Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 18 lis 2017, o 07:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 paź 2017, o 11:35 
Offline

Dołączył(a): 10 wrz 2017, o 10:13
Posty: 12
Dziwna sprawa z tempomatem. Zauważyłem, że jak ustawie tempomat przy prędkości powyżej 100km/h to działa przez ok minutę i nagle przestaje działać. Przy prędkościach poniżej działa długo. W sumie bez problemów. Limiter działa bez zarzutu. Ciśnienie w oponach jest równe. Co to może być? Gdzie szukać przyczyny?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 paź 2017, o 11:37 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1363
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 42
Automat czy manual? Działa potem przywrócenie poprzednio zaprogramowanej prędkości? Jest szansa, że czujnik stop. Może zwiera i daje sygnał, że dotknąłeś hamulca.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 paź 2017, o 11:52 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2008, o 19:53
Posty: 8085
Lokalizacja: Sypialnia stolicy
Pochwały: 63
Bimber007 napisał(a):
Dziwna sprawa z tempomatem. Zauważyłem, że jak ustawie tempomat przy prędkości powyżej 100km/h to działa przez ok minutę i nagle przestaje działać. Przy prędkościach poniżej działa długo. W sumie bez problemów. Limiter działa bez zarzutu. Ciśnienie w oponach jest równe. Co to może być? Gdzie szukać przyczyny?


Tempomat to "zbiórczy układ diagnostyczny" damy.
Współpracuje z ESP/ASR/BAS/ETS/ABS czyli trakcja/hamulce, EGS skrzynia automat, EWM lewarek zmiany biegów, wyłącznikiem na ew. pedale sprzęgła i silnikiem.Najmniejszy błąd w tych układach powoduje wyłączenie tempomatu.Błędy mogą być nie sygnalizowane i niewyczuwalne organoleptycznie.Zaiskrzenie gdzieś na stykach nieodnotowane przez inne sterowniki TPM wykryje i wyłączy się.
Zwykle to zespolony włącznik świateł stop, wyłącznik sprzęgła, lewarek zmiany biegów i za duże/małe ciśnienie na listwie CR silnika, wypadający zapłon w benzyniaku, podciśnienie na układzie BAS i inn.Praktycznie tylko SD pokaże błąd w którymś ze sterowników wpływający na ten efekt.
TPM nie ma własnego sterownika.Częściowo jest w silniku, częściowo w stacyjce i liczniku.To zależy jeszcze od daty produkcji i wersji sinika.

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

41 lat naprawiam "damy" 13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Ostatnio najczęściej tu: https://www.w212.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 paź 2017, o 12:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lis 2014, o 13:45
Posty: 532
Lokalizacja: podkarpackie
Pochwały: 12
Masz taki sam rozmiar opon na obu osiach?
U mnie identyczny problem występuje na kołach zimowych a spowodowany jest on właśnie innym rozmiarem opon z przodu i z tyłu.

_________________
E270 CDI 2001 - 207 KM / 471 NM

WDB2100161B452225


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 1 paź 2017, o 14:24 
Offline

Dołączył(a): 10 wrz 2017, o 10:13
Posty: 12
Mam automat. Działa pamięć ostatniej prędkości. Opony od kompletu. Będę szukał. Co do świateł to cały czas mam błąd. Pewnie coś przepalone.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 12 lis 2017, o 12:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2017, o 01:56
Posty: 2
Dołączę się do tematu. U mnie sprawa wygląda podobnie, jednak tempomat funkcjonuje do prędkości około 95 km/h. Powyżej tej prędkości tempomat załączy się, utrzyma prędkość raz przez 20 sekund a innym razem przez 2 sekundy i się rozłącza. Kilkukrotna próba ponownego załączenia tempomatu z prędkością powyżej 95 km/h skutkuje całkowitym rozłączeniem tempomatu do ponownego uruchomienia silnika.
Diagnozowanie w StarDiagnosis pokazuje zapis w pamięci zdarzeń sterownika CDI: P1520 - S40/4 (przełącznik tempomatu z regulowanym ogranicznikiem prędkości) - Ujemna wartość progowa przyśpieszenia
Do tego dodam, że w innych sterownikach nie istnieją żadne błędy. Sterownik EZS sprawdzony na działanie manetki tempomatu (wszystko ok). Czujnik stop nad pedałem sprawdzony w sterowniku ESP (wszystkie styki funkcjonują). Czujniki prędkości kół sprawdzone w sterowniku ESP - wszystkie posiadają takie same prędkości.
Jedyną rzeczą która mi się nie podoba jest to, że właśnie w granicach 95 - 100 km/h zaczyna falować wskazówka prędkościomierza.
Mam nadzieję, że koledzy podpowiecie coś.
Pozdrawiam

_________________
Mercedes W210 320 CDI VIN: WDB2102261B201927

Mercedes W140 420 VIN: WDB1400421A1680335


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów