Na zdjęciu masz idealną temperaturę.zer_gu pisze:mam problem jak na zdjeciu
Zbyt duża temperatura silnika
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
ja bym powiedział że dużo więcej... ale to moje zdanie.. pewnie książki piszą inaczej... niestety przy tej masie auta owa moc jest wystarczająca do poprawnej jazdy ale niestety klima załączona juz daje sie we znaki w odczuciu mocy tym bardziej silnikom które muszą "się kręcić" żeby uzyskały swoją moc...Klimatyzacja zabiera 2-3% mocy silnika.To silnik 200 więc odczucia organoleptyczne mogą być dziwne
w dieslu sie to dużo mniej odczuwa ale jednak czuc... a cóż mówić o benzynie która moc osiąga dopiero chyba przy ponad 5tys obrotów?
dlatego zanim zaczniesz ryć w aucie upewnij sie że na pewno to niewłaściwy objaw...
ostatnio byłem na uzupełnieniu klimy i dowiedziałem się że pusta klima powowduje nadmierne obciążenie motoru ponieważ nie ma czego tłoczyć i odczucia klimy są minimalne a motor zostaje nadmiernie obciążony... nie wiem czy toi prawda może noc coś powie na ten temat aczkolwiek mi dał do myslenia bo chyba tak jednak było
Nissan Primera 1,9 dCi
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
S210 E290 TurboDiesel Elegance
W124 E250D skradziony
W124 230E LPG ex
W201 200E LPG ex
W123 200D ex
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
A CO DO KLIMY TO PO JAKIM CZASIE POWINIEM SIE ZAŁACZYC WIATRAK NA 2 BIEG BO MIALEM AUTO NA POSTOJU PONAD 30MIN I TEZ SIE NIE ZAŁONCZYŁ A JAK ODEPNE CZUJNIK CHŁODZENIA WODY TO SIE ZAŁANCZA NA MAXA I WTEDY TEMPERATURA SCHODZI DO 8C A TAK TO JEST 14C I TEZ MI SIE WYDAJE ZE PRZEZ TO AUTO MI SIE PRZEGRZEWA BO WIATRAK NIE PRACUJE NA MAXA
Mercedes w210 200E+LPG Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
Vin : WDB2100351A383423
Mercedes W210T 230E Classic ,1997, automat
zer-gu Jak ja czytam to co napisałes i widzę tą fotke to wypisz/wymaluj to samo co u mnie (za wyjatkiem zamulenia) z tym że ja mam diesla ale to chyba nie ma znaczenia. Zaczeło sie od momentu kiedy nabiłem klime i zaczełem jej używac. Pisałem o tym na forum ale nikt niechciał/niewiedział jak pomóc. Teraz jeżdze tak już prawie 2 miesiące i do głowy nie biore jeżeli koledzy na forum piszą że ta temperatura nie jest za wysoka a co do tego wiatraka (chyba wisko to sie fachowo nazywa) to on jest do wymiany/sprawdzenia bo u mnie on też jakoś dziwnie pracuje jak odpale auto jak jest nagrzany to kręci jak szalony a na włączonym silniku jakoś powolutku chodzi. Na koniec jeszcze taka ciekawostka na krótkich dystansach (10-15km) temperatura ksiązkowe 80 a jak pojeżdze z 30-40 non stop to zaczyna się podnosic tak jak u ciebie na fotce. Auto tak wogóle planuje podłaczyc do komputera żeby sprawdzic jego "kondycję" :-D i jak pokaże jakieś błędy w układzie chłodzenia to dam ci znac.
W210 4.3 2001r. AVANTGARDE
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
WDB2100701B332375
Jeżeli pomogłem kliknij magiczne "pochwal" nie wstydź się :-).
Podepnę się pod temat.Wymieniłem przedwczoraj termostat,bo sie stary nie domykał i było w zimie 70C.Założyłem Wahlera,chyba oryginalny,nie mam pewności bo z Allegro.Przez dzień było ok,bo temp. 84C.Wczoraj trochę pojeżdziłem po mieście i temp. prawie 90C,i do tego włączył się jeden z wentylatorów przed chłodnicą,a było tylko jakies 15C na dworze.Teraz moje pytanie,czy odzwyczaiłem się od jazdy ze sprawnym termostatem,czy włączenie się wentylatora z przodu chłodnicy jest normalne przy tak niskiej temperaturze?Co będzie w lecie przy 30C...?
W210 E300D
W124 250D x2 ex
w124 200D x2 ex
w124 300D x3 ex
w124 300E ex
Teraz GSM i Iphone serwis.504 983 904
W124 250D x2 ex
w124 200D x2 ex
w124 300D x3 ex
w124 300E ex
Teraz GSM i Iphone serwis.504 983 904
Cześć,
Odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia ? Wg. tematów z forum temperatura do 90 stopni jest ok. U mnie po wczorajszej wymianie termostatu przez pierwsze 30 minut pracy trzymał 95 - 100 stopni, później info na szafce o małej ilości płynu ( termostat otworzył ) - dzisiaj rano jak dolałem płynu ( zostawiłem na noc żeby ostygł ) trzymał 80 - 85 stopni. Dojechałem do pracy - po drodze znów info o małej ilości płynu, po pracy znów uzupełniłem, temp. nadal 80 - 85 stopni max. Łącznie na uzupełnienie płynu po wymianie termostatu poszło około 6 litrów mieszanki glikol-woda 1:1.
Pozdrawiam.
Odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia ? Wg. tematów z forum temperatura do 90 stopni jest ok. U mnie po wczorajszej wymianie termostatu przez pierwsze 30 minut pracy trzymał 95 - 100 stopni, później info na szafce o małej ilości płynu ( termostat otworzył ) - dzisiaj rano jak dolałem płynu ( zostawiłem na noc żeby ostygł ) trzymał 80 - 85 stopni. Dojechałem do pracy - po drodze znów info o małej ilości płynu, po pracy znów uzupełniłem, temp. nadal 80 - 85 stopni max. Łącznie na uzupełnienie płynu po wymianie termostatu poszło około 6 litrów mieszanki glikol-woda 1:1.
Pozdrawiam.
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056
Odpowietrzone raczej dobrze bo wlałem to co wylałem plus litr za to co sie rozlało.Pół godziny pracował aż do prawie 90C i dolewałem płynu jak otworzył.Przewody nie są twarde,stan jest czyli chyba ok.Teraz pojeżdziłem po mieście dużo i trzyma około 87C,to chyba termo o wyższej temperaturze otwarcia.
W210 E300D
W124 250D x2 ex
w124 200D x2 ex
w124 300D x3 ex
w124 300E ex
Teraz GSM i Iphone serwis.504 983 904
W124 250D x2 ex
w124 200D x2 ex
w124 300D x3 ex
w124 300E ex
Teraz GSM i Iphone serwis.504 983 904
- michal.goclawsk
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 sty 2014, o 16:15
- Lokalizacja: Pułtusk
Po wymontowaniu osuszacza i wypięciu tego czujnika przy osuszaczu, wiatraki chłodnicy klimy załączają się z chwilą otwarcia termostatu i pracują z ełną mocą chłodząc silnik.
Niewiadoma:
czy silnik w rzeczywistości osiąga temp 95 stc i załacza się chłodzenie awaryjne a zegar przekłamuje pokazując 85stc?
Niewiadoma:
czy silnik w rzeczywistości osiąga temp 95 stc i załacza się chłodzenie awaryjne a zegar przekłamuje pokazując 85stc?
WIN: WDB2100041A226348
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
MB 1996 r, 2,2D. 500tys km.
Re: Zbyt duża temperatura silnika
Witam.
Piszę w tym temacie bo moje pytanie dotyczy stricte temperatury. U mnie, co by się nie działo (trasa, miasto) temperatura nie przekracza 70C. Teraz mam E300 177km, ale kiedyś w 2.2D 90C było normą. Nie wiem czy przez to silnik nie jest niedogrzany. Powinienem się martwić ?
Piszę w tym temacie bo moje pytanie dotyczy stricte temperatury. U mnie, co by się nie działo (trasa, miasto) temperatura nie przekracza 70C. Teraz mam E300 177km, ale kiedyś w 2.2D 90C było normą. Nie wiem czy przez to silnik nie jest niedogrzany. Powinienem się martwić ?
Jest:
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
W210 E300 177KM 98r. Avantgarde
Był:
w210 2.2D 96r Clasic Sedan wersje BIO o obniżonej mocy
Re: Zbyt duża temperatura silnika
Trzeba wymienić termostat - bo w zimie może być słabo. W 300TD jest chyba wymieniany wraz z obudową.HolyCrom pisze: ↑30 wrz 2020, o 11:18 Witam.
Piszę w tym temacie bo moje pytanie dotyczy stricte temperatury. U mnie, co by się nie działo (trasa, miasto) temperatura nie przekracza 70C. Teraz mam E300 177km, ale kiedyś w 2.2D 90C było normą. Nie wiem czy przez to silnik nie jest niedogrzany. Powinienem się martwić ?
Re: Zbyt duża temperatura silnika
Wymień termostat.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości