zbyt wysoka temperatura ?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
zbyt wysoka temperatura ?
Witam!
Z góry przepraszam jeśli powtarzam temat jestem nowym użytkownikiem i proszę w razie czego o podanie linku z odpowiedzią na moje pytanie
Jestem od niedawna posiadaczem CLK200 136KM '99r. Wczoraj zakładałem do niego gaz (nie oceniajcie proszę czy to dobrze czy źle). Problem w tym iż nie wiem czy przy obecnych temperaturach powietrza, temperatura w moim MB jest odpowiednia. Przy normalnej jeździ po mieście wskazuje mi temperaturę 80 - 85 stopni C, jednak gdy się zatrzymam np. na światłach temperatura potrafi wskoczyć prawie do kolejnej kreski czyli prawie do 100 st. C i przy tej właśnie temp. dopiero załącza mi się wiatrak chłodnicy. Dodam, iż klima jest wyłączona.
Pomóżcie proszę koledze w problemie.
Pozdrawiam
Z góry przepraszam jeśli powtarzam temat jestem nowym użytkownikiem i proszę w razie czego o podanie linku z odpowiedzią na moje pytanie
Jestem od niedawna posiadaczem CLK200 136KM '99r. Wczoraj zakładałem do niego gaz (nie oceniajcie proszę czy to dobrze czy źle). Problem w tym iż nie wiem czy przy obecnych temperaturach powietrza, temperatura w moim MB jest odpowiednia. Przy normalnej jeździ po mieście wskazuje mi temperaturę 80 - 85 stopni C, jednak gdy się zatrzymam np. na światłach temperatura potrafi wskoczyć prawie do kolejnej kreski czyli prawie do 100 st. C i przy tej właśnie temp. dopiero załącza mi się wiatrak chłodnicy. Dodam, iż klima jest wyłączona.
Pomóżcie proszę koledze w problemie.
Pozdrawiam
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Moim zdaniem prawdopodobnie załącza Ci się chłodzenie awaryjne silnika. Tak się dzieje gdy silnik ma za wysoką temperaturę. Pisano o tym wcześniej na forum, coś chyba związane z termostatem. Jeżeli włączysz klimatyzację EC lampka jest zgaszona to po chwili powinien ruszyć ten wiatrak chłodnicy klimatyzacji z przodu auta, i dodatkowo schładzać chłodnicę głowną i chłodnicę klimy. Jeśli się nie załącza to kiszka i musisz szukać tego przyczyny. Możliwe, że osuszacz albo coś z elektryka tego nie wiem, tak strzelam
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Owszem Michale wiatrak w tym przypadku się załącza lecz nie ma to niestety większego wpływu nadal na temperaturę silnika.michal.goclawsk pisze:Moim zdaniem prawdopodobnie załącza Ci się chłodzenie awaryjne silnika. Tak się dzieje gdy silnik ma za wysoką temperaturę. Pisano o tym wcześniej na forum, coś chyba związane z termostatem. Jeżeli włączysz klimatyzację EC lampka jest zgaszona to po chwili powinien ruszyć ten wiatrak chłodnicy klimatyzacji z przodu auta, i dodatkowo schładzać chłodnicę głowną i chłodnicę klimy. Jeśli się nie załącza to kiszka i musisz szukać tego przyczyny. Możliwe, że osuszacz albo coś z elektryka tego nie wiem, tak strzelam
Jeśli chodzi o chłodzenie awaryjne to nie wydaje mi się byś miał rację, gdyż ani nie świecą się żadne awaryjne kontrolki, a wiatrak nie załącza się wcześniej - to jest dla mnie dziwne. Dlaczego jeśli auto powinno mieć temp. 80st. C to wiatrak załącza się dopiero przy prawie 100st a nie zaraz przy 80 paru ?
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Poczytaj na forum o temperaturze silnika i w jakiej powinien pracować Twój silnik. Może ktoś bardziej obeznany z kolegów coś Ci odpowie. Ogólnie z mercami to mało, który mechanik jest obcykany, a ASO wie wszystko ale cenę tez ma zaporową. Ogólnie na Twoim miejscu nie zastanawiałbym sie i podjechał gdzieś na SD (czt. Star Diagnosis) i odczytał wszystkie błędy.
Podaj swój WIN zaczyna się od WDB .... będzie łatwiej innym Ci pomóc.
Podaj swój WIN zaczyna się od WDB .... będzie łatwiej innym Ci pomóc.
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Po zainstalowaniu gazu masz prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia.Odkręcić korek i pojeździć parę kilometrów.Uzupełnić płyn,tylko poczekaj,aż silnik przestygnie.Może wejść nawet 2 litry.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Dzwoniłem do ASO powiedzieli , iż praca silnika mercedesa przy jeździe to 80-85 st.C, natomiast przy postoju może wzrosnąć nawet do tego poziomu, który opisywałem. W takim wypadku wygląda na to, że jest wszystko w normie ale i tak pojadę w przyszłym tyg na komputer.
Powiedzcie mi jeszcze jaki powinien być prawidłowy stan poziomu płynu chłodniczego? - zbiorniczek jest przezroczysty natomiast nie ma niestety zaznaczonej miarki min-max... Szczerze najlepsze byłoby zdjęcie
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Powiedzcie mi jeszcze jaki powinien być prawidłowy stan poziomu płynu chłodniczego? - zbiorniczek jest przezroczysty natomiast nie ma niestety zaznaczonej miarki min-max... Szczerze najlepsze byłoby zdjęcie
Z góry dziękuję i pozdrawiam
tombar pisze:Dzwoniłem do ASO powiedzieli , iż praca silnika mercedesa przy jeździe to 80-85 st.C, natomiast przy postoju może wzrosnąć nawet do tego poziomu, który opisywałem. W takim wypadku wygląda na to, że jest wszystko w normie ale i tak pojadę w przyszłym tyg na komputer.
Powiedzcie mi jeszcze jaki powinien być prawidłowy stan poziomu płynu chłodniczego? - zbiorniczek jest przezroczysty natomiast nie ma niestety zaznaczonej miarki min-max... Szczerze najlepsze byłoby zdjęcie
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Poziom zimnego płynu powinien sięgać do czarnej części zbiornika .Na gorąco powinno być ok 1,5cm wyżej
E300TD S210 AVANTGARDE 98
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
WDB2102251A812339
E280 CDI W211 AVANTGARDE 05/06
WDB2110201A869317
(Oo\=*=/oO)
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Wszystko jest dobrze dopóki temp. nie zbliża się do czerwonego pola na zegarze.tombar pisze:Dzwoniłem do ASO powiedzieli , iż praca silnika mercedesa przy jeździe to 80-85 st.C, natomiast przy postoju może wzrosnąć nawet do tego poziomu, który opisywałem. W takim wypadku wygląda na to, że jest wszystko w normie ale i tak pojadę w przyszłym tyg na komputer.
A co SD wykryje?,że termostat jest wadliwy czy pompa płynu nie pracuje?
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
to i ja się podłączę...
E230 bez gazu. Zrobiło się cieplej (cała zima strzałka na połowie skali) i wskazówka też poszła w górę. Przy jeździe po Warszawie, mam ją cały czas powyżej 80*, dochodzi często do kreski powyżej, ale nie przekracza. Generalnie wszystkie poprzednie samochody pracowały na połowie skali, stąd moje wątpliwości, czy aby na pewno tak być powinno.
Płyn jest, wiatraki się włączają...może walnięty czujnik?
E230 bez gazu. Zrobiło się cieplej (cała zima strzałka na połowie skali) i wskazówka też poszła w górę. Przy jeździe po Warszawie, mam ją cały czas powyżej 80*, dochodzi często do kreski powyżej, ale nie przekracza. Generalnie wszystkie poprzednie samochody pracowały na połowie skali, stąd moje wątpliwości, czy aby na pewno tak być powinno.
Płyn jest, wiatraki się włączają...może walnięty czujnik?
_________________________
pozdrawiam,
Michał Dehnel
E230 1997...przez przypadek nabyty
WDB2102371A316278
pozdrawiam,
Michał Dehnel
E230 1997...przez przypadek nabyty
WDB2102371A316278
tak ma być, do tej pory miałeś samochody, teraz masz Mercedes... a jak wiadomo damy się nie gotują, no chyba, że te zepsutedehnel pisze:to i ja się podłączę...
E230 bez gazu. Zrobiło się cieplej (cała zima strzałka na połowie skali) i wskazówka też poszła w górę. Przy jeździe po Warszawie, mam ją cały czas powyżej 80*, dochodzi często do kreski powyżej, ale nie przekracza. Generalnie wszystkie poprzednie samochody pracowały na połowie skali, stąd moje wątpliwości, czy aby na pewno tak być powinno.
Płyn jest, wiatraki się włączają...może walnięty czujnik?
Subaru w środku śmietnikiem jest, to prawda, ale napęd daje radę. W lecie przeczołgałem Outbacka pare kilometrów ciężką przeprawą, a ten nawet nic nie stracił.
Gwiazda ma swoje plusy, tylko jest za mała.
Gwiazda ma swoje plusy, tylko jest za mała.
_________________________
pozdrawiam,
Michał Dehnel
E230 1997...przez przypadek nabyty
WDB2102371A316278
pozdrawiam,
Michał Dehnel
E230 1997...przez przypadek nabyty
WDB2102371A316278
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Prawidłowo w normalnej jeździe przy rozgrzanym silniku wskazówka powinna stać powyżej 80 o jej szerokość.dehnel pisze:to i ja się podłączę...
Zrobiło się cieplej (cała zima strzałka na połowie skali) i wskazówka też poszła w górę.mam ją cały czas powyżej 80*
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości