Rośnie temperatura w czasie jazdy w mieście oraz w korkach

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
kczarnecki
Posty: 17
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
Lokalizacja: Valencia

Rośnie temperatura w czasie jazdy w mieście oraz w korkach

Post autor: kczarnecki »

Witam!

Mam mały problem z podnoszeniem się temperatury.
Gdy wyjeżdżam poza miasto temperatura jes OK, na postoju również jest w normie, natomiast w czasie jazdy w mieście lub w korku temperatura dochodzi do 100 st. C lub czasem nagle przekracza.
Gdy do tego dochodzi włączam ogrzewanie na maxa (aby przyspieszyć proces chłodzenia wrzucam N i ponoszę obroty silnika do ok. 2500) temperatura powraca do normy.

Wymienione zostało visko i termostat, cały układ został 2x przeczyszczony płynem Radiator Flush. Temperatura chlodnicy jest identyczna na górze i na dole, wiec teoretycznie chlodnica jest OK.

Co można dalej zrobić aby odnaleźć przyczynę?
W210 - E320 - ASB - BENZYNA - Avantgarde 1996
VIN: WDB2100551A216215
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

ze zostało wymienione nie znaczy ze działa chłodnica jest ciepła czy gorąca ???, sprawdzałes czy wisko sie zasprzegla???masz taki plastykowy kołnierz do okoła chłodnicyz otworem na wentylator??????
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
kczarnecki
Posty: 17
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
Lokalizacja: Valencia

Post autor: kczarnecki »

Termostat (nowy z MB) działa na 100% sprawdzone /otwiera sie przy ok. 88 st. C
Visko (nowe OEM) zasprzęgla bezproblemowo.
Kołnież (również nowy) założony.
Chłodnica gorąca na górze i na dole.
W210 - E320 - ASB - BENZYNA - Avantgarde 1996
VIN: WDB2100551A216215
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jak bedzie goracy otworz korek od zbiorniczka tylko ostroznie i zobacz czy wraca woda spowrotem do zbiorniczka wyrownawczego , a moze pompa umarła połamane łopatki, wyjmij jwogole termostat i zobacz co bedzie działo sie bez niego wtedy bedzie wiadomo czy układ nie jest zapchany , moze odwrotnie wsadzony termosta , załamny jakis waz i nie ma obiegu , sprawdzałes cz chłodnica przedmuchuje sie czy jest drozna ?? mowisz ze była czyszczona , przedmuchac chłodnice sprezonym powietrzem

[ Dodano: 2008-08-17, 15:50 ]
z tego co napisałes wnioskuje ze woda z chłodnicy nie wchodzi zimna na silnik , jezeli mowis ze po właczeniu ogrzewania sie schładza to jest ok ale to chłodnica powinna podac zimna wode na silnik a ta woda moze w niej tylko stoi

[ Dodano: 2008-08-17, 15:51 ]
aha sprawdz jak przykrecili wentylator do wisko czy czasem nie odwronie on powinien wyciagac gorace z chłodnicy na silnik zobacz czasem czy nie jest odwrotnie i on tego nie wydmuchuje na zewnatrz przez ch lodnice
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
kczarnecki
Posty: 17
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
Lokalizacja: Valencia

Post autor: kczarnecki »

Jezeli chodzi o weze to raczej wszystko jest OK. Wymontowałem je bo chciałem sprawdzić chłodnicę (przemywałem ją wodą pod ciśnieniem, ale powietrzem nie probowalem).

Co do termostatu : po wymianie płymu, przy zimnym silniku wyraźnie było widać, że termostat otworzył się i spadła temperatura.

Już się trochę zagubiłem po wszystkich testach, ale stwiam na chłodnicę lub pompę.

Chlodnica: gdyż może nadal być zabrudzona lub np. lekko zgięta od spodu (widać, że wspornik na którym opiera się chlodnica na dole jest lekko skrzywiony).
lub
Pompa: może być zużyta. Wszystko jest w miare dobrze gdy podniosę obroty silnika (wowczas pompa pracuje szybciej i zwiększa się ciśnienie w układzie oraz prędkość przpływu cieczy) lub gdy włącze ogrzewanie (mam Climatronic, wydaje mi się że climatronic ma dodatkowo soją elektryczną pompę przez co zwiększa się prędkość cieczy i objętość układu chłodzącego)
W210 - E320 - ASB - BENZYNA - Avantgarde 1996
VIN: WDB2100551A216215
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

klimatronik nie ma osobnej pompy tamta pompa o ktorej myslisz jest od ogrzwania postojowego rest ,

[ Dodano: 2008-08-17, 16:10 ]
cos jest zapchane jak podniesiesz obroty zwiekszasz cisnienie , mogły sie połamac łopatki pompy , albo cos przypchane , a wentylatory od klimatronika
chodza???

[ Dodano: 2008-08-17, 16:11 ]
masz kontrolke chłodnicy podczas odpalania auta normalnie gasnie ????ile masz wentylatorów
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
kczarnecki
Posty: 17
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
Lokalizacja: Valencia

Post autor: kczarnecki »

Wentylatory do Climatronica mam 2, chodzą jak mam włączony climatronic lub gdy mam wyłączony ale gdzy temperatura znacznie wzrosnie np. do 95/98 st. C. i ich prędkość obrotowa zależna jest od temperatury (sprawdzono na postoju)
Dodatkowo jest tylko wentylator chlodnicy na visko i działa na 100

Co do kontrolki chlodnicy to jej nie zauwazylem. Po uruchomieniu auta wszystkie kontrolki gasną.
W210 - E320 - ASB - BENZYNA - Avantgarde 1996
VIN: WDB2100551A216215
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

po przekreceniu kluczyków w pozycje 2 tak od klimatronika chodza zawsze , tu wszystko ok te od klimatronika tez chłodza chłodnice wody wiec tu jest ok , wyjmij ten termostat i sprawdz bez niego
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
kczarnecki
Posty: 17
Rejestracja: 14 kwie 2008, o 12:46
Lokalizacja: Valencia

Post autor: kczarnecki »

windykatorek pisze:wyjmij ten termostat i sprawdz bez niego
Czyli caly uklad bedzie pracowal na pelnym obwodzie (malym i duzym). Co to da? Tzn. czego sie w ten sposob dowiem?
W210 - E320 - ASB - BENZYNA - Avantgarde 1996
VIN: WDB2100551A216215
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

dowiesz sie czy termostat jest ok i czy za mało sie nie otwiera
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
Awatar użytkownika
avandgarde
Posty: 4665
Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
Lokalizacja: PL

Post autor: avandgarde »

Ja bym postawił na chłodnicę :mrgreen: Stała bolonczka układu nie tylko MB.Sprawdż z którego roku jest.Jeżeli z tego roku co auto to na bank do wymiany.A specyfiku na płukanie układu nie ma skutecznego w 100% większość z nich zapycha małą chłodniczkę.Jeżeli wyciągniesz sprawny termostad z układu to temp. powinna być wyższa o okło 4 stopnie.Przyjrzyj się jak jest zbudowana chłodnica a wnioski wyciągniesz sam,zobacz przez jakie kanały musi przepływać płyn.Rozebrałem parę już z ciekawości :roll:
E320 cdi kombi AVANTGARDE
Instalacje DAS/XENTRY
EPC11/2018
WIS 10/2020
STAR FINDER 2016 Off
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- 3/2022
WIS Standalone- WIN 7 i XP 7/2021
C3 ,C4-Vediamo , Monaco
FDOK calculator 2018
Xentry Special Calculator 2018
banan78
Posty: 27
Rejestracja: 28 mar 2008, o 11:58
Lokalizacja: wawa

Post autor: banan78 »

Witam
Mam taki sam problem tyle ze w silniku 4.2. W korku mam praktycznie temperature powyzej 90 okolice 100.
Ja znalazłem cos takiego
http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
Wiatrak włącza sie wczesniej dzieki opornikowi tak 95-96 st C.
Musze dorwać taki opornik i zobaczymy czy to działa.
Pozdro
arekle
Posty: 20
Rejestracja: 30 lis 2008, o 16:36
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: arekle »

Witam panowie mam wielki problem moze to moja panika nie wiem. Wymienilem pompe wody i moje autko zaczelo sie grzac do ok 95 stopni ale tylko w korkach . jechalem do polski i na gorkach w niemczech tez skakala a najlepsze ze jak wjezdzalem pod gore to temp rosla jak zjezdzalem to spadala . W polsce wymienilem termostat i jak wracalem bylo podobnie . wentylator mam jeden i chodz normalnie . Co to moze byc ? ja nie mam pojecia w czasie urlopu zrobilem jakies 6000 km dolalem 700ml wody .Dzieki z gory za pomoc. Arek.
AREK E240 asb 99r piekny i czarny (szkoda ze anglik)
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

arekle pisze:moje autko zaczelo sie grzac do ok 95 stopni ale tylko w korkach
Nie martw się, to w normie. U mnie jak się nagrzeje zawsze wskazówka jest gdzieś pomiędzy 80-100st.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

wkorku grzeje sie do 96 i pomału załacza wentylator
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości