Chip tuning
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Re: Chip tuning
No właśnie chodzi mi o jakieś 170 KM. Tyle mają późniejsze.
Re: Chip tuning
No to śmiało można robić. Stan turbiny tylko trzeba wcześniej sprawdzić i do jakiegoś dobrego tunera jechać.gordini pisze:No właśnie chodzi mi o jakieś 170 KM. Tyle mają późniejsze.
Oczywiście żaden box tylko normalny chip.
Re: Chip tuning
Witam jestem zainteresowany chip tuningiem do mojego w210 2.8b 4 matic. Gdzie polecicie zrobienie tego oraz czy gra jest warta świeczki ?
Re: Chip tuning
Nie. Co ty tam chcesz zmieniać jak nawet turbo nie ma?
Mercedes-Benz E-klasa W210 E320 3.2 V6 224KM 4Matic Elegance 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
VIN: WDB2100821X053822
Ex: W210 E270 CDI 170KM 2001
Re: Chip tuning
Tak jak Ci napisałał Muniek, nie ma to sensu. Tuning wolnossącej benzyny ma sens tylko wtedy gdy zmieniasz coś w niej mechanicznie. A i tak wtedy walka o każdy KM za duże pieniądze.zdrada125 pisze:Witam jestem zainteresowany chip tuningiem do mojego w210 2.8b 4 matic. Gdzie polecicie zrobienie tego oraz czy gra jest warta świeczki ?
Chyba jedne sensowne wyjście to kupić cały silnik 3.2 - podobno komputer nawet się zaadaptuje.
Re: Chip tuning
Niektórzy twierdzą, że 180 tkm to za dużo na chiptuning?
- Dobrodziej_1983
- Posty: 593
- Rejestracja: 20 lis 2016, o 02:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Chip tuning
Jeżeli w serii masz 140 czy 143km a silnik i osprzęt zdrowy to nie powinno być problemu. Musisz wiedzieć ile w serii pompuje turbo i jaką górną wydajność mają wtryskiwacze, bo to idzie przy dodawaniu mocy w parze. Jeżeli zwiększysz dla turbiny te 0,3 bara nawet, to nie znaczy że wtryski dadzą radę, dlatego ważne jest sprawdzenie osprzętu żeby znaleźć górną bezpieczną granicę. Ogółem to nie jest za duży przyrost, i trwałość po chipie w dużej mierze zależy od tego jak używasz auta po zabiegu.gordini pisze:Niektórzy twierdzą, że 180 tkm to za dużo na chiptuning?
WDB2100171A513939 e290td - classic - sedan - manual -1997r. 160km/400NM
Re: Chip tuning
Dziękuję.
Startuję z 143 KM. Czy czipować można na wybraną moc? Mi powiedziano, że można uzyskać ok. 170 KM.
A np 155, 160?
Startuję z 143 KM. Czy czipować można na wybraną moc? Mi powiedziano, że można uzyskać ok. 170 KM.
A np 155, 160?
Re: Chip tuning
Jak indywidualny program (w sensie, że nie jakiś gotowy) to można zrobić jak się chce. Jednak to nie ma sensu, dobry tuner (np. masters, vtg itp.) zrobią bezpieczny program. Bardziej niż moc istotne jest tu nie przegięcie z momentem obrotowym. Szczególnie tunerzy amatorzy walą tu ile wlezie, żeby właściciel czuł "moc". Najczęściej jest wtedy pika w jednym miejscu - wysoki moment ale w krótkim czasie. Efekt - czujesz moc, ale nie przekłada to się na osiągi auta i zabija przeniesienie napędu. Dlatego ważne żeby robić chip u sprawdzonego i mającego dobre opinie tunera. Wszelkie "po znajomości", u kolegi, po godzinach, niestety kończą się podobnie.gordini pisze:Dziękuję.
Startuję z 143 KM. Czy czipować można na wybraną moc? Mi powiedziano, że można uzyskać ok. 170 KM.
A np 155, 160?
Re: Chip tuning
Żeby można było mówić o konkretnych wartościach trzeba najpierw wiedzieć ile wart jest zespół napędowy. Bardzo często już na pierwszym hamowaniu silnika impreza się kończy bo auto niby jeździ, niby ok dla użytkownika, a odczyty parametrów twierdzą że wtryski na wykończeniu albo turbo ledwie dmucha albo przepławka mocno ogranicza.
Dalej to już indywidualne kwestie bo seryjność silników to pojęcie względne.
Dalej to już indywidualne kwestie bo seryjność silników to pojęcie względne.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Chip tuning
silniki są seryjne i mają bardzo podobne parametry ale jak wychodzą z fabryki a nie po 20 latach dlatego tak jak mówi Piasek, konieczna jest kompletna diagnostyka całego układu napędowego
S210 E230 Avantgarde (12.1996) VIN: WDB2102371A318812
Re: Chip tuning
Ok. Jakieś sugestie odnośnie pewnego fachowego i budżetowego warsztatu?
Re: Chip tuning
Wejdź na racingforum.pl (nie wymaga rejestracji), znadź dział "TDI" - powinno tam co nieco być o polecanych warsztatach chiptunerskich - generalnie tamto forum to kopalnia wiedzy. No i lepiej dopłacić 2-3 stówki więcej i spać spokojnie.gordini pisze:Ok. Jakieś sugestie odnośnie pewnego fachowego i budżetowego warsztatu?
Re: Chip tuning
Albo zamontuj LPG
Nie dość że w gratisie masz jakieś +20% mocy i momentu to jeszcze spalanie: ok 30% mniej diesla na rzecz LPG.
Nie dość że w gratisie masz jakieś +20% mocy i momentu to jeszcze spalanie: ok 30% mniej diesla na rzecz LPG.
nasze-auta-f43/v-klass-wakacjowoz-projekt-t40065.html
VIN: VSA63827413183198
VIN: VSA63827413183198
Re: Chip tuning
I instalacje droższą niż najdroższy krajowy chip. A z tych 30% to się nie zwróci. LPG w dieslu to sie sprawdza w dostawczych i ciężarowych które jeżdżą nonstop.Piasek pisze:Albo zamontuj LPG
Nie dość że w gratisie masz jakieś +20% mocy i momentu to jeszcze spalanie: ok 30% mniej diesla na rzecz LPG.
Choć mina sprzedawcy na stacji gazu jak zobaczy, że diesel bezcenna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości