Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 25 lip 2016, o 07:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 wrz 2009, o 18:03 
Offline

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 17:20
Posty: 4
Lokalizacja: Gieczynek
Witam! Jestem nowy i chcialbym aby ktos przedstawil schemat ustawienia pompy wtryskowej w W210 E 290 TD bo mam problem. Szukałem po forum ale to co znalazlem jest chaotyczne i po pierwszym ustawieniu motor nie opdpalil. Jakby ktos zna temat i miałby chwile to byłbym wdzięczny


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 27 wrz 2009, o 10:26 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2008, o 19:53
Posty: 7818
Lokalizacja: Sypialnia stolicy
Pompę ustawić wg. rysunku. Silnik 12 st. przed OT. na krzywkach wałka pierwszego cylindra
podniesionych do góry (zapłon).


Załączniki:
W210 2,9 TD ustawienie pompy rozdzielaczowej.jpg
W210 2,9 TD ustawienie pompy rozdzielaczowej.jpg [ 111.11 KiB | Przeglądane 6826 razy ]

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes.
S210 320CDI 00'
WDB2102261B135709, rdza-suvenir, Helmut włożył co mógł, ja resztę i serce.
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 09:51 
Offline

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 17:20
Posty: 4
Lokalizacja: Gieczynek
Dzieki za odpowiedz, tak tez z informacji od pobliskich znajomych mechanikow zrobilem , miejscem gdzie popelnilem bład jak mysle bylo ustawienie silnika w gornym martwym punkcie w momencie zapłonu na pierwszym cylindrze. Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu? ustawiałem po zaworze ssacym ale to byla bardziej moja idea niz rada od kogos


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 wrz 2009, o 17:55 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 10:16
Posty: 2131
Lokalizacja: Lublin, PL
Damian napisał(a):
Rozumiem ze powinienem zdjac pokrywe rozrzadu i ustawic GMP według wałka rozrzadu?

Dokładnie...

_________________
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 wrz 2009, o 20:02 
Offline

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 17:20
Posty: 4
Lokalizacja: Gieczynek
Kolejna proba sie nie powiodła. :cry: Niby wszystko zrobilem w/g schemtu a wyladowalem baterie od zeza i nawet od sprintera a motor i tak martwy. Ale jeszcze bede walczyl,chcialbym sie upewnic o miejce umiejscowienia kołka wobec ktorego nalezy sie odnosic skalą na kole wału, czy znajduje sie w prawej gornej cwiartce(zgodnie z kier.jazdy) a widok jest skromny przy napinaczu :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 paź 2009, o 20:57 
Offline

Dołączył(a): 17 kwi 2009, o 11:57
Posty: 36
Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
Witam!!!

Mam podobny problem też ma w210 z silnikiem 2.9TDI, ale padła mi pompa wtryskowa w sprinterze 312 2.9TDI.

Wyjąłem pompę (drugą kupiłem używkę) i ustawiłem wszystko na znaki czyli 12 stopni przed OT (stojąc od przodu auta to na kole OT miałem po lewej stronie) zdjełem dekiel pokrywy zaworów i ustawiłem wałem rozrządu w punkcie GMP są na nim znaki a pompę według rysunku i niestety auto nie odpala, łapie tylko i gaśnie.

Gdzie popełniłem błąd albo co może być jescze nie tak?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 paź 2009, o 22:16 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 10:16
Posty: 2131
Lokalizacja: Lublin, PL
Sprawdź czy na Plak odpala (samostart w dieslu jest niewskazany), jeśli tak, to masz zapowietrzony układ paliwowy i trzeba dłużej pokręcić, żeby zaciągnął...

_________________
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2009, o 16:12 
Offline

Dołączył(a): 17 kwi 2009, o 11:57
Posty: 36
Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
Do auta wkładam już trzecią poppę wtryskową i nadal nic. Odpali i gaśnie. Układ odpowietrzony, podłączałem już paliwo bezpośrednio z bańki omijając zbiornik.
Co może być pzyczyną że auto nie pali. Pmpa ma jakiś sterownik? Może cos innego padło bo nie mam pojęcia. Czekam na pomoc!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2009, o 21:42 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2008, o 19:53
Posty: 7818
Lokalizacja: Sypialnia stolicy
Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.


Załączniki:
W210 2,9TD znaki silnika..jpg
W210 2,9TD znaki silnika..jpg [ 138.72 KiB | Przeglądane 8057 razy ]

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes.
S210 320CDI 00'
WDB2102261B135709, rdza-suvenir, Helmut włożył co mógł, ja resztę i serce.
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2009, o 16:35 
Offline

Dołączył(a): 17 kwi 2009, o 11:57
Posty: 36
Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
noc napisał(a):
Proszę zdjąć pokrywę zaworów, dojechać wałem do punktu OT sprawdzić znaki na wałku
rozrządu.Jeżeli wszystko jest zgrane, przekręcić silnik jeszcze niecałe 2 obroty na 12 stopni przed OT upewnić się, że krzywki 1 cylindra (od strony łańcucha) są uniesione do góry.
Pompę wyjąć, ustawić na znak i wsunąć w silnik ostrożnie żeby nie przeskoczyła.Cała robota.


To co na pisałeś się zgadza ale to nie cała robota. Trzeba ustawić kąt wtrysku 0,85 - 0,90 czujnikiem zegarowym lub podłączając pod komputer. Ustawiłem kąt wtrysku i auto odpaliło od razu. I tu był cały problem że na każdej z tych trzech pomp nie ustawiłem kąta wtrysku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2009, o 17:53 
Offline

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 17:20
Posty: 4
Lokalizacja: Gieczynek
To jakim czujnikiem mozna ustawic ten kat wtrysku?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2009, o 17:57 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2008, o 19:53
Posty: 7818
Lokalizacja: Sypialnia stolicy
Jeżeli ustawisz pompę w przedziale 8 do 14 stopni silnik zapali.Będzie chodził twardo lub miękko, ale będzie.Do dokładnego ustawienia jest regulacja i komputer.Twój post dotyczy
silnika na chodzie.W poprzednich postach chodziło o odpalenie silnika.Kiedy wkładam pompę
nie reguluję jej na komputerze.Mam przyrząd najdokładniejszy i najstarszy na świecie
rurkę kapilarną.Rurką jestem w stanie sprawdzić zużycie krzywek i rozbieżności GPT dla każdego cylindra oddzielnie, a co za tym idzie wprowadzić średni GPT (geometryczny początek
tłoczenia).Znajdzie się za chwilę kilka osób, które stwierdzą, że to niedokładna metoda.
Nie będę się z nimi wdawał w dyskusje, za dużo razy wykonałem (z sukcesem) taką korektę po ustawieniu na komputerach i czujnikach (piezo).

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes.
S210 320CDI 00'
WDB2102261B135709, rdza-suvenir, Helmut włożył co mógł, ja resztę i serce.
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2009, o 20:38 
Offline

Dołączył(a): 17 kwi 2009, o 11:57
Posty: 36
Lokalizacja: Warszaw\Siedlce
Kolego Noc twoje doświadczenie i wiedza podług mojego jest bez porównania. I przede wszystkim szacunek dla Ciebie. Wszystkie trzy pompy wkładałem tak samo. Na jednej zapalił ale wogóle nie miał siły i dymił czyli żle ustawiony kąt wtrysku/ zapłon. Po włożeniu trzeciej też nie chciał zapalić i dopiero po ustawieniu kąta wtrysku auto odpaliło od razu a tak ewentualnie złapało i zgasło. Przy trzecim włożeniu montowałem już pompę w 45 minut.
Z tyłu pompy tam gdzie są krućce zamontowałem czujnik zegarowy i ustawiłem dane wartości które znalazłem na forum.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 paź 2009, o 20:58 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2008, o 19:53
Posty: 7818
Lokalizacja: Sypialnia stolicy
Odpowiedź prosta, źle ustawiałeś z przodu lub Ci przeskakiwała przy wkładaniu.Gdyby była taka wrażliwa, to reagowałaby na rozciągnięcie łańcucha i jego poranne skoki z napinaczem.

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes.
S210 320CDI 00'
WDB2102261B135709, rdza-suvenir, Helmut włożył co mógł, ja resztę i serce.
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 maja 2010, o 23:21 
Offline

Dołączył(a): 23 maja 2010, o 23:18
Posty: 1
Lokalizacja: Nybro Szwecja
Kolego odemnie rowniez wyrazy uznania za precyzje i wiedze oraz jasnosc przekazu ostawilem tak jak napisales i odpalil bez problemu a nie jak co nie ktorzy opisuja rozne niestworzone rzeczy no ale coz jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group