara tego nie zrobisz. No chyba ze masz nerwy ze stali
pierwsze zdjecie od gory:
na gorze odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej ?)
po lewo filtr paliwa po prawo filtr oleju
zdjecie trzecie:
EGR i czujnik w dolocie.
na gorze odma (odpowietrzenie skrzyni korbowej ?)
po lewo filtr paliwa po prawo filtr oleju
zdjecie trzecie:
EGR i czujnik w dolocie.
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
...jeśli odkręciłeś te 4 śrubki i wszystkie torx'y przy głowicy to powinien być lużny i dać się spokojnie podnieść...p.s.tej śruby przy EGR lepiej nie ruszaj,bo z przykręceniem będą problemy,a tak wogóle to uważaj z odkręcaniem świec ja już to przerabiałem (masakra 2 trzeba było rozwiercać)
Jeśli masz problem z odkręceniem kolektora to moja dobra rada jedż ze świecami do fachowca,który świadomie się za nie weżmie.
Jeśli masz problem z odkręceniem kolektora to moja dobra rada jedż ze świecami do fachowca,który świadomie się za nie weżmie.
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
WDB2100161B347490
ja dzisiaj zdejmowałem kolektor i robiłem tak:
-odkręcam śruby mocujące do głowicy(torx)
-trzeba zdjąć pokrywę pod silnikiem
-odręcić śrubę mocującą rurę intercoolera do uchwytu przy zaworzę egr(śruba to imbusowa na imbus 5mm,odkręcana od spodu silnika)
-odkręcić opaskę mocującą kolanko do zaworu egr(od góry silnika)
-wyciągamy kolektor do góry
-odkręcam śruby mocujące do głowicy(torx)
-trzeba zdjąć pokrywę pod silnikiem
-odręcić śrubę mocującą rurę intercoolera do uchwytu przy zaworzę egr(śruba to imbusowa na imbus 5mm,odkręcana od spodu silnika)
-odkręcić opaskę mocującą kolanko do zaworu egr(od góry silnika)
-wyciągamy kolektor do góry
W210 300TD 99' AVANTGARDE
WDB2100251A833388
W124 200D 93'(EX)
WDB2100251A833388
W124 200D 93'(EX)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości