Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 3 gru 2016, o 05:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 maja 2010, o 09:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2010, o 16:02
Posty: 44
Lokalizacja: Z WARSZAWY
Co myślicie o włożeniu strumienicy zamiast kata.Poradźcie czy wymienić tylko środkowy czy obydwa od turbo i środkowy. Jeśli się mylę to mnie poprawcie są dwa tak?Może ktoś z Warszawy poleci dobry warsztat który nie zdziera z klienta.

_________________
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2010, o 10:26 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9328
Lokalizacja: Olsztyn
osobiscie nie polecam wywalac kata. mocy nie uzyskasz, a wydech bedzie buczec jak w starym polonezie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 29 maja 2010, o 10:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2008, o 21:20
Posty: 924
Lokalizacja: Bydgoszcz
Mi sie kat skonczyl-brzeczal i halasowal niesamowicie.
Tanim kosztem w jego miejsce wstawilem taka oto strumienice.
Tłumik też mi sie konczyl wiec wymiana wszystkiego.
Nowy wydech srodkowy i koncowy-jedna calosc (zamiennik) 300zl.
Strumienica dobrana pod wymiar 150zl.
Do tego 3 godziny mojej pracy i jestem bardzo ale to bardzo zadowolony.


Załączniki:
strumienicedue.jpg
strumienicedue.jpg [ 74.83 KiB | Przeglądane 832 razy ]

_________________
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2010, o 12:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2010, o 16:02
Posty: 44
Lokalizacja: Z WARSZAWY
Kata mam strasznie zapchanego i dlatego ten pomysł.Jaka rada bo nowy to nieosiągalna cena dla mnie .Może ktoś już włożył jaki zamiennik i mu się sprawdził a może jakiś inny pomysł chętnie słucham dobrych rad. :-) :idea:

[ Dodano: 2010-05-29, 13:29 ]
neonblue, jakiej średnicy ta strumienica i to ta od turbo a co z tą środkową.

_________________
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2010, o 14:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 cze 2008, o 21:20
Posty: 924
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja mam 2.3 benz. (bez turbo) wiec wydech pewnie troszke inny.
U mnie ta strumienica jest taka sama jak katalizator (ten sam ksztalt) na pierwszy rzut oka nie widac roznicy.
Srednica wejscia/wyjscia na strumienicy fi 55'

_________________
Alfa 159 Sportwagon 2.4jtdm 2008
Jeep Grand Cherokee 2.7crd 2002


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2010, o 13:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2010, o 16:02
Posty: 44
Lokalizacja: Z WARSZAWY
mój znajomy wygrzebał wszystko z obu katalizatorów bo mu dymił .I nawet przy gwałtownym ruszeniu nie kopci. Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.

_________________
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 cze 2010, o 22:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9328
Lokalizacja: Olsztyn
TomekOlsz1 napisał(a):
Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.


turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 14 cze 2010, o 21:24 
Offline

Dołączył(a): 24 sty 2010, o 20:52
Posty: 25
Lokalizacja: mazowieckie
fabek napisał(a):
TomekOlsz1 napisał(a):
Czy to nie zaszkodzi silnikowi 2.2cdi 125kw.


turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.
witam ja wyciąłem kat z 203 22cdi (był zapchany i auto wchodziło w tryb awaryjni) już rok jak jest ok i wstwiona jest zwykła rura wydechowa

_________________
mercedes e 211 320 cdi-Vaneo 17 cdi-G klass 300d-C220d-ML 230 e


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 cze 2010, o 06:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2010, o 16:02
Posty: 44
Lokalizacja: Z WARSZAWY
a jak ze spalaniem i przyspieszeniem ??

_________________
MOJA DAMA W210 2.2cdi 143KW 02r Kombi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2010, o 21:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2009, o 21:12
Posty: 75
Lokalizacja: Silesia, PL
Dodam tylko że jak chcesz skorzystać z rad kolegów odnośnie strumienicy to bierz pod uwagę tylko wypowiedzi tych co mają identyczny silnik i układ wydechowy.
Przykład z życia :

W w202 c180 poluźnił się jeden wkład w katalizatorze, wkurzało mnie to i usunąłem katalizator.
Nie chciałbyś słyszeć jak brzmiał silnik.... Na wolnych ok ale jak przegazowałeś to polonez i to taki z wczesnego PRLu
To samo ze strumienicą (wypróbowane 2szt) i też właśnie katalizator był nie na prosto tylko rura pod kątem.
Układ wydechowy w c180 jest tak dograny jak instrument muzyczny. Skończyło się na zakupie kata.

Z kolei w silniku 2,0 benz c200 bez problemu nawet z rurą zamiast katalizatora.
Tam katalizator był na wprost (wlot i wylot)

Więc na Twoim miejscu ostrożnie podchodziłbym do tematu. Ja się przejechałem na radach
typu "załóż strumienicę , bez problemu ..."

_________________
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2010, o 18:36 
Offline

Dołączył(a): 23 paź 2009, o 15:42
Posty: 86
Lokalizacja: Olesnica
Chciałbym sie podłączyć do tematu .U mnie mechanik stwierdził ,że w katalizatorze wszystko sie juz posypało.Czy zastąpował juz ktos z Was zwykłą rurą bąć strumienicą kat w 2,9 td?

_________________
Mercedes W124 250D Automatic


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2010, o 19:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 18:06
Posty: 105
Lokalizacja: Warszafka
fabek napisał(a):

turbo potrzebuje wiekszego cisnienia spalin w wydechu do prawidlowej pracy, strumienica powoduje jeszcze szybszy wydech. takze ryzyk-fizyk.



turbo jest tuż za wylotem spalin z cylindrów i napędzane ich prędkością co ma do tego katalizator ? Jestem laikiem ale logicznie to przez utrudniony wylot utrudnia pracę turbiny a katalizatory montują ze względu na środowisko. Jeżeli po wylocie spalin z turbiny maja one problem z wylotem dalej to chamują spaliny które zaraz beda ową turbine napędzać więc za turbiną popwinno być jak najluźniej.

Takie moje przemyślenia
Mam 2.2CDI jeżeli nie ma skutków ubocznych chętnie bym to cholerstwo sobie wyciął.

_________________
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2010, o 21:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2009, o 21:12
Posty: 75
Lokalizacja: Silesia, PL
[b]eM :[/b]
Ja też mechanikiem nie jestem ale jak mi się teraz rozszczelnił tłumik w w210 300TD to samochód był słabszy. Przypominam sobie też stare dawne czasy jak mój ojciec jeździł golfem dieslem w którym odpadł tłumik zaraz za kolektorem. Auto straciło połowę mocy.
Może to nie dotyczy turbo (golf był bez turbiny) ale samego sposobu odprowadzania spalin z diesla ...

Może wypowie się jakaś mądra głowa na ten temat ;)

_________________
BMW e39 2.5dA
MB w210 3.0 TD Elegance (Automat) 1999
MB w202 1.8 LPG Elegance Automat /sprzedany/
MB w124 2,5D /sprzedany/


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2010, o 21:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2010, o 18:06
Posty: 105
Lokalizacja: Warszafka
Hmm wiem, że w benzyniakach wyciecie kata i danie rury=strumienicy daje parę koni więcej.

Ale.......ropniak to ropniak

_________________
BMW 7 E23 728i 84' (ślimacza odbudowa)
MB W 210 T 2.2 CDI 00' classic
Vin: WDB2102061B141241


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lip 2010, o 22:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2008, o 23:43
Posty: 4679
Lokalizacja: PL
Wyciecie katalizatorów wiąże się z głosniejszym wydechem.Co do silnika to dóżo żwawszy tym bardziej jak ktoś jeżdzi na przytkanych katach. ;-)

_________________
E320 cdi kombi AVANTGARDE
A 169 cdi ELEGANCE

Instalacja DAS/XENTRY
EPC-WIS-ASRA STAR FINDER
SD-MEDIA
XDOS OpenShell- WIN 7
C3 ,C4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group