Strona 4 z 34

: 27 gru 2008, o 22:33
autor: chrustu1
kledzy nie napisałem że w jednym mercedesie tylko wpięciu bo tyle ich mam

: 27 gru 2008, o 22:38
autor: avandgarde
chrustu1 pisze:kledzy nie napisałem że w jednym mercedesie tylko wpięciu bo tyle ich mam
A co ty kolekcjoner :?:

: 31 gru 2008, o 11:44
autor: ertee
to może by tak wrócić do tematu? :)

u mnie od zakupu czyli już prawie rok jest tak, że po przekręceniu stacyjki kontrolka grzania gaśnie po kilku sekundach, odpalam i jeśli silnik jest zimny to kontrolka po chwili się zapala i świeci kilknaście, czasem kilkadziesiąt sekund, w każdym razie nie kilka minut tak jak niektórym kolegom. Jeśli jest bardzo zimno koło 0st albo na minusie to zimny silnik potrafi przy odpaleniu lekko zatrzęść i przez dosłownie kilka sekund (max 5) chodzić nierówno - nie na wszystkich świecach.
Jak byłem wiosną w ASO na kompie to nie wychwycili żadnego problemu z tym, że wtedy silnik był ciepły.

Pytanie czy szukać dziury w całym i sprawdzać świece itd. w poszukiwaniu usterki?

: 31 gru 2008, o 11:52
autor: windykatorek
ertee pisze:zatrzęść i przez dosłownie kilka sekund (max 5) chodzić nierówno - nie na wszystkich świecach.
, przeciez on nie chodzi na swiecach , swiece kilka sekund grzeja komore a pozniej nie pracują, ktoras ze swiec jest uszkodzona dlatego wyswietla sie kontrolka po odpaleniu podczas pracy

: 31 gru 2008, o 11:56
autor: fabek
ertee pisze:Pytanie czy szukać dziury w całym i sprawdzać świece itd. w poszukiwaniu usterki?
no ja to bym spac nie mogl hehe. najwyrazniej swieczka juz jakas ie grzeje jak trzeba stad efekt, ze zimny silnik kuleje przez chwile. a tak serio daj sobie na luz do wiosny, pamietaj ze w cdi swieczki sie latwo ukrecaja, a potem zdjemowanie glowicy, rozwiercanie, koszty, koszty, koszty.

: 31 gru 2008, o 11:58
autor: trocin
Zmienic wszystkie swiece, ja kupywalem wczoraj do mojego, placilem 39zl/szt. za Boscha

: 31 gru 2008, o 12:00
autor: windykatorek
ja bym szukał spalonej i wymienił koszt niewielki a jednak merc powinien chodzic jak merc

: 31 gru 2008, o 12:12
autor: ertee
windykatorek pisze:
ertee pisze:zatrzęść i przez dosłownie kilka sekund (max 5) chodzić nierówno - nie na wszystkich świecach.
, przeciez on nie chodzi na swiecach
miało być "nie na wszystkich cylindrach" niechcący zrobił mi się jakiś dziwny skrót myślowy :mrgreen:

fabek pisze:a tak serio daj sobie na luz do wiosny, pamietaj ze w cdi swieczki sie latwo ukrecaja, a potem zdjemowanie glowicy, rozwiercanie, koszty, koszty, koszty.
nie strasz :shock:

może mimo wszystko jest jakiś sposób na to żeby skutecznie wykręcić świece w domowym zaciszu czy lepiej oddać do ASO niech się pomęczą?

przy okazji bo nie wiem czy dobrze myślę - jeśli świeca jest spalona to w tym cylindrze nie dochodzi do spalania paliwa? w benzynie to wiem że wtedy się nie spala paliwo bo tam jest iskra, ale w dieslu jest samozapłon więc trochę zgłupiałem :shock:

: 31 gru 2008, o 12:29
autor: fabek
viewtopic.php?t=1517
viewtopic.php?t=1425

omomierzem mozesz sobie sprawdzic bez wykrecania, jest duza szansa ze znajdziesz bezblednie.

gdy komora jest niedogrzana w dieselu rowniez nie dochodzi do zaplonu mieszanki, nazywa sie to "jalowa praca tloka", dlatego kuleje przez pare chwil.

: 31 gru 2008, o 12:36
autor: trocin
I tak jak padla nawet jedna to lepiej jest wymienic wszystkie...

: 31 gru 2008, o 16:02
autor: czlenio
Witam.Mam 2.7cdi.Niedawno kupiłem auto i wiedziałem że świeca do wymiany(kontrolka po odpaleniu swieiła przez 2-3min).Jak zaczołem sie dobierac do silnika(wymieniałem napinacz paska wielorowkowego) to zauważyłem że 1-wsza swieca jest urwana :evil: :cry:
Zawołalem kilku tarych "wyjadaczy" którzy stwierdzili tak:
Jeśli z rana pali bez problemu (a tak jest dzisiaj -11 stopni) to się niczym nie przejmuj.Musze tylko w/g ich rady zalożyć opornik zamiast tej uszkodzonej świecy po to by przekażnik do świec myślał że wszystkie 5 grzeje i tu pojawia śie moje pytanie.Ile powinna wynosić oporność świecy.Kumpel elektryk-automatyk z pracy stwierdziłże mi takowy zrobi tylko ILE?

[ Dodano: 2008-12-31, 16:03 ]
Witam.Mam 2.7cdi.Niedawno kupiłem auto i wiedziałem że świeca do wymiany(kontrolka po odpaleniu swieiła przez 2-3min).Jak zaczołem sie dobierac do silnika(wymieniałem napinacz paska wielorowkowego) to zauważyłem że 1-wsza swieca jest urwana :evil: :cry:
Zawołalem kilku tarych "wyjadaczy" którzy stwierdzili tak:
Jeśli z rana pali bez problemu (a tak jest dzisiaj -11 stopni) to się niczym nie przejmuj.Musze tylko w/g ich rady zalożyć opornik zamiast tej uszkodzonej świecy po to by przekażnik do świec myślał że wszystkie 5 grzeje i tu pojawia śie moje pytanie.Ile powinna wynosić oporność świecy.Kumpel elektryk-automatyk z pracy stwierdziłże mi takowy zrobi tylko ILE?

: 31 gru 2008, o 16:22
autor: tomeks215
czlenio pisze: Zawołalem kilku tarych "wyjadaczy" którzy stwierdzili tak:
Jeśli z rana pali bez problemu (a tak jest dzisiaj -11 stopni) to się niczym nie przejmuj.Musze tylko w/g ich rady zalożyć opornik zamiast tej uszkodzonej świecy po to by przekażnik do świec myślał że wszystkie 5 grzeje
Pasuje do nich ta nazwa "wyjadacze", bo mechanikami nie można ich nazwać. :evil:
Jak to zrobisz to też będziesz myślał jak ten przekażnik że wszystkie świece grzeją? :-D

: 31 gru 2008, o 16:27
autor: windykatorek
po co opornik podłacz żarówke h4 błedu nie bedzie a i przy okazji ładnie poswieci :mrgreen: :lol:

: 31 gru 2008, o 17:16
autor: kichcio
To juz lepiej H7, lepsze swiatlo ;)
Ta... jezdzij na 4 swiecach , powodzenia.

: 31 gru 2008, o 17:45
autor: trocin
Takiej sztuki na forum nie polecamy :evil: :mrgreen: Sposob typu "sznurek i drut"

BTW Na balety sie nie szykujecie tylko na tych kompach bedziecie siedziec :?:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: