Uszkodzenie pompki cyrkulacyjnej a temperatura silnika?
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Uszkodzenie pompki cyrkulacyjnej a temperatura silnika?
Jak w temacie czy uszkodzona pompka cyrkulacyjna ma wplyw na temperature silnika-czy on sie kreci czy bedzie utrudniala przeplyw plynu? Prawdopodobnie mi zdechla i sie zastanawiam czy wymieniac juz od razu czy poczekac do wiosny-na razie temperatura silnika w normie no ale jest - 18 :-?
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Błąd, ale drobny.Pompka elektryczna cyrkulacji płynu chłodzącego obsługuje dwie funkcje.
1.Wspomaga główną pompę (mechaniczną napędzaną paskiem wieloklinowym w naszych W210 i in. modelach w ramach (wolne obroty)).Np. stanie na skrzyżowaniu pod światłami lub w "korku".Pompa główna w takich warunkach "nie wyrabia się".
2.Jest konieczna do funkcji "REST", ponieważ wtedy główna pompa przy zgaszonym silniku
nie działa.
Ma minimalny (pomijalny) wpływ na temperaturę silnika.
Jest nieprawdopodobnie droga w stosunku do technologii wykonania (średnio zależnie od modelu) ~ 660zł. w ASO.Jeżeli ktoś miał sprawną, a "wysiadła" wie jaka jest różnica przy temperaturze -10°C.
1.Wspomaga główną pompę (mechaniczną napędzaną paskiem wieloklinowym w naszych W210 i in. modelach w ramach (wolne obroty)).Np. stanie na skrzyżowaniu pod światłami lub w "korku".Pompa główna w takich warunkach "nie wyrabia się".
2.Jest konieczna do funkcji "REST", ponieważ wtedy główna pompa przy zgaszonym silniku
nie działa.
Ma minimalny (pomijalny) wpływ na temperaturę silnika.
Jest nieprawdopodobnie droga w stosunku do technologii wykonania (średnio zależnie od modelu) ~ 660zł. w ASO.Jeżeli ktoś miał sprawną, a "wysiadła" wie jaka jest różnica przy temperaturze -10°C.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Re: Uszkodzenie pompki cyrkulacyjnej a temperatura silnika?
w Pewnym stopniu utrudnia przepływ płynu poprzez stojące łopatki jej wirnika i nie ma wpływu na temperaturę silnika a na stopień ogrzewania wnętrza kabiny.bzyku pisze:czy bedzie utrudniala przeplyw plynu?
Łatwo to sprawdzić poprzez ustawienie pokrętła ogrzewania na czerwone pola, włączenia zapłonu, ma wtedy pracować co będzie słychać.bzyku pisze: Prawdopodobnie mi zdechla
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Na pewno utrudnia przepływ (łopatki dopasowane do obudowy).
Jeżeli "ją" się usunie, (uszkodzoną), to ogrzewanie się poprawi.
Jeżeli "ją" się usunie, (uszkodzoną), to ogrzewanie się poprawi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Dzieki za odpowiedzi-ale wlasnie-napisaliscie ze bedzie slabe ogrzewanie o moja panna grzeje jak wsciekla? A pompke wczoraj wieczorem sprawdzal elektryk podlaczajac do niej prad-jest martwa Musze kupic cos z uzywki :-P
Sa samochody i jest Mercedes!!!
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Juz niestety nie w210:(
Vaneo 1.7 cdi
Jezeli pomogłem wypij za moje zdrowie:)
Odkręć od pompki tylko tą plastykową część na których są zamocowane węże (cztery wkręty, układ będzie dalej szczelny) i wyjmij samą pompkę. Na części czołowej odegnij zabezpieczenia i wyjmij pokrywę ze szczotkami. Prawie na 100% do wymiany szczotki. Jak kupisz używkę to nie wiesz jak długo pochodzi.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
WDB2100062B427953
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 20 maja 2009, o 22:38
- Lokalizacja: wrocław
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Witajcie, czytalem caly post. jestem po rozbiorce swojej pompki gdyz nie robila....
w srodku zastalem sporo zanieczyszczen ze zuzywajacych sie szczotek i te w stanie agonalnym, chwilowo po wyczyszczeniu robia lecz na sto procent nie na dlugo.Mam pytanie , gdyz padla informacja , zeby naprawiac , skad w takim razie wziac szczotki,
do mojego auta numer jeden dokupowalem jakies wielkie szczotki i je szlifowalem do wymaganego rozmiaru ale te ten ten sa jak by mikre nieporownywalnie.
Pozdrawiam Metody.
pisze do Was smartfonem wybaczcie prosze pisownie.
w srodku zastalem sporo zanieczyszczen ze zuzywajacych sie szczotek i te w stanie agonalnym, chwilowo po wyczyszczeniu robia lecz na sto procent nie na dlugo.Mam pytanie , gdyz padla informacja , zeby naprawiac , skad w takim razie wziac szczotki,
do mojego auta numer jeden dokupowalem jakies wielkie szczotki i je szlifowalem do wymaganego rozmiaru ale te ten ten sa jak by mikre nieporownywalnie.
Pozdrawiam Metody.
pisze do Was smartfonem wybaczcie prosze pisownie.
\Mitsubishi pajero LONG /
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
\MB e430 AVANTgarde 2001/
\WDB2102701B350361/
Smart
Podepnę się pod temat, nie zaśmiecając tworząc nowy.
Ostatnio przestała mi działać pompka cyrkulacji wody - nie jest to tak istotne bo zostanie sprawdzona i zrobiona bądź wymieniona. Najważniejszą sprawą jest fakt, że mam na kostce cały czas napięcie ok 12V w czasie uruchomionego silnika, włączonego samego zapłonu jak i podczas unieruchomionego sinika z wyciągniętym kluczykiem ze stacyjki. Natomiast jak włączę funkcję rest to napięcie wzrasta do 14V. Wszystko zanika dopiero jak wyciągnę bezpiecznik nr 4 z bezpieczników z lewej strony pod maską (tych co jest umieszczone gniazdo diagnostyczne). Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem? Skąd może pobierać sobie napięcie. Może ktoś z was posiada schemat instalacji elektrycznej podłączenia tej pompki.
Ostatnio przestała mi działać pompka cyrkulacji wody - nie jest to tak istotne bo zostanie sprawdzona i zrobiona bądź wymieniona. Najważniejszą sprawą jest fakt, że mam na kostce cały czas napięcie ok 12V w czasie uruchomionego silnika, włączonego samego zapłonu jak i podczas unieruchomionego sinika z wyciągniętym kluczykiem ze stacyjki. Natomiast jak włączę funkcję rest to napięcie wzrasta do 14V. Wszystko zanika dopiero jak wyciągnę bezpiecznik nr 4 z bezpieczników z lewej strony pod maską (tych co jest umieszczone gniazdo diagnostyczne). Proszę o pomoc jak rozwiązać ten problem? Skąd może pobierać sobie napięcie. Może ktoś z was posiada schemat instalacji elektrycznej podłączenia tej pompki.
WDB2100071A856487
Mierzysz wpinając woltomierz dwoma kabelkami do kostki? włącz w kostkę żarówkę i sprawdź .didusio pisze:że mam na kostce cały czas napięcie ok 12V w czasie uruchomionego silnika, włączonego samego zapłonu jak i podczas unieruchomionego sinika z wyciągniętym kluczykiem ze stacyjki.
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
WDB2102251A584732
_______________________________________
-
- Posty: 288
- Rejestracja: 20 kwie 2011, o 11:51
- Lokalizacja: Chełmno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości