działanie sprzęgła wiskotycznego

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

garnek337
Posty: 71
Rejestracja: 13 lut 2014, o 13:48
Lokalizacja: SZCZECIN

działanie sprzęgła wiskotycznego

Post autor: garnek337 »

Witam, koledzy potrzebuję odpowiedzi konkretnej najlepiej od uzytkowników aut z podobnym silnikiem do mojego najlepiej e430. jak powinno działąc wisko to znaczy kiedy sie załącza( bo jak dla mnie to moje robi to za czesto i potem jak kazdy wie przez jakis czas jak bym odrzutowcem jechal) i ile czasu dziala i drugie pytanie jaka jest temperatura robocza naszych silników(chodzi mi o 4.3 ). :) i wiem ze na forum sa juz podobne tematy ale konkrtenej odpowiedzi co do mojej wersji silnikowej nie ma...
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Wisko ma wbudowany termostat, wiec jego aktywacja zalezy od temperatury powietrza lecacego z chlodnicy.
Nie ma prostej metody na jego diagnoze, ale z grubsza nie powinno sie wlaczac dopoki silnik nie dojdzie do 95C.
Przy przedwczesnym zalaczaniu sie sprzegla najczesciej winne jest zacierajace sie lozyko na nim.
Jeden z kolegow jezdzacy 430 wlasnie raportowal ze jego auto zalacza wisko w ruchu ulicznym. Jak dla mnie to oznaka zamulonej chlodnicy.
garnek337
Posty: 71
Rejestracja: 13 lut 2014, o 13:48
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: garnek337 »

no dobra bo u mnie mniej wiecej jest tak samo. praktycznie przy jeździe np autostrada. wisko sie nie włącza. ale wystarczy ze postoje np w korku temperatura wskakuje na 82 moze 83 stopnie i wisko sie załącza. a zostało kupione nowe. tylko trzeba podkreslic, nie jest to orginalna częśc z aso bo kazdy wie ile ona kosztuje) tylko zamiennik sciagniety z niemiec. iwlasnie nie wiem czy to nie jest przyczyna. a jaka jest temperatura robocza tego silnika? aha i powiedzcie mi czy wisko zalacza sie za kazdym razem gdy odpala sie samochód i jaki czas powinno działać po uruchomieniu???? strasznie męcząca jest ta cała historia bo włozyłem juz 3 wisko i pierwsze odrazu sie spiekło i nie puscilo (topran) , nastepne nawet dzialalo ale nie właczalo sie kiedy trzeba. i teraz ten zamiennik z niemiec niby działa poprawnie ale z tego co pamietam to odbiega działaniem od orginału....

[ Dodano: 2014-06-23, 19:38 ]
ale jeśli chodzi o zamulenie chłodnicy to co tak jest zapchana kamieniem.... z tego co wiem to caly czas jest lany do tego silnika płyn chłodniczy(więc troche by to było dziwne). a najgorsze ze gdzie nie pojade to rozladaja rece i mowia do mnie tak,, to najprawdopodobniej wina wiskozy trzeba kupic ta najdrozsza..." powiem tak jesli bedzie trze to sie kupi ale moze to wcale nie to ...
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

No wiec jeszcze raz powtorze ze sprawdzanie sprzegla wisko wymaga pare trickow.
Normalne jest ze przy uruchomieniu zimnego silnika wisko bedzie troche krecilo, az olej napelni kanaly i odpali poslizg. Tym nie masz sie co martwic. Jesli natomiast wentylator sie sprzegla sztywno przy silniku na 82C to troche przedwczesnie, ale z drugiej strony te termostaty nie maja zadnej regulacji, wiec nic nie mozesz zrobic, jesli to tylko probowac reklamacji.
Do poprawnej inspekcji musialbys zafasowac termometr laserowy.
No i jeszcze raz podkresle ze wisko pomaga w usuwaniu skutkow przegrzewajacego sie silnika, podczas gdy prawdziwym problemem moze byc chlodnica.
MB sprzedaje swoj wlasny kwasek cytrynowy do plukanek, ale i inny reputowany plyn cos pomoze. Ja w przeszlosci doswiadczalem ze raz zakamieniona chlodnica juz nigdy nie bedzie dzialac jak nowa i po prostu wymienialem chlodnice. Oczywiscie bylo to latwiejsze w Volvo, czy GMC gdzie chlodnice byly duzo tansze.
Teraz majac dobre chlodnice uzywam tylko plyn MB i wode destylowana.
Woda destylowana jest na tyle tania ze nie ma jej co oszczedzac. Ja nawet wlewam ja do spryskiwaczy.
garnek337
Posty: 71
Rejestracja: 13 lut 2014, o 13:48
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: garnek337 »

dzieki kolega to moze pojde w strone tej chłodnicy... moze to bez kitu powod
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

kolego temp. robocza jakieś 85 - 87 C chociaż zimą w trasie trzymał mi jakieś 82 nagrzej silnik powiedzmy do 83 stopni sprawdz sobie na klimatroniku bo zakładam że posiadasz jeżeli jest to 430 :P i nagle wyłącz silnik niech ktoś stanie z przodu i ogserwuje wisko jeżeli się od razu zatrzyma znaczy że jest włączone a jeżeli się chwile pokręci to znaczy że się nie załączyło i poeksperymentuj na różnych temp będziesz wiedział co i jak
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
garnek337
Posty: 71
Rejestracja: 13 lut 2014, o 13:48
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: garnek337 »

dobra kolego to teraz moje pytanie a termostat sam ma jakis wplyw na wisko? bo moze to on jest uszkodzony np nie domyka sie do konca albo cos w tym rodzaju???? i temperatura jest za niska bo naprawde tak to temperatura moja robocza trzyma sie w granicach 80 stopni +/- 2 stopnie w kazda strone...
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

dlugi napisal ze jego auto w zimne dni tez trzyma 82C.
Termostaty zazwyczaj podaja temperature pelnego otwarcia, tak ze termostat na 87C zacznie sie otwierac ok 82 i taka bedzie temperatura przy dobrym ukladzie chlodzenia i nie za duzym obciazeniu. Jak szybko dochodzisz do takiej temperatury?
Moje diesle dla porownania trzymaja 78C dopoki nie wjade w korki. Termostaty fabrycznie podaja chyba 83C.
Poki co z opisu wyglada ze Twoje auto dziala w miare poprawnie, tylko wisko zalacza sie przedwczesnie.
Z dwojga zlego - przedwczesne zalaczanie jest lepsze niz przegrzewanie silnika.
garnek337
Posty: 71
Rejestracja: 13 lut 2014, o 13:48
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: garnek337 »

powiem tak temperature 80 stopni osiagam po przejechaniu max 10 km. i potem wskazowka trzyma sie w tych granicach. a co do visco to wiem ze lepiej jak sie zalacza tak jak u mnie niz jakby mialo sie wogole nie zalaczac. ale denerwujacy jest odrzutowiec jak sie zalaczy... wtedy kiedy nie powinien sie wlaczyc. pamietam ze jak mialem orginalny ten co byl na poczatku to tak czesto go nie slyszalem, chyba ze po prostu po wymianie teraz jest bardziej wyczulony i zwracam na to czesciej uwage. sam juz nie wiem...
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

10km latem to dluga droga na nagrzewanie sie V8. Powinienes miec silnik nagrzany po 2-3 km, szybciej jak jedziesz miedzy swiatlami.
Mysle ze wyjecie i sprawdzenie termostatu nie zaszkodzi.
Ile w Polsce kosztuja termometry laserowe? Ja kupilem taki za $28 tylko dlatego ze te ktore mialem wczesniej -bez lasera za $10 byly mniej wygodne.
Stare wisko wymieniles bo Ci nie dzialalo? Wiec normalne ze nowe zalacza sie czesciej.
garnek337
Posty: 71
Rejestracja: 13 lut 2014, o 13:48
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: garnek337 »

moze troche przegielem gdzies po 5 km(ponisolo mnie wczoraj dzisja sprawdzilem na drodze) a z tym wisko mowisz zeby sie nie martwic no chyba lepiej jak sie zalacza niz jakby tego nie robilo co nie ? myslisz ze moze sie jeszcze to ustabilizowac. A co do temperatury to dawalem mu dzisiaj troche w pedzel to 82/3 stopnie to jest maks ktory osiagnelem. a tak temepratura przy normalnej jezdzie stoi na 80 stopniach i sie nie rusza;]
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

kolego prawidłowa temp powinna być miedzy 85-87 stopni przy normalnej jezdzie w korkach 90.. ale jak wisko ryczy to szybko spadnie :) grzeje Ci się w dobrym czasie termostat ok dokładną temp sprawdzisz jak przytrzymasz REST na klimatroniku i włączysz 6 czujnik
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
garnek337
Posty: 71
Rejestracja: 13 lut 2014, o 13:48
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: garnek337 »

wiem kolego sprawdzalem i moja temperatura wynosi 80 stopni na klimatronicu podczas jazdy. a w korkach dochodzi maks do 84 i wisco zaczyna dzialac.schodzi temperatura do 80/79 i wisko sie wyłącza. :) tak to u mnie wyglada
dlugi111
Posty: 998
Rejestracja: 14 cze 2010, o 22:46
Lokalizacja: Zamość Warszawa

Post autor: dlugi111 »

kolego to jakaś delikatna lipa.. teraz sprawdzałem jeżdziłem po mieście temp około 88-90 stopni :) i wisko chodzi :) ale nuie wiem od jakiej temp :P
W210 430 Ava 98/99 WDB2100701A851117
Wejdź
Obrazek
W168 1.9 Ava 99/01 WDB1680321J291632

W210 3.0 TD Ava 98 EX
W210 2.9 TD Eleg 98 EX
garnek337
Posty: 71
Rejestracja: 13 lut 2014, o 13:48
Lokalizacja: SZCZECIN

Post autor: garnek337 »

dzieki za pomoc koledzy teraz bede musial znalesc przyczyny takiej temperatury u siebie... ;]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości