Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 22 wrz 2017, o 00:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lip 2016, o 22:47 
Offline

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:31
Posty: 157
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie znalazlem identycznego tematu, wiec prosze o pomoc. Od pewnego czasu mam problem z twardniejacym pedalem hamulca, gdy nacisne go kilkukrotnie pedal jest twardy, a samochod dalej sie powoli toczy. Dodatkowo zauwazylem, ze jak go "wypompuje" tym hamulcem to jest sporo slabszy z dolu - wlasciwie dopoki nie zlapie 3tysiecy obrotow to nie jedzie i kopci na czarno. Na drugim biegu juz lapie oddech i jest o wiele lepiej. Zaczalem od wymiany przewodu wychodzacego z serwa do pompy vacum, bo kiepsko sie tam trzymal. Niestety zadnej poprawy. Zmienilem tez pompe vacum, bo akurat mialem taka pod reka. Subiektywnie moze jest troche lepiej, ale to nadal nie jest to. On czasem ma ciag, ze zrywa przyczepnosc na dwojce, a za chwile jest sporo slabszy. Domyslam sie, ze ten hamulec ma jakis zwiazek ze spadkami mocy, wiec zostalo do wyeliminowania jeszcze serwo i teraz pytanie - czy da sie je wymienic bez koniecznosci odpowietrzania hamulcow?
Druga sprawa, czy jest mozliwe ze jakis czujnik, albo zaworek turbiny szwankuje, czy najprawdopodobniej jest to wina tego uciekajacego podcisnienia w serwie? Zrobilem test - wypialem przewod i zaslepilem od strony gdzie przychodzi serwo, zeby turbina miala cala dawke dla siebie, ale niewiele to pomoglo, bo nadal byl slaby z dolnych obrotow przy starcie z miejsca...wiec sam juz nie wiem

_________________
S210 320 CDI Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 lip 2016, o 09:11 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 18:46
Posty: 2995
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 11
Podejrzewam elektrozawory (od turbiny i od EGR). Najpierw popatrzyłbym na połączenia pneumatyczne tych elektrozaworów. Przy elektrozaworze od EGR jest taka przelotka gumowa pod mocowaniem EGR, tam też zerknij.

_________________
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 lip 2016, o 10:13 
Offline

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:31
Posty: 157
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie widze tam nic nie pokojacego. Mozna te elektrozawory zamienic miejscami, zeby sprawdzic czy ten od turbiny dziala prawidlowo?
Ewentualnie jest sens cokolwiek tam przedmuchac?

_________________
S210 320 CDI Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 6 lip 2016, o 11:43 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 18:46
Posty: 2995
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 11
Chwilowo można miejscami zamienić, chociaż w CDI są nie zamienne stronami.

_________________
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 lip 2016, o 19:12 
Offline

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:31
Posty: 157
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprawdzilem te modulatory i nasi juz tam byli :hyhy:
Z tego co wyczytalem na forum modulator z koncowka 527 jest do turbiny, a 427 do egr - u mnie byly podlaczone odwrotnie. Zobaczymy jak jutro bedzie sie jechalo, bo dzisiaj zbyt mokro zeby obiekywnie stwierdzic czy jest lepiej. Chociaz jesli juz ktos tam kiedys grzebal to moze oznaczac, ze ktorys zaworek nie dzialal prawidlowo i przelozyli stronami...
E: Niestety zadnej roznicy. Nawet podmienilem zaworki na inne i rezultat bez zmian. Dzisiaj zauwazylem pewna rzecz - znowu odczulem spadek mocy i zabralem go troche poza miasto, zeby przegonic pajaki. Pierwsza redukcja poza zabudowanym i z rury pelno dymu. Po 10minutach jazdy na wyzszych obrotach kopcenie ustalo i moc wrocila. Tak sobie mysle, ze moze egr jest zasyfiony? Mam wrazenie, ze za kazdym razem jak wracam z trasy to wciska w fotel jak samolot, potem pojezdze z 500km po miescie i zaczyna sie kibel. Gdyby byl zawalony sadza to wyjdzie na kompie, ze cos z nim jest nie w porzadku?

_________________
S210 320 CDI Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 lip 2016, o 20:20 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 18:46
Posty: 2995
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 11
Na kompie nic nie wyjdzie, chyba że byłby uwalony silniczek klapek rezonansowych w kolektorze ssącym, ale jak moc wraca, to będzie dobry. Najlepiej jak wymontujesz kolektor ssący, (jak klapki będą dobre to tylko wyczyść, lub wymień jak będą wyżarte) i wyczyścisz cały układ dolotowy z IC łącznie.

_________________
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 lip 2016, o 20:29 
Offline

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:31
Posty: 157
Lokalizacja: Bydgoszcz
Z tego co wiem, to byl tutaj problem z klapkami i sa teraz na sztywno caly czas otwarte. Upatrywac w tym zrodla problemu?

_________________
S210 320 CDI Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 lip 2016, o 22:04 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 18:46
Posty: 2995
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 11
Ano. Kolektory używane w dobrym stanie są dostępne, nawet pasują z tej samej wersji silnikowej z W211 przed liftem.

_________________
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26 lip 2016, o 06:10 
Offline

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:31
Posty: 157
Lokalizacja: Bydgoszcz
Samochod przeszedl konkretna diagnostyke sd i jednak nie ma zadnych bledow poza klapami kolektora o czym wspominalem. W miedzyczasie wyczyscilem egr, niestety bez skutku. Pozostaje mi wyczyszczenie kolektora i wywalenie klap. Mam wrazenie, ze one sie zacinaja - samochod czasem podczas przyspieszania gwizdze, wtedy ma moc. Jak nie gwizdze to jest odczuwalnie slabszy. Nowego kolektora kupowac nie bede, a z uzywanym loteria, bo te klapy zaraz znowu moga sie zaciac. Ostatni trop to zapchany katalizator i jesli czyszczenie kolektora nie pomoze to wtedy pomyślę co z nim zrobic. Jak wduszam hamulec i gaz rownoczesnie to samochod produkuje tyle dymu co lokomotywa...

_________________
S210 320 CDI Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 13:57 
Offline

Dołączył(a): 7 lip 2014, o 23:31
Posty: 157
Lokalizacja: Bydgoszcz
Problem zostal rozwiazany - poszedlem po rozum do glowy i kupilem uzywany kolektor ze sprawnymi klapami, uklad wyczyszczony, samochod nareszcie jedzie tak jak powinien, i przestal kopcic :super:

_________________
S210 320 CDI Avantgarde


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów