Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

Silniki, skrzynie biegów, przeniesienie napędu, układ chłodzenia.

Moderatorzy: fabek, elspasoo, kichcio

Marek3003
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Tylny most - JAKI OLEJ DO JAKIEGO MOSTU

Post autor: Marek3003 » 24 lip 2009, o 18:25

Witam, czy zmieniać olej w tylnym moście? I oczywiście pewnie tylko oryginał?
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, o 23:45 przez Marek3003, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
kemor79
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 13 lut 2009, o 23:05
Lokalizacja: Koczała / Edinburgh

Post autor: kemor79 » 24 lip 2009, o 19:07

CZYTALEM W FACHOWEJ PRASIE I NA NECIE,ZE PRODUCENCI AUT PISZA ZE OLEJ W SKRZYNI MAN.CZY W MOSCIE JEST RAZ ZALANY PRZEZ FABRYKE I JEST NA CALE ZYCIE AUTA ALE PISZA TAK TYLKO ZEBY POTEM ZARABIAC NA CZESCIACH TAM WSPOLPRACUJACYCH,NALEZY WYMIENIC ,NAWET JAK NIE MA UBYTKOW ,ZWLASZCZA W AUTACH KILKUNASTOLETNICH.OLEJ PRZEKLADNIOWY ZUZYWA SIE JAK KAZDY INNY MIMO ZE NIE JESY NARAZONY NA TAK WYSOKIE TEMP.JAK SILNIKOWY ./WIEC RADA-WYMIENIC,KOSZT NIEWSPOLMIERNIE NISKI DO KOSZTOW CZESCI I NAPRAW SKRZYNI JAK I MOSTU!
mercedes E 230 classic 97 sedan

WDB 210037 2A 445407 7
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4192
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: mesio14 » 24 lip 2009, o 19:18

To poco sa korki w tylnym moscie i skrzyni manual,ale trzeba wlac olej oryginal
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2132
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello » 25 lip 2009, o 00:57

Jeśli się nic przy moście nie dzieje, tzn. nie słychać go wcale i jest suchutki, to można sobie nie zawracać głowy.

Wymianę można zrobić dla własnego spokoju. Ja dopiero w ub. tygodniu wymieniłem olej w moście w swojej prawie 20-letniej 201-ce i był tylko nieco ciemniejszy od nowego, oczywiście oryginalnego. Możliwe, że olej był jeszcze od nowości, bo korek (jeden i drugi) ruszył się dopiero po zastosowaniu półmetrowej dźwigni. :idea:
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
delan
VIP
Posty: 278
Rejestracja: 6 gru 2008, o 23:29
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: delan » 25 lip 2009, o 21:37

mesio14 pisze:To poco sa korki w tylnym moscie i skrzyni manual,ale trzeba wlac olej oryginal
Korki są do dolewek i ewentualnej wymiany przy naprawach.
E320 CDI Elegance 2000 r.
VIN: WDB2100261B163172
C220 CDI Classic 1998 r. (sprzedany)
more power - more fun
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4192
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew
Kontakt:

Post autor: mesio14 » 26 lip 2009, o 09:06

A niektore fordy czy ople nie maja wcale korkow i co Ty na to
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Marek3003
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 » 26 lip 2009, o 14:13

Czyli tyle samo zwolenników jak i przeciwników wymiany? Reasumując, jak się nic nie dzieje to nie ruszać, jak się zacznie coś dziać to już za pózno.....
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 26 lip 2009, o 14:24

Jeżeli to kombi lub ma hak używany to zmień.Będziesz spał spokojnie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Marek3003
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 » 26 lip 2009, o 14:27

Jaki koszt w serwisie? Po skrzyni biegów... - dosyć mam eksperymentów.
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8355
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc » 26 lip 2009, o 14:31

Sama zmiana około 30-50 zł. + olej.Wchodzi od 1.1 do 1.8 litra w zależności od daty i wyposażenia.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Marek3003
VIP
Posty: 103
Rejestracja: 11 lut 2009, o 22:28
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: Marek3003 » 26 lip 2009, o 14:32

Dziękuję, pozdrawiam....a Kubica na razie 12 no ale to tylko BMW.
Pozdrawiam.E 430.
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4654
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin » 12 sie 2009, o 08:49

Tez sie nosze z wymianą, ( i w tylnim moscie, i w skrzyni-manual)Olej zamowie w ASO, żeby nie było..a wymienie od tak dla swietego spokoju, mam nadzieje że nie zaszkodzi i nie bedzie żadnych przykrych konsekwencji, jakieś roszczelnienie mostu itp itd...????
Mercedes-Benz W210 E 220D '96
Ex: W124 200E '88
Awatar użytkownika
fabek
Administrator
Posty: 9724
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek » 12 sie 2009, o 10:30

a po co chcecie wymieniac?
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4654
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin » 12 sie 2009, o 10:39

Oleje się zużywają,pracują ileś tam lat,czasem pod obciążeniem jak pisał noc, zawsze bedzie lepsze smarowanie. A jak mówią kto smaruje ten jedzie ;-) Fabek widzisz jakieś przeciwwskazania, chodzi mi np o to czy po takiej wymianie coś się możne rozszczelnić ?
Mercedes-Benz W210 E 220D '96
Ex: W124 200E '88
agoonzo

Post autor: agoonzo » 12 paź 2009, o 08:53

podepnę się do tematu :) jaki olej wchodzi do tylnego mostu ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości