W210 E320 CDI Tryb Awaryjny Skrzyni.
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
W210 E320 CDI Tryb Awaryjny Skrzyni.
:oops: Witam mam problem z moim w210 3.2 CDI 2000r. Jadąc w trasie moja skrzynia zalapała Tryb Awaryjny. Blad odczytany z dwoch kompow. Czujnik predkosci 3 biegu. a z drugiego kompa to 013 RPM SENSOR N3 DEFECTIVE. nikt nie jest w stanie powiedziec mi co go boli... u mechanikow podzielone opinie... jeden wola ''skrzynia na wieszak'' drugi gada o jakis przewodach do panelu sterowania... trzeci o calym panelu sterowania skrzynia..
Po wykasowaniu błedu jezdze samochodem miesiac dwa.. poprostu czasem lapie ten blad.. po za tym skrzynia wedlug mnie pracuje okej. Nie szarpie. olej byl zmieniany 5 miechow temu.
Czekam na sugestie osob znajacych sie bo nie sztuka rozebrac pol auta i wyzygac pare tysiakow za jakąs wymyslona przez kolejnego zarobkiewicza usterke!! Pozdrawiam
Po wykasowaniu błedu jezdze samochodem miesiac dwa.. poprostu czasem lapie ten blad.. po za tym skrzynia wedlug mnie pracuje okej. Nie szarpie. olej byl zmieniany 5 miechow temu.
Czekam na sugestie osob znajacych sie bo nie sztuka rozebrac pol auta i wyzygac pare tysiakow za jakąs wymyslona przez kolejnego zarobkiewicza usterke!! Pozdrawiam
kostingg
Niejako kazdy ma z nich troche racji. Wszystko wskazuje na to ze uklad zaworkow na skrzyniu ma jakis trzask. Tylko tylko ze jest jeszcze wtyczka na skrzyni (ta z boku) wtora czasem lubi przepuszczac olej i maga sie podobne trzaski dziac. Mozesz zawsze zaryzykowac i ja wymienic na poczatek. Numer czesci to A203 540 02 53 i jest to przykrecone srubka 8mm i przychodzi z uszczelka. Wymieniasz cala obudowe.
Czasem pomoga. W Mercu bedzie kosztowac okolo 60-80 PLN.
Czasem pomoga. W Mercu bedzie kosztowac okolo 60-80 PLN.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
W wiekszosci okularow zaczyna sie to dziac na jakis czas a z czasem czesciej.
Uszkodzony czujnik obrotow na elektronicznej plycie sterujacej skrzyni.
Na tej plycie sa 2 CZUJNIKI, jednak w zasadzie sa niewymienialne, tzn. gdzies kiedys widzialem te czujniki, ale byly niedostepne, wiec moze jednak gdzies ktos to wymienia. Ja szukalem i sie nie udalo kupic jako pojedyncza czesc.
Czesto ten blad wystepuje w komplecie z bledem czujnika temperatury.
Jesli dobrze kojarze to wyglada to tak: Jest blad czujnika 3. biegu, wystepuja rozbieznosc miedzy pierwszym a drugim czujnikiem obrotow i lapie blad.
Koszt NOWEJ plyty sterujacej ok. 800-1000 PLN brutto.
Ew. mozna probowac je czyscic - czasem pomaga, w razie czego dysponuje podstawowa dokumentacja dotyczaca tego zabiegu.
Wyczyscic, wymienic olej jesli trzeba, wtyczke i moze sie poprawi.
Uszkodzony czujnik obrotow na elektronicznej plycie sterujacej skrzyni.
Na tej plycie sa 2 CZUJNIKI, jednak w zasadzie sa niewymienialne, tzn. gdzies kiedys widzialem te czujniki, ale byly niedostepne, wiec moze jednak gdzies ktos to wymienia. Ja szukalem i sie nie udalo kupic jako pojedyncza czesc.
Czesto ten blad wystepuje w komplecie z bledem czujnika temperatury.
Jesli dobrze kojarze to wyglada to tak: Jest blad czujnika 3. biegu, wystepuja rozbieznosc miedzy pierwszym a drugim czujnikiem obrotow i lapie blad.
Koszt NOWEJ plyty sterujacej ok. 800-1000 PLN brutto.
Ew. mozna probowac je czyscic - czasem pomaga, w razie czego dysponuje podstawowa dokumentacja dotyczaca tego zabiegu.
Wyczyscic, wymienic olej jesli trzeba, wtyczke i moze sie poprawi.
E 220 CDI '01 Elegance
W210 E320 CDI Tryb Awaryjny Skrzyni.
Witam ponownie i kieruje tym razem do panów którzy mieli styczność z remontem skrzyni..
Jakie to są koszta oczywiście mniej, więcej. Słyszałem różne sugestie.. 1000zl-5000zl Ciężko jest uwierzyć mi w to ,że samochód warty ok ~~26000zl za remont skrzyni będzie liczyl sobie 5 tysi. Jak to widzicie?? Samo rozebranie i sprawdzenie co się dzieje to jaki koszt?? Chcę wiedzieć ponieważ wciąż nikt nie jest mi w stanie pomóc z samego błedu czujnika o co chodzi.. a w warsztatach mowią ze skrzynie trzeba na wieszak ,żeby sprawdzić co jest.
Jakie to są koszta oczywiście mniej, więcej. Słyszałem różne sugestie.. 1000zl-5000zl Ciężko jest uwierzyć mi w to ,że samochód warty ok ~~26000zl za remont skrzyni będzie liczyl sobie 5 tysi. Jak to widzicie?? Samo rozebranie i sprawdzenie co się dzieje to jaki koszt?? Chcę wiedzieć ponieważ wciąż nikt nie jest mi w stanie pomóc z samego błedu czujnika o co chodzi.. a w warsztatach mowią ze skrzynie trzeba na wieszak ,żeby sprawdzić co jest.
kostingg
Ja robilem u siebie skrzynie (slizgala mi sie przy zmianie z 2 na 3). Za czesci, materialy i robote zaplacilem ~2500zł. W niektorych warsztatach mi mowili ze bedzie to kosztowac 5000-6000zł ;-) Za taką sume to robi się kompletny remont skrzynii 722.6 (zestaw naprawczy calych bebechow), a nie usuniecie usterki.kosting pisze:Witam ponownie i kieruje tym razem do panów którzy mieli styczność z remontem skrzyni..
Jakie to są koszta oczywiście mniej, więcej. Słyszałem różne sugestie.. 1000zl-5000zl Ciężko jest uwierzyć mi w to ,że samochód warty ok ~~26000zl za remont skrzyni będzie liczyl sobie 5 tysi. Jak to widzicie?? Samo rozebranie i sprawdzenie co się dzieje to jaki koszt?? Chcę wiedzieć ponieważ wciąż nikt nie jest mi w stanie pomóc z samego błedu czujnika o co chodzi.. a w warsztatach mowią ze skrzynie trzeba na wieszak ,żeby sprawdzić co jest.
Niespełna dwa lata temu też miałem problem z czujnikiem N3, musiałem wymieniać płytę elektryczną. Za płytę w ASO zapłaciłem coś w granicach 1250 zł. brutto + wtyczka do skrzyni jakieś 50 zł.
Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni i wszystko razem wliczając robociznę lokalnego speca od ASB wyszło mnie 1700 zł. (za robotę wzioł jakoś 150-200 zł.) Do dziś skrzynia pracuje bez zarzutu.
Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni i wszystko razem wliczając robociznę lokalnego speca od ASB wyszło mnie 1700 zł. (za robotę wzioł jakoś 150-200 zł.) Do dziś skrzynia pracuje bez zarzutu.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
VIN: WDB2102261B039720
Miałem problem z czujnikiem prędkości. Skrzynia po nagrzaniu wchodziła w tryb awaryjny i po skasowaniu, jeśli ciepła, znowu tryb awaryjny po ok 1km.
Polecany mechanik od skrzyń stwierdził, że płyta do wymiany. Na moją prośbę rozebrał i wyczyścił co kosztowało mnie 200zł. I nie pomogło..
Nowa płyta sterująca z serwisu Chryslera kosztuje 699, z serwisu MB 799. To są dokładnie te same płyty. Wymiana to koszt 100zł. Warto przy okazji wymienić wtyczkę i olej.
Do wymiany płyty nie trzeba wyjmować skrzyni.
Podnoszą auto, zdejmują osłone, później obudowe skrzyni i mają dostęp do płyty.
Nie daj się naciągnąc. Jeśli pasuje Ci podjechać do W-cha to dam Ci kontakt do człowieka który to robił.
Ja niestety ze względu na polską mentalność przepłaciłem.
Za używaną płytę (miał na stanie) zapłaciłem połowe ale z wcześniejszym, niepotrzebnym czyszczeniem czujników mogłem kupić nową i od razu wymienić.
Koszt byłby ten sam.
Polecany mechanik od skrzyń stwierdził, że płyta do wymiany. Na moją prośbę rozebrał i wyczyścił co kosztowało mnie 200zł. I nie pomogło..
Nowa płyta sterująca z serwisu Chryslera kosztuje 699, z serwisu MB 799. To są dokładnie te same płyty. Wymiana to koszt 100zł. Warto przy okazji wymienić wtyczkę i olej.
Do wymiany płyty nie trzeba wyjmować skrzyni.
Podnoszą auto, zdejmują osłone, później obudowe skrzyni i mają dostęp do płyty.
Nie daj się naciągnąc. Jeśli pasuje Ci podjechać do W-cha to dam Ci kontakt do człowieka który to robił.
Ja niestety ze względu na polską mentalność przepłaciłem.
Za używaną płytę (miał na stanie) zapłaciłem połowe ale z wcześniejszym, niepotrzebnym czyszczeniem czujników mogłem kupić nową i od razu wymienić.
Koszt byłby ten sam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości