Świece żarowe 3,2 Cdi - wymiana

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tommasso
Posty: 97
Rejestracja: 9 lis 2009, o 19:03
Lokalizacja: Wrooom

Świece żarowe 3,2 Cdi - wymiana

Post autor: tommasso »

Witam

Pytanie jak w temacie - w 3.2 Cdi świeca drugiego cylindra się skończyła - taki błąd wyskakuje na komputerze diagnostycznym . Rano na zimnym delikatnie przy odpalaniu szarpie - nic przyjemnego - więc stwierdziłem trzeba wymienić - tylko że okoliczne mechaniory jak słyszą hasło "wymiana świecy żarowej Cdi " to albo dziękują - ale mogą się podjąć bez żadnej odpowiedzialności co przy ukręceniu takowej wiąże się z przykrym i kosztownym zabiegiem ściągania głowicy itp. Tu pojawia się pytanie komu to ewentualnie zlecić we Wrocławiu żeby zrobił to dobrze i bezboleśnie , bądź instrukcja jak to zrobić dobrze samemu ?


Pozdrawiam
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

mechanicy pierdzelą głupoty na youtube jest filmik gdzie pokazane jest jak urwaną swiecie sie wykreca ! i trwa on kilka minut !! bez sciagania glowicy , ale trzeba miec sprzet - ktory juz mozna kupic
ale zrób tak - popsikaj preparatm do rozpuszczania rdzy , czy tez jakimś wd-40 dobrze ! i takmz dwa dni tam psikaj - potem wykrecaj swiece powoli tak jak bys gwintował gwint ! w szkole cie na pewno uczono !!jesli nie ... podaje jak , odkrecasz troche i troche zakrecasz , przy czym odkrecenie jest ciut wieksze za kazdym razem jak zakrecenie ! nie spiesz sie !! powolutku, a swieczke wyjmniesz cała /

http://www.youtube.com/watch?v=koghDoROFko
prosze - nie całe 7 minut dla fachowca nich jest , ze to film , niech to bedzie godzina !! :mrgreen:
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
tjwasiak
Posty: 178
Rejestracja: 27 lis 2009, o 03:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Mechanicy lubią trochę podbarwić rzeczywistość, tylko i wyłącznie po to żeby móc podbić cenę :evil:
Potwierdzam, że zaprezentowana powyżej metoda jest w większości przypadków skuteczna.
tommasso
Posty: 97
Rejestracja: 9 lis 2009, o 19:03
Lokalizacja: Wrooom

Post autor: tommasso »

W gniazdo świecy wsypany specjalny preparat do tego typu przypadków Yield czy jakoś tak się zowie , jutro spróbuję na ciepłym silniku wykręcić tą świecę , w najgorszym wypadku przyjdzie mi szukać warsztatu który posiada tego typu profesjonalny sprzęt . Dobrze wiedzieć że przy najczarniejszym scenariusz przynajmniej głowicy nie trzeba będzie ściągać .

Dzięki pozdrawiam
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?
Grego
Posty: 257
Rejestracja: 30 paź 2009, o 08:08
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Grego »

Jak już wcześniej Koledzy wspominali nie spiesz się.Absolutnie nie możesz tego robić na zasadzie- wkładam klucz i muszę odkręcić .Wtedy napewno urwiesz!!Musisz zastosować metodę krótkich delikatnych szarpnięć,ale naprawdę krótkich.Coś na zasadzie klucza udarowego.Trudno mi to opisać.Jak już puści, to delikatnie odkręć i zakręć i tak na zmianę.Jeżeli nie pójdzie zalej gniazdo jakimś penetrantem i próbuj na drugi dzień,aż do skutku.Tą metodą, na gorącym silniku wykręciłem u siebie wszystkie 6szt.Oczywiście są spece ,którzy to robią na zimnym silniku i też im się udaje.Przy tej robocie tylko cierpliwość uratuje Cię przed problemem.Nową świecę zakręć na specjalnym smarze.Ja stosuję smar grafitowy.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
bartpol1
Posty: 2409
Rejestracja: 8 wrz 2009, o 14:10
Lokalizacja: ruda slaska

Post autor: bartpol1 »

a co za roznica czy na zimnym , czy ciepłym ? nie zebym cos sugerował !! po prostu sie dziwię !
Pewnie chodzi o rozszezalnosc ? ale pzrecież wszystko sie rozszerzy , jak głowica , tak swieca ! wiec rybka czy zimny , czy ciepły Czyba ze masz azot :mrgreen: i posikasz nim samą swiecę
MB W210 2.7 cdi , rok 2001 z nawigacją - sedan
win-WDB2100161B476884 SPRZEDANY .
Wczesnij 124 300TD
124 300 E
190 D
CLK - 320
poszukuje radio CEZAR-QUADRO diory
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

bartpol1 pisze:a co za roznica czy na zimnym , czy ciepłym ? nie zebym cos sugerował !! po prostu sie dziwię !
znowu fizyka. rozszerzalnosc temperaturowa aluminium (glowica) wynosi 2,31. rozszerzalnosc zelaza (swiece) wynosi 1,15 i jest podobna do stali. takze odkrecanie swiec na goracym silniku ma bardzo duzy sens!
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
strendel
Posty: 273
Rejestracja: 21 cze 2009, o 23:27
Lokalizacja: z bylekąd

Post autor: strendel »

fabek pisze:
znowu fizyka. rozszerzalnosc temperaturowa aluminium (glowica) wynosi 2,31. rozszerzalnosc zelaza (swiece) wynosi 1,15 i jest podobna do stali. takze odkrecanie swiec na goracym silniku ma bardzo duzy sens!
pierdu pierdu, czyli wg tego jak sie aluminium bardziej rozszerzy (napuchnie) to z otworu fi 10mm pozostanie fi9mm.... świeca wyskoczy jak pestka z wiśni hi hi .
czlenio
VIP
Posty: 290
Rejestracja: 22 lis 2008, o 05:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: czlenio »

wielecki pisze:
fabek pisze:
znowu fizyka. rozszerzalnosc temperaturowa aluminium (glowica) wynosi 2,31. rozszerzalnosc zelaza (swiece) wynosi 1,15 i jest podobna do stali. takze odkrecanie swiec na goracym silniku ma bardzo duzy sens!
pierdu pierdu, czyli wg tego jak sie aluminium bardziej rozszerzy (napuchnie) to z otworu fi 10mm pozostanie fi9mm.... świeca wyskoczy jak pestka z wiśni hi hi .
Jeżeli się rozszerzy to otwór będzie "ciut" większy.Od 9 lat rozbieram STARE urządzenia przemysłowe.
Np turbiny. Widziałeś kiedyś np "Śruby termiczne" skręcane na gorąco i specjalne grzałki do nich lub klucz kuty 120mm.

Co do Azotu to swietna sprawa ale trudnodostępna w Polsce.Szybciej można kupić "Zamrażacz" firmy Wurth.Suprer sprawa ale nie polecam zamrażania świecy żarowej gdy głowica jest gorąca.Dostanie szoku termicznego i może pęknąć.
czlenio WDB2102161B102802
tjwasiak
Posty: 178
Rejestracja: 27 lis 2009, o 03:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Ogólnie nie polecam zamrażania jeśli chodzi o nawet zimną głowicę. Efekt odwrotny od zamierzonego.
tommasso
Posty: 97
Rejestracja: 9 lis 2009, o 19:03
Lokalizacja: Wrooom

Post autor: tommasso »

Witam i dzięki za zainteresowanie , świeca która wywalała błąd kompa wyszła bez problemów na ciepłym silniku jako że temperatura spada zobaczę czy zda egzamin wymiana tej jednej , jeśli nie to trzeba będzie resztę wymienić .

Pozdrawiam
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

wielecki pisze:pierdu pierdu, czyli wg tego jak sie aluminium bardziej rozszerzy (napuchnie) to z otworu fi 10mm pozostanie fi9mm.... świeca wyskoczy jak pestka z wiśni hi hi .
podaj srednice gnizada swiecy to przelicze Ci ile sie rozszerza w temp. 100st C, bo to sa dziesiate czesci milimetra.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
tjwasiak
Posty: 178
Rejestracja: 27 lis 2009, o 03:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Mimo wszystko wymieniłbym wszystkie na raz. Tak mnie kiedyś uczono - tak jak amortyzatory parami, klocki hamulcowe kompletami... Co prawda fachowych szkół nie kończyłem, ale "terminowałem" u prawdziwych mechaników, nie u wymieniaczy jakich dziś pełno.
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

Wymiana kompletu świec ma jak najbardziej sens (sam tak robię, choć od 4 lat dopiero raz) i zwykle ta też się robi. Dlatego statystycznie jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że jesli padła jedna, to w krótkim czasie zaczną padać następne...
W niektórych silnikach z powodu trudności dostępu do świec lepiej zrobić raz a dobrze, niż potem znów tracić czas na tę sama robotę...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
tjwasiak
Posty: 178
Rejestracja: 27 lis 2009, o 03:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak »

Tak... Na przykład w VAGowskim 2.5TDI V6... No chyba że ktoś lubi rozbierać orurowanie kolektora ssącego co tydzień :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości