Problemy ze skrzynią 722,6

Skrzynia biegów i sprzęgło

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Problemy ze skrzynią 722,6

Post autor: Laplandmax »

Witam.
Coś stało się z automatem. Auto prawie wogóle nie przyspiesza. W czasie jazdy, po gwałtownym dodaniu "gazu" nie redukuje biegu. Skrzynia nie reaguje na Kickdown. Silnik wchodzi na obroty, ale skrzynia nie redukuje biegu. Mogę rozbujać auto ponad 140 km/h, ale długo to trwa. Olej wymieniony 10 miesięcy wcześniej. Poziom oleju prawidłowy. Przy spokojnej jeździe nawet nie odczuwa się tej usterki, ale strach wyprzedzać. Gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam LM
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Mozesz zaczac od SD albo probowac szczeszia bazujac na statystykach.
Kiedys ostatni raz wymiienial adapter skrzyni?
Miales jakies plyny wylane na wybierak biegow?
Awatar użytkownika
Aikas
Posty: 1160
Rejestracja: 20 sie 2010, o 15:32
Lokalizacja: W210
Kontakt:

Post autor: Aikas »

Laplandmax, a do jakich obrotów kręci się silnik? To nie do końca musi być problem skrzyni.
W210 Lorinser USA E290 Avantgarde`97
W202 C180 Classic '97
S211 E500 AMG `04
Obrazek
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Adapter nie wymieniony. Obroty - myślę że dam rade do odcięcia, ale nie próbowałem. Silnik pracuje normalnie.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Awatar użytkownika
Kajtek1
Posty: 3096
Rejestracja: 2 lip 2013, o 19:01
Lokalizacja: rynsztoki SFrancisco

Post autor: Kajtek1 »

Laplandmax pisze:Adapter nie wymieniony.
Wiecej pytan?
Nie zapomnij o dobrym umyciu wtyczki i sprawdzenia TCM
bogdan11
VIP
Posty: 313
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 09:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bogdan11 »

Przy takich samych objawach przyczyną był przepływomierz. Na szczęście wystarczyło tylko przeczyścić.
[w210 300td]
macbookpro
Posty: 123
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:55
Lokalizacja: Poznan

Post autor: macbookpro »

Olej wymieniony 10 miesięcy wcześniej
oby to nie był kolejny z tych forumowych fanatycznych wymieniaczy plynu w skrzyni :przestraszony:
często gęsto słyszę wymieniłem olej kilka miesiecy temu i skrzynia padła :rozpacz: i narzekania w stylu głupi Niemiec przejeździł 500 tys bez wymiany , i dlatego skrzynia się zepsuła lament płacz a ja zawsze pytam , A BYŁO WYMIENIAĆ PŁYN ? A PO CO ? ŻEBY LEPIEJ SPAĆ ? ALBO MIEĆ DRENAŻ W PORTFELU ? proste i na temat wymienianie płynu w tak starej skrzyni z niewiadomym przebiegiem km to proszenie się o kłopoty , robta co chceta
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Nie miałem wyjścia, musiałem wymienić olej. A raczej to co z niego zostało po kolizji i uszkodzeniu i chłodnicy ASB.
Właśnie zauważyłem że przy zimnej skrzyni nie ma problemów. Czyli awaria występuje gdy skrzynia się zagrzeje.
A wracając do adapteru - możecie podać mi nr tego elementu.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
macbookpro
Posty: 123
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:55
Lokalizacja: Poznan

Post autor: macbookpro »

http://www.benzworld.org/forums/r129-sl ... apter.html

tu masz konektor ale najpierw oblukaj go czy niema wokol niego wyciekow nastepnie pod maska w skrzynce czy niema plynu
tak dla zasady szkoda wymieniac

nr czesc 1402700250
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Sprawdź czy nie ma zapoceń wokół niego - jeżeli jest sucho - nic nie cieknie.
Ale zazwyczaj cieknie... Mój przez to gubił olej.
Jeżeli cieknie długo i coraz mocniej pęd powietrza potrafi wdmuchnąć olej po wiązkach do całej elektroniki sterującej i zaczynają się "atrakcje".
Ale - zazwyczaj przemycie i wysuszenie przywraca sprawność działania.
macbookpro
Posty: 123
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:55
Lokalizacja: Poznan

Post autor: macbookpro »

Piasek pisze:Ale zazwyczaj cieknie.
nie nie tak zazwyczaj , cieknie jak było ryte wcześniej przez domorosłego mechanika , osobiście nie spotkałem się z przypadkiem żeby ciekło jak nie były konektory ruszane lubi cieknąc po wymianach płynu wtedy wyplukuje sie szlam wszelkie olejowe osady zostaja wypłukiwane skrzynia zaczyna puszczać gdzie się da , propaganda internetowa powtarzana z jednego konca świata na drugi się szerzy ze cieknie bo musi cieknąc :)
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

Ok, poglądy kolegi nt. serwisowania ASB już znamy.
U mnie wtyczka była jeszcze ori MB a po wieku i wyglądzie w ASO stwierdzili że od fabryki tam siedzi. Pociło się i gubił olej zapewne przez skruszały już ze starości oring uszczelniający jaki tam przychodzi.
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

No to nie zrozumieliśmy się. Adapter znam pod nazwą "Wtyczki wiązki głównej" i została wymieniona przy wymianie oleju. Muszę jeszcze sprawdzić czy działają wentylatory chłodnic ASB. Skrzynia zaczeła wariować po przejechaniu 1500 km non stop. Teraz ostygła i działa poprawnie.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
Awatar użytkownika
Piasek
Posty: 5725
Rejestracja: 3 cze 2013, o 13:38
Lokalizacja: CRA

Post autor: Piasek »

No to może sam olej coś nie teges...
Co tam wlałeś ?
Awatar użytkownika
Laplandmax
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:46
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Laplandmax »

Olej kupiłem w ASO 236.12, razem z filtrem.
MB W123 240D '84 - ex
MB E 300 TD '97 - Kombi - Sprzedany
WDB2102251A494289
"GDYBY BÓG BYŁ ZA PRZEDNIM NAPĘDEM
TO CZŁOWIEK CHODZIŁBY NA RĘKACH"
Chevrolet BLazer 4,3 V6 Vortec
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości