E430 M113 temperatura silnika
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
E430 M113 temperatura silnika
Chciałbym zapytac jakie notujecie temperatury silnika w swoich E430 M113.
Ja od dłuższego czasu nie pamiętam od kiedy notuję temperatury wg wzkaznika w okoklicy 78-82 maks 83C~~ i ni cholery więcej, najczęściej jest to 80C nawet gdy jadę 500kilometrów.
Czy również macie takie temperatury w swoich E430? Mechanik oglądał auto i powiedział że nic się nie dzieje chłodnica zimna jak dochodzi do 80C więc termostat nie puszcza za wcześnie, że "lac paliwo i jeździć" oraz że te mietki lubią mieć taką temperaturę.. Chciałbym jednak poznac wasze wskazania.
Pora roku nie powinna miec znaczenia?
Początkowe temperatury bardzo szybko łapie, po niespełna 2 kilometrach jest juz 40C+ i przełącza na LPG bez problemów wypadnięć zapłonów itp - równiutka praca.
Ja od dłuższego czasu nie pamiętam od kiedy notuję temperatury wg wzkaznika w okoklicy 78-82 maks 83C~~ i ni cholery więcej, najczęściej jest to 80C nawet gdy jadę 500kilometrów.
Czy również macie takie temperatury w swoich E430? Mechanik oglądał auto i powiedział że nic się nie dzieje chłodnica zimna jak dochodzi do 80C więc termostat nie puszcza za wcześnie, że "lac paliwo i jeździć" oraz że te mietki lubią mieć taką temperaturę.. Chciałbym jednak poznac wasze wskazania.
Pora roku nie powinna miec znaczenia?
Początkowe temperatury bardzo szybko łapie, po niespełna 2 kilometrach jest juz 40C+ i przełącza na LPG bez problemów wypadnięć zapłonów itp - równiutka praca.
Re: E430 M113 temperatura silnika
Generalnie nie powinno spadać poniżej 80 stopni.
Możliwe, że masz zmieniony termostat na jakiś zamiennik.
Temperaturę sprawdzałeś na panelu klimatronika czy tylko na zegarach?
M112 to właściwie ten sam motor z dwoma cylindrami mniej.
W korkach temperatura podchodzi pod 100 stopni, w trasie utrzymuje się ciut powyżej 80, powyżej 160km/h trochę rośnie.
Możliwe, że masz zmieniony termostat na jakiś zamiennik.
Temperaturę sprawdzałeś na panelu klimatronika czy tylko na zegarach?
M112 to właściwie ten sam motor z dwoma cylindrami mniej.
W korkach temperatura podchodzi pod 100 stopni, w trasie utrzymuje się ciut powyżej 80, powyżej 160km/h trochę rośnie.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Re: E430 M113 temperatura silnika
Temperatura sprawdzana tylko na zegarach, jak sprawdzic temperature na panelu klimatronika?
Może wskaznik oszukuje?
Wymieniać termostat tylko po to żeby wymieniac to też może nie warto, wymienię z przyjemnością nawet na oryginał jeśli naprawde by to miało coś zmienić (cena w ASO 143 brutto)
Może wskaznik oszukuje?
Wymieniać termostat tylko po to żeby wymieniac to też może nie warto, wymienię z przyjemnością nawet na oryginał jeśli naprawde by to miało coś zmienić (cena w ASO 143 brutto)
Re: E430 M113 temperatura silnika
Juz chyba wiem jak odpalic odczyt z klimatronika, z tym że który kod oznacza temperature chłodziwa?
Re: E430 M113 temperatura silnika
Czasem lepsze jest wrogiem dobrego.
Nie wiem jaki wpływ na temperaturę płynu może mieć instalacja gazowa.
Reduktor w końcu jest teraz elementem układu chłodzenia.
Zawsze można podjechać na SD i sprawdzić czy wszystko jest w normie.
testy klimatronika:
1. post169948.html#p169948
2. post169946.html#p169946
Nie wiem jaki wpływ na temperaturę płynu może mieć instalacja gazowa.
Reduktor w końcu jest teraz elementem układu chłodzenia.
Zawsze można podjechać na SD i sprawdzić czy wszystko jest w normie.
testy klimatronika:
1. post169948.html#p169948
2. post169946.html#p169946
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Re: E430 M113 temperatura silnika
Wygląda to tak
Krótko po uruchomieniu licznikowo na oko 51-52C / Klimatronik 55C:
Troszkę dłużej jazda spokojna miasto licznikowo równiutko 60C / Klimatronik 64C:
I dłużej, licznikowo ok 68C / Klimatronik 71C:
I jeszcze dłużej tocząc sie po mieście licznikowo ok 77-78C / Klimatronik 80C - do tego wskazania potrafi spaść chwilowo najniżej w dłuższej trasie:
Troche zabawy, kick-down miasto licznikowo powiedziałbym że maks 85C / Klimatronik 89C
Najczęściej jednak w trasie wskazówka stoi równo na 79-80C czyli przekładając to na różnice wskazań licznika i klimatronika ma wtedy ok 83-84C.
Czy nie powinna sie ona utrzymywać na poziomie otwarcia termostatu czyli 87C?
Czy jednak można zakładac że jest ok? Czasem przesadzam i dbam o auto bardziej niz o żonę
Jak widac na moim przypadku wskazówka żyje trochę swoim życiem i nie zawsze pokazuje prawdę, a pewnie co egzemplarz to wskazówka inaczej się zachowuje
Dzieki Paweł Cz.
Krótko po uruchomieniu licznikowo na oko 51-52C / Klimatronik 55C:
Troszkę dłużej jazda spokojna miasto licznikowo równiutko 60C / Klimatronik 64C:
I dłużej, licznikowo ok 68C / Klimatronik 71C:
I jeszcze dłużej tocząc sie po mieście licznikowo ok 77-78C / Klimatronik 80C - do tego wskazania potrafi spaść chwilowo najniżej w dłuższej trasie:
Troche zabawy, kick-down miasto licznikowo powiedziałbym że maks 85C / Klimatronik 89C
Najczęściej jednak w trasie wskazówka stoi równo na 79-80C czyli przekładając to na różnice wskazań licznika i klimatronika ma wtedy ok 83-84C.
Czy nie powinna sie ona utrzymywać na poziomie otwarcia termostatu czyli 87C?
Czy jednak można zakładac że jest ok? Czasem przesadzam i dbam o auto bardziej niz o żonę
Jak widac na moim przypadku wskazówka żyje trochę swoim życiem i nie zawsze pokazuje prawdę, a pewnie co egzemplarz to wskazówka inaczej się zachowuje
Dzieki Paweł Cz.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: E430 M113 temperatura silnika
A skąd wiesz ze termostat masz 87 a nie np 78 ?
Re: E430 M113 temperatura silnika
Nie wiem, co radzisz? Da się sprawdzic nr części z poziomu otwarcia maski?tonidriver pisze:A skąd wiesz ze termostat masz 87 a nie np 78 ?
Nawet jeśli nr części będzie oznaczał iż termostat jest odpowiedni i tak nie jest powiedziane że działa jak należy.
Nagrzanie z 40C do 80C zajęło ok 4minut, później wyraźnie zwolniło do 84C kolejne 3minuty do 89C kolejne 4 minuty.
Zalecacie profilaktycznie wymienić termostat czy jeździć?
Ciekawi mnie jak to wygląda w innych E430.
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: E430 M113 temperatura silnika
jak zejdzie poniżej 80 stopni podczas jazdy to możesz myśleć o wymianie. Teraz i tak idzie lato więc daj sobie spokój.
Re: E430 M113 temperatura silnika
Wydaje mi się, że jednak się minimalnie nie dogrzewa, może termostat nie zamyka się już do końca?
Chyba jedyny sposób to wymontować i sprawdzić, z drugiej strony niecałe 150zł to nie majątek ale zawsze szkoda jeżeli się okaże, że będzie tak samo.
Chyba jedyny sposób to wymontować i sprawdzić, z drugiej strony niecałe 150zł to nie majątek ale zawsze szkoda jeżeli się okaże, że będzie tak samo.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Re: E430 M113 temperatura silnika
Najwyżej będzie na podmianę kiedyś.
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
Re: E430 M113 temperatura silnika
Ja już mam jeden na podmianę
Re: E430 M113 temperatura silnika
Co mogę powiedzieć: jak trzyma temp stabilnie to jest. Termostat można sprawdzić. Ze swojej strony zapraszam do siebie. Sprawdzimy wskazanie temp przez kompa a jak będzie trzeba to i termostat sie wymieni.
Re: E430 M113 temperatura silnika
Kaczmar, jeździłem dziś szwagrowym E320.
Auto dwa miesiące temu dostało nową pompę wody, termostat i płyn chłodzący.
Podczas jazdy wskazówka od temperatury trzyma się cały czas idealnie poziomo czyli trochę powyżej 80 stopni i nie spada poniżej.
W korku podchodzi tak do 95 stopni i też nie więcej.
Auto dwa miesiące temu dostało nową pompę wody, termostat i płyn chłodzący.
Podczas jazdy wskazówka od temperatury trzyma się cały czas idealnie poziomo czyli trochę powyżej 80 stopni i nie spada poniżej.
W korku podchodzi tak do 95 stopni i też nie więcej.
MB W210 E320 4matic aquamarineblue '97
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Ex: S123 230TE '82, W210 E230 '96
Re: E430 M113 temperatura silnika
Kaczmar termostat do wymiany walczyłem z tym przy spokojnych obrotach i jeździe ile by nie było km max 82... w mieście na światłach 87 zmiana termostatu z inter carsu wahler bodajże i wszystko lala nie spada poniżej 85
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Wejdź
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632
W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości