Uszkodzenie pompki cyrkulacyjnej a temperatura silnika?

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
bzyku
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2010, o 09:31
Lokalizacja: Kolnik Planet Earth

Uszkodzenie pompki cyrkulacyjnej a temperatura silnika?

Post autor: bzyku »

Jak w temacie czy uszkodzona pompka cyrkulacyjna ma wplyw na temperature silnika-czy on sie kreci czy bedzie utrudniala przeplyw plynu? Prawdopodobnie mi zdechla i sie zastanawiam czy wymieniac juz od razu czy poczekac do wiosny-na razie temperatura silnika w normie no ale jest - 18 :-?
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Awatar użytkownika
mesio14
VIP
Posty: 4170
Rejestracja: 9 maja 2009, o 12:46
Lokalizacja: pleszew

Post autor: mesio14 »

Pompka cyrkulacyjna służy jak używasz na postoju funkcji RESET a tak nie musi byc
E 270 CDI 2000r, lift, manual
Awatar użytkownika
bzyku
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2010, o 09:31
Lokalizacja: Kolnik Planet Earth

Post autor: bzyku »

A czy czasami nie wychladza ona silnika po wylaczeniu -u kolegi w 300TTD tak jest ze jak wylaczy silnik to ona jeszcze przez kilka minut "mieli" plynem po ukladzie
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Błąd, ale drobny.Pompka elektryczna cyrkulacji płynu chłodzącego obsługuje dwie funkcje.
1.Wspomaga główną pompę (mechaniczną napędzaną paskiem wieloklinowym w naszych W210 i in. modelach w ramach (wolne obroty)).Np. stanie na skrzyżowaniu pod światłami lub w "korku".Pompa główna w takich warunkach "nie wyrabia się".
2.Jest konieczna do funkcji "REST", ponieważ wtedy główna pompa przy zgaszonym silniku
nie działa.
Ma minimalny (pomijalny) wpływ na temperaturę silnika.
Jest nieprawdopodobnie droga w stosunku do technologii wykonania (średnio zależnie od modelu) ~ 660zł. w ASO.Jeżeli ktoś miał sprawną, a "wysiadła" wie jaka jest różnica przy temperaturze -10°C.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
stanleym210
Posty: 1887
Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
Lokalizacja: siedlce, mazowieckie

Re: Uszkodzenie pompki cyrkulacyjnej a temperatura silnika?

Post autor: stanleym210 »

bzyku pisze:czy bedzie utrudniala przeplyw plynu?
w Pewnym stopniu utrudnia przepływ płynu poprzez stojące łopatki jej wirnika i nie ma wpływu na temperaturę silnika a na stopień ogrzewania wnętrza kabiny.
bzyku pisze: Prawdopodobnie mi zdechla
Łatwo to sprawdzić poprzez ustawienie pokrętła ogrzewania na czerwone pola, włączenia zapłonu, ma wtedy pracować co będzie słychać.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Na pewno utrudnia przepływ (łopatki dopasowane do obudowy).
Jeżeli "ją" się usunie, (uszkodzoną), to ogrzewanie się poprawi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
bzyku
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2010, o 09:31
Lokalizacja: Kolnik Planet Earth

Post autor: bzyku »

Dzieki za odpowiedzi-ale wlasnie-napisaliscie ze bedzie slabe ogrzewanie o moja panna grzeje jak wsciekla? A pompke wczoraj wieczorem sprawdzal elektryk podlaczajac do niej prad-jest martwa :evil: Musze kupic cos z uzywki :-P
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Odkręć od pompki tylko tą plastykową część na których są zamocowane węże (cztery wkręty, układ będzie dalej szczelny) i wyjmij samą pompkę. Na części czołowej odegnij zabezpieczenia i wyjmij pokrywę ze szczotkami. Prawie na 100% do wymiany szczotki. Jak kupisz używkę to nie wiesz jak długo pochodzi.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
waldek2000
Posty: 28
Rejestracja: 20 maja 2009, o 22:38
Lokalizacja: wrocław

Post autor: waldek2000 »

Witam,mam pytanie, czy w pompce jest uszczelka i czy można ją samemu wymienić?
Przecieka mi na połączeniu obudowy plastikowej z aluminiową.
Pozdrawiam.
s210 3,2 cdi kombi 2000r vin WDB2102261B114069
124 2,5 kombi sprzedany.
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

waldek2000 pisze:Witam,mam pytanie, czy w pompce jest uszczelka i czy można ją samemu wymienić?
Przecieka mi na połączeniu obudowy plastikowej z aluminiową.
Pozdrawiam.
Można samemu uszczelnić.
Awatar użytkownika
metody
Posty: 577
Rejestracja: 5 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: wwa

Post autor: metody »

Witajcie, czytalem caly post. jestem po rozbiorce swojej pompki gdyz nie robila....
w srodku zastalem sporo zanieczyszczen ze zuzywajacych sie szczotek i te w stanie agonalnym, chwilowo po wyczyszczeniu robia lecz na sto procent nie na dlugo.Mam pytanie , gdyz padla informacja , zeby naprawiac , skad w takim razie wziac szczotki,
do mojego auta numer jeden dokupowalem jakies wielkie szczotki i je szlifowalem do wymaganego rozmiaru ale te ten ten sa jak by mikre nieporownywalnie.
Pozdrawiam Metody.
pisze do Was smartfonem wybaczcie prosze pisownie.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
didusio
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2010, o 21:03
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: didusio »

Podepnę się pod temat, nie zaśmiecając tworząc nowy.
Ostatnio przestała mi działać pompka cyrkulacji wody - nie jest to tak istotne bo zostanie sprawdzona i zrobiona bądź wymieniona. Najważniejszą sprawą jest fakt, że mam na kostce cały czas napięcie ok 12V w czasie uruchomionego silnika, włączonego samego zapłonu jak i podczas unieruchomionego sinika z wyciągniętym kluczykiem ze stacyjki. Natomiast jak włączę funkcję rest to napięcie wzrasta do 14V. Wszystko zanika dopiero jak wyciągnę bezpiecznik nr 4 z bezpieczników z lewej strony pod maską (tych co jest umieszczone gniazdo diagnostyczne). Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem? Skąd może pobierać sobie napięcie. Może ktoś z was posiada schemat instalacji elektrycznej podłączenia tej pompki.
WDB2100071A856487
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

didusio pisze:że mam na kostce cały czas napięcie ok 12V w czasie uruchomionego silnika, włączonego samego zapłonu jak i podczas unieruchomionego sinika z wyciągniętym kluczykiem ze stacyjki.
Mierzysz wpinając woltomierz dwoma kabelkami do kostki? włącz w kostkę żarówkę i sprawdź .
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
BoriaGodunoff
Posty: 288
Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: BoriaGodunoff »

A robiles test klimatronic? Może samo kasowanie błędów pomoże. Czy na ciepłym silniku też tak jest? A czy przy wyłączonym dogrzewaczu tez tak jest?
S210 2,2 CDI
WDB2102061B343745
W126 300 SE - sprzedany
W123 240D - sprzedany
VW GolfII - sprzedany
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Moje dmniemanie jest takie same jak Romka >>> prady bladzace
MB nie sprzedaje szczotek do tych silniczkow, ale ludzie dopilowuja z wiekszych
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości