Długie rozgrzewanie silnika
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
- stanleym210
- Posty: 1887
- Rejestracja: 14 wrz 2010, o 16:22
- Lokalizacja: siedlce, mazowieckie
Z uwagi na głównie krótkie dystanse ja zawsze przed chłodnicę wkładam przekładkę, która powoduje szybsze nagrzewanie się chłodnicy i mniej pędzącej przez chłodnicę Arktyki do przedziału silnikowego.
Jednak po 30km silnik powinien mieć już właściwą temp. pracy.
Jednak po 30km silnik powinien mieć już właściwą temp. pracy.
Mercedes W210 ELEGANCE,
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
poj. 3,2 Pb + lpg,
wersja z USA
duży wypas, 1999 r.
Mercedesami jeżdżę od 1995 r
Podłączając się do tematu....da radę samemu wymienić termostat w 2,2 cdi ???? Mechanik mój nie ma czasu bo tyle ma roboty tak więc....sam bym coś pogrzebał....
Ps. Wymieniałem go ze 4 zimy temu-mógl już umrzeć ???
Ps. Wymieniałem go ze 4 zimy temu-mógl już umrzeć ???
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
a obiawy walnietego termostatu masz ?iskat1973 pisze:Ps. Wymieniałem go ze 4 zimy temu-mógl już umrzeć ???
ELE TAXI http://www.eletaxiforum.pl
No raczej... z wielkim bólem nagrzewa sie do max 70 st C a jak po paru godz osiągnie 80 st C i zdarzy mi się przegonic go troche szybciej i dłuzej to z powrotem 60 st C lub ponizej.
A czy są jakies inne obiawy ???
PS. Spalanie powyżej 10 l/ 100 km
A czy są jakies inne obiawy ???
PS. Spalanie powyżej 10 l/ 100 km
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Odnosnie rozgrzewania diesla (w sumie z benzynami tez ale one same z siebie szybciej sie nagrzewaja) to jest jeszcze jeden myk. Najlepiej jak sie odpali auto to dac nawiew na minimum albo wylaczyc i ustawic najnizsza tempereature. Wtedy silnik szybciej sie nagrzeje, a jak juz bedzie cieply to mozna sobie wlaczyc ciepelko z nawiewow :-) Oczywiscie jest to sposob na szybsze rozgrzenie jak termostat i wszystko inne jest sprawne.
W zimę, z śniegiem na szybie i cienką warstwą lodu robię tak:Klosiak pisze:Najlepiej jak sie odpali auto to dac nawiew na minimum albo wylaczyc i ustawic najnizsza tempereature. Wtedy silnik szybciej sie nagrzeje, a jak juz bedzie cieply to mozna sobie wlaczyc ciepelko z nawiewow :-) Oczywiscie jest to sposob na szybsze rozgrzenie jak termostat i wszystko inne jest sprawne.
- odpalam auto, ciepły nawiew na szybę max, włączam ogrzewanie tylnej szyby
- zgarniam śnieg z CAŁEGO auta, w razie potrzeby polewam szyby zimną/letnią wodą
- wsiadam to mam już szyby czyste, robię kilka km i z nawiewów ciepłe powietrze. Koniecznie grzanie fotela :mrgreen:
Odkąd zasłoniłem 3/4 chłodnicy, to mam krótszy czas nagrzewania do optymalnej temp. Kartonu nie widać, a korzyść cieplna jest :mrgreen:
Na Allegro można znaleźć termostaty do 2,2 cdi w różnych cenach - nawet od 80 zł do 180 zł za orginał. Te tańsze nie mają tej czarnej kostki do podłączenia i czy ogólnie jak tańszy to szajs made in china ??? Oto przykłady różnic :
http://allegro.pl/mercedes-c-e-klasa-w- ... 21316.html
http://allegro.pl/termostat-mercedes-kl ... 89503.html
http://allegro.pl/mercedes-c-e-klasa-w- ... 21316.html
http://allegro.pl/termostat-mercedes-kl ... 89503.html
Licencjonowany taksiaarz z Wawy od 12 lat jeżdżący tylko mercami.
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
E 220 cdi kombi 2002 budyń
wdb2102061x092802
Jak dla mnie zdecydowanie termostat. Dopowiem Ci tylko ze u mnie palil okolo 9.5 (na trasie) teraz to juz walka pomiedzy 5.5 a 6.5 - w zaleznosci o temp i jak bardzo mam ochote przycisnac.iskat1973 pisze:No raczej... z wielkim bólem nagrzewa sie do max 70 st C a jak po paru godz osiągnie 80 st C i zdarzy mi się przegonic go troche szybciej i dłuzej to z powrotem 60 st C lub ponizej.
A czy są jakies inne obiawy ???
PS. Spalanie powyżej 10 l/ 100 km
PS. Nie szukaj zamiennikow. Kup wlasciwy. Splaci ci sie po kilku tankowaniach a nie bedziesz musial wymieniac po raz drugi.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
Możesz sprawdzić czy przewód powrotny z chłodnicy jest ciepły.Jeśli tak to znaczy , że jest termostat częściowo otwarty i płynie dużym obiegiem.Wymontuj go i będzie widać-zresztą możesz go sprawdzić w naczyniu z gorącą wodą.iskat1973 pisze:No raczej... z wielkim bólem nagrzewa sie do max 70 st C a jak po paru godz osiągnie 80 st C i zdarzy mi się przegonic go troche szybciej i dłuzej to z powrotem 60 st C lub ponizej.
A czy są jakies inne obiawy ???
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
WDB2100171A323827
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości