Uciekający płyn chłodzący

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Lysy68
Posty: 74
Rejestracja: 17 lut 2009, o 22:02
Lokalizacja: R-ce

Post autor: Lysy68 »

przed chwilka byłem w aucie nie odpalałem go ale poziom plynu przez noc sie unormowal.ciekawe dlaczego mi pokazało zeby sprawdzic poziom płynu i wentylator pracował na wolnych obrotach.wiadomo że na rozgrzanym silniku zawsze sie płyn podniesie
Lysy68
MB E220 CDI (105 kw) Kombi Lift 2001-automat :)
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

pojezdzij z korkiem odkreconym o pol obrotu, powinien sie odpowietrzyc. jezeli nie pomoze to masz przedmuchy na uszczelce pod glowica.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
maniek.K
Posty: 16
Rejestracja: 12 lis 2008, o 15:45
Lokalizacja: Norwegia

Post autor: maniek.K »

[quote="windykatorek"]uszczelniacz na uszczelke nie da kompletnie nic , pomysla jakie cisnienie wytwarza sie miedzy garnkami , nic tego nie uratuje , a olej po co ??? jak nie przybywaolej to jest ok woada idzie do cylindra i tam sie spala/quote]

Dzisiaj zauwazylem wode w oleju czyli sie nie spala!!![/b]
W210 E24O
Avantgarde
1999
Awatar użytkownika
Lysy68
Posty: 74
Rejestracja: 17 lut 2009, o 22:02
Lokalizacja: R-ce

Post autor: Lysy68 »

po odpaleniu zimnego silnika strasznie dymic zaczyna-czy to może byc oznaka uszczelki(temperatura nie wzrasta powyżej 80*c)
Lysy68
MB E220 CDI (105 kw) Kombi Lift 2001-automat :)
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Troche odkopie bo mój problem daje sie we znaki coraz bardziej. Znika płyn@woda ze zbiorniczka. Wycieków brak. Czasem na wolnych obrotach delikatnie rzuca motorem tak jakby ktoś go lekko kopał. Czy to moze być uszczelka pod głowicą ?
romek61
Doradca VIP
Posty: 1131
Rejestracja: 14 kwie 2009, o 16:18
Lokalizacja: tychy

Post autor: romek61 »

tonidriver pisze:Wycieków brak.
Jak znika z układu chłodzenia to gdzieś się pojawia, patrzyłeś pod dywanikami , może przez nagrzewnię ucieka?
tonidriver pisze:Czy to moze być uszczelka
A czy silnik się grzeje?
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tonidriver pisze:Troche odkopie bo mój problem daje sie we znaki coraz bardziej. Znika płyn@woda ze zbiorniczka. Wycieków brak. Czasem na wolnych obrotach delikatnie rzuca motorem tak jakby ktoś go lekko kopał. Czy to moze być uszczelka pod głowicą ?
ta wlasnie nierowna praca motoru, moze byc oznaka przedmuchow pod uszczelka. czy ten objaw nasila sie z rana gdy silnik jest zimny?

jak duzo wody ubywa? powiedzmy na 100km.

kopci na bialo?

w oleju jest woda?

nawet Ci powiem ciekawostke, jezeli faktycznie uszczelka poszla to na 1 i 6 cylindrze.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Zawsze rzuca troszke silnikiem po odpaleniu. Jak juz chodzi pare minut to nie. Olej czysty. Kopci tylko powyżej 3tys z gazem do dechy i tylko na czarno. Wody ubywa 1 litr na 200km.
Nigdzie nie wycieka,dywaniki suche. Temp silnika normalna 85-90st.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

podczas pracy na zimnym jeszcze odkręć korek zbiornika wyrówn. i poszpakuj na bąbelki; jak nie ma --to idź na piwo z radosci. Są bąbelki spalinowe --idź na gorzałę z rozpaczy, bo to przedmuchy z głowicy.
Ponadto możesz miec wyciek zasychający czyli taki co podłogi nie dosięga. Zasycha na korpusie silnika. 1 litr /100 km to pasuje. Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

baca, wcale nie musi widac zadnych babli w plynie chlodniczym, moze isc plyn bezposrednio do cylindra.

przydaloby sie odkrecic kolektor dolotowy i zobaczyc jak maja sie weze od chlodnicy oleju, czesto guma tam parcieje ze wzgeldu na wilgoc i wysoka temperature. jezeli stamtad kapie to bezposrednio na blok, wiec odparowywuje.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

FAbek, Szpiegu, jakie do cylindra??? To jak dziura jak zapałka to sie do cylindra naleje ale wówczas odpala na biało jak cholera. A jak jest przeciek gazów do chłodzenia to gdzies musza wyjść. A gdzie???
Toni, powąchaj zbiornik wyrówn.
Hej! (i wejdź w posiadanie flaszki i kilku piw na wszelki wypadek)
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Do kabiny gdyby ciekło to chyba z nagrzewnicy ale teraz ciepło nagrzewnica off wiec niema takiej opcji.Fabek u mnie niema chlodnicy oleju :P Nigdzie pod maską niema znaków wycieków.Nawet suchych.Baca w zbiorniczku cisza jak makiem zasiał.Dodam iż czasem auto łapie muła jakbym jechał we 4 osoby a czasem idzie jak burza i to chyba ma związek z uszczelką pod głowicą... Dzisiaj popuściłem korek od zbiorniczka temperatura poszła milimetr wyzej. Pojezdze tak troche i dam znać.
Awatar użytkownika
baca
Posty: 3684
Rejestracja: 11 lis 2008, o 18:59
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: baca »

No to sprawdź korek zbiorniczka wyr.
To jest ukąd zamknięty i po nagrzaniu ma tam wzrastac ciśnienie jeżeli korek jest szczelny. Jeżeki jest mały nawet przeciek to powstanie efekt czajnika--kiedys odparuje wszystko.

Czy odkręcając na gorąco jest syknięcie??? (ostrożnie, przez szmatke odkręcaj bo może siknąć) Hej!
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Ciśnienie jest korek spełnia swoją role.

Obrazek
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

baca pisze:FAbek, Szpiegu, jakie do cylindra??? To jak dziura jak zapałka to sie do cylindra naleje ale wówczas odpala na biało jak cholera.
baca te nasze 3.0 motorki maja w/g mnie wade konstrukcyjna. chodzi o to, ze bardzo blisko 6-stego cylindra jest kanal wodny i zawsze musi przedmuchac w najmniej oczekiwanym momencie. widziales kiedys goly blok tego 3.0?? :-> i wcale nie bedzie olej do wody szedl, ani woda do oleju. malo tego - w zbiorniku wyrownawczym wcale nie bedzie bulgotac!

toni czekalem az napiszesz, ze moc stracil. moim zdaniem uszczelka do roboty.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości