termostat

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

moze nie uszczelka a nieszczelnosc w głowicy, pekł jakis kanał
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
klosek200
Posty: 8
Rejestracja: 19 lis 2008, o 08:46
Lokalizacja: Stromiec

Post autor: klosek200 »

jedyna rada jezdzic! az samo wyjdzie co jest nie tak pozdrawiam
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jak wyjdzie :) bo moze szału predzej dostanie, mnie by to drazniło niemógłbym spać :)
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Krzych801 »

Panowie ja z podobnym problemem aczkolwiek u mnie wlasnie kiepsko sie dogrzewa silnik.Pierwsze co przyszlo mi do glowy to termostat kupilem oryginal w ASO wymienilem dolalem plynu tyle ile ucieklo przy wymianie i odpalam auto zeby sie odpowietrzyl(czekam na duzy obieg)i tak czekam i sie nie doczekalem na poczatku temp szla w gore az do 50-60' potem stanela i ani drgnela?Tak wiec zastanowilo mnie to powaznie ale coz trzeba bylo wracac do domu mialem jakies 30km i na trasie elegancko sie dogrzal do 85 czyli temp otwarcia termostatu cala trase trzymal 84-85 dojechalem do P-ń stanalem na skrzyzowaniu i zaczela spadac tak do 80' po trasie sprawdzilem chlodnice w gornej czesci ciepla im nizej tym chlodniejsza.Przez pare dni kontroluje plyn w normie po odkreceniu korka idzie cisnienie nic nie bulgocze nie wywala plynu.Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy?Jak jade w trase to po 10min jest dogrzany ale jak sie kulam po miescie to nie moge go dogrzac potrzebuje jakis 15-20min zeby bylo 84-85' przy temperaturze powietrza +4' nawet nie chce myslec co bedzie jak przyjda wieksze mrozy.
Za pomoc z gory Dzieki!
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

sprawdzic czujnik temp przy chlodnicy, byc moze chlodnica jest caly czas wlaczona, a powinna dopiero gdy na duzym obiegu temp. wzrosnie ponad 85 st.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Post autor: Gradzik »

Panowie, w moim mieczu temperatura wskazywana przez wskazóweczke pokazuje nie wiecej niż 60-65 stopni (jazda w trasie ze stałą predkością 110 km/h). W mieście, przy sporych korkach dochodzi do 80, max 85. Dodam, że jeżdzę bardzo, ale to bardzo delikatnie. Podejrzewam, ze termostat się za wcześnie otwiera, albo czujnik wariuje (ale raczej to 1). Niestety chwilowo nie mam możliwości podpięcia auta pod komputer ( do końca 2000r. jest duże okrągłe wejście a nie to podłużne). Co o tym sądzicie tak na pierwszy rzut oka?
ex: E 220 CDI '00
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

tak, termostat do wymiany.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Krzych801 »

a takie pytanie jak mozna sprawdzic ten czujnik?i jak sie do niego dostac? Z gory dzieki za pomoc!
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

krzuchu najpierw sprawdz poziom plynu chlodniczego, sprobuj tez lekko odkrecic korek i tak pojezdzic. moze masz zapowietrzony uklad. potem wezmiemy sie za czujnik temp.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Krzych801 »

poziom jest ok trzyma sie rowno ale jeszcze bede kukal przez pare dni,co do korka to zrobie tak jak mowisz odkrece go na pierwsza "pozycje" i bede tak jezdzil
Dzieki za info zobaczymy co bedzie dalej
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
Awatar użytkownika
fabek
Moderator
Posty: 9462
Rejestracja: 3 lip 2008, o 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fabek »

wiesz to jakas glupota na pewno. starosc nie radosc.
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF
Awatar użytkownika
Krzych801
VIP
Posty: 84
Rejestracja: 18 maja 2008, o 23:13
Lokalizacja: Poznan

Post autor: Krzych801 »

pare dni pojezdzilem i jest tak samo tzn dogrzewa sie ale gdy jade jak stoje w miejscu to bardzo powoli nawet do 70' nie dochodzi:( ale ostatnio zauwazylem dymek spod prawego kola i lampy takze przeszukalem forum i wiem ze jest to dogrzewanie silnika.I teraz moje pytanie jaki jest zakres pracy tzn temperatura w jakiej pracuje to dogrzewanie wiem ze ponizej 8'C na zewnatrz a do jakiej temp plynu dogrzewa???i czy zawsze ponizej 8'C sie zalacza?u mnie czasem sie odpala czasem nie wiec podejrzewam ze nie do konca wszystko tam gra.
Zna ktos moze w poznaniu i okolicach warsztat ktory moze zdiagnozowac ten sprzet?
Dzieki!
W210 E290 TURBODIESEL 96'
WDB2100171A151071
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Dogrzewanie ponizej 7' C i 70' silnika.
Wszystko o tym napisane w instrukcji obslugi samochodu.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
Gradzik
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 30 sie 2008, o 12:07
Lokalizacja: Opoczno/Warszawa

Post autor: Gradzik »

fabek pisze:tak, termostat do wymiany.
fabkowa diagnoza okazała się trafna, dzięki
ex: E 220 CDI '00
Trecit
Posty: 12
Rejestracja: 6 sty 2009, o 22:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Trecit »

Witam kolegów.
U mnie natomiast temp. zwykle trzyma się w przedziale 40 - 50 st. tylko czasem jak pojeżdżę po górkach dochodzi do 60 st. i ani drgnie wyżej. Następnie, gdy wyjadę na płaski teren bardzo szybko spada do 50 st. A przez to wszystko bardzo trudno ogrzać powietrze w samochodzie, bo żeby leciało w miarę ciepłe, trzeba ustawić nawiew na minimum. Wie ktoś z was o co może chodzić? i co ewentualnie trzeba posprawdzać?
E220D W210 97r. Manual Classic
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości