Strona 2 z 34

: 25 gru 2008, o 20:40
autor: okular
No tak, ale między którymi pinami to nie wiem.

: 25 gru 2008, o 21:46
autor: tomeks215
okular pisze:No tak, ale między którymi pinami to nie wiem.
Między pinem, a masą. Jak nie ma miernika można przewód podłączyć do +, i do każdego pina delikatnie dotknąć, jak zaiskrzy ta świeca jest O'k, tam gdzie nie to świeca padła.

: 25 gru 2008, o 22:47
autor: avandgarde
tomeks215 pisze:
Między pinem, a masą. Jak nie ma miernika można przewód podłączyć do +, i do każdego pina delikatnie dotknąć, jak zaiskrzy ta świeca jest O'k, tam gdzie nie to świeca padła.

Bardzo zły sposób kolego jeżeli swieca będzie miała zwarcie to kabelek i tak będzie iskrzył,a świeca uszkodzona.Kontrolka wówczas będzie sie też zapalać po odpaleniu auta.Świeca która ma zwarcie może uszkodzić sterownik grzania świec.Widziałem takie przypadki gdzie po wymiany swiecy dalej kontrolka się zapalała wówczas trzeba dobrać się do modułu grzania świec ,na tym pinie co świeca miała zwarcie w module przekażnika przepala sie stałe zabezpieczenie można to łatwo naprawić.Trzeba też pamiętać że jak sprawdzamy ampery świec to musi być mniejwięcej dla kazdej świecy równa,jeżeli któraś znaczniej odbiega od pozostałych sterownik rozpozna ją jako uszkodzoną i bedzie zapalał kontrolkę ,mimo że świeca jest dobra bo grzeje.

: 26 gru 2008, o 00:03
autor: fabek
najprosciej to wykrecic swiecie, gwint do masy przylozyc i zalaczyc + z akumulatora na chwile, jak sie grzeje to dziala. a przy okazji zabezpieczyc gwinty smarem miedzianym lub specjalnym do wtryskiwaczy.

: 26 gru 2008, o 12:13
autor: tomeks215
avandgarde pisze:

Bardzo zły sposób kolego jeżeli swieca będzie miała zwarcie to kabelek i tak będzie iskrzył,a świeca uszkodzona.
Na pewno masz rację. Ja napisałem najprostszy i wstępny sposób sprawdzenia.
Jak to nie da rezultatu, a jak napisałeć uszkodzenia świec zdarzają się nietypowe, a wtedy potrzebna jest większa wiedza do naprawy.
Wspomnę jeszcze żę weryfikacja spalonej świecy, może się okazać pikusiem z próbą jej wykręcenia, ale to już inny temat

: 26 gru 2008, o 13:09
autor: fabek
ale to tylko w CDI. gdy swieczka przepalona tak czy siak trzeba bedzie ja wykrecic. proponuje to wykrecic i zabezpieczyc wszystkie profilaktycznie, bo pozniej moze byc mniej ciekawie.

: 26 gru 2008, o 18:47
autor: windykatorek
jak swieca bedzie miała zwarcie to wyleci bezpiecznik :mrgreen:

: 26 gru 2008, o 19:02
autor: John2
Miałem to samo. Na komputerze wyszło która to świeca.

: 26 gru 2008, o 20:23
autor: avandgarde
windykatorek pisze:jak swieca bedzie miała zwarcie to wyleci bezpiecznik :mrgreen:
Jaki kolego, jaki :?: Proste pytanie prostą odpowiedz proszę :mrgreen:

[ Dodano: 2008-12-26, 20:28 ]
Jakbyś chciał poczwiczyć tą teorię to podaj namiar ,wyslę ci parę świeczek a ty zainstalujesz je w dieselku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 26 gru 2008, o 20:51
autor: fabek
no wlasnie mogli wstawic bezpiecznik, a nie od razu zwarcie po przekazniku jedzie od swiec.

: 26 gru 2008, o 20:57
autor: avandgarde
fabek, widzisz tu sie nasuwa mysl ,albo nie chcieli albo nie wiedzieli :mrgreen:

: 26 gru 2008, o 22:17
autor: fabek
wiesz mysle ze nie spodziewali sie, ze spalona swieca moze robic zwarcie. zarowke przepalisz to przejscia nie ma przeciez ;-)

: 27 gru 2008, o 14:36
autor: lolek
witam.70 pare zlotych za sztuke swiecy :shock: nie tania sprawa :-/ ale jak chce sie jezdzic to trzeba bulic ;-)

: 27 gru 2008, o 15:19
autor: avandgarde
:shock: co to za świeca :?: ,beru kupowałem 25 zł szt.

: 27 gru 2008, o 15:22
autor: lolek
beru. ngk i bosch byly tansze w granicach 50 zl.ale wolalem wziac beru.podobno lepsze sa.to sie okarze