WYSTRZELIŁ ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY CHŁODNICY

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

CZATEK82
Posty: 26
Rejestracja: 25 sty 2009, o 17:38
Lokalizacja: tarnowa

WYSTRZELIŁ ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY CHŁODNICY

Post autor: CZATEK82 »

WITAM POSIADAM AUTO MERCEDES W 210 E230 97R AUTOMAT.
MAM TAKI PROBLEM, DZIS STOJĄC DŁUGO WE WARSZAWSKICH KORKACH TEMPERATURA PODESZŁA POD CZERWONE POLE, GDY RUSZYŁEM ZE SWIATEŁ NA PROSTYM ODCINKU, TEM. SPADŁA DO 85(NORMALNIE NA TRASIE TRZYMA TEM. 80-85). ZOSTAWIŁEM SAMOCHÓD NA PARKINGU I PO 2 MINUTACH WYSADZIŁO MI ZBIORNICZEK WYRÓWNAWCZY CHŁODNICY- PEKŁ NA CAŁEJ DŁUGOŚCI.PROSZĘ O POMOC, CO MOGLO BYC TEGO PRZYCZYNA????.NADMIENIAM IZ WENTYLATOR OBRACAL SIE Z PREDKOSCIA SILNIKA.TERMOSTAT WYMIENIANY 5 MIESIECY TEMU - FIRMY WAHLER. CZY KTOS BY MÓGŁ POLECIĆ KOGOŚ Z WARSZAWY DO NAPRAWY TEGO I CZY TRZEBA CAŁA CHLODNICE WYMIENIC CZY TYLKO ZBIORNICZEK???
E230-LPG STAG 300 PLUS ELEGANCE AUTOMAT
VECTRA A 2.0 LPG 89r
Awatar użytkownika
delan
VIP
Posty: 270
Rejestracja: 6 gru 2008, o 23:29
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: delan »

Korek może mieć zatkane odpowietrzenie...
E320 CDI Elegance 2000 r.
VIN: WDB2100261B163172
C220 CDI Classic 1998 r. (sprzedany)
more power - more fun
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

mogla pojsc uszczelka pod glowice i zrobilo sie chore cisnienie w ukl. chlodniczym.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
CZATEK82
Posty: 26
Rejestracja: 25 sty 2009, o 17:38
Lokalizacja: tarnowa

Post autor: CZATEK82 »

gdy odkrece korek i dmuchne weżykiem odpowietrzajacym to powietrze idzie lekko, natomiast gdy dmucham przy zakreconym korku, powietrze idzie ale bardzo ciezko. Na wolnych obrotach przy otwartym korku płyn nie idzie do góry,ani nie ida babelki- to chyba uszczelka ok?????
E230-LPG STAG 300 PLUS ELEGANCE AUTOMAT
VECTRA A 2.0 LPG 89r
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

Panowie a korek przy zbiorniczku wyrównawczym, przecież są rożne korki(90,120,140) w zależności od ciśnienia jak jest duże ciśnienie to podnosi sprzeżyne i puszcza płyn górnym małym węzem, (sprawdz korek, jaki powinien byc w oryginale..)

Pozatym kolega ma LPG co daje wyższą temp silnika, na gazie - spalanie, wtedy czasem moze pojsc uszczelka pod głowica jak sie przegrzeje silnik...bo na LPG sie podnosi wyzej temp.

Czatek82 a czemu dopusciłes zeby do 120 sie zagotował :shock: trzeba było nawiew gorącego powietrza puścic do kabiny, woda w silniku wrzała i cisnienie było niesamowite...
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

czy woda wrzała czy nie nie powinno dojść do pęknięcia zbiorniczka.

1. Sprawdz odpowietrzenie i rodzaj korka w zbiorniczku.
2. Sprawdz czy masz wszystko w porządku z chłodzeniem silnika (wisko,termostat)
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

jak nie idą bombelki, to chyba nie uszczelka...
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
CZATEK82
Posty: 26
Rejestracja: 25 sty 2009, o 17:38
Lokalizacja: tarnowa

Post autor: CZATEK82 »

korek wlewu płynu chłodniczego-140
E230-LPG STAG 300 PLUS ELEGANCE AUTOMAT
VECTRA A 2.0 LPG 89r
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Zawiesił sie zaw.bezpieczeństwa w korku i dlatego ciśnienie przekroczyło granice przyzwoitości. I duup!
A to że sie przegrzał.....no upał był dzisiaj. Włącza sie grzanie kabiny i otwiera okna, jak pisał wcześniej merlin.
W Skodzie(.. ....) często sie tak ratowalem. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
CZATEK82
Posty: 26
Rejestracja: 25 sty 2009, o 17:38
Lokalizacja: tarnowa

Post autor: CZATEK82 »

to mam wymienic korek na nowy o tych samych parometrach czy na innych???
E230-LPG STAG 300 PLUS ELEGANCE AUTOMAT
VECTRA A 2.0 LPG 89r
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

nie wiem za bardzo, jesli miałes 140 to chyba 140, niech którys kolega pomoże co tam powinno byc dokładnie, 140 to 1,4 bara..mam taki sam w 2,2D (nr korka 140: 124 500 04 06)

Ok, sprawdziłem w EPC, wszystkie modele W210 maja 140 czy to diesel czy benzyna...
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

Przy 1.4 bara woda wrze powyżej 120 stC albo cos w okolicy. TAk wyliczone by upuszczało parę ale bez gotowania. Ale jak dupnie to płyn zamienia sie w pare wybuchowo jako ciecz przegrzana. Tyle teorji. A teraz szukaj baniaczek nowy oraz przyczyny zagotowania. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
merlin
Doradca VIP
Posty: 4584
Rejestracja: 17 gru 2008, o 18:30
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: merlin »

przyczyna to tak jak fabek i toni wspomniali wyzej najprawdopodobniej, ja moge tylko dodac ze silnik z LPG(szczególnie jak ma zły skład mieszanki) nagrzewa sie szybciej w korkach przy takich upałach bo temperatura spalania LPG jest wyzsza niz benzyny i uszczelki czasem lecą...wypominałem to w wątku o LPG...
Ex: W124 200E '88 , w210 220D'96
CZATEK82
Posty: 26
Rejestracja: 25 sty 2009, o 17:38
Lokalizacja: tarnowa

Post autor: CZATEK82 »

na razie dziĘKI.NAJLEPRZE JEST TO ZE ZBIORNICZEK WYSTRZELIŁ PO 3 MIN.OD ZGASZENIA AUTA A TEMP.GDY STAWAŁEM SAMOCHODEM BYŁA W OKOLICY 90 STOPNI.TERMOSTAT BYŁ WYMIENIANY ,WIATRAK LATA NA WOLNYCH OBROTACH Z PREDKOŚCIA SILNIKA.WODA ANI OLEJ NIC OSTATNIO NIE UBYWAŁO.TEN ZBIORNICZEK DA SIE SAMEMU WYMIENIĆ???CZY ON JEST ZGRZEWANY Z CHŁODNICĄ????
E230-LPG STAG 300 PLUS ELEGANCE AUTOMAT
VECTRA A 2.0 LPG 89r
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

CZATEK82 przyjechałeś na parking i ciśnienie bylo duże. Zgasiłeś auto i w bloku woda sie zagotowała stąd wzrost ciśnienia. U mnie jest pod zbiorniczkiem pompka elektryczna która jakiś czas pracuje po zgaszeniu auta zeby obieg był. Powtarzam skoro wystrzelił to korek napewno do wymiany lub poprostu zmęczony plastik zbiorniczka.Pękł ze starości.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 34 gości