zerwany gwint w bloku silnika przy wykręcaniu świec !!!

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

jeje
Posty: 8
Rejestracja: 21 lut 2010, o 09:06
Lokalizacja: Rytro

zerwany gwint w bloku silnika przy wykręcaniu świec !!!

Post autor: jeje »

Witam mam e 300 D - 1995r. kupiłem samochód i dałem na duży przegląd. Na sześć świec.
1 - była złamana i została rozwiercona - ponoć normalna procedura. tylko, że nową wyrzuca ciśnienie w bloku silnika nie ma gwintu. Co mam robić.
Poza tym trzy świece, mechanik nie jest w stanie wykręcić, mówi, że je zerwie. Czy w małopolsce, bądź śląsku jest jakiś serwis, który by z tym wyzwaniem dał radę. Czy jestem w stanie jechać bez jednej świecy i jak zabezpieczyć otwór?
wiesiek posiadacz Mercedes E 300 D
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Laweta! Bo sknocisz wałek korbowy.

Albo .....głowica w górę! nie wierze w cuda że da sie zapiekłą świczke wykręcić. Tam zaszły zmiany dyfuzyjne na granicy metali i kiszka. Hej!

[wyjście musztardowe: przy montażu nowych świec zapacykowac je smarem jakim szpetnym, np. miedzianym.........to po latach powinno puścić. Mechole sabotażyści tego nie czynią bo czekaja na robote za kilka lat. ]
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Re: zerwany gwint w bloku silnika przy wykręcaniu świec !!!

Post autor: avandgarde »

jeje pisze:Witam mam e 300 D - 1995r. kupiłem samochód i dałem na duży przegląd. Na sześć świec.
1 - była złamana i została rozwiercona - ponoć normalna procedura. tylko, że nową wyrzuca ciśnienie w bloku silnika nie ma gwintu. Co mam robić.
Poza tym trzy świece, mechanik nie jest w stanie wykręcić, mówi, że je zerwie. Czy w małopolsce, bądź śląsku jest jakiś serwis, który by z tym wyzwaniem dał radę. Czy jestem w stanie jechać bez jednej świecy i jak zabezpieczyć otwór?
Teraz to juz po ptakach, niech mechanior rwie trzy pozostałe swiece.Głowica jest do zwalenia ,trzeba wstawic gwint naprawczy w miejsce wydmuchiwanej.Jakis magik żle zabrał się do rozwiercania i dlatego taki bałagan.
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

moze mozna to przetulejowac i nagwintowac ale sam w garazu tego nie zrobisz
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

jeje,
Mam głowicę kompletną od 300 td, z mojego silnika. Wszystkie gwinty w głowicy dobre, świece się wykręcają.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
amg36
Posty: 32
Rejestracja: 14 lut 2010, o 09:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: amg36 »

miałem ten sam problem lecz mój mechanik sobie z tym poradził :-D rozwiercił nagwintował i wkręcił oryginalna świece. w twoim przypadku jeśli otwór nawiercany jest z byt wielki a nie chcesz zrzucać głowicy poszukał bym grubszej świecy o tej samej długości to jedyne wyjście bez zrzucania głowicy trochę kombinowane ale na pewno mniejsze koszta.no i nie masz pewności czy jak ściągnie głowice założy nowa to nie wiadomo czy będzie tak jak należny.trzeba mieć mechanika zaufanego by powierzać mu nasze oczka.tzn dobre ustawienia rozrządu itp.a jak już ściągniesz głowice to trzeba założyć nowa uszczelkę głowicy ,uszczelki pod ssący i wydechowy pod klawiaturę nie wiadomo jak gumki zaworowe,głowice do planowania tez trzeba oddać.świece wkręcaj na specjalna pastę by unikać tego problemu.a co do jazdy bez świecy to: trzęsie silnikiem przy odpalaniu, na jazdę nie ma wpływu.co się z tym wiąże wyrywanie poduszek silnika.
E200cdi W210r 99r sedan 102km(ex)
E300td W210T 98r 177KM(ex)
E200d W124 94R sedan 75km(ex)
E200 W210T 00R. 136km(ex)
E200 W124 96r Coupe 136km(ex)

Obecnie E320 W210T 00R 224KM.
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

jeżeli mechanik urwał swiece i twierdzi ze resztę tez pourywa to poszukaj sobie innego.
jezeli jednak już masz zwalony gwint to z powodzeniem stosuje sie takie coś http://www.allegro.pl/item920836794_nap ... o_z12.html
Swoją droga wykrecenie, czy raczej wydłubanie urwanej swieczki nie jest az tak bardzo trudne, gdzies to wcześniej pokrótce opisałem.
e300td
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Jak usunąc wiórki pogwintowe??
Jaka paste stosować na nowe świczki????????????
Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
amg36
Posty: 32
Rejestracja: 14 lut 2010, o 09:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: amg36 »

wiórki po gwintowe usuniesz: odpalając auto bez kolektora z tym ze końcówka świecy najlepiej by nie była rozwiercona ,wydmucha ja ciśnienie razem z wiórkami.
E200cdi W210r 99r sedan 102km(ex)
E300td W210T 98r 177KM(ex)
E200d W124 94R sedan 75km(ex)
E200 W210T 00R. 136km(ex)
E200 W124 96r Coupe 136km(ex)

Obecnie E320 W210T 00R 224KM.
Waldorff
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 17 sie 2008, o 00:13
Lokalizacja: Wa-wa/Gdynia

Post autor: Waldorff »

amg36 pisze:wiórki po gwintowe usuniesz: odpalając auto bez kolektora z tym ze końcówka świecy najlepiej by nie była rozwiercona ,wydmucha ja ciśnienie razem z wiórkami.
Ja nie polecam odpalania auta do usunięcia wiórków... :-/

Najlepiej, jeśli rozwiercając/gwintując otwór doprowadzisz powietrze pod ciśnieniem - nawet niewielkim - do cylindra przez otwór wtryskiwacza (oczywiście wtrysk trzeba wymontować).

Już podczas samej obróbki skrawaniem - wszystkie "farfocle" będą wydmuchiwane na zewnątrz.

Czysto i spokojnie...
Onegdaj: W-114 200D'71, W-115 240D'74, W-116 280SE'76, W-116 450 SEL'75, S-124 250 TD'88 (skradziony), S-210 2.2 CDI'98, S-124 300TDT'92 (rozbity).
Aktualnie: E-124 300TD'94 oraz E-124 300D'93

Jestem dobry w łóżku... mogę spać do południa :)
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

To dobry pomysł. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
bastek_waw
Posty: 3
Rejestracja: 23 lut 2010, o 12:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bastek_waw »

Witam...
proponuje przy rozwiarcaniu i gwintowaniu uzycie smaru na wiertło i gwintownik wiekszośc wiórków powinno się do niego przykleic. oczywiście doprowadzenie ciśnienia do cilindra to bardzo dobry pomysł i popieram go... tylko czy z wtryskiwaczami nie bedzie takiego samego problemu...
sprawdz czy dostępne są odpowiednie swiece o wiekszej średnicy, jeżeli nie to mżesz przetulejowac. najprościej wkręcana tulejka monrowana na klej montażowy czerwony... tulejka raz wkręcona zostaje na zawsze... taką metodą naprawiałem golfa tam problem był ze swiecą zapłonową auto nadal jeżdzi bez problemu

[ Dodano: 2010-02-25, 13:57 ]
a tylko nie stosuj tego kleju na swiece...
Mercedes S210 3.2 V6 Avantgarde 99r
jakobs66
Posty: 129
Rejestracja: 19 lut 2010, o 09:55
Lokalizacja: Sopot

Post autor: jakobs66 »

strendel,
...kochanieńki podaj proszę link do tego opisu.
S210 2.7CDI '01 wcześniej W210 300TDT'99,W:116,123,124,126,201,202,vito,sprinter
WDB2100161B347490
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

jeżeli chodzi o patent na wykrecanie urwanej świecy, to idea jest taka aby nagwintować ją od srodka i wyciagnąć na srubie. Najwazniejsze w tym wszystkim jest aby odpowiednio rozwiercic część gwintowaną swiecy coby nie uszkodzić głowicy w przypadku gdy urwała się sama "nakrętka" świecy a gwint został w głowicy.
tu operacja krok po kroku: http://sites.google.com/site/alanmcreyn ... cedesom606
e300td
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości