Grzałka elektryczna na 220v do bloku silnika.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

aserweta
Posty: 87
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 13:18
Lokalizacja: Łódź

Grzałka elektryczna na 220v do bloku silnika.

Post autor: aserweta »

Witam. Czy ktoś już interesował sie tematem grzałek na 220v wkręcanych w blok silnika? Chodzi mi o takie rozwiązanie : http://www.motointegrator.pl/produkty/3 ... efa-411267
http://www.podgrzewaczesilnika.pl/oferta/5/ .
W202 200CDI 99' WDB2021341A768042
W210 300TD 98' WDB2100251A614376
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

Niesłyszałem jeszcze żeby jakikolwiek diesel mercedesa nie odpalił w zimie (nawet przy -30st. C), no chyba że za sprawą padniętego akumulatora.

Jeśli chcesz mieć pewność że auto szarpnie od pierwszego, wymień przed zimą filtr paliwa i nie masz się czego obawiać.

Rozwiązanie może przydatne, ale do VAG'a, w W210 jest zbyteczne.
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
aserweta
Posty: 87
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 13:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: aserweta »

Chce to zamontować tylko z tego powodu że zimą robię krótkie odcinki co skutkuje spalaniem na poziomie 18l a to urządzenie powinno to zredukować w końcu będzie miał dużo szybciej ciepło prawda? Z odpalaniem nie miałem w najgorszym mrozie problemów nawet po kilkutygodniowym postoju ;)
W202 200CDI 99' WDB2021341A768042
W210 300TD 98' WDB2100251A614376
devil_inside
Posty: 860
Rejestracja: 28 lip 2011, o 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: devil_inside »

hmm.. ale to ustrojstwo kosztuje połowę ceny webasta..
Mercedes Benz E300TD '97
BMW K75 '88
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Dobra rzecz - szczególnie tu gdzie mieszkam :D gdzie mrozy potrafią być duże (5 lat temu o 6 rano -38 a w dzień -32 i tak przez tydzień) 5 lat temu mieszkałem w nieco innej części Norwegii i było grubo :przestraszony:

Mam takie coś w moim i producent zapewnia, że utrzymuje temperaturkę silnika na poziomie 30 stopni z tym że niby firma też DEFA, ale to z linka który podałeś jakoś nie podobne do mojego :zdegustowany: Może dlatego, że moje montowane w serwisie zanim auto trafiło do pierwszego właściciela :hyhy:
Awatar użytkownika
Aloiz
Doradca
Posty: 1922
Rejestracja: 10 kwie 2010, o 12:12
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Aloiz »

Tutaj jest cos na temat dolozenia grzalki :)

http://www.hehlhans.de/tipp75.htm
E320 CDI '99 Avantgarde
WDB2100261A988449
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

W W124 grzalki byly montowane we wszystkich dieslach, tylko za kabelek dealer chcial majatek. Nie sprawdzalem w W210, ale kto wie czy tez tam grzalki nie ma.
Kabelek zawsze mozna samemu dorobic.
Inna sprawa ze jak auto zapala bez problemu to nie wiadomo czy to sie oplaca. Co zyszkasz na paliwie, to stracisz podwojnie na koszcie energii elektrycznej.
Ja bym tam juz raczej myslal o Webasto, ktore Ci i kabine ogrzeje.
Ta grzalka z linku nie ma podanej mocy. Zapytalem dyzurnego mechanika na czacie i tez nie znalazl.
aserweta
Posty: 87
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 13:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: aserweta »

Webasto to znacznie większy koszt niż ta grzałka a na cieple w kabinie mi nie zależy na odcinku 5km. Nie jestem talentem matematycznym ale wydaje mi się że oszczędność paliwa nawet nie wielka i tak wyjdzie na + w porównaniu do prądu z domu?
W202 200CDI 99' WDB2021341A768042
W210 300TD 98' WDB2100251A614376
adso
Posty: 22
Rejestracja: 13 paź 2010, o 07:36
Lokalizacja: ST

Post autor: adso »

Mam to założone u siebie, sprawdza się. Grzeje silnik do ok. 50-60 st. w 2h przy temp. 0st.
Kosztowało z kablem 300zł, ale myślę, że po trzech zimach się zwróciło, auto przełącza się na gaz po kilku sekundach i nie żre benzyny. Moc tej grzałki DEFA to 550 W. Montowałem sam. W bloku silnika jest gotowy otwór z gwintem i wkręconym korkiem, z którym było najwięcej problemu. Wczoraj podłączyłem i zapomniałem na 5h, temperatura silnika osiągnęła 80st.
W210 E200 sedan ASB WDB2100351A186399
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Można też założyć takie: http://www.ebay.de/itm/350612504285?ssP ... 1423.l2649
bez ruszania korków.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
piotrasta
Posty: 269
Rejestracja: 4 paź 2012, o 20:42
Lokalizacja: ten hałas?

Post autor: piotrasta »

Niesłyszałem jeszcze żeby jakikolwiek diesel mercedesa nie odpalił w zimie (nawet przy -30st. C), no chyba że za sprawą padniętego akumulatora.
a te z przebiegami 500kkm i więcej bez remontu?
grzałkę polecam fajne uczucie jak wsiadasz do fury i pali na dotyk a ludzie nie mogą odpalić swoich fur przy -20 :P
Czy ktoś już interesował sie tematem grzałek na 220v wkręcanych w blok silnika?
230V ;)
WDB2102161B100657 2000 cdi270
Awatar użytkownika
Bandit120080
Posty: 1160
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 15:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Bandit120080 »

Ojciec mojego kumpla miał taką grzałkę w W123 (chyba oryginał bo auto sprowadzone ze Skandynawii) - gdybym nie miał garażu zainwestowałbym w taką grzałkę.
W210 E220 Sedan
VW Jetta VI 2.0 TDI
Skoda Fabia Monte Carlo
Suzuki Bandit GSF 1200N
BMW R1200C
SHL M11W
Awatar użytkownika
Hubi W210
Posty: 1030
Rejestracja: 29 cze 2013, o 20:40
Lokalizacja: Jessheim - Norwegia

Post autor: Hubi W210 »

Bandit120080 pisze:oryginał bo auto sprowadzone ze Skandynawii
Tutaj to norma :D Ludzie się dziwią gdy tego nie ma :rotfl:
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

aserweta pisze:Webasto to znacznie większy koszt niż ta grzałka a na cieple w kabinie mi nie zależy na odcinku 5km. Nie jestem talentem matematycznym ale wydaje mi się że oszczędność paliwa nawet nie wielka i tak wyjdzie na + w porównaniu do prądu z domu?
Latwo to przeliczyc. Jesli grzalka ma 550W, to uzywajac ja 2 godziny przed uruchomieniem -zuzyjesz +- 1 kWh energii. Zobacz rachunek ile 1 kWh kosztuje.
Oczywiscie economia to jedno a wygoda to drugie.
W USA nawet w cieplych klimatach wozy strazy pozarnej i ambulanse sa podlaczone 24 godziny na dobe.
Jak maja wezwanie to moga cisnac gaz do dechy juz wyjezdzajac z garazu.
Doliniarz1
Posty: 56
Rejestracja: 1 lip 2013, o 23:49
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Doliniarz1 »

Witam panowie widziałem taki podgrzewacz jak w poście kmtaxi na allegro cena ok. 370 zł podłączamy do powrotu z nagrzewnicy wnętrza i z tego co piszą to po ok godzinie mamy nagrzany płyn, a moc grzałka ma 1 kW. Myślę że to dobra sprawa dla tych którzy jeżdżą na krótkich odcinkach szczególnie w silnikach cdi.
W210 E 270 CDI ELEGANCE 2001
WDB2100161B319620
wcześniej:
PASSAT B5 1.9 TDI 2004
W123 200D 1979
W115 200D 1973
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości