Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 23 maja 2018, o 15:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 09:47 
Offline

Dołączył(a): 21 cze 2009, o 22:27
Posty: 273
Lokalizacja: z bylekąd
przekonaliście mnie, wymieniamy jedną świecę, jeden klocek hamulcowy, jedna panewkę, nawet olej do silnika tylko dolewamy do stanu bo przecież jest.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 12:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, o 19:44
Posty: 9201
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 8
wielecki conajmniej durne porównania.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 14:21 
Offline

Dołączył(a): 21 cze 2009, o 22:27
Posty: 273
Lokalizacja: z bylekąd
są różne standardy naprawy i serwisowania samochodów, ale dlaczego druciarze, rzeżbiarze, dusigrosze kupują mercedesa, mogli by przecież taniej łatać golfa czy opla...kadeta? :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 14:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, o 19:44
Posty: 9201
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 8
Nie wymienia sie czegoś co jest dobre. Jeśli świeca grzeje to grzać moze jeszcze i 2 lata. Niema na to reguły.Bycie nadgorliwym w tej kwestii niema sensu a jest kosztowne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 15:14 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2009, o 03:37
Posty: 178
Lokalizacja: Warszawa
Czyli jeśli zużyją Ci się tylko zewnętrzne klocki hamulcowe, a wewnętrzne będą miały 90% grubości to wymienisz tylko zewnętrzne?

Nie ma co pisać więcej w temacie. Są 2 szkoły: albo się samochód naprawia, albo mniej lub bardziej drutuje. Wyboru dokonuje właściciel.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 15:37 
Offline

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 19:03
Posty: 97
Lokalizacja: Wrooom
mesio14 napisał(a):
To jak sie przepali zarówka w zyrandolu jedna, to tez wyrzucasz wszystkie :-P


Dokładnie , bardzo dobre porównanie .

[ Dodano: 2009-12-05, 15:45 ]
tjwasiak napisał(a):
Nie ma co pisać więcej w temacie. Są 2 szkoły: albo się samochód naprawia, albo mniej lub bardziej drutuje. Wyboru dokonuje właściciel.


Wymiana jednej świecy z 6 gdy pozostałe 5 jest ok to drutowanie ? Bez sensu . To jakby powiedzieć mam uszkodzony amortyzator więc wymieniam z przodu dwa ( choć fabrycznie nowe amortyzatory też mogą się różnić siłą tłumienia ) dlaczego nie iść za ciosem i nie wymienić od razu obu sprężyn (przecież jedna jest też bardziej zużyta poprzez ten felerny amortyzator ) ? Sworznie przy okazji można by też wymienić , wahacze , a skoro mamy z przodu nowe zawieszenie , to mamy w aucie nowy przód i stary tył - to w ekstremalnych przypadkach też jest niebezpieczne , więc trzeba by tył na nowy wymieniać - ale w takim przypadku jak się za bardzo rozpędzimy to może lepiej ten stary samochód który jest zbiorowiskiem tylu używanych części które w każdej chwili mogą nawalić - lepiej oddać na złom i kupić nowy ?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 16:11 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 10:16
Posty: 2132
Lokalizacja: Szczecin, PL
bartpol1 napisał(a):
a omomierz to mozna sobie w dupsko wsadzić :mrgreen:

Dziękuję, nie skorzystam... po prostu trzeba wiedzieć jak mierzyć świece... :mrgreen:
tommasso napisał(a):
To jakby powiedzieć mam uszkodzony amortyzator więc wymieniam z przodu dwa ( choć fabrycznie nowe amortyzatory też mogą się różnić siłą tłumienia ) dlaczego nie iść za ciosem i nie wymienić od razu obu sprężyn (przecież jedna jest też bardziej zużyta poprzez ten felerny amortyzator ) ?
:lol: :lol: :lol:
Tu akurat przestrzeliłeś, bo jeśli chcesz, żeby auto jechało jak należy i miało właściwą trakcję, to takie rzeczy właśnie wymienia się parami.
tommasso napisał(a):
lepiej oddać na złom i kupić nowy ?

Głupio filozofujesz 8-)

_________________
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 16:17 
Offline

Dołączył(a): 21 cze 2009, o 22:27
Posty: 273
Lokalizacja: z bylekąd
quote="tommasso"]
mesio14 napisał(a):
To jak sie przepali zarówka w zyrandolu jedna, to tez wyrzucasz wszystkie :-P


Dokładnie , bardzo dobre porównanie . [/quote]
złe porównanie poniewaz, jak swieci zyrandol każdy widzi a jak zachowują sie stare swiece w głowicy nie wiadomo.


tommasso napisał(a):
[Wymiana jednej świecy z 6 gdy pozostałe 5 jest ok to drutowanie ?


poza przypadkiem gdy ta świeca okazala sie "ułomna" i nawali powiedzmy po kilku tysiącach km to oczywiste druciarstwo, a totalne druciarstwo to wymiana tylko jednej swiecy po przebiego 100tys/km lub gdy nie wiemy kiedy były poprzednio wymieniane. Sam producent zaleca wymianę świec co okreslony interwał nawet gdy wydają...sie być jak piszesz OK.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 16:52 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2009, o 11:46
Posty: 4154
Lokalizacja: pleszew
Pochwały: 8
No takiego filozofa co wyśiusiał dziurke w sniegu dawno nie było chłopie wymieniaj wszystkie co 50tyś i nie zawracaj komus dupy :shock:

_________________
E 270 CDI 2000r, lift, manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 17:26 
Offline

Dołączył(a): 27 lis 2009, o 03:37
Posty: 178
Lokalizacja: Warszawa
Szkoda, że wraz ze wzrostem temperatury dyskusji niektórym zaczęły popuszczać "zwieracze kultury".

Zawsze mi się wydawało, że zadając pytanie na forum robi się by uzyskać odpowiedź od kogoś bardziej obeznanego w temacie. Jeśli więc zgodnie z zasadami sztuki ktoś udziela odpowiedzi - w tym konkretnym przypadku wymień komplet nie rozumiem dyskusji o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy.

Dla niedowiarków prosty test: bierzemy "sprawną" świecę żarową po 2xxkkm przebiegu i 5 latach "świecenia", podłączamy do źródła prądu i po 30 sekundach mierzymy temperaturę. To samo z nową świecą prostą z pudełka... Ktoś chętny sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2009, o 17:28 
Offline

Dołączył(a): 9 lis 2009, o 19:03
Posty: 97
Lokalizacja: Wrooom
jjankiello napisał(a):
Głupio filozofujesz 8-)


Nie mniej głupio jak spece którzy zalecają wymianę wszystkich świec gdy jedna padnie . Pokazuję tylko do jakich granic można pociągnąć tego typu absurd wymieniania wszystkiego "przy okazji" .

Dlaczego komputer diagnostyczny pokazał konkretnie świecę drugiego cylindra u mnie , po co się tak rozdrabniać tego typu zaawansowaną technologią - mógł od razu wskazać wszystkie (wychodząc z Waszego założenie - jak jedna nawala wymień wszystkie ) i by był problem z głowy . Porównanie do elementów zawieszenie też głupota do potęgi , ale nie ja z tym zacząłem . Zapytałem tylko jak podejść do tej świecy żeby wyeliminować ryzyko jej zerwania i za podpowiedzi jeszcze raz dziękuję . Grupie ortodoksyjnych mechaników którzy z tej okazji najlepiej pół auta by wymienili też - Dziękuję. Świeca wymieniona temat zamknięty :mrgreen: .

Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-12-05, 17:33 ]
tjwasiak napisał(a):
Szkoda, że wraz ze wzrostem temperatury dyskusji niektórym zaczęły popuszczać "zwieracze kultury".

Zawsze mi się wydawało, że zadając pytanie na forum robi się by uzyskać odpowiedź od kogoś bardziej obeznanego w temacie. Jeśli więc zgodnie z zasadami sztuki ktoś udziela odpowiedzi - w tym konkretnym przypadku wymień komplet nie rozumiem dyskusji o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiejnocy.

Dla niedowiarków prosty test: bierzemy "sprawną" świecę żarową po 2xxkkm przebiegu i 5 latach "świecenia", podłączamy do źródła prądu i po 30 sekundach mierzymy temperaturę. To samo z nową świecą prostą z pudełka... Ktoś chętny sprawdzić?


Sprawdziłem tą wykręconą bezpośrednio do akumulatora - była "martwa" - samochód po wymienie tej jednej nie wykazuje żadnych błędów - kontrolka świec gaśnie i odpala jak należy . Póki co nie widzę potrzeby wymiany innych , ale jak znów zacznie coś ze świecami "fisiować" dla świętego spokoju wymienię wszystkie .

Pozdrawiam

_________________
Kto ci powiedział ,że tego nie da się dokonać ? Jakież wielkie dokonania ma on na swoim koncie , które upoważniały by go do tak swobodnego używania słowa "niemożliwe" ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 gru 2009, o 00:13 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 gru 2008, o 10:16
Posty: 2132
Lokalizacja: Szczecin, PL
tommasso napisał(a):
Nie mniej głupio jak spece którzy zalecają wymianę wszystkich świec gdy jedna padnie
Brniesz bez sensu w temat.
tommasso napisał(a):
Dlaczego komputer diagnostyczny pokazał konkretnie świecę drugiego cylindra u mnie
Bo tak zostało to zaprojektowane, a służy nie tylko na wypadek awarii samej świecy.
tommasso napisał(a):
po co się tak rozdrabniać tego typu zaawansowaną technologią - mógł od razu wskazać wszystkie (wychodząc z Waszego założenie - jak jedna nawala wymień wszystkie ) i by był problem z głowy
tommasso napisał(a):
Grupie ortodoksyjnych mechaników którzy z tej okazji najlepiej pół auta by wymienili też - Dziękuję.
Znów filozofujesz. Dobrze, że to już koniec tematu :lol:

_________________
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 gru 2009, o 18:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2008, o 23:43
Posty: 4693
Lokalizacja: PL
Pochwały: 1
Świece wymienia sie w zaleznosci od budowy sterownika grzania świec.W świecach połączony szeregowo wymienia się wszystkie.W mercedesie nie ma potrzeby,wymienia się tylko spaloną.Sterownik grzania swiec przydziela dla każdej swiecy taki sam prąd oddzielnie.Zużycie swiec zależne jest od kondycji ślnika ,rozpylenie wtrysku ,uszkodzenie folkomory itp. :-P Nie porównujcie klocków czy innych części parowanych do świec. ;-)

_________________
E320 cdi kombi AVANTGARDE
A 169 cdi ELEGANCE

Instalacja DAS/XENTRY
EPC-WIS-ASRA 04/2018
STAR FINDER 2016 Offline
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- WIN 7_ 05/2018
WIS Standalone- WIN 7 i XP _04/2018
C3 ,C4
Vediamo , Monaco , Cleo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 gru 2009, o 19:02 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2009, o 11:46
Posty: 4154
Lokalizacja: pleszew
Pochwały: 8
Nareszcie ktoś to solidnie wszystkim wytłumaczył za co należy sie pomógł

_________________
E 270 CDI 2000r, lift, manual


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 gru 2009, o 19:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2008, o 23:43
Posty: 4693
Lokalizacja: PL
Pochwały: 1
Tu można troszkę poczytać :arrow: http://www.w210.pl/viewtopic.php?t=1111 ... c&start=15

_________________
E320 cdi kombi AVANTGARDE
A 169 cdi ELEGANCE

Instalacja DAS/XENTRY
EPC-WIS-ASRA 04/2018
STAR FINDER 2016 Offline
SD-MEDIA Ulimited
XDOS OpenShell- WIN 7_ 05/2018
WIS Standalone- WIN 7 i XP _04/2018
C3 ,C4
Vediamo , Monaco , Cleo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów