nie wchodzi na wysokie obroty

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

nie wchodzi na wysokie obroty

Post autor: Vasco24 »

Witajcie,

Wziąłem się dzisiaj za rozwiązanie kolejnego problemu. Mianowicie samochód po depnięciu "kickdown" dawniej nabierał obrotów i wyrywał do przodu wciskając w fotel. Teraz nie wchodzi na wysokie obroty tylko przyspiesza. ( obroty wchodzą normalnie do 6000 ) Podjechałem do znajomego warsztatu na podpięcie pod komputer ( komputer mercedesa ) i :

1. Zero błędów na komputerze
2. Po oględzinach stwierdzono że zawory odpowietrzające układ podciśnienia są sprawne
3. Turbina działa prawidłowo

Jedynym zastanawiającym elementem układanki jest wskazanie przepływomierza. Otóż wg. normy komputera przepływ powietrza wskazywany powinien wynosić około 540 mg. Natomiast jest 155 mg. Błędu przepływki nie ma, po odpięciu wskazanie spadło do zera.

Jakieś pomysły gdzie dalej szukać ? Pomyślałem jeszcze że może EGR nie otwiera albo zasysa powietrze na oringu. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2011, o 20:09 przez Vasco24, łącznie zmieniany 1 raz.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Przeplywka walnieta. Wyglada ze jeden z zakresow sie skopal - nie pokazuje bledow ale nie smiga jak nalezy.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

Niestety nie mam obecnie możliwości podmienić przepływki, a kupować nie ma sensu w ciemno - moze jest ktoś z Warszawy kto mógł by użyczyć swojej celem chwilowej podmiany i sprawdzenia ?
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

A moze poprostu odwiedziesz kolege Noc w jego warsztacie i bedziesz wszystko wiedzial. Najlatwiejsze razwiazania sa zawsze najlepsze.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Vasco24
Posty: 94
Rejestracja: 30 mar 2010, o 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Vasco24 »

bardzo chętnie :) zaraz do niego napisze - jeszcze się okaże że już żeśmy się spotkali :)

[ Dodano: 2011-09-19, 11:02 ]
Z ostatnich obserwacji :

Udało mi się pożyczyć przepływomierz i tak :

Po podmianie przepływomierza dosłownie przez 20 minut jazdy było prawie dobrze tzn. po depnięciu w pedał gazu silnik wszedł na wysokie obroty, ale z tym wyrwaniem do przodu coś nie tak tj, jak by brakowało mu troche mocy. Po tym czasie samochód stał z 30 minut i kolejna próba - już niestety to samo co było. Depnięcie w pedał gazu - silnik nie wchodzi na wysokie obroty tylko po prostu lepiej przyspiesza. :/ Co za licho ? Przepływomierz oddany - u znajomego jest wszystko ok.

[ Dodano: 2011-10-05, 21:36 ]
Wydaje sie jak bym gadał sam do siebie ;] ale dokończe bolączkę , może komuś w przyszłości się przyda :)

Pojawił się na forum opis jak to wysoki poziom oleju wpływa na niepoprawną pracę silnika w tym modelu. Nigdy bym nie przypuszczał że może to mieć wpływ na moje problemy - ale od jakiegoś czasu pojawiał się u mnie błąd czujnika poziomu oleju ( wg. bagnetu max ). Błąd niskiego poziomu oleju w silniku pojawiał się już, kiedy silnik wchodził powyżej 2000 obrotów.
Dzisiaj wymieniłem czujnik, zlałem olej i uzupełniłem świeżym do 2/3 stanu na bagnecie.
Nie chce chwalić dnia przed zachodem... ale jest lepiej z kilometra na kilometr. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów jest już spora różnica w przyspieszeniu. Jeżeli to było przyczyną moich problemów - to chylę czoła i dziękuję za temat z opisem na forum.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
radeczek_94
Posty: 90
Rejestracja: 1 sty 2010, o 10:46
Lokalizacja: międzyrzec podl

Post autor: radeczek_94 »

zdaje mi sie że moze to byc spalony potęciometr gazu
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości