większe hamulce

Wszystko na temat tuningu mechanicznego, optycznego i elektronicznego.

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

większe hamulce

Post autor: anderbi »

Witajcie mam nadzieje ze pojawi się sensowna dyskusja w tym temacie.

całość dotyczy hamulców i ich modyfikacji

zaczne od siebie.. jeździłem rożnymi wynalazkami, wolnymi.. szybkimi i temat hamulców kilka razy byl przerabiany.

np. w x164 miałem do roboty hamulce, w ASO 5500zł netto.. (za gówniany klocek i tarcze)
natomiast ja założyłem
4 tarcze SP Performance Drilled Slotted Silver + klocki yellow stuff od EBC w ecu-performance z wymiana oleju na motul i plynu hamulcowego na motul + filtry wyszło tyle co w aso za sam zestaw hamulców.

idąc dalej takie E55AMG, doczytałem ze problem jest z dostępnością gratów. zakładając kupno tarczy w ASO czy nie lepiej byłoby się pokusić o upgrade zestawu do lepszego zacisku np 6 tłoczków+większa średnica tarczy oraz łatwiej dostępnych części - klocek tarcza?

wykonanie adaptera zwrotnica-zacisk wielka filozofia nie jest jak i pospinanie tego w całość.

takie modyfikacje z powodzeniem jeżdżą bez problemu.. tu i tam, legalnie i nie.. oraz są zdecydowanie bardziej wykorzystywanie nie hamulce w dupowozie jakim jest eklasa
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
wojtekjasny
Posty: 83
Rejestracja: 22 paź 2012, o 12:33
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: wojtekjasny »

Ciekawy jestem ile osób miało styczność z customowymi adapterami na dłuższą metę?
Sam dokonywałem takich zmian ale plug&play. Przy autach typu e55 z pewnością odchodziły problem z pompą- czy wydoli.
W210 e290td sprzedany
Aktualnie:
a6c5 2,4v6 avant
S210 E300td
misiek_e55
Posty: 36
Rejestracja: 23 mar 2015, o 13:37
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: misiek_e55 »

w ASO tarcze e55 ori - 1682 zł brutto za sztukę
komplet klocków - 805 zł

aż takiej tragedii nie ma
w210 E 55 T 2000r. Japonia
WDB 2102741B144973 5,4 benz + lpg

w210 E 55 2002r. USA
WDBJF74J92B438326
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Do okulara ktos na forum pakowal hamulce z S klasy, podobno bylo Plug&Play.
E 220 CDI '01 Elegance
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: anderbi »

wydawalo mi sie, ze ktos na forum robil swap na zestaw 4tolczkowy z 430? moze ta osoba pokusilaby sie o jakis opis
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
yellowstone2012
Posty: 1388
Rejestracja: 10 gru 2012, o 12:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yellowstone2012 »

ok. wszystko fajnie, ale PO CO ?
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

Kolega Pussey zalozyl na przod w 320cdi zawias i hamulce od E420 - zamiast takich (nie malych) nakladow kup Ate Powerdisc i bedziesz mial o niebo lepsze hamulce (w moim 320 cdi bardzo pomoglo).
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

anderbi pisze:wydawalo mi sie, ze ktos na forum robil swap na zestaw 4tolczkowy z 430? moze ta osoba pokusilaby sie o jakis opis
Opis:
1 - demontujesz stare tarcze, klocki i zaciski
2 - zakładasz 4tłoczkowe zaciski i jarzma od 430stki, tarcze 316, klocki
3 - lejesz nowy płyn, odpowietrzasz układ
4 - jak masz felgi 15 to idziesz do sklepu po 17stki


Chcesz grubiej? daj 6ciotloczkowe zaciski i tarcze 360tki :hyhy:
:hyhy:
Obrazek
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

To jest jednak niemiecka konstrukcja,a po inżynierach niemieckich się nie poprawia.Zaprojektowali takie,znaczy,wystarczają,z zapasem.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
Rysiek
Posty: 398
Rejestracja: 18 maja 2008, o 21:24
Lokalizacja: prawie Koronowo

Post autor: Rysiek »

hammond24 pisze:To jest jednak niemiecka konstrukcja,a po inżynierach niemieckich się nie poprawia
Zaczynasz gadać jak zbanowany Kajtek1 z "juesej" - na tym forum pełno jest wpisów o słabej skuteczności hamulców i szybko padających przednich tarczach - jeżeli dobrze pamiętam to kolega Noc pisał, że kilka razy reklamował Ate bo się wichrowały. A z własnego doświadczenia - miałem w W201 Zimmermanny - dwa ostrzejsze hamowania i przodem telepało, w pierwszym W210 Ate (zwykłe) - telepało, w następnym Trw - jeden wyjazd kolegi (100 km kierował) i tarcze w d..., teraz mam Ate Powerdisc i święty spokój, a cuda wyczyniam - czasem z 200 ostro zwalniam bo trzeba, i nic złego się nie dzieje.
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"
Awatar użytkownika
kid
Posty: 4807
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:09
Lokalizacja: 100licaKochana

Post autor: kid »

Chłop powinien sobie wziąć do serca to co napisał Ryszard. Dać nowy komplet ATE/przód/tył i cieszyć się dobrym heblem. Na pewno lepiej będzie hamował taki nowy zestaw niż 4 tłoczki i większe tarcze słabej jakości :hyhy: Różnica cenowa między tarczą 288 a 316 to +30 % do ceny. Część osób swapujących hamulce popełnia duży błąd kupując słabe tarcze/klocki (bo nowe drogie) i potem zdziwko, że wcale nie jest lepiej.
:hyhy:
Obrazek
Awatar użytkownika
tonidriver
Posty: 9114
Rejestracja: 21 cze 2008, o 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Ja bym się wtrącił może bo biorę do swojego używki tarcze na przód ale oryginał z numerem i bez rantu. Tylko jedna kwestia bo były w aucie jakimś uszkodzonym i zardzewiały. Czym to malować żeby było ładnie ? A i żebym tej rdzy nie musiał piłować
hammond24
Doradca
Posty: 4115
Rejestracja: 11 kwie 2008, o 15:30
Lokalizacja: łódź

Post autor: hammond24 »

Rysiek, co ma Twój wpis do mojego?Ja o technologi pisałem,a nie o zakładaniu jakiegoś gówna.
tonidriver, Daj tokarzowi niech je "liźnie",a co do farby to chemii jest w bród.
hammond24
W210 2.3 B+LPG 1997 ASB
WDB2100371A415889
W140 2.8+LPG 1993 Manual
WDB1400281A163186
Taxi driver /niestety/Zawsze wiedziałem że źle skończę.
jacekm7
Posty: 1211
Rejestracja: 5 cze 2012, o 21:02
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec

Post autor: jacekm7 »

Ja w zeszłym roku porobiłem hamulce (przód zestaw ATE, tył TRW), zregenerowałem lub przeczyściłem zaciski i wymieniłem płyn. Różnica między tym co była a tym co jest- bardzo duża. Ostatnio z 60km/h praktycznie zatrzymałem się w miejscu.
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi
anderbi
Posty: 84
Rejestracja: 14 kwie 2015, o 01:08
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: anderbi »

hohoho.. panowie spokojnie, nie róbcie ze mnie idioty.. jak widzicie w jednym z postów opisywałem zestaw w GL.. do budżetowych nie nalezal, ale nie poddał się ani razu..
nie mam zamiaru wkładać tarcz i klocków z marketu.
Ex:
Focus 2.0Zetec
Focus 1.8tddi
Almera 2.0d
240 2.4d
940 2.3
Laguna II 1.9dci
Laguna II
V90 3.0
Polonez 1.6
307 2.0HDI
Superb 2.0TDI 4x4
Mercedes-Benz E63 AMG -
Mercedes-Benz E290 TD - WDB2102171A560963
------

Volvo V70 D5
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 34 gości