W210 E320 CDI Tryb Awaryjny Skrzyni.

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

kosting
Posty: 28
Rejestracja: 28 kwie 2010, o 09:23
Lokalizacja: Bolesławiec

W210 E320 CDI Tryb Awaryjny Skrzyni.

Post autor: kosting »

:oops: Witam mam problem z moim w210 3.2 CDI 2000r. Jadąc w trasie moja skrzynia zalapała Tryb Awaryjny. Blad odczytany z dwoch kompow. Czujnik predkosci 3 biegu. a z drugiego kompa to 013 RPM SENSOR N3 DEFECTIVE. nikt nie jest w stanie powiedziec mi co go boli... u mechanikow podzielone opinie... jeden wola ''skrzynia na wieszak'' drugi gada o jakis przewodach do panelu sterowania... trzeci o calym panelu sterowania skrzynia..
Po wykasowaniu błedu jezdze samochodem miesiac dwa.. poprostu czasem lapie ten blad.. po za tym skrzynia wedlug mnie pracuje okej. Nie szarpie. olej byl zmieniany 5 miechow temu.
Czekam na sugestie osob znajacych sie bo nie sztuka rozebrac pol auta i wyzygac pare tysiakow za jakąs wymyslona przez kolejnego zarobkiewicza usterke!! Pozdrawiam
kostingg
Awatar użytkownika
allias
Doradca
Posty: 1434
Rejestracja: 4 lis 2010, o 16:51
Lokalizacja: Szczecin/Leeds

Post autor: allias »

Niejako kazdy ma z nich troche racji. Wszystko wskazuje na to ze uklad zaworkow na skrzyniu ma jakis trzask. Tylko tylko ze jest jeszcze wtyczka na skrzyni (ta z boku) wtora czasem lubi przepuszczac olej i maga sie podobne trzaski dziac. Mozesz zawsze zaryzykowac i ja wymienic na poczatek. Numer czesci to A203 540 02 53 i jest to przykrecone srubka 8mm i przychodzi z uszczelka. Wymieniasz cala obudowe.

Czasem pomoga. W Mercu bedzie kosztowac okolo 60-80 PLN.
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.
mbsly
Posty: 167
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 10:47
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: mbsly »

otworz maske i wyciagnij sterownik skrzyni biegow i zobacz czy nie plywa w oleju?
MB 190 2.6 manual WDB2010291F400274
MB 190 2.6 automat WDB2010291F752227
MB C 36 AMG WDB2020281F421896
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

W wiekszosci okularow zaczyna sie to dziac na jakis czas a z czasem czesciej.
Uszkodzony czujnik obrotow na elektronicznej plycie sterujacej skrzyni.
Na tej plycie sa 2 CZUJNIKI, jednak w zasadzie sa niewymienialne, tzn. gdzies kiedys widzialem te czujniki, ale byly niedostepne, wiec moze jednak gdzies ktos to wymienia. Ja szukalem i sie nie udalo kupic jako pojedyncza czesc.

Czesto ten blad wystepuje w komplecie z bledem czujnika temperatury.

Jesli dobrze kojarze to wyglada to tak: Jest blad czujnika 3. biegu, wystepuja rozbieznosc miedzy pierwszym a drugim czujnikiem obrotow i lapie blad.

Koszt NOWEJ plyty sterujacej ok. 800-1000 PLN brutto.

Ew. mozna probowac je czyscic - czasem pomaga, w razie czego dysponuje podstawowa dokumentacja dotyczaca tego zabiegu.
Wyczyscic, wymienic olej jesli trzeba, wtyczke i moze sie poprawi.
E 220 CDI '01 Elegance
kosting
Posty: 28
Rejestracja: 28 kwie 2010, o 09:23
Lokalizacja: Bolesławiec

W210 E320 CDI Tryb Awaryjny Skrzyni.

Post autor: kosting »

Witam ponownie i kieruje tym razem do panów którzy mieli styczność z remontem skrzyni..
Jakie to są koszta oczywiście mniej, więcej. Słyszałem różne sugestie.. 1000zl-5000zl Ciężko jest uwierzyć mi w to ,że samochód warty ok ~~26000zl za remont skrzyni będzie liczyl sobie 5 tysi. Jak to widzicie?? Samo rozebranie i sprawdzenie co się dzieje to jaki koszt?? Chcę wiedzieć ponieważ wciąż nikt nie jest mi w stanie pomóc z samego błedu czujnika o co chodzi.. a w warsztatach mowią ze skrzynie trzeba na wieszak ,żeby sprawdzić co jest.
kostingg
jarekter
Posty: 97
Rejestracja: 26 lut 2009, o 17:01
Lokalizacja: madagaskar

Post autor: jarekter »

kostingna jakich kompach odczytywałeś błędy :?:
jeżeli na stardiagnoscie pokaże ze masz uszkodzony czujnik N3 to płytka do wymiany ;-)
a jak pokaże błąd czujnika N3 wartość po zakresem to albo czujniki brudne albo uszkodzenie mechaniczne ;-) skrzyni biegów :-P
Klosiak
VIP
Posty: 1909
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 19:19
Lokalizacja: PL

Post autor: Klosiak »

kosting pisze:Witam ponownie i kieruje tym razem do panów którzy mieli styczność z remontem skrzyni..
Jakie to są koszta oczywiście mniej, więcej. Słyszałem różne sugestie.. 1000zl-5000zl Ciężko jest uwierzyć mi w to ,że samochód warty ok ~~26000zl za remont skrzyni będzie liczyl sobie 5 tysi. Jak to widzicie?? Samo rozebranie i sprawdzenie co się dzieje to jaki koszt?? Chcę wiedzieć ponieważ wciąż nikt nie jest mi w stanie pomóc z samego błedu czujnika o co chodzi.. a w warsztatach mowią ze skrzynie trzeba na wieszak ,żeby sprawdzić co jest.
Ja robilem u siebie skrzynie (slizgala mi sie przy zmianie z 2 na 3). Za czesci, materialy i robote zaplacilem ~2500zł. W niektorych warsztatach mi mowili ze bedzie to kosztowac 5000-6000zł ;-) Za taką sume to robi się kompletny remont skrzynii 722.6 (zestaw naprawczy calych bebechow), a nie usuniecie usterki.
Awatar użytkownika
ertee
Posty: 169
Rejestracja: 18 mar 2008, o 08:16
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Kontakt:

Post autor: ertee »

Niespełna dwa lata temu też miałem problem z czujnikiem N3, musiałem wymieniać płytę elektryczną. Za płytę w ASO zapłaciłem coś w granicach 1250 zł. brutto + wtyczka do skrzyni jakieś 50 zł.
Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni i wszystko razem wliczając robociznę lokalnego speca od ASB wyszło mnie 1700 zł. (za robotę wzioł jakoś 150-200 zł.) Do dziś skrzynia pracuje bez zarzutu.
S210 Avantgarde 320 CDI '99/'00
VIN: WDB2102261B039720
Awatar użytkownika
kmtaxi
Doradca
Posty: 3273
Rejestracja: 9 sty 2009, o 18:46
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kmtaxi »

Na niemieckim ebay nowe płyty do skrzyni oferują za około 800zł.
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953
Px2
Posty: 30
Rejestracja: 23 gru 2010, o 21:00
Lokalizacja: Zdolnego Śląska

Post autor: Px2 »

Miałem problem z czujnikiem prędkości. Skrzynia po nagrzaniu wchodziła w tryb awaryjny i po skasowaniu, jeśli ciepła, znowu tryb awaryjny po ok 1km.
Polecany mechanik od skrzyń stwierdził, że płyta do wymiany. Na moją prośbę rozebrał i wyczyścił co kosztowało mnie 200zł. I nie pomogło..
Nowa płyta sterująca z serwisu Chryslera kosztuje 699, z serwisu MB 799. To są dokładnie te same płyty. Wymiana to koszt 100zł. Warto przy okazji wymienić wtyczkę i olej.
Do wymiany płyty nie trzeba wyjmować skrzyni.
Podnoszą auto, zdejmują osłone, później obudowe skrzyni i mają dostęp do płyty.
Nie daj się naciągnąc. Jeśli pasuje Ci podjechać do W-cha to dam Ci kontakt do człowieka który to robił.

Ja niestety ze względu na polską mentalność przepłaciłem.
Za używaną płytę (miał na stanie) zapłaciłem połowe ale z wcześniejszym, niepotrzebnym czyszczeniem czujników mogłem kupić nową i od razu wymienić.
Koszt byłby ten sam.
obecnie: S210-2000,W123-1984,W202-1995,W114-1974,W202-1997
był: S124 - 1993
Galeria
Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 24 gości