Rośnie temperatura w czasie jazdy w mieście oraz w korkach
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- kczarnecki
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
- Lokalizacja: Valencia
Rośnie temperatura w czasie jazdy w mieście oraz w korkach
Witam!
Mam mały problem z podnoszeniem się temperatury.
Gdy wyjeżdżam poza miasto temperatura jes OK, na postoju również jest w normie, natomiast w czasie jazdy w mieście lub w korku temperatura dochodzi do 100 st. C lub czasem nagle przekracza.
Gdy do tego dochodzi włączam ogrzewanie na maxa (aby przyspieszyć proces chłodzenia wrzucam N i ponoszę obroty silnika do ok. 2500) temperatura powraca do normy.
Wymienione zostało visko i termostat, cały układ został 2x przeczyszczony płynem Radiator Flush. Temperatura chlodnicy jest identyczna na górze i na dole, wiec teoretycznie chlodnica jest OK.
Co można dalej zrobić aby odnaleźć przyczynę?
Mam mały problem z podnoszeniem się temperatury.
Gdy wyjeżdżam poza miasto temperatura jes OK, na postoju również jest w normie, natomiast w czasie jazdy w mieście lub w korku temperatura dochodzi do 100 st. C lub czasem nagle przekracza.
Gdy do tego dochodzi włączam ogrzewanie na maxa (aby przyspieszyć proces chłodzenia wrzucam N i ponoszę obroty silnika do ok. 2500) temperatura powraca do normy.
Wymienione zostało visko i termostat, cały układ został 2x przeczyszczony płynem Radiator Flush. Temperatura chlodnicy jest identyczna na górze i na dole, wiec teoretycznie chlodnica jest OK.
Co można dalej zrobić aby odnaleźć przyczynę?
W210 - E320 - ASB - BENZYNA - Avantgarde 1996
VIN: WDB2100551A216215
VIN: WDB2100551A216215
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
- kczarnecki
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
- Lokalizacja: Valencia
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
jak bedzie goracy otworz korek od zbiorniczka tylko ostroznie i zobacz czy wraca woda spowrotem do zbiorniczka wyrownawczego , a moze pompa umarła połamane łopatki, wyjmij jwogole termostat i zobacz co bedzie działo sie bez niego wtedy bedzie wiadomo czy układ nie jest zapchany , moze odwrotnie wsadzony termosta , załamny jakis waz i nie ma obiegu , sprawdzałes cz chłodnica przedmuchuje sie czy jest drozna ?? mowisz ze była czyszczona , przedmuchac chłodnice sprezonym powietrzem
[ Dodano: 2008-08-17, 15:50 ]
z tego co napisałes wnioskuje ze woda z chłodnicy nie wchodzi zimna na silnik , jezeli mowis ze po właczeniu ogrzewania sie schładza to jest ok ale to chłodnica powinna podac zimna wode na silnik a ta woda moze w niej tylko stoi
[ Dodano: 2008-08-17, 15:51 ]
aha sprawdz jak przykrecili wentylator do wisko czy czasem nie odwronie on powinien wyciagac gorace z chłodnicy na silnik zobacz czasem czy nie jest odwrotnie i on tego nie wydmuchuje na zewnatrz przez ch lodnice
[ Dodano: 2008-08-17, 15:50 ]
z tego co napisałes wnioskuje ze woda z chłodnicy nie wchodzi zimna na silnik , jezeli mowis ze po właczeniu ogrzewania sie schładza to jest ok ale to chłodnica powinna podac zimna wode na silnik a ta woda moze w niej tylko stoi
[ Dodano: 2008-08-17, 15:51 ]
aha sprawdz jak przykrecili wentylator do wisko czy czasem nie odwronie on powinien wyciagac gorace z chłodnicy na silnik zobacz czasem czy nie jest odwrotnie i on tego nie wydmuchuje na zewnatrz przez ch lodnice
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
- kczarnecki
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
- Lokalizacja: Valencia
Jezeli chodzi o weze to raczej wszystko jest OK. Wymontowałem je bo chciałem sprawdzić chłodnicę (przemywałem ją wodą pod ciśnieniem, ale powietrzem nie probowalem).
Co do termostatu : po wymianie płymu, przy zimnym silniku wyraźnie było widać, że termostat otworzył się i spadła temperatura.
Już się trochę zagubiłem po wszystkich testach, ale stwiam na chłodnicę lub pompę.
Chlodnica: gdyż może nadal być zabrudzona lub np. lekko zgięta od spodu (widać, że wspornik na którym opiera się chlodnica na dole jest lekko skrzywiony).
lub
Pompa: może być zużyta. Wszystko jest w miare dobrze gdy podniosę obroty silnika (wowczas pompa pracuje szybciej i zwiększa się ciśnienie w układzie oraz prędkość przpływu cieczy) lub gdy włącze ogrzewanie (mam Climatronic, wydaje mi się że climatronic ma dodatkowo soją elektryczną pompę przez co zwiększa się prędkość cieczy i objętość układu chłodzącego)
Co do termostatu : po wymianie płymu, przy zimnym silniku wyraźnie było widać, że termostat otworzył się i spadła temperatura.
Już się trochę zagubiłem po wszystkich testach, ale stwiam na chłodnicę lub pompę.
Chlodnica: gdyż może nadal być zabrudzona lub np. lekko zgięta od spodu (widać, że wspornik na którym opiera się chlodnica na dole jest lekko skrzywiony).
lub
Pompa: może być zużyta. Wszystko jest w miare dobrze gdy podniosę obroty silnika (wowczas pompa pracuje szybciej i zwiększa się ciśnienie w układzie oraz prędkość przpływu cieczy) lub gdy włącze ogrzewanie (mam Climatronic, wydaje mi się że climatronic ma dodatkowo soją elektryczną pompę przez co zwiększa się prędkość cieczy i objętość układu chłodzącego)
W210 - E320 - ASB - BENZYNA - Avantgarde 1996
VIN: WDB2100551A216215
VIN: WDB2100551A216215
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
klimatronik nie ma osobnej pompy tamta pompa o ktorej myslisz jest od ogrzwania postojowego rest ,
[ Dodano: 2008-08-17, 16:10 ]
cos jest zapchane jak podniesiesz obroty zwiekszasz cisnienie , mogły sie połamac łopatki pompy , albo cos przypchane , a wentylatory od klimatronika
chodza???
[ Dodano: 2008-08-17, 16:11 ]
masz kontrolke chłodnicy podczas odpalania auta normalnie gasnie ????ile masz wentylatorów
[ Dodano: 2008-08-17, 16:10 ]
cos jest zapchane jak podniesiesz obroty zwiekszasz cisnienie , mogły sie połamac łopatki pompy , albo cos przypchane , a wentylatory od klimatronika
chodza???
[ Dodano: 2008-08-17, 16:11 ]
masz kontrolke chłodnicy podczas odpalania auta normalnie gasnie ????ile masz wentylatorów
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM
- kczarnecki
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
- Lokalizacja: Valencia
Wentylatory do Climatronica mam 2, chodzą jak mam włączony climatronic lub gdy mam wyłączony ale gdzy temperatura znacznie wzrosnie np. do 95/98 st. C. i ich prędkość obrotowa zależna jest od temperatury (sprawdzono na postoju)
Dodatkowo jest tylko wentylator chlodnicy na visko i działa na 100
Co do kontrolki chlodnicy to jej nie zauwazylem. Po uruchomieniu auta wszystkie kontrolki gasną.
Dodatkowo jest tylko wentylator chlodnicy na visko i działa na 100
Co do kontrolki chlodnicy to jej nie zauwazylem. Po uruchomieniu auta wszystkie kontrolki gasną.
W210 - E320 - ASB - BENZYNA - Avantgarde 1996
VIN: WDB2100551A216215
VIN: WDB2100551A216215
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
- kczarnecki
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
- Lokalizacja: Valencia
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Ja bym postawił na chłodnicę :mrgreen: Stała bolonczka układu nie tylko MB.Sprawdż z którego roku jest.Jeżeli z tego roku co auto to na bank do wymiany.A specyfiku na płukanie układu nie ma skutecznego w 100% większość z nich zapycha małą chłodniczkę.Jeżeli wyciągniesz sprawny termostad z układu to temp. powinna być wyższa o okło 4 stopnie.Przyjrzyj się jak jest zbudowana chłodnica a wnioski wyciągniesz sam,zobacz przez jakie kanały musi przepływać płyn.Rozebrałem parę już z ciekawości :roll:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
Witam
Mam taki sam problem tyle ze w silniku 4.2. W korku mam praktycznie temperature powyzej 90 okolice 100.
Ja znalazłem cos takiego
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
Wiatrak włącza sie wczesniej dzieki opornikowi tak 95-96 st C.
Musze dorwać taki opornik i zobaczymy czy to działa.
Pozdro
Mam taki sam problem tyle ze w silniku 4.2. W korku mam praktycznie temperature powyzej 90 okolice 100.
Ja znalazłem cos takiego
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
Wiatrak włącza sie wczesniej dzieki opornikowi tak 95-96 st C.
Musze dorwać taki opornik i zobaczymy czy to działa.
Pozdro
Witam panowie mam wielki problem moze to moja panika nie wiem. Wymienilem pompe wody i moje autko zaczelo sie grzac do ok 95 stopni ale tylko w korkach . jechalem do polski i na gorkach w niemczech tez skakala a najlepsze ze jak wjezdzalem pod gore to temp rosla jak zjezdzalem to spadala . W polsce wymienilem termostat i jak wracalem bylo podobnie . wentylator mam jeden i chodz normalnie . Co to moze byc ? ja nie mam pojecia w czasie urlopu zrobilem jakies 6000 km dolalem 700ml wody .Dzieki z gory za pomoc. Arek.
AREK E240 asb 99r piekny i czarny (szkoda ze anglik)
- windykatorek
- Doradca VIP
- Posty: 2580
- Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
- Lokalizacja: Gdynia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości