Dogrzewacz i el. pompa wody
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 25 wrz 2009, o 13:01
- Lokalizacja: warszawa
- avandgarde
- Posty: 4665
- Rejestracja: 14 lut 2008, o 23:43
- Lokalizacja: PL
Elektryczny dogrzewacz
Jakiej mocy [kW] są grzałki w elektrycznym dogrzewaczu w cdi.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Po kolei: włącznik i każdy z systemów może sobie każdy założyć i na pewno nie jeden właściciel MB montował go sam lub zlecał tą czynność warsztatowi.Można te systemy kleić między sobą na różne sposoby.Opisałem te, z którymi miałem do czynienia i o których czytałem w WIS, z wyjątkiem kilku do samochodów na zamówienie.Na pewno niektórzy posiadają auta doświadczalne lub od pracowników MB, a w takich są porobione cuda.
Ja też, na żądanie klienta mogę takie przeróbki zrobić.To kwestia czasu i pieniędzy.
[ Dodano: 2009-12-22, 20:03 ]
Ja też, na żądanie klienta mogę takie przeróbki zrobić.To kwestia czasu i pieniędzy.
[ Dodano: 2009-12-22, 20:03 ]
Nie wiem, nigdy mnie to nie interesowało.Wiem, że moce grzałek były zmieniane.Grego pisze:Jakiej mocy [kW] są grzałki w elektrycznym dogrzewaczu w cdi.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
- jjankiello
- Doradca
- Posty: 2114
- Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Ja bym raczej obstawiał na różnej wielkości silniki niż okresy produkcji :roll:Grego pisze:Wynika to widocznie z różnicy mocy zainstalowanej w różnym okresie produkcji.
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Początkowo też tak myślałem,ale dogrzewacze które wymieniłem miały dokładnie te same numery części.jjankiello pisze:Ja bym raczej obstawiał na różnej wielkości silniki niż okresy produkcji :roll:Grego pisze:Wynika to widocznie z różnicy mocy zainstalowanej w różnym okresie produkcji.
W210 320cdi. WDB2100261B494719 '2002
Witam... Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem. Auto 300E TD, brak ogrzewania.
Elektrozawory sprawne, zamykają się i otwierają. Zajrzałem do pompy obiegowej no i wszystkie cztery śmigiełka wyłamane, jedno było w środku, a trzy musiały pójść w układ chłodzenia. Pompa nowa - ogrzewania brak. Auto mam dopiero od miesiąca, nie znam go do końca, ale chyba nie ma żadnego dogrzewacza. Na prawym nadkolu jest tylko filtr powietrza i zbiornik płynu chłodzącego. Temperatura silnika to max. 75 stopni C. Termostat wydaje mi się dobry, bo wąż dolotowy do chłodnicy robi się ciepły po pewnym czasie i dość szybko, czyli tak jakby otworzył się termostat. Po zdjęciu elektrozaworów na prawym nadkolu, sprawdziłem też drożność układu. Nic nie wskazuje że coś się zatkało. Jeśli ktoś ma jakąś radę, co jeszcze można sprawdzić to będę wdzięczny. VIN w stopce. Pozdrawiam.
PS. W szukajce nie znalazłem niczego co by mi pomogło.
Elektrozawory sprawne, zamykają się i otwierają. Zajrzałem do pompy obiegowej no i wszystkie cztery śmigiełka wyłamane, jedno było w środku, a trzy musiały pójść w układ chłodzenia. Pompa nowa - ogrzewania brak. Auto mam dopiero od miesiąca, nie znam go do końca, ale chyba nie ma żadnego dogrzewacza. Na prawym nadkolu jest tylko filtr powietrza i zbiornik płynu chłodzącego. Temperatura silnika to max. 75 stopni C. Termostat wydaje mi się dobry, bo wąż dolotowy do chłodnicy robi się ciepły po pewnym czasie i dość szybko, czyli tak jakby otworzył się termostat. Po zdjęciu elektrozaworów na prawym nadkolu, sprawdziłem też drożność układu. Nic nie wskazuje że coś się zatkało. Jeśli ktoś ma jakąś radę, co jeszcze można sprawdzić to będę wdzięczny. VIN w stopce. Pozdrawiam.
PS. W szukajce nie znalazłem niczego co by mi pomogło.
WBB2100252A779514
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Temperatura za niska.Zawory są podwójnego działania, prawdopodobnie nie zamykają
obwodu obejściowego nagrzewnicy, lub system zatkany.Na dole schemat obiegu wody
dla Twojego silnika.
obwodu obejściowego nagrzewnicy, lub system zatkany.Na dole schemat obiegu wody
dla Twojego silnika.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Jak sprawdzić czy w aucie jest zamontowany któryś z systemów dogrzewania?
Na pierwszy rzut oka wydaje się że nie mam żadnego z tych systemów ( na nadkolu nic nie ma) ale samochód nagrzewa się dość szybko przy obecnych temperaturach.
Popielniczki nie mam wcale
Na pierwszy rzut oka wydaje się że nie mam żadnego z tych systemów ( na nadkolu nic nie ma) ale samochód nagrzewa się dość szybko przy obecnych temperaturach.
Popielniczki nie mam wcale
W124 T 250D wąska listwa
Ex:W210 2.2D Elegance WDB2100041A337600
Ex:W210 2.2D Elegance WDB2100041A337600
viewtopic.php?t=5743&start=0
przeczytaj kolego ten temat, tam jest bardzo dużo informacji o dogrzewaczach :roll:
przeczytaj kolego ten temat, tam jest bardzo dużo informacji o dogrzewaczach :roll:
W210 E290 1997 Elegance
WDB2100171A370122
WDB2100171A370122
- noc
- Ekspert
- Posty: 8221
- Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
- Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+
Z EPC wynika, że masz tylko nagrzewnicę elektryczną.Wniosek wyciągnięty z powodu braku wiązki elektrycznej do dogrzewacza spalinowego i w 4-cyl. silnikach, spalinowy był na zamówienie chyba do połowy 2001 (AEJ 01/2/x).
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6
Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890
Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Mój problem polega na tym, że po ustawieniu włącznika w pozycji pracy dogrzewania układu (dioda nie świeci) silnik zaczyna pływać na obrotach od 500 do 700 obrotów. Odczyt napięcia na sterowniku klimy podejrzanie oscyluje pomiędzy 12,9 a 13,5. Dogrzewanie elektryczne działa prawidłowo, ale nie wiem czy mam też spalinowe :mrgreen:. Samochód przyjechał z Holandii, przy generalnym sprzątaniu znalazłem kilka płyt CD z dziwną muzyką w języku talibów i parę orientalnych monet co może wskazywać na drobne przeróbki za pomocą młotka i przecinaka :mrgreen:
[ Dodano: 2010-01-30, 14:47 ]
12,9-13,5 Volta
[ Dodano: 2010-01-30, 17:39 ]
Więc włącznik w popielniczce jest przeznaczony do rozbudowy układu, czy steruje nagrzewnicę elektryczną???W kilku postach pisałeś,że nagrzewnicą elektryczną steruje silnik i jest ona raczej automatyczna Sądząc po zachowaniu silnika coś jednak obciąża elektrykę po włączeniu tegoż przycisku :-> . Nie będę już roztrząsał tego tematu z uwagi na to, że pachnie już wiosną i moja Mercedes niedługo zmieni swojego właściciela. Noc DziękujĘ za odpowiedz i pozdrawiam ;-) :mrgreen:
Rozwiązanie było bardzo ciekawe, mianowicie luźny przewód w wsuwce H7. Po zarobieniu nowej wsuwki, wszystko wróciło do dawnej formy
[ Dodano: 2010-01-30, 14:47 ]
12,9-13,5 Volta
[ Dodano: 2010-01-30, 17:39 ]
Więc włącznik w popielniczce jest przeznaczony do rozbudowy układu, czy steruje nagrzewnicę elektryczną???W kilku postach pisałeś,że nagrzewnicą elektryczną steruje silnik i jest ona raczej automatyczna Sądząc po zachowaniu silnika coś jednak obciąża elektrykę po włączeniu tegoż przycisku :-> . Nie będę już roztrząsał tego tematu z uwagi na to, że pachnie już wiosną i moja Mercedes niedługo zmieni swojego właściciela. Noc DziękujĘ za odpowiedz i pozdrawiam ;-) :mrgreen:
Rozwiązanie było bardzo ciekawe, mianowicie luźny przewód w wsuwce H7. Po zarobieniu nowej wsuwki, wszystko wróciło do dawnej formy
Ostatnio zmieniony 24 lip 2010, o 09:04 przez przemores, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes W210 E200 CDI
WDB2100071B300386
WDB2100071B300386
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości