Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 29 mar 2017, o 20:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lis 2015, o 18:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2013, o 22:04
Posty: 23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
OK. Dzięki za pocieszające informacje.

Obawiam się że temat jest trudny. Nie wiem jak szukać używkę takiej gruszki? czy są jakieś oznaczenia lub symbole tej części by wg nich znaleźć taki dyferencjał.
A może wystarczyłby jakiś remont, hmm, tylko pytanie kto mi to zrobi?

Dyferencjał nie jest jeszcze aż tak bardzo hałaśliwy, ale bardziej go słychać tylko przy większych prędkościach.
Czy można nim jeszcze jakiś czas pojeździć, np. z 1000km zanim uda mi się kupić coś innego? :/

_________________
Mercedes Benz W210 E200 2.0 Kompresor Elegance 2000r? LPG. Manual, Sedan.
WDB2100451B119999


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lis 2015, o 19:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 sty 2012, o 16:09
Posty: 4944
Lokalizacja: 100licaKochana
Albercik, kup inny most, przy tych cenach za używke remont starego jest bez sensu. I przenieś dyskusję do odpowiedniego działu bo tu jest tylko o oleju do mostu.

_________________
:hyhy:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lis 2015, o 19:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lis 2013, o 22:04
Posty: 23
Lokalizacja: Bielsko-Biała
OK. Dzięki, to cenna informacja którą wykorzystam.

Pozdrawiam.

_________________
Mercedes Benz W210 E200 2.0 Kompresor Elegance 2000r? LPG. Manual, Sedan.
WDB2100451B119999


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 31 sty 2016, o 11:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2015, o 19:05
Posty: 36
Lokalizacja: Czaplinek
Witam podepnę się do tematu, jaki olej do mojego MB vin w stopce, tylko proszę o konkret a nie wypisywanie ze temat rzeka itp. Z góry dzięki.

_________________
WDB2100171A649879 Engine 602982 12 031523
Gearbox 722613 00 854021


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 lut 2017, o 05:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 kwi 2016, o 01:53
Posty: 61
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pochwały: 1
Witam i "odgrzewam kotleta" po roku :oczami:

Ponieważ czeka mnie w najbliższym miesiącu sprawdzenie wału napędowego (niekiedy – w momencie mocniejszego dodania gazu – słychać taki głuchy "puk") – prawdopodobnie wyrobiona / luźna podpora wału plus wymiana kompletu (za jedną robocizną) simmeringów i uszczelek przy dyfrze (lekkie pocenie na prawym tyle plus jedna pęknięta i jedna sparciała uszczelka), wypada też od razu wymienić w nim to "cóś" co tam jest na stosowne oleum.

Tak więc konkretne pytanie - norma 235.7 :
kacper28 napisał(a):
W Twoim stosuje olej wg. specyfikacji 235.7, niemniej jednak sam niedawno zmieniałem olej w tylnym moście i zalałem go olejem CASTROL SYNTRAX Limited Slip 75W-140, który spełnia wymagania specyfikacji 235.61 i jest b.polecany do W210 na pewym niemieckim forum MB.
qoompel napisał(a):
Kucza, z tego co wiem, to z powodzeniem można lać do każdego mostu 85W90, norma 235.7:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html

Aktualny Blatt 235.7 - "Hinterachsgetriebeöle (Spezifikation 235.7)" podaje gęstość FE 75W-85
odsyłając jednocześnie do "Einsatz in Fahrzeugen/Aggregaten siehe Blatt 231.1 bzw. 231.2".

W spec. 231.2 ---> tutaj nic nie ma na temat 235.7
Natomiast w spec. 231.1 blatt 235.7 występuje tylko na str. 2 w tabeli "Personenkraftwagen Blßtter 235.0 bis 235.61"
i jest mu przyporządkowany "Ausgleichsgetriebe mit begrenztem Schlupf" lecz w SAE-Klasse 85W-90 :zdziwko:

Ktoś coś "kaman" ??? :padam:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Edit : 04 marzec 2017

Szukałem, czytałem i już wiem o co "kaman" :hyhy:
Przede wszystkim (na samym początku tego wątku) jest już wyjaśnione, że wspomniany przeze mnie 85W-90 jest olejem mineralnym, a 75W-85 to syntetyk.

Poza tym cytowany przeze mnie wcześniej zapis w MB-blatt pochodzi z Bevo sprzed ponad 10-laty :
231.0
1. Hypoidgetriebe‘le
Hypoidgetriebe‘le enthalten einen hohen EP-/AW-Additivanteil (Extreme Pressure/Antiwear) und ein hochviskoses Grund‘l, um beim Zahneingriff der Hypoidrßder (Misch- und Grenzreibungsverhßltnisse) Fressen zu verhindern und einen hohen Verschlei˚schutz zu gewßhrleisten. Die Dichtungsvertrßglichkeit mit Radialwellendichtringen ist bei solch hohen Additivkonzentrationen kritisch zu betrachten, da bei Temperaturen ab 130 ∞C bis 140 ∞C die P.S. Additivtechnolgien thermisch instabil werden und zur Verschlammung des Hypoid‘ls fÂhren k‘nnen. Die daraus resultierenden Ablagerungen an Radialwellendichtringen fÂhren dann in der Regel zur thermischen eberlastung und dies wiederum zu Undichtigkeiten an diesem Bauteil. Die Zahneingriffsverhßltnisse der Hypoidrßder resultieren in
einem hohen Gleitanteil und einem geringen hydrodynamischen Anteil des sich miteinander im Zahneingriff befindlichen Ritzel und Tellerrades. Aufgrund der hohen tribologischen Beanspruchung gegenÂber adhßsivem Verschlei˚ (Fressen) und Pittingbildung muss die Leistungsfßhigkeit der Hypoidgetriebe‘le
gegenÂber diesen Verschlei˚arten besonders ausgeprßgt sein. Die Formulierung der Tle wird deshalb durch eine hohe Konzentration an EP-/AW-Additiven und einem hochviskosen Grund‘l bestimmt. Alternative Tle, z. B. Motoren‘le, sind bei diesen Antrieben nicht einsetzbar. Der Leistungsnachweis, dass ein Tl die Anforderungen der Daimler AG erfÂllt, erfolgt durch werksinterne Tests. Die Hypoidgetriebe‘le mÂssen jedoch mindestens der US Militßrspezifikation MIL-L-2105 B/C/D entsprechen und in die Qualitßtsstufe nach API (American Institute of Petroleum) GL-5 eingestuft sein.
1.1 Viskositßtsanforderungen
Das Kßlteflie˚verhalten ist nur fÂr SAE 75W-, 85W-...Tle festgelegt. Hier gelten die Grenzwerte nach SAE J 306 c,
wonach die dynamische Viskositßt max. 150.000 mPas bei $40 ∞C fÂr 75W-Tle und bei $12 ∞C fÂr 85W-Tle betragen darf. Der Polymergehalt ist aufgrund der Tendenz zur Ablagerungsbildung im Getriebe eingeschrßnkt auf max. 1 Gew.-% fÂr Pourpoint>Erniedriger. Polymere als VI-Verbesserer zur Aufdickung niedrigviskoser Grund‘le sind nicht zugelassen. Die kinematische Viskositßt bei 100 ∞C muss mindestens 16,5 mm≤/s betragen.

Natomiast w aktualnym bevo jest już coś innego :
231.1
w tabeli "Personenkraftwagen Blätter 235.0 bis 235.74" na str. 1 blatt 235.7 występuje już w dwu pozycjach
"Hinterachse (Normalausgleich)" - tutaj są mu przyporządkowane SAE-Klasse 75W-85, 85W-90 i 90 oraz
"Ausgleichsgetriebe mit begrenztem Schlupf" - tutaj są mu przyporządkowane SAE-Klasse 75W-85 i 85W-90.

Natomiast wspominana też wcześniej przez dwu Kolegów SAE-Klasse 75W-140 (blatt 235.61) jest zalecana dla "Hinterachse mit AMG‑Ausgleichsgetriebesperre".

Tak więc wynika z tego iż - w przypadku mojej Gwiazdy - jedyną właściwą gęstością jest zalecana obecnie 75W-85.

_________________
Każde dziecko czeka na Gwiazdkę (na masce...) ;)
"Polarna Gwiazdeczka - S210 E290TD Aut.'98 - świeci już pełnym blaskiem :-)
Ex - "Błękitna Strzała" - W124 300CE Aut.'89
Ex - "Zielona Frytkownica" - W124 300D '88


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 215 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group