Strona 1 z 1

E220 Kontrolna poziomu oleju problem

: 23 lip 2011, o 10:52
autor: szajer
Witam od jakiegoś czasu jeżdżę Oczkiem z silnikiem 2.2 diesel i mam problem z zapalającą się kontrolną poziomu oleju podczas jazdy (poziom oleju jest odpowiedni) dodam, że ten problem występuje coraz częściej. Kontrolka zapala się głównie powyżej 100km/h po jakimś czasie zgaśnie i tak w kółko :roll: czekam na wasze sugestie i porady co mam z tym zrobić ;-)

: 23 lip 2011, o 13:13
autor: Bomber
Moim zdaniem powodować to może stary olej, tak jak mówisz pow. 100km/h to silnik ma wyższe obroty i olej może się pienić, co może skutkować chwilowym zapaleniem się kontrolki. Sprawdź w miarę możliwości kiedy był wymieniany i co to za olej pływa w misce...
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

: 24 lip 2011, o 10:43
autor: szajer
Bomber, Dzięki za opinie ;-) właśnie w tym tygodniu chcę wymieniać olej więc zobaczę czy to coś pomoże :-)

: 24 lip 2011, o 14:07
autor: fabek
może masz zalany syntetyk, co?

: 24 lip 2011, o 16:25
autor: szajer
fabek pisze:może masz zalany syntetyk, co?
Nie nie, na pewno półsyntetyk.

: 24 lip 2011, o 16:30
autor: fabek
w takim razie przejrzyj wiązkę wraz z wtyczką (idzie koło pompy wtryskowej) oraz sam czujnik.

: 24 lip 2011, o 22:13
autor: szajer
fabek pisze:w takim razie przejrzyj wiązkę wraz z wtyczką (idzie koło pompy wtryskowej) oraz sam czujnik.
Na pewno to sprawdzę, dzięki. Wydaje mi się, że kolega Bomber, ma trochę racji bo jak dzisiaj jeździłem i zaraz po zapaleniu się kontrolki wrzucałem na luz i momentalnie kontrolka gasła. Prawdą jest, że od kupna jeszcze oleju nie wymieniałem :-/ bo niby do wymiany zostało jeszcze kilka tyś. W tym tygodniu wymieniam olej i zobaczę czy dalej problem będzie się powtarzał. ;-)

: 18 sie 2011, o 10:53
autor: PiterCab
Podzielę się pewnym spostrzeżeniem co do zapalania kontrolki w silniku 2,2 .Miałem podobny problem. Tuż po wymianie oleju kontrolka włączał się przy większych prędkościach gdy silnik był rozgrzany.Ciągle nerwówka i co przystanek sprawdzanie stanu. Okazało się że podobny problem ma kilku znajomych jeżdżących na półsyntetyku Mobila którzy wymienili olej. Nie wiem czy była jakaś wadliwa seria tego oleju czy ktoś pomylił beczki z całym syntetykiem ale po wymianie na inny olej ( nie Mobila) problem ustąpił.A i silnik o dużo mniej bierze tego oleju.Ja już się zastanawiałem nad wymianą pierścieni a teraz od wymiany do wymiany(prawie 500 tys na liczniku).Nic nie mam do Mobila -150 tys na nim przejechałem ale teraz Castrol.

: 18 sie 2011, o 20:26
autor: noc
Koledzy, pisałem kilka razy.
W misce olejowej MB zamontował inteligentny czujnik: poziomu, temperatury i jakości oleju.
To układ z prymitywnym pływakiem, termometrem i dobrym procesorem.
Niestety przy olejach osadowych np. (Castrol) pływak zwiększa swoją wagę (obrasta).
Czujnik tą wersję ma zakodowaną i do momentu nalania innego oleju pamięta.
Gwałtowna zmiana koncepcji oleju wymaga ingerencji w czujnik za pomocą licznika.
Czasem z powodu osadów czujnik (nowego) oleju nie przyjmie.
Czujnik do wymiany.

: 18 sie 2011, o 22:18
autor: fabek
Dobrze gada.

Dlatego własnie czasami koniecznością jest wymiana czujnika oleju i problemy znikają.

: 19 sie 2011, o 01:13
autor: DirtyHarry
Nie wiem co u mnie było wcześniej zalane,ale po zakupie samochodu też miałem podobny problem(poziom oleju powyżej minimum). Olej od razu wymieniłem na Petronas Syntium 1000(10W-40 kierując się radą fachowców z tego forum),zrobiłem ok.10000km i wszystko gra i buczy(a raczej jeździ i klekocze).

: 10 paź 2011, o 20:37
autor: szajer
noc, To co napisałeś jest bardzo ciekawe :-) wracając do tematu wymieniłem olej i problem znikł :lol: dodam, że na nowym oleju przejechałem już 4 tyś :-P olej to Castrol 10w40