ZMIENNA PRACA WENTYLATORA DMUCHAWY

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

perez31
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2013, o 10:48
Lokalizacja: rzeszow

ZMIENNA PRACA WENTYLATORA DMUCHAWY

Post autor: perez31 »

Witam.Mam problem z moim wentylatorem :niepewny: .Ostatnimi czasy ma zmienne obroty pracy.Gdy jest ustawiony na obojetnie który poziom nawiewu (od 1 do 5) i pracujac normanie,po pewnym czasie obroty wentylatora zaczynaja spadac aż w końcu sie zatrzymuje.Po zatrzymaniu ustawiam sile nawiewu na 0 i pozostawiam tak na 2-3min.Gdy ponownie ustawie sile nawiewu na obojetnie ktory poziom zaczyna pracowac normalnie przez krótka chwile i znów zaczynaja mu spadac obroty i sie zatrzymuje. :zalamany: .
Co to może być?
Proszę o pomoc.
E220 CDI,ELEGANCE,1999,MANUAL
vin WDB2102061A888918
TYP SILNIKA 611961
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Poczytałbyś regulamin, to byś wiedział, że trzeba wskoczyć do powitalni. Nauczyłbyś się też szukać (temat opisywany). Dodałbyś też w stopkę nr VIN, aby było łatwiej pomóc. :wstyd:
Jeżeli masz klimatyzację manualną to poruszaj pokrętłem nie przekręcając go (jak się zmieni to już wiesz o co chodzi). Zajrzyj też do silnika dmuchawy umiejscowionego nad nogami pasażera.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
perez31
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2013, o 10:48
Lokalizacja: rzeszow

Post autor: perez31 »

Wszystko poprawione.Regulamin przeczytany,powitalnie tez zaliczylem :rotfl: .Jednak nie znalazlem tematu opisujacego moj przypadek.Robilem tez tak jak mi zasugerowales z tym przelacznikiem i tez bez rezultatow.Wyciagnolem tez caly wentylator,wyczyscilem go,zalozylem ponownie ale nie dalo to zadnego rezultatu.Nadal dzieje sie tak samo. :niepewny:
E220 CDI,ELEGANCE,1999,MANUAL
vin WDB2102061A888918
TYP SILNIKA 611961
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Musisz kombinować przy panelu. Też mam ten problem ale nie mam kiedy się za to zabrać. Wg mnie wina leży w potencjometrze tego pokrętła. Chce psiknąć "kontaktu" ale nie wiem czy mi się uda dostać tam bez demontażu całego panelu.
perez31
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2013, o 10:48
Lokalizacja: rzeszow

Post autor: perez31 »

Nie wydaje mi sie aby to byla wina potencjometra.Gdy wymontowalem caly wentylator i wyczyscilem go,to przed przykreceniem podlaczylem wentylator i wlaczylem.Chwile dzialal normalnie ale potem znow to samo.Gdy sie zatrzymal to popchnolem go reka i znow zacza sie krecic ale mial bardzo ciezko.Wedlug mnie to poszlo lozysko wentylatora i ma poprostu ciezko i go blokuje.Jak widziales wczesniej kolega napisal jak sprawdzic potenciometr i tak tez wlasnie robilem ale bez efektow czyli potenciometr jest dobry.Nie wiem czy da sie jeszcze sprawdzic potenciometr miernikiem.Poprostu podlaczyc miernik do przewodow wentylatora i zobaczyc jakie daje napiecie na kazdym poziomie nadmuchu bo chyba powinno dawac inny prad na danym poziomie.

pozdrawiam.
E220 CDI,ELEGANCE,1999,MANUAL
vin WDB2102061A888918
TYP SILNIKA 611961
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Może regulator dmuchawy? Dosyć typowy problem.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
perez31
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2013, o 10:48
Lokalizacja: rzeszow

Post autor: perez31 »

A jak mozna to sprawdzic czy napewno ten regulator dmuchawy?
E220 CDI,ELEGANCE,1999,MANUAL
vin WDB2102061A888918
TYP SILNIKA 611961
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

Najlepiej podmienić tymczasowo na sprawny.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

perez31, Aby wyeliminować regulator dmuchawy , wymontuj jeszcze raz silnik dmuchawy i podłącz bezpośrednio napięcie na szczotki. Dobrze oglądnij szczotki i komutator, czy nie ma wżerów. Jeżeli będzie ok to można domniemywać, że to regulator, ale często jak on jest uszkodzony to obroty są tylko na max, lub wcale.
Słabo szukałeś:
viewtopic.php?t=9015&highlight=dmuchawa
viewtopic.php?t=2047&highlight=dmuchawa
viewtopic.php?t=14476&highlight=dmuchawa
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

Dziś wziąłem w rękę kontaktS. Zdjąłem pokrętło. Wcisnąłem wcześniej lekko zagiętą dysze, na kierowałem jednym okiem. Psikłem. Poczekałem. zapaliłem auto. Włączyłem nawiew. Efekt: Zero skoków siły nawiewów. Stukałem w pokrętło. I nie było żadnych zmian. Na każdym biegu chodzi jak powinno. Przy przestawianiu biegów na wyższe czy niższe nie było tez żadnych zmian. Tak więc, spróbuj. Nie zaszkodzi. Mnie się udalo ;)
pozdrawiam

[ Dodano: 2013-01-28, 16:23 ]
Niech każdy spróbuje ;)
perez31
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2013, o 10:48
Lokalizacja: rzeszow

Post autor: perez31 »

No powiem ci ze nawet mam KONTAKT z firmy BOLL i juz sie wlasnie bede zbieral bo musze tez odsniezyc (bo w Wiedniu padal snieg dzisiaj) i zobacze czy cos pomoze.zaraz zdam relację.pozdro.
E220 CDI,ELEGANCE,1999,MANUAL
vin WDB2102061A888918
TYP SILNIKA 611961
ralfi89
Posty: 1882
Rejestracja: 5 cze 2010, o 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ralfi89 »

perez31 pisze:KONTAKT z firmy BOLL
ważne by było na styki. pochwal się czy wyszła ci ta operacja ;)
perez31
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2013, o 10:48
Lokalizacja: rzeszow

Post autor: perez31 »

No nie wyszlo.Zrobilem tak jak pisales,spryskalem dosniezylem auto potem zapalilem Mesia i zaczynam,1,2,3,4,5 dziala.Obroty sie zmieniaja zgodnie z nastawiona sila.To se mysle spoko 300zł w kieszeni(koszt wentylatora z jezykiem).A to sie przejade dla pewnosci.Jade a tu slysze wentylator coraz ciszej to tak dla pewnosci dam mu 5.I tak jade a tu zaczynaja obroty wentylatora spadac az sie zatrzymuje.I nadal to samo.Tak wiedz nic nie dalo przesmarowanie.Tylko teraz mi glosniej przelacznik dziala ale jest chociaz przeczyszczony.Ten BOLL jest tez do stykow.Tak wiedz zaczynam szukac nowego(uzywanego :wstyd: ) wentylatora z jeżykiem.Ale wielkie dzieki. :DKazd pomoc dobra.
E220 CDI,ELEGANCE,1999,MANUAL
vin WDB2102061A888918
TYP SILNIKA 611961
kwian
Posty: 2
Rejestracja: 8 sty 2015, o 22:16
Lokalizacja: Płock

Merc w210

Post autor: kwian »

Ten sam problem. Dmuchawa kręci, wlaczam klime (manual), po 30 sek dmuchawa staje. Ma ktoś pomysł?
Mercedes 220, 98, WDB2100041A687060.
Pozdrawiam
Konrad
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości