zbyt wysoka temperatura ?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

tombar
Posty: 3
Rejestracja: 3 paź 2014, o 12:35
Lokalizacja: Zielona Góra

zbyt wysoka temperatura ?

Post autor: tombar »

Witam!
Z góry przepraszam jeśli powtarzam temat jestem nowym użytkownikiem i proszę w razie czego o podanie linku z odpowiedzią na moje pytanie :)

Jestem od niedawna posiadaczem CLK200 136KM '99r. Wczoraj zakładałem do niego gaz (nie oceniajcie proszę czy to dobrze czy źle). Problem w tym iż nie wiem czy przy obecnych temperaturach powietrza, temperatura w moim MB jest odpowiednia. Przy normalnej jeździ po mieście wskazuje mi temperaturę 80 - 85 stopni C, jednak gdy się zatrzymam np. na światłach temperatura potrafi wskoczyć prawie do kolejnej kreski czyli prawie do 100 st. C i przy tej właśnie temp. dopiero załącza mi się wiatrak chłodnicy. Dodam, iż klima jest wyłączona.

Pomóżcie proszę koledze w problemie.

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Moim zdaniem prawdopodobnie załącza Ci się chłodzenie awaryjne silnika. Tak się dzieje gdy silnik ma za wysoką temperaturę. Pisano o tym wcześniej na forum, coś chyba związane z termostatem. Jeżeli włączysz klimatyzację EC lampka jest zgaszona to po chwili powinien ruszyć ten wiatrak chłodnicy klimatyzacji z przodu auta, i dodatkowo schładzać chłodnicę głowną i chłodnicę klimy. Jeśli się nie załącza to kiszka i musisz szukać tego przyczyny. Możliwe, że osuszacz albo coś z elektryka tego nie wiem, tak strzelam :)
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
tombar
Posty: 3
Rejestracja: 3 paź 2014, o 12:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: tombar »

michal.goclawsk pisze:Moim zdaniem prawdopodobnie załącza Ci się chłodzenie awaryjne silnika. Tak się dzieje gdy silnik ma za wysoką temperaturę. Pisano o tym wcześniej na forum, coś chyba związane z termostatem. Jeżeli włączysz klimatyzację EC lampka jest zgaszona to po chwili powinien ruszyć ten wiatrak chłodnicy klimatyzacji z przodu auta, i dodatkowo schładzać chłodnicę głowną i chłodnicę klimy. Jeśli się nie załącza to kiszka i musisz szukać tego przyczyny. Możliwe, że osuszacz albo coś z elektryka tego nie wiem, tak strzelam :)
Owszem Michale wiatrak w tym przypadku się załącza lecz nie ma to niestety większego wpływu nadal na temperaturę silnika.

Jeśli chodzi o chłodzenie awaryjne to nie wydaje mi się byś miał rację, gdyż ani nie świecą się żadne awaryjne kontrolki, a wiatrak nie załącza się wcześniej - to jest dla mnie dziwne. Dlaczego jeśli auto powinno mieć temp. 80st. C to wiatrak załącza się dopiero przy prawie 100st a nie zaraz przy 80 paru ? :suchy:
Awatar użytkownika
michal.goclawsk
Posty: 170
Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
Lokalizacja: Pułtusk

Post autor: michal.goclawsk »

Poczytaj na forum o temperaturze silnika i w jakiej powinien pracować Twój silnik. Może ktoś bardziej obeznany z kolegów coś Ci odpowie. Ogólnie z mercami to mało, który mechanik jest obcykany, a ASO wie wszystko ale cenę tez ma zaporową. Ogólnie na Twoim miejscu nie zastanawiałbym sie i podjechał gdzieś na SD (czt. Star Diagnosis) i odczytał wszystkie błędy.
Podaj swój WIN zaczyna się od WDB .... będzie łatwiej innym Ci pomóc.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Po zainstalowaniu gazu masz prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia.Odkręcić korek i pojeździć parę kilometrów.Uzupełnić płyn,tylko poczekaj,aż silnik przestygnie.Może wejść nawet 2 litry.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
tombar
Posty: 3
Rejestracja: 3 paź 2014, o 12:35
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: tombar »

Dzwoniłem do ASO powiedzieli , iż praca silnika mercedesa przy jeździe to 80-85 st.C, natomiast przy postoju może wzrosnąć nawet do tego poziomu, który opisywałem. W takim wypadku wygląda na to, że jest wszystko w normie ale i tak pojadę w przyszłym tyg na komputer.

Powiedzcie mi jeszcze jaki powinien być prawidłowy stan poziomu płynu chłodniczego? - zbiorniczek jest przezroczysty natomiast nie ma niestety zaznaczonej miarki min-max... Szczerze najlepsze byłoby zdjęcie :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
kakadu
Doradca
Posty: 6135
Rejestracja: 23 mar 2010, o 22:01
Lokalizacja: Wlkp/Niemcy NRW

Post autor: kakadu »

tombar pisze:Dzwoniłem do ASO powiedzieli , iż praca silnika mercedesa przy jeździe to 80-85 st.C, natomiast przy postoju może wzrosnąć nawet do tego poziomu, który opisywałem. W takim wypadku wygląda na to, że jest wszystko w normie ale i tak pojadę w przyszłym tyg na komputer.

Powiedzcie mi jeszcze jaki powinien być prawidłowy stan poziomu płynu chłodniczego? - zbiorniczek jest przezroczysty natomiast nie ma niestety zaznaczonej miarki min-max... Szczerze najlepsze byłoby zdjęcie :)

Z góry dziękuję i pozdrawiam :)

Poziom zimnego płynu powinien sięgać do czarnej części zbiornika .Na gorąco powinno być ok 1,5cm wyżej
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317

(Oo\=*=/oO)
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

tombar pisze:Dzwoniłem do ASO powiedzieli , iż praca silnika mercedesa przy jeździe to 80-85 st.C, natomiast przy postoju może wzrosnąć nawet do tego poziomu, który opisywałem. W takim wypadku wygląda na to, że jest wszystko w normie ale i tak pojadę w przyszłym tyg na komputer.
Wszystko jest dobrze dopóki temp. nie zbliża się do czerwonego pola na zegarze.
A co SD wykryje?,że termostat jest wadliwy czy pompa płynu nie pracuje?
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
dehnel
Posty: 25
Rejestracja: 7 sty 2015, o 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dehnel »

to i ja się podłączę...
E230 bez gazu. Zrobiło się cieplej (cała zima strzałka na połowie skali) i wskazówka też poszła w górę. Przy jeździe po Warszawie, mam ją cały czas powyżej 80*, dochodzi często do kreski powyżej, ale nie przekracza. Generalnie wszystkie poprzednie samochody pracowały na połowie skali, stąd moje wątpliwości, czy aby na pewno tak być powinno.
Płyn jest, wiatraki się włączają...może walnięty czujnik? :)
_________________________
pozdrawiam,
Michał Dehnel

E230 1997...przez przypadek nabyty ;)
WDB2102371A316278
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

dehnel pisze:to i ja się podłączę...
E230 bez gazu. Zrobiło się cieplej (cała zima strzałka na połowie skali) i wskazówka też poszła w górę. Przy jeździe po Warszawie, mam ją cały czas powyżej 80*, dochodzi często do kreski powyżej, ale nie przekracza. Generalnie wszystkie poprzednie samochody pracowały na połowie skali, stąd moje wątpliwości, czy aby na pewno tak być powinno.
Płyn jest, wiatraki się włączają...może walnięty czujnik? :)
tak ma być, do tej pory miałeś samochody, teraz masz Mercedes... a jak wiadomo damy się nie gotują, no chyba, że te zepsute :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
dehnel
Posty: 25
Rejestracja: 7 sty 2015, o 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dehnel »

Jak zamiałem Saaba, też słyszałem, że dotychczas miałem samochody teraz mam Saaba ;) Przy Subaru też ;)
_________________________
pozdrawiam,
Michał Dehnel

E230 1997...przez przypadek nabyty ;)
WDB2102371A316278
Januszek
Posty: 487
Rejestracja: 24 maja 2014, o 22:38
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Januszek »

wszystko to wina kościoła, oni takie brednie wciskają, że byłeś ubrany a nagi, a tera masz Jezuska w sercu.
to samo, to wszystko sekta :D
Delta-P dla B200 !
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Miałem saaba - taki lepszy opel, plastik fantastik, subaru to samo, wszystko plastikowe kasztany... a Gwiazda to klasa - drewno, skóra, komóra... :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
dehnel
Posty: 25
Rejestracja: 7 sty 2015, o 10:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dehnel »

Subaru w środku śmietnikiem jest, to prawda, ale napęd daje radę. W lecie przeczołgałem Outbacka pare kilometrów ciężką przeprawą, a ten nawet nic nie stracił.
Gwiazda ma swoje plusy, tylko jest za mała.
_________________________
pozdrawiam,
Michał Dehnel

E230 1997...przez przypadek nabyty ;)
WDB2102371A316278
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Post autor: stanleym210 »

dehnel pisze:to i ja się podłączę...
Zrobiło się cieplej (cała zima strzałka na połowie skali) i wskazówka też poszła w górę.mam ją cały czas powyżej 80*
Prawidłowo w normalnej jeździe przy rozgrzanym silniku wskazówka powinna stać powyżej 80 o jej szerokość.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości