Strona 1 z 1

Błąd P1470 - przetwornik ciśnienia doładowania

: 30 cze 2011, o 23:29
autor: czupryn89
Witam wszystkich
To jest mój pierwszy temat na tym forum, więc jeśli będzie coś nie tak proszę o wyrozumiałość :).
Od niedawna jestem posiadaczem E290 Classic 97r Automat.

Usterka mojego auta polega na tym iż przy prędkości ok 80km/h na 5 biegu (skrzynia automat) przy wciśnięciu gazu do końca skrzynia zrzuca z 5 biegu o dwa biegi do dołu i przy przyspieszaniu nie wchodzi już wyżej... wygląda na tryb serwisowy skrzyni.

Przy delikatnym przyspieszaniu problemu nie ma, przy gwałtownym jest zawsze.
Wtedy gaszę auto , odpalam i jest ok.

Na diagnostyce komputerowej wykryto błąd silnika - P1470 - Przetwornik ciśnienia, regulacja ciśnienia doładowania, odchyłka tej regulacji.

Czy ten błąd może powodować przechodzenie skrzyni biegów w tryb serwisowy?
Dodam że w skrzyni żadnych błędów nie znaleziono...

Panowie pomocy .

: 30 cze 2011, o 23:31
autor: avandgarde
Nie poprostu skrzynia a raczej ty wymusiłes błąd silnika.Błąd wskazuje na problemy z doładowaniem.

: 30 cze 2011, o 23:33
autor: czupryn89
A więc za każdym razem kiedy będę gwałtowniej przyspieszał to skrzynia będzie tak reagowała ?

Rozmawiałem na temat turbiny z fachowcami od regeneracji i odradzili mi tego zabiegu, zalecili najpierw sprawdzenie czujnika doładowania...

: 30 cze 2011, o 23:38
autor: avandgarde
Skrzynia jest ograniczona przez silnik podejrzewam że turbo przeładowywuje i stąd ten błąd.Ale mogę się mylic, dobry komputer i fachman obsługujacy go powinien ci pomóc.

: 30 cze 2011, o 23:45
autor: czupryn89
W mojej okolicy niestety o takich trudno...
Turbina u mnie jest raczej ok, ciągnie aż miło :) ale być może przeładowywuje....

: 1 lip 2011, o 00:31
autor: allias
Mozliwe ze masz padniety konwerter podcisnienia. W tym aucie masz dwa. Jedno do EGR i drugie do turbo. Zamien je miejscami ale tylko tymczasowo zeby sie upewnic czy bedzie roznica.

To sa te elemenety z 3ema wezykami podcisnienia i malym filtrem doczepionym od dolu.

: 7 lip 2011, o 20:41
autor: Vasco24
allias a jest jakaś różnica między tymi konwerterami że napisałeś "tymczasowo" ?

: 7 lip 2011, o 21:01
autor: fabek
Vasco24 pisze:allias a jest jakaś różnica między tymi konwerterami że napisałeś "tymczasowo" ?
P1470 oznacza podnięty modulator podciśnienia.

mniej więcej wygląda to tak jak ten mój na zdjęciu. być może masz identyczny, nie chce mi się sprawdzać :P

zamiana w zasadzie pomoże tylko zdiagnozować, ale na dłuższą metę nie pasuje, gdyż modulatory EGR i turbiny "produkują" inne podciśnienia, ten od EGR koło -700 mbar.

: 8 lip 2011, o 21:31
autor: noc
Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy. Rzeczywiście dla pobieżnej diagnozy (w cyklu do 3000obr.) można je zamienić i ewentualnie na kompie pojawi się inny błąd.Z doświadczenia wiem, że gro kłopotów jest ze względu na brak lub zbyt małe
podciśnienie zasilające modulatory.Bardzo ważne dla modulatora turbo, bo ma już na wstępie uruchomić pełne doładowanie.
1. Regulacja reflektorów o ile jest.
2. System siłowników klimatyzacji.
3. Pompa podciśnienia i jej "gówniane" przepraszam złącze.
4,5,6 szukaj dalej, SRU system doładowania podciśnienia silnika - sięga do pompy centralnego zamykania pod tylną kanapą (jeżeli ktoś się zdziwi, to ja gratuluję wiedzy o aucie.)
Reszta to już skomplikowane pomiary zależne od wersji i daty.
Jakieś 60% przypadłości silników jest w podciśnieniach nie silnika tylko urządzeń pomocniczych. :mrgreen:

: 9 lip 2011, o 15:27
autor: psycho-pablo2
Podłączając się pod temat mam ten sam problem, błąd 1470, oraz słabo pompuje turbo. Kolego NOC, z tego co piszesz, te modulatory nie powinny być zamienne. Zauważyłem u mnie identyczne oznaczenia obu modulatorów. A chyba powinny mieć nieco inne?? Oba mają numery: A 000 545 04 27. To oznacza, że ktoś mógł coś kopać? VIN WDB2102171A798979. Z góry dzięki za odpowiedź

: 9 lip 2011, o 16:16
autor: fabek
psycho-pablo2 pisze:Zauważyłem u mnie identyczne oznaczenia obu modulatorów. A chyba powinny mieć nieco inne?? Oba mają numery: A 000 545 04 27.
nie jestem Noc, ale odpowiem. akurat u Ciebie są dwa takie same modulatory.

: 9 lip 2011, o 17:17
autor: psycho-pablo2
noc pisze:Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy. . :mrgreen:
Ok,dzięki,
fabek pisze:Nie jestem NOC. :mrgreen:
nie pomyliłem Kolegów:), miałem na myśli cytat "Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy." post wyżej od mojego

: 29 lip 2011, o 22:11
autor: turek843
witam włąsnie dzisiaj zamieniłem zaworki E 300 TD avangarde zaworki takie same sprawdziłem numery zaworek uszkodzony przed zamianą błąd P1470 po zamianie zaworków błąd P 1403 zaworek juz zamówiłem mam nadzieje ze bedzie oki :)

: 5 sty 2013, o 18:48
autor: phan
Panowie gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania w 300td ? i za co on odpowiada ?