Długie rozgrzewanie silnika
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Witajcie u mnie powstał inny problem , mianowicie od wczoraj silnik nie chce sie rozgrzać .Przedwczoraj wróciłem z trasy i było ok , a teraz porostu sie nie rozgrzewa ,zauważyłem że dogrzewacz silnika nie pracuje i wyskoczył mi błąd 1226 czy to morze mieć coś z tym wspólnego
EDIT: byłoby łatwiej jakbyś uzupełnił dane auta w podpisie
EDIT: byłoby łatwiej jakbyś uzupełnił dane auta w podpisie
Ostatnio zmieniony 1 gru 2010, o 21:45 przez Adamoo, łącznie zmieniany 1 raz.
ADAM W210 220 cdi 125km kombi avantgarde 98r
WDB2102061A832158
WDB2102061A832158
Przysłonięcie chłodnicy całkiem nie świadczy o szybkim grzaniu,ono jedynie trzyma temperaturę.Wcześniej ktoś pisał,że ważne są też osłony-jak najbardziej-bo wychładza powietrze z zewnątrz-jeśli te warunki są zachowane-no problem.Wiadomym jest to,że mały obieg tj.głowica+kadłub+nagrzewnica(wymiennik)/jeżeli mamy włączone grzanie/-i co tu gadać
W210 E290 TD 12.96' elegance
WDB2100171A323827
WDB2100171A323827
W moim 2,9td jak stoję w korku przy -10 to temperatura spada do ok 60C. Jak ruszam to sie podnosi. Termostat mam nowy więc chyba zasłonię chłodnicę. Grzeje się b. wolno.
Choć z drugiej strony może czujnik w tym motorze jest w takim miejscu że łatwo tam zawiewa. Temperatura silnika w środku może być właściwa ale mróz robi swoje i dlatego wskazówka pokazuje spadek...
Choć z drugiej strony może czujnik w tym motorze jest w takim miejscu że łatwo tam zawiewa. Temperatura silnika w środku może być właściwa ale mróz robi swoje i dlatego wskazówka pokazuje spadek...
Merc w210 290td '96 manual
-
- Posty: 1700
- Rejestracja: 18 sty 2010, o 07:39
- Lokalizacja: poznań
U mnie było tak.
Przy temp. -10 jechałem dystans ok.30km, po 10km miałem 60 stopni, po 30km miałem 80 stopni, temperatura powyżej 80 nie chciała podejść, czasem spadała do 70, ogrzewanie cały czas na maxa.
Zakryłem chłodnicę kartonem.
Przy temp. -10 jechałem dystans 30km, po 8km miałem 60 stopni, po 20 km miałem 80, temperatura wyżej nie chciała podejść, ogrzewanie cały czas na maxa.
Więc osłonięcie chłodnicy trochę pomaga.
Nie sprawdzałem jeszcze czy termostat w 100% sprawny.
Przy temp. -10 jechałem dystans ok.30km, po 10km miałem 60 stopni, po 30km miałem 80 stopni, temperatura powyżej 80 nie chciała podejść, czasem spadała do 70, ogrzewanie cały czas na maxa.
Zakryłem chłodnicę kartonem.
Przy temp. -10 jechałem dystans 30km, po 8km miałem 60 stopni, po 20 km miałem 80, temperatura wyżej nie chciała podejść, ogrzewanie cały czas na maxa.
Więc osłonięcie chłodnicy trochę pomaga.
Nie sprawdzałem jeszcze czy termostat w 100% sprawny.
Mercedes Benz E290TD kombi - 1997r ELEGANCE Automat
Webasto to firma produkująca min. dogrzewacze spalinowe. W przypadku gdy wiesz że się zepsuło, to nic tylko do serwisu Webasto. Samemu nie naprawisz bo to urządzenie skomplikowane i najprawdopodobniej nie dysponujesz urządzeniami do diagnostyki i symulacji przebiegu całego cyklu pracy. Musi być specjalne stanowisko do tego.
Licz się z kosztami ~ 700-900 PLN.
Licz się z kosztami ~ 700-900 PLN.
Objaw zepsutego termostatu podgrzewającego paliwo.gaju3 pisze:W moim 2,9td jak stoję w korku przy -10 to temperatura spada do ok 60C.
http://partscatalog.ru/mercedes/1/car/2 ... 66G/50/165#
El nr 70, wiem że to do silnika 2,2, ale w Twoim na 90% też to ustrojstwo jest :-P
Ja też nie wiem co to ma do tego, ale przeczytaj ten temat (o W203) http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=4147 ... sc&start=0
Ew. wisko lub główny termostat puszcza.
Sprawdź główny termostat.
Podczas rozgrzewania auta gdy auto bd miało 60 stopni dotknij górnej rurki dochodzącej do chłodnicy (powinna być lodowata), sprawdź w jakiej temperaturze zaczyna się robić ciepła :mrgreen: jeśli już w 60 stopniach bd lekko ciepła to nie domyka Ci się do końca termostat (czyli wymiana)
W210 Awangarde \'01 WDB2100261B381504
W Polonezie jest na samej górze a u Ciebie trudno powiedzieć.Progi pisze:Ja mam chyba podobny problem, a mianowicie:
Wskaźnik temperatury cieczy podczas jazdy pokazuje max ok 70 stopni, średnie zużycie paliwa wynosi 10l/100km.
Czyżby to była wina termostatu ? I ewentualnie gdzie się on znajduję i czy łatwo jest go wymienić?
R129 500SL
W126C 560SEC
W126C 560SEC
Witam. Mam ten sam problem co z tytułowego postu. Bardzo wolno nagrzewa się silnik.Teraz pytania :
-czy ten typ tak ma (vin w stopce), 2,9 td( nie wiem czy mam dogrzewacz spalinowy czy elektryczny)?
-czy normalnym objawem jest cały czas pracujący wiatrak między silnikiem a chłodnicą, czy jest tam zamontowane sprzęgło wiskotyczne ?
-w jaki sposób można bez rozbierania sprawdzić czy termostat nie "przepuszcza", dotykając tu i tam?
Dzięki za podpowiedzi
-czy ten typ tak ma (vin w stopce), 2,9 td( nie wiem czy mam dogrzewacz spalinowy czy elektryczny)?
-czy normalnym objawem jest cały czas pracujący wiatrak między silnikiem a chłodnicą, czy jest tam zamontowane sprzęgło wiskotyczne ?
-w jaki sposób można bez rozbierania sprawdzić czy termostat nie "przepuszcza", dotykając tu i tam?
Dzięki za podpowiedzi
VIN :WDB2100171A653847
- tonidriver
- Posty: 9114
- Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
- Lokalizacja: Wrocław
ten typ się bardzo wolno rozgrzewamirko pisze:czy ten typ tak ma (vin w stopce), 2,9 td( nie wiem czy mam dogrzewacz spalinowy czy elektryczny)?
[ Dodano: 2012-12-12, 14:53 ]
takmirko pisze:czy normalnym objawem jest cały czas pracujący wiatrak między silnikiem a chłodnicą
[ Dodano: 2012-12-12, 14:54 ]
jeśli auto masz rozgrzane do 80 st i temperatura nie spada po dłuugiej prostej to termostat dobrymirko pisze:w jaki sposób można bez rozbierania sprawdzić czy termostat nie "przepuszcza"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości