W210 3.0 td wymienione prawie wszystko a dalej sie grzeje?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
W210 3.0 td wymienione prawie wszystko a dalej sie grzeje?
witam,
jestem posiadaczem w210 3.0 TD, od ponad 6miesiecy, dotychczas z autem bylo wszystko wporzadku do ostatniego czasu. Mianowicie zaczela rosnac mi temperatura cieczy chlodzacej powyzej 90stopni i zaczal sie problem,
na poczatku zalozylem kierownice wiatrow(tunel wiskotyczny) ale nic to nie dalo, pozniej wymienilem pompe wody, okazalo sie ze wirnik byl pekniety i nie obracal sie prawidlowo na lozysku, ale temperatura wciaz byla powyzej 80 stopni, jeden z mechanikow zalecil mi plukanie ukladu, wyplukali naprawde duzo zabrudzen w wiekszosci byl to kamien kotlowy, ale temperatura dalej utrzymywala sie w okolicach 90 stopni i przestaly dzialc elektrozawory przez to plukanie, kupilem elektorzawory a mialem z tym ogromny porblem bo mam taki rodzaj ze wychodza z nich 4 krocce a zazwyczaj sa 3, ale znalazlem i juz lecialo cieple powietrze z nagrzewnicy. Temperatura w dalszym ciagu byla powyzej 80 stopni, pojechalem do innego mechanika i stwierdzil ze moze byc cos nie tak z pompka wspomagajaca, wyjal wyczyscil i okazalo sie ze bylo w niej mase kamienia kotlowego. Odebralem auto i bylem szczesliwy ale znowu temperatura zaczela rosnac, wiec wyciagnelem termostat bo jechalem w dluzsza trase 1300km w 2 storny, na trasie auto bez termostatu trzymalo temperature ok 60-70 stopni wskazania z trybu serwisowego na klimatroniku, wrocilem i kupilem termostat w aso, okazalo sie ze byla zmiana konstrukcyjna i jest zupelnie inny i musialem kupic tez nowa obudowe do niego, auto w dalszym ciagu nie trzymalo temp 80 stopni, zdecydowalem sie wyjac chlodnice i zawiesc do punktu gdzie sie zajmuja chlodnicami, wyczyscili polutowali i powiedzieli ze byla zapchana, zalozylem i teraz jest tak ze, auto trzyma mi temp w granicy 85-88 stopni na postoju 88 stopni a jak jade szybciej i potrzymam silnik na obrotach rzedu 3,5-4,5 to temp maksymalnie rosnie do 92 stopni, wszystkie te wskazania sa odczytywane z klimatronika, i teraz pytanie,
nie wiem czy to wszystko ma sens co robie bo wydaje mi sie ze moj mercedes powinien miec temperature w granicach 80 stopni, a ma wiecej,
wiec jaka temperature powinien miec moj w210 i dodam jeszcze ze mysle nad wymiana korka od zbiorniczka wyrownawczego czy to cos pomoze,
przyznam ze wydalem juz troche funduszy na ta dolegliwosc i nie wiem czy juz jest ok
skoro ma 88 a nie 80 stopni,
prosilbym o jakies porady
jestem posiadaczem w210 3.0 TD, od ponad 6miesiecy, dotychczas z autem bylo wszystko wporzadku do ostatniego czasu. Mianowicie zaczela rosnac mi temperatura cieczy chlodzacej powyzej 90stopni i zaczal sie problem,
na poczatku zalozylem kierownice wiatrow(tunel wiskotyczny) ale nic to nie dalo, pozniej wymienilem pompe wody, okazalo sie ze wirnik byl pekniety i nie obracal sie prawidlowo na lozysku, ale temperatura wciaz byla powyzej 80 stopni, jeden z mechanikow zalecil mi plukanie ukladu, wyplukali naprawde duzo zabrudzen w wiekszosci byl to kamien kotlowy, ale temperatura dalej utrzymywala sie w okolicach 90 stopni i przestaly dzialc elektrozawory przez to plukanie, kupilem elektorzawory a mialem z tym ogromny porblem bo mam taki rodzaj ze wychodza z nich 4 krocce a zazwyczaj sa 3, ale znalazlem i juz lecialo cieple powietrze z nagrzewnicy. Temperatura w dalszym ciagu byla powyzej 80 stopni, pojechalem do innego mechanika i stwierdzil ze moze byc cos nie tak z pompka wspomagajaca, wyjal wyczyscil i okazalo sie ze bylo w niej mase kamienia kotlowego. Odebralem auto i bylem szczesliwy ale znowu temperatura zaczela rosnac, wiec wyciagnelem termostat bo jechalem w dluzsza trase 1300km w 2 storny, na trasie auto bez termostatu trzymalo temperature ok 60-70 stopni wskazania z trybu serwisowego na klimatroniku, wrocilem i kupilem termostat w aso, okazalo sie ze byla zmiana konstrukcyjna i jest zupelnie inny i musialem kupic tez nowa obudowe do niego, auto w dalszym ciagu nie trzymalo temp 80 stopni, zdecydowalem sie wyjac chlodnice i zawiesc do punktu gdzie sie zajmuja chlodnicami, wyczyscili polutowali i powiedzieli ze byla zapchana, zalozylem i teraz jest tak ze, auto trzyma mi temp w granicy 85-88 stopni na postoju 88 stopni a jak jade szybciej i potrzymam silnik na obrotach rzedu 3,5-4,5 to temp maksymalnie rosnie do 92 stopni, wszystkie te wskazania sa odczytywane z klimatronika, i teraz pytanie,
nie wiem czy to wszystko ma sens co robie bo wydaje mi sie ze moj mercedes powinien miec temperature w granicach 80 stopni, a ma wiecej,
wiec jaka temperature powinien miec moj w210 i dodam jeszcze ze mysle nad wymiana korka od zbiorniczka wyrownawczego czy to cos pomoze,
przyznam ze wydalem juz troche funduszy na ta dolegliwosc i nie wiem czy juz jest ok
skoro ma 88 a nie 80 stopni,
prosilbym o jakies porady
Podjedz do mechanika niech sprawdzi czy nie zdycha uszczelka pod glowica-jest takie ustrojstwo ktore wkreca sie zamiast korka chlodnicy i jezeli do ukladu chlodzenia dostaja sie spaliny to zmienia kolor plyn w tym ustrojstwie.Kiedys z omega 2,5tds mialem podobny temat ze jak dostala po garach to zaczynala sie grzac a przy normalnej jezdzie bylo ok.Okazala sie uszczelka pod glowica czego Tobie nie zycze.
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
tylko ze on zazwyczaj trzyma temperature 88stopni, zna ktos jakis warsztat we wroclawiu gdzie maja tak sprzed do sprawdzania spalin w plynie chlodniczym, bo we wszystkich warsztatach ktorych bylem nikt nie posiadal czegos takiego, a i dodam jeszcze ze weze nie sa spuchniete, sa twarde ale da sie je scisnac, zapytam jeszcze raz czy temp 88 jest normalna?
dodam jeszcze ze samochod nie kopci i ma normalna moc i trzyma obroty
dodam jeszcze ze samochod nie kopci i ma normalna moc i trzyma obroty
- thomascricket
- Posty: 259
- Rejestracja: 5 lis 2009, o 19:29
- Lokalizacja: Olkusz
Moim zdaniem zbędnie się martwisz tą temperaturą albo ci rośnie faktycznie tak że cię to niepokoi i nie daje ci spać po nocach czyli 96 ja miałem z alfą taki przypadek że grzała się do 98 st według wskaznika co wszyscy mechanicy uważali za normę w tym silniku a też porobiłem troszki koło układu chłodzenia i nic to nie dało efekt był taki że silnik wkońcu stracił ciśnienie bo to byłą uszczelka głowicy i jak się martwiłem co z tym fantem zrobić zdarzył mi się wypadek czego tobie nie życzę.
Jeśli masz temp max 88st to nawet nic nie kombinuj bo po mojemu masz dobrze mnie trzyma około 80 w normalny dzień tak do 20 st temperatura otoczenia a jak będzie w lato to się dopiero okaże.
Jeśli masz temp max 88st to nawet nic nie kombinuj bo po mojemu masz dobrze mnie trzyma około 80 w normalny dzień tak do 20 st temperatura otoczenia a jak będzie w lato to się dopiero okaże.
Jeśli pomogłem to możesz dać mi tego plusa
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
Były:
Fiat 126p
Porsche 924
Audi 90
Alfa romeo 75 Twin spark
Ford Mondeo mk1 1.8
Tikacz srebrna strzała
Mercedesik aftomacik 2,9td ava
jako ze posadam klimatronik i wyczytalem ze da sie za jego pomoca zdiagnozowac bledy, zrobilem to i wyszedl mi blad b 1231, szukalem na forum i wyszlo mi ze jest to czujnik temperatury cieczy chlodzacej, jest to prawda??? wiec wynika z tego ze czujnik ten przekazuje zle dane na zegary, w ktorym miejscu u mnie jest ten czuknik,
skasowalem te bledy bo byly dokladnie 4 i wszystko zwiazane z ukladem chlodzenia, przejechalem sie kawalek, sprawdzilem na nowo i nie ma juz zadnego bledu, a temperature na postoju pokazuje mi 87 stopni, wiec moze ten blad spowodowany byl chwilowa przerwa w zasilaniu
skasowalem te bledy bo byly dokladnie 4 i wszystko zwiazane z ukladem chlodzenia, przejechalem sie kawalek, sprawdzilem na nowo i nie ma juz zadnego bledu, a temperature na postoju pokazuje mi 87 stopni, wiec moze ten blad spowodowany byl chwilowa przerwa w zasilaniu
Witam.
Sprawdziłeś czy masz stały poziom płynu chłodniczego?
Czy masz bąbelki powietrza w tym płynie?
Czy poziom oleju silnikowego jest stały?
Z doświadczenia wiem,że nie każdą chłodnicę można całkowicie odkamienić.W związku z tym lepiej kupić nowy zamiennik niż 10 letni oryginał.
Temat musisz doprowadzić do końca ponieważ pękniecie chłodnicy może póżniej być bardzo stresujące.
Przeszedłem to-a zaczynało sie naprawdę niewinnie.
O efektach poinformuj.
Sprawdziłeś czy masz stały poziom płynu chłodniczego?
Czy masz bąbelki powietrza w tym płynie?
Czy poziom oleju silnikowego jest stały?
Z doświadczenia wiem,że nie każdą chłodnicę można całkowicie odkamienić.W związku z tym lepiej kupić nowy zamiennik niż 10 letni oryginał.
Temat musisz doprowadzić do końca ponieważ pękniecie chłodnicy może póżniej być bardzo stresujące.
Przeszedłem to-a zaczynało sie naprawdę niewinnie.
O efektach poinformuj.
sprawdzilem laserowym miernikiem temperatury na kruccu wychodzacym z bloku i pokazuje mi miedzy 78 a 82 stopniami a na wskazowce i panelu klimatronika pokazuje 92 stopnie, wiec wydaje mi sie ze uszkodzony mam czujnik temperatury cieczy chlodzacej, wie ktos w ktorym miejscu sie on zanjduje i jak go wymienic,
dodam jeszcze ze zrobilem spora trase 500km w jedna strone, czyli razem ponad 1000 i auto sprawowalo sie swietnie, sprawdzalem co jakis czas weze i sa cieple ale nie napeczniale mozna je scisnac, wiec wniosek nasuwa mi sie jeden ze uszkodzonyu jest ten czujnik temperatury
dodam jeszcze ze zrobilem spora trase 500km w jedna strone, czyli razem ponad 1000 i auto sprawowalo sie swietnie, sprawdzalem co jakis czas weze i sa cieple ale nie napeczniale mozna je scisnac, wiec wniosek nasuwa mi sie jeden ze uszkodzonyu jest ten czujnik temperatury
Zwłaszcza jeżeli auto jest wyposażone w ASB , gdzie wewnątrz chłodnicy głównej jest chłodnica oleju skrzyni . Podobnie z płukaniem cudownymi środkami ... A tego na oko nie da się sprawdzić . Pójdzie woda do skrzyni , nawet nie zauważysz jak ASB będzie już uwalona !bk stein pisze:Witam.
Sprawdziłeś czy masz stały poziom płynu chłodniczego?
Czy masz bąbelki powietrza w tym płynie?
Czy poziom oleju silnikowego jest stały?
Z doświadczenia wiem,że nie każdą chłodnicę można całkowicie odkamienić.W związku z tym lepiej kupić nowy zamiennik niż 10 letni oryginał.
Temat musisz doprowadzić do końca ponieważ pękniecie chłodnicy może póżniej być bardzo stresujące.
Przeszedłem to-a zaczynało sie naprawdę niewinnie.
O efektach poinformuj.
czy temp. powierzchni silnika rowna sie temp. cieczy? nie wydaje mi sie. porownaj temp. licznikowa i z klimatronika, to ten sam czujnik.bodoE300 pisze:sprawdzilem laserowym miernikiem temperatury na kruccu wychodzacym z bloku i pokazuje mi miedzy 78 a 82 stopniami a na wskazowce i panelu klimatronika pokazuje 92 stopnie
temperatura mierzona na bloku/glowicy jest wyzsza, a wskazanie z klimatronika i ze wskaznika temperatury jest takie samo, z miernika laserowego jest nizsze o kilka stopni,
plynu w ukladzie nie ubywa nie robia sie babelki i uklad nie puchnie, koszt czujnika temperatury behr to wydatek ok 40 zl, powiedzcie mi czy jest do niego ciezki dostep, wiem jedynie ze znajduje sie gdzies na tylnej czesci glowicy, trzeba sciagac kolektor zeby go wymienic, moze po tym plukaniu stalo sie z nim cos nie tak
plynu w ukladzie nie ubywa nie robia sie babelki i uklad nie puchnie, koszt czujnika temperatury behr to wydatek ok 40 zl, powiedzcie mi czy jest do niego ciezki dostep, wiem jedynie ze znajduje sie gdzies na tylnej czesci glowicy, trzeba sciagac kolektor zeby go wymienic, moze po tym plukaniu stalo sie z nim cos nie tak
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości