e 270 cdi moduł sterowania wentylatorów

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

martinez
Posty: 23
Rejestracja: 15 cze 2008, o 10:34
Lokalizacja: wielkopolska

e 270 cdi moduł sterowania wentylatorów

Post autor: martinez »

witam parę dni upałów i problemy z wentylatorami wyświetliło sie na wyświetlaczu zbiorniczek wyrównawczy a w środku śmigło wentylatora z napisem MOTORLUFTER[nad U dwie kropeczki]więc odwiedziłem elektryka a on że moduł sterowania wentylatorów w serwisie nie mają trzeba czekać ok. 2 tygodnie wiec wymieniłem kupując na giełdzie i nic dalej to samo kolega mi pożyczył bo też ma taki lecz rozbity ale też nie rabota elektryk stwierdził że moduł jakby był sprawny to po włączeniu klimatroniku wentylator powinien chodzić na wysokich obrotach a on wolno sie kręci bez zwiększania swoich obrotów i idzie go zatrzymać ręką,natomiast podłączając na krótko chodzi bardzo szybko,a woda wskazuje prawie 95-100 stopni może ktoś wie co to może być pozdrawiam
Awatar użytkownika
pawel85
Posty: 966
Rejestracja: 16 maja 2008, o 14:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel85 »

Witam
U mnie problem dokladnie taki sam.Nie podmienialem jeszcze modułów wentylatora, ale kontrolka plynu chlodzacego po wlaczeniu klimy tez sie swieci.Temperatura z wylaczoną klima utrzymuje sie na poziomie 83 st. :-|
Było - W210 2.2 CDI, 3.2 CDI, 2.7 CDI, 4.3, 3.2 4Matic
Jest - W211 4.0 CDI by Carlsson
W210 4.3 4Matic
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

niekoniecznie moduł wystarczy że spalił sie bezpiecznik taki duży czerowny ułozony poprzecznie w stosunku do innych i już bedzie wywalało błeda , może w wentylatorze skonczyły sie szczotki ,może umarł czujnik płynu w zbiorniczku tez pokaże błeda , na module powinny bys napiecia przy klimatroniku 12 stałe dwa grube kable czylimasa i 12 stałe kolejne dwa grube sa od wentylatora , i dwa cienkie to sterowanie modułem na jednym stałe 12 na drugim od 3do w góre 2gi włąsnie steruje wysokimi obrotami a pierwsze 12v cienkie zawsze podaje pierwszy bieg do modułu zmierz napiecia najpier wi bedziesz wiedział
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
martinez
Posty: 23
Rejestracja: 15 cze 2008, o 10:34
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: martinez »

Dzięki za podpowiedż tyle że u mnie wentylator chodzi tylko na 1 biegu a na drugi nie chce wskoczyć nawet jak klimę załączę to nic idzie wolno,natomiast jak odłączyłem moduł i wentylator na krótko podłączyłem to działa na szybkich obrotach,czyli wentylator jest ok,elektryk mówił że na 100% moduł bo jak załączy sie klimę to wentylator powinien chodzić na wysokich obrotach a on chodzi na wolnych i na dodatek woda też się grzeje w korkach prawie 100 stopni bo wentylator nie wchodzi na wysokie obroty w środę jadę na serwis to wszystko będzie jasne, tak mi sie wydaje,przypomnę tylko że chodzi o MB 270 cdi z jednym wentylatorem, właśnie nie mam gdzie sprawdzić czy wentylator powinien wchodzić na wysokie obroty po załączeniu klimy,może ma ktoś 270 MB i byłby uprzejmy to sprawdzić na ciepłym silniku,a na dodatek jak go zgaszę i ma prawie 100 stopni to wentylator jeszcze powinien chodzić [chyba] a u mnie nie rabota dlatego myślę zę może faktycznie to moduł?
124 200D"91;124 300D"95;E-270CDI"01
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

jęzeli jest to klimatronik dwu strefowy to wentylator zawsze chodzi na pierwszym biegu , pierwszy bieg jest dośc szybki !!!nawet jak wyłaczysz klime czyli ec sie swieci wentylator tez powinien chodzić , mam taki sam układ z jednym wentylatorem
podałem ci wartość mierzyłes?? cienkie 2 kable na jednym stałe 12 na drugim od 3 w góre jak byś był w trojmiescie moge ci pozyczyc moduł z mojego w celu sprawdzenia, zmierz napiecia na tych kablach to bedziesz wiedział czy moduł padł czy sygnał do modułu nie dochodzi, 100stopni jeszcze nigdy nie miałem najwyzej 82 w korku
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
martinez
Posty: 23
Rejestracja: 15 cze 2008, o 10:34
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: martinez »

nie mierzyłem jeszcze bo nie mam auta na miejscu nie chcę jeżdzić żeby silnika nie przegrzać a to jest klimatronik dwu strefowy,i tak jest nawet jak klimę rozłączę to chodzi na 1 biegu ,problem że nie chce pracować na wyższym biegu,a powiedz mi jeśli możesz czy jak klimę załączysz na ciepłym silniku wentylator ci wchodzi na wysokie obroty czy nie byłbym wdzięczny za odpowiedzi.POZDRAWIAM.PS.Dzięki za propozycję podmiany modułów celem sprawdzenia ale niestety ja jestem z okolic poznania to jest kawałek drogi,ale jeszcze raz dzięki
124 200D"91;124 300D"95;E-270CDI"01
Awatar użytkownika
windykatorek
Doradca VIP
Posty: 2580
Rejestracja: 5 kwie 2008, o 19:26
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: windykatorek »

w goscicnie facet ma na złomie same okulary i za moduł chce 150 zł mozna podłaczyć i sprawdzić , mam tez klimatronika 2 str, i jeden wentylator od wszystkiego, jest tak:jezeli temperatura na dworzu ma ponizej 6 stopni i temp układu klimy ma ponizej 6 stopni (chłodzi ja takze pęd powietrza jadac) to wentylator nie chodzi jak pali sie lampka ec, natomiast jak klima jest załaczona lampka zgaszona to wentylator chodzi na pierwszym biegu czyli lata dość szybko połowe tego co max , jesli temp ukł jest wyzsza niz 6 stopni to bez znaczenia czy klima jest zalączona czy nie wentylator lata na 1 wszym biegu , jesli stoje w korku to wetnylator wyraznie zwieksza predkość , w klimatroniku wentylator jak jest tylko jeden zawsze chodzi na pierwszym , na drugi przełacza sie jak potrzebuje , dlatego jak ci pisałem sprawdz w module wyprowadzenia jeden cienki kabel sterujący ma zawsze stałe 12v chyba ze jest ponizej 6 stopni a drugi steuje płynnie obrotmai powyzej pierwszego biegu czyli od 3 volt schemat modułu jest gdzieś na forum
Mondeo HB 2007 1.8 duratec
JEŻDŻE FORDEM BO JESTEM LORDEM :)
martinez
Posty: 23
Rejestracja: 15 cze 2008, o 10:34
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: martinez »

no i faktycznie był trafiony moduł sterowania wentylatorów teraz wymieniłem wszystko chodzi ok.Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi
124 200D"91;124 300D"95;E-270CDI"01
JarkO
Posty: 1
Rejestracja: 26 lip 2009, o 19:09
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: JarkO »

Witam
Mam taki problem , silnik uzyskując wyższą temperature niż normalnie gasnie
trzeba odczekac pare minut /15-20/ i można go ponownie zapalic , moze to byc wina wentylatora , który przy tej temperaturze i przekreconykm kluczyku i zgaszonym silniku nie chodzi , a chyba powinien chłodzic silnik , nie wiem dokładnie .

bardzo prosze o pomoc ,


E270 CDI

[ Dodano: 2009-08-03, 06:59 ]
nawiązując do pierwszego pytania mam nowe szczegóły tego problemu
w czasie jazdy wentylator nie pracuje , somochód osiagajac wyższą temperature gasnie , to chyba tryb awaryjny , podłaczyłem wentylator bezposrednio i wszystko jest ok , ale wentylator chodzi ciagle, po odłaczeniu wentylatora nan noc rano pokazał sie komunikat o awari wentylatora , podłaczajac wentylator wszystko wróciło do normy , ale po prezjechaniu 20-30 kilometrów samochód stanął i znów trzeba było odczekac do ochłodzenia silnika zeby ponownie odpalił , po odpaleniu juz sie komunikat o awari wentylatora nie pokazał , choć wentylator był odłaczony
prosze o pomoc , co to moze byc
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości